Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Land Rover Discovery 2 td 5 странно/ поне за мен/ счупване - демпферната шайба

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Land Rover Discovery 2 td 5 странно/ поне за мен/ счупване - демпферната шайба

    Днес паля да отида да заредя и при изкарването от двора чувам странен дрънкащ звук . Дигам капака и гледам перката не се върти, а тракането идва някъде от под нея.Угасих и свалих пласмасовия капак над радиатора и виждам това



    Запалих 3м назад и в двора за разглобяване.Сваляне на перката



    и шайбата се вади лесно/ без да отвивам болтове /



    ето какво се е случило





    Скаран съм с английския, но си преведох,че този диск е някъкъв амортесьор.От RAVE гледам, че трябва да се свали болта на коляновия вал и да се смени май цялата шаиба на пистовия ремък.Надявам се няма кой знае какво значение как ще се сложи,сигурно има шпонка.
    Дали може да се кара така джипа докато намеря друга шайба.Налага ми се пътуване с теглене на каравана за около 350-400км.Утре ще звънна да питам по морги и магазини и дано намеря ,но все пак да попитам.
    А и доста ми е чудно каква може да е причината да се счупи точно там.

  • #2
    От: Странно/ поне за мен/ счупване

    Казва се демпферна шайба. Наистина е странно да се счупи така - обикновено се къса гумата и почва да дрънка, но без да може да изпадне. Аз не бих го карал на дълъг път така. Да не говорим, че ако наистина перката не се е въртяла при запален двигател, това значи, че все пак гумената част на шайбата е скъсана и не се върти изобщо ремъка - т.е. нямаш зареждане, вакуум (спирачки) и хидравлика, освен охлаждането.
    Последно редактирано от stargazer; 06-05-14, 17:30.
    Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

    Коментар


    • #3
      От: Странно/ поне за мен/ счупване

      Първоначално публикуван от stargazer Преглед на мнение
      ....... Да не говорим, че ако наистина перката не се е въртяла при запален двигател, това значи, че все пак гумената част на шайбата е скъсана и не се върти изобщо ремъка - т.е. нямаш зареждане, вакуум (спирачки) и хидравлика, освен охлаждането.
      Не ,не перката не се въртеше понеже шайбата я задиржаше , виското работи, двигателя е студен, ремъка въртеше всичко.Гумената част на шайбата е здрава,тя е в нещо като канал ,но това е на пръв поглед защото се опитвам на такива празници като днешния да не работя, че имам един префасониран сериозно пръст от едни ресори на една Цветница.

      Съобщение от модератор:
      Моля, напишете си в профила от къде сте.
      Прочетохте ли това
      ...ЦЪК
      Последно редактирано от PETER PETRAKIEV; 07-05-14, 16:22.

      Коментар


      • #4
        От: Странно/ поне за мен/ счупване

        Слагай друга шайба от някоя морга. Няма какво да се обърка. Има шпонков канал. Развиването на болта ще бъде интересна задача. Успех.
        За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

        Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

        Коментар


        • #5
          От: Странно/ поне за мен/ счупване

          Първоначално публикуван от targa Преглед на мнение
          Развиването на болта ще бъде интересна задача. Успех.
          На стартер, с изключена ГНП.

          Коментар


          • #6
            От: Странно/ поне за мен/ счупване

            Ама като е там радиатора, може да стане голяма свинщина. Аз не смея да пробвам.
            За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

            Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

            Коментар


            • #7
              От: Странно/ поне за мен/ счупване

              Първоначално публикуван от Ivan_J Преглед на мнение
              На стартер, с изключена ГНП.
              Това е ТД5 - ГНП няма и на стартер не се получава в повечето случаи. Или се сваля всичко отпред и се пробва с мощен гайковерт, или се блокира маховика със здрав пин (не с датчика за задна). По интересно е после при затягането, че динамометрични ключове до 400Нм не се намират във всеки сервиз.
              Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

              Коментар


              • #8
                От: Странно/ поне за мен/ счупване

                Всъщност се е откъснала само противотежестта на демпферната шайба. Това е значително по-малка промяна отколкото традиционния калпазански ремонт при скъсана гума на тази ремъчна шайба (заварка).

