Здравейте,
От както съм го купил гледах че има започнало леко набъбване на боята по бомбетата. След като сменях амортисьорите видях че има дупка на пода.... реших да махна седалката и да погледна....
Викам добре.. ще ги сваля и ще изкърпя.. колко му е едно парченце. Рапочнах разглобяването:
Зад навигатора бомбето изглеждаше така ->
Това го изкърпих бързо и го направих и затова си рекох давай смело нататъка.
продължих нататък събота неделя, за да оправя пораженията от ръждата. Резервоара е много лесен за сваляне и бях решил че при махане на пода ще пречи. Махнах го за около час. Бронята долу, теглича долу и резервоара. Държи се на 4 болта. Трябва да се махне и стаб. щанга за да излезе.
Изрязване смело на старото тенеке до не ръждива част(трудна работа)
В този му вид направо се изплаших какво ме очаква, а плана събота и неделя да стане готов. Ламарината я изрязох след работа в петък.
Викам си еми айде поне е открито друг път се надявам да нямам такъв достъп до рамат, сега е момента да я обработя. Малко търкане, ръждопреобразовател Вюрт (уж най доброто) и после Битумно покритие.
Събота сутин започнах да режа от ламарината която купих да си правя сам абканта на изрязаните места които трябваше да възстановя...От старото тенеке махнах 2-те основни носещи греди. По тях нямаше гнило, зачистих ги и ги монтирах към страничните уши.
В събпота не бях сам, а дойдоха на помощ още 3-ма приятели и станахме 4 "майстора". Вече разполагахме с 2 телоподаващи, компресор, 2 ъглошлайфа, бормашини винтоверти и зеге. Всеки имаше задача, един на менгемето правеше абканта, други заваряваха, пилеха и подготвяха ламарината.
По не много професионален начин деня протече така:
Тук уж подсилваме ламарината за да има подобни на оригиналната оребрения. Използван профил 10х40мм стена 1.5мм. Дупката я правихме по труден и бавен начин. С бормашината дупка до дупка и след много дупки стана голяма дупка.
По старото тенеке имаше още 2 ламарини, които имаха функция като подсилващи. Тях ги направих от 2мм. Тази която е с цел седалките да лягат на нея я подсилих и със захващане към другите 2 греди. На тези снимки си личи:
Съботният ден приключи с грундираните греди и разчоплих здравата арка която изглеждаше ОК. Ето снимка преди да пипна "повърхностната ръжда" и след това:
Ръждата не прощава.
Неделя сутрин започнахме с монтажа на тенекето. Лека полека го хванахме точково към основата на пода. Където бях подготвил гредите отдолу се разпроби дупка в ламарината и се завари към гредата. После отдолу се завариха още малко към основната тенекия.
След твоа с пистолета за шегре легнах отдолу и напръсках навсякъде по заварките с BODY 999. Реших да е под налягане да си влезе във всяка дупчица. Това направих и отгоре (нямам снимка). След като мина времето за съхнене отдолу намазах и с черното Боди. Много голямо мазало. Новите пружини станаха от жълти на жълто черни, същото се получи и с амортесиорите. Но както и да е малко козметична чернилка
Така приключи и неделята. Бомбето също го изкърпихме и вечерта по тъпмно го намазах с Body 999 да си съхне. Днес след работа трябва да прекарам инсталацията ( абс кабели , гориво провори и др) по оригиналните им места. Да направя захвата за ревизионият капак на резервоара. Да се измаже с черно боди отвътре пода и бомбетата. Захващането на коланите да пробия и ощеее многооооо дребни задачи. Което явно за час и половина (даже може и по малко дневна светлина) няма да стане. Ще се проточи за през седмицата по малко.
Довечера ще кача и снимки на бомбето. Остава още много за кърпене. Праговете са много зле (даже ги няма), но пода изглежда здрав. Оказва се че отдолу гледаш здраво отвътре здраво, но пипнеш ли отдолу, то не е здраво. Просто заводски са мазали както и аз правя. Над ламарината нещо като Боди 999 (бяло на цвят), отгоре битум. Тези 2 покрития са към 3мм, а под тях е изгнилата ламарина. Визуално покритията не са мръднали, но на практика ламарина не е останала.
За сега за багажната част са дадени.
Ламарина 2х1м 1.2мм - 27лв
Профили 10х40мм - 10лв
2кг Боди 999 - 25лв
3кг Боди 930 - 27лв
4л Кореселин - 24лв
дискове 115мм х1мм - 12бр - 15лв
дисков шкурка 4бр - 6лв
пистолет за шегре с казанче - 22лв
четки - 10лв
Парче 2мм ламарина 1х1м - безплатна (имах останала)
Общо взето под 200лв и доста труд. Пода сега като ходя по него е достра здраво станало, остава да се види и колко години ще издържи.
Бира и цигари - незнайно...
Един добър помошник в транспортирането бе това ремарке. Ламарина 2х1м влиза точно в него и остава по няколко сантиметра отстрани.
И на 4-мата ни беше за пръв път да кърпим стари изгнили кошници. Сега зимата поне няма да пълни купето с вода от бомбетата.
От както съм го купил гледах че има започнало леко набъбване на боята по бомбетата. След като сменях амортисьорите видях че има дупка на пода.... реших да махна седалката и да погледна....
Викам добре.. ще ги сваля и ще изкърпя.. колко му е едно парченце. Рапочнах разглобяването:
Зад навигатора бомбето изглеждаше така ->
Това го изкърпих бързо и го направих и затова си рекох давай смело нататъка.
продължих нататък събота неделя, за да оправя пораженията от ръждата. Резервоара е много лесен за сваляне и бях решил че при махане на пода ще пречи. Махнах го за около час. Бронята долу, теглича долу и резервоара. Държи се на 4 болта. Трябва да се махне и стаб. щанга за да излезе.
Изрязване смело на старото тенеке до не ръждива част(трудна работа)
В този му вид направо се изплаших какво ме очаква, а плана събота и неделя да стане готов. Ламарината я изрязох след работа в петък.
Викам си еми айде поне е открито друг път се надявам да нямам такъв достъп до рамат, сега е момента да я обработя. Малко търкане, ръждопреобразовател Вюрт (уж най доброто) и после Битумно покритие.
Събота сутин започнах да режа от ламарината която купих да си правя сам абканта на изрязаните места които трябваше да възстановя...От старото тенеке махнах 2-те основни носещи греди. По тях нямаше гнило, зачистих ги и ги монтирах към страничните уши.
В събпота не бях сам, а дойдоха на помощ още 3-ма приятели и станахме 4 "майстора". Вече разполагахме с 2 телоподаващи, компресор, 2 ъглошлайфа, бормашини винтоверти и зеге. Всеки имаше задача, един на менгемето правеше абканта, други заваряваха, пилеха и подготвяха ламарината.
По не много професионален начин деня протече така:
Тук уж подсилваме ламарината за да има подобни на оригиналната оребрения. Използван профил 10х40мм стена 1.5мм. Дупката я правихме по труден и бавен начин. С бормашината дупка до дупка и след много дупки стана голяма дупка.
По старото тенеке имаше още 2 ламарини, които имаха функция като подсилващи. Тях ги направих от 2мм. Тази която е с цел седалките да лягат на нея я подсилих и със захващане към другите 2 греди. На тези снимки си личи:
Съботният ден приключи с грундираните греди и разчоплих здравата арка която изглеждаше ОК. Ето снимка преди да пипна "повърхностната ръжда" и след това:
Ръждата не прощава.
Неделя сутрин започнахме с монтажа на тенекето. Лека полека го хванахме точково към основата на пода. Където бях подготвил гредите отдолу се разпроби дупка в ламарината и се завари към гредата. После отдолу се завариха още малко към основната тенекия.
След твоа с пистолета за шегре легнах отдолу и напръсках навсякъде по заварките с BODY 999. Реших да е под налягане да си влезе във всяка дупчица. Това направих и отгоре (нямам снимка). След като мина времето за съхнене отдолу намазах и с черното Боди. Много голямо мазало. Новите пружини станаха от жълти на жълто черни, същото се получи и с амортесиорите. Но както и да е малко козметична чернилка
Така приключи и неделята. Бомбето също го изкърпихме и вечерта по тъпмно го намазах с Body 999 да си съхне. Днес след работа трябва да прекарам инсталацията ( абс кабели , гориво провори и др) по оригиналните им места. Да направя захвата за ревизионият капак на резервоара. Да се измаже с черно боди отвътре пода и бомбетата. Захващането на коланите да пробия и ощеее многооооо дребни задачи. Което явно за час и половина (даже може и по малко дневна светлина) няма да стане. Ще се проточи за през седмицата по малко.
Довечера ще кача и снимки на бомбето. Остава още много за кърпене. Праговете са много зле (даже ги няма), но пода изглежда здрав. Оказва се че отдолу гледаш здраво отвътре здраво, но пипнеш ли отдолу, то не е здраво. Просто заводски са мазали както и аз правя. Над ламарината нещо като Боди 999 (бяло на цвят), отгоре битум. Тези 2 покрития са към 3мм, а под тях е изгнилата ламарина. Визуално покритията не са мръднали, но на практика ламарина не е останала.
За сега за багажната част са дадени.
Ламарина 2х1м 1.2мм - 27лв
Профили 10х40мм - 10лв
2кг Боди 999 - 25лв
3кг Боди 930 - 27лв
4л Кореселин - 24лв
дискове 115мм х1мм - 12бр - 15лв
дисков шкурка 4бр - 6лв
пистолет за шегре с казанче - 22лв
четки - 10лв
Парче 2мм ламарина 1х1м - безплатна (имах останала)
Общо взето под 200лв и доста труд. Пода сега като ходя по него е достра здраво станало, остава да се види и колко години ще издържи.
Бира и цигари - незнайно...
Един добър помошник в транспортирането бе това ремарке. Ламарина 2х1м влиза точно в него и остава по няколко сантиметра отстрани.
И на 4-мата ни беше за пръв път да кърпим стари изгнили кошници. Сега зимата поне няма да пълни купето с вода от бомбетата.
Коментар