От: Land Rover Discovery TD5 Turbo
Така,има развитие по темата.Това което съм направил до момента е:
1. Сменен MAF сензор - http://www.island-4x4.co.uk/flow-sen...0g-p-3943.html
2. Сменен модулатор - http://www.island-4x4.co.uk/turbo-va...30-p-6048.html
3. Почистен MAP сензор
3. Почистен ААP сензор
Резултат :
- като че ли има леко подобрение между 1700-2500К,обаче не е това на което съм свикнал като вървеж при дифендрите !
- мисля че в момента пуши малко повече
- след по горните интервенций леко задържа оборотите/по бавно падат при отнемане на газта при смяна на скоростите ( това става и при дифендрите след 2-3 години езда )
- стрелката на оборотите на празен ход след изфорсиране пада на около 800 и след около 2-4 сек пада на иколо 600 ( преди интервенцийте това го нямаше,оборотита на празен ход бяха около 500)
От изчетеното от техническата литература мисля че проблема идва от въздусите/сензорите.
Сега мисля да сменя ААP сензора,доколкото разбрах той подава сигналите главно към турбото
Другото което мисля да направя е на затапя EGR-a и да изрежа катализатора.В интернет има доста китове за затапяне на EGR,обаче по тоя при мен има доста клапани и вакууми което леко ще ме забави в избора.Някои ако има яснота,моля да поясни.
Друго което повече ме притеснява е че има лек луфт в перката на турбото ( около 1мм или по малко),незнам и дали трябва да го има.
Така,има развитие по темата.Това което съм направил до момента е:
1. Сменен MAF сензор - http://www.island-4x4.co.uk/flow-sen...0g-p-3943.html
2. Сменен модулатор - http://www.island-4x4.co.uk/turbo-va...30-p-6048.html
3. Почистен MAP сензор
3. Почистен ААP сензор
Резултат :
- като че ли има леко подобрение между 1700-2500К,обаче не е това на което съм свикнал като вървеж при дифендрите !
- мисля че в момента пуши малко повече
- след по горните интервенций леко задържа оборотите/по бавно падат при отнемане на газта при смяна на скоростите ( това става и при дифендрите след 2-3 години езда )
- стрелката на оборотите на празен ход след изфорсиране пада на около 800 и след около 2-4 сек пада на иколо 600 ( преди интервенцийте това го нямаше,оборотита на празен ход бяха около 500)
От изчетеното от техническата литература мисля че проблема идва от въздусите/сензорите.
Сега мисля да сменя ААP сензора,доколкото разбрах той подава сигналите главно към турбото
Код:
ENGINE MANAGEMENT Td5 - DESCRIPTION AND OPERATION 18-1-11 The AAP sensor is located in the top of the air filter housing. It provides voltage signals relative to both ambient air pressure and temperature to the ECM. The AAP sensor produces a voltage between 0 and 5 volts proportional to the pressure level of the air in the air filter housing. A reading of 0 volts indicates low pressure and a reading of 5 volts indicates high pressure. The ECM uses the signal from the AAP sensor for the following functions: l To maintain manifold boost pressure. l To reduce exhaust smoke emissions while driving at high altitude. l Control of the EGR system. The sensor also supplies a voltage between 0v and 5v proportional to ambient temperature. The ECM uses this signal for the following functions: l Exhaust gas over temperature protection. l Turbocharger overspeed protection. Input/Output Connector C0158 pin 8 of the ECM supplies the AAP sensor with a 5 volt power supply. The pressure output from the AAP sensor is measured at pin 10 of the ECM connector C0158, the temperature output from the AAP sensor is measured at pin 31. The earth path is via pin 30 of ECM connector C0158. The AAP sensor can fail the following ways or supply incorrect signal: - Sensor open circuit. - Short circuit to vehicle supply. - Short circuit to vehicle earth. - Contaminated sensor element. - Damaged sensor element. - Resistance in wiring harness. In the event of an AAP sensor signal failure any of the following symptoms may be observed: - Altitude compensation inoperative (engine will produce black smoke). - Active boost control inoperative. (*which means wastegate modulator, my note) - Turbocharger boost pressure limited to 1 bar (14.5 psi ). - EGR altitude compensation inoperative. The MIL will not illuminate in an AAP sensor failure, and the ECM will use a fixed default value from its memory.
Друго което повече ме притеснява е че има лек луфт в перката на турбото ( около 1мм или по малко),незнам и дали трябва да го има.
Коментар