                Дали можеш да караш така - можеш, те хората и със заварена карат и почти нищо не се разбива. Счупването обаче може да е признак че си отива и гумата и ако е така, насред път ще останеш без охлаждане, след което вече ще правиш пълноценен ремонт на двигател.

                Коментар


                • #9
                  От: Странно/ поне за мен/ счупване

                  Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                  Счупването обаче може да е признак че си отива и гумата и ако е така, насред път ще останеш без охлаждане, след което вече ще правиш пълноценен ремонт на двигател.
                  То ако беше само без охлаждане - иди-дойди, ама тука тоя ремък върти всичко и ако "хвръкне" на път, остваш и без зареждане, и с одървен волан и спирачки... та може и много по-голяма беля да стане.
                  Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

                  Коментар


                  • #10
                    От: Странно/ поне за мен/ счупване

                    Дали има ГНП или не са само подробности. При всички положения има букса, която като се откачи и двигателя не пали.
                    Ако КВ се върти в същата посока и болта е с нормална резба, няма начин да не стане.
                    И няма нищо страшно за радиатора, правил съм го няколко пъти без проблеми. Номера е ключа да е блокиран към рамата, да няма засилка, при която може да стане беля.
                    По-културният начин е да се блокира маховика, но ако е с подръчни материали после има да се търси парченце метал, там където не му е мястото.

                    П.П. При стягането счупих един динамометричен, после стягах с български стрелкови до 25 и още малко
                    Може и с тръба и домакинско кантарче.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Странно/ поне за мен/ счупване

                      Куплунги има цели два, а може и просто да се изскубе релето на подкачващата помпа. Така няма да запали, но ще запише една сурия грешки и вероятността след това да работи в "скопен" режим е съвсем реална. Ключа, за да се подпре на рамата, трябва така или иначе да разкараш половината тръболяк на радиатора и е все тая дали ще развиеш още три болта да го извадиш. А често не става, просто понеже стартера на ТД5 е кекав.
                      Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

                      Коментар


                      • #12
                        От: Странно/ поне за мен/ счупване

                        Тя работата е лесна (и тате може ,но козата иска...). По добре се доверите на някой, който се занимава с ремонти защото "елементарната" процедура по демонтажа и монтажа може да се усложни ( на няколко пъти ми се е налагало да развивам с мощен мултипликатор,след като 1" гаиковерт не успя) и да изисква допълнително разглобяване. Дано нямате усложнения,а докато се спрете на подходящия монтьор може да Я карате.

                        Съобщение от модератор:
                        Моля, напишете си в профила от къде сте.
                        ...ЦЪК
                        Последно редактирано от PETER PETRAKIEV; 07-05-14, 16:21.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Land Rover Discovery 2 td 5 странно/ поне за мен/ счупване

                          Имам демпферна шайба от Тд5 със сцепена гума, но е цяла. Ако железата ще ти свършат работа, ще ти я дам.
                          ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

                          Коментар


                          • #14
                            От: Land Rover Discovery 2 td 5 странно/ поне за мен/ счупване

                            Днес взех "нова шайба" втора употреба от мобилето и утре ако не вали почвам да се мъча да отвивам болта.Гледах клип как се отвива с двигателя и може да пробвам, но мисля първо да пробвам ' ръчно' . Къде е най- удобно на блокирам маховика.Забравил съм да кажа , джипа е автомат.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Land Rover Discovery 2 td 5 странно/ поне за мен/ счупване

                              Блокира се венеца. През техн. прозорец, през който се развиват болтовете на турбината. Дълъг болт, който среща копрпуса на плочата и блокира въртенето на КВ. Не само дълъг, ами и здрав, щото ако се скъса ...
                              По добре пробвай първо със стартера, после як гайковерт и ако пак не става описаното по горе.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X