Здравейте съфорумници, от доста време си имам 2.5 TDS монтиран в така любимия ми P38 и някак си хем му се дразня, хем си го харесвам. Сега не ме нападайте как мога да харесвам този джип и двигател, но е факт - харесвам си го. За да не изпадам в сантименталности и празнословици, споделям проблемът си, пък да видим какво ще каже народът тук.
От както го притежавам (около 5 години), джипът е преживял доста ремонти и е погълнал доста пари, което е присъщо на собствениците на P38 (за жалост), сменени са му въздушни възглавници, контролния блок на клапаните за въздух, в един сервиз на един много популярен ЛР майстор му откраднаха работещо виско, сменени са шарнири, кормилни щанги, маслото винаги преди 10000, верига, оптегачи на веригата (банани), когато я сменяха (естествено) откриха някакви "микро" пукнатини в главата - заварихме ги, гумички на клапани, ГНП е рециклирано, всички водни маркучи, всички тампони са полиуретанови, няколко пъти карета на кардани, нови дискове предни/задни, накладки, семеринги на всички мостове и скоростна кутия, съединител, рециклирахме лагерите в предния диф, неговият семеринг, рециклирахме кормилната рейка, 2nd hand хидравлична помпа, помпата на ABS (поне вече има Traction Control на задните колела) и др... с него сме навъртяли 120К заедно, а като го купих пишеше 125К. Не съм недоволен, ясно ми е, че си иска пари, но никога не ме е оставял и по-скоро ме е вадил от ситуации. Сега по същество, след изброените ремонти просто не остана елемент от колата, който да не сме "пипали". Не ми се говори за сумите и стойността на автомобила. Ясно е, че е вечно мой и нямам никакво намерение да го продавам.
От около година, обаче, започна да хвърля масло от всички гарнитури. Тече от всякъде и прави "кански" локви от началото на март. Теч на масло, както казах имаше и му сменихме гарнитура на главата през август м. г., но това не доведе абсолютно до нищо. Имам чувство, че течът се усили от както му смених маслото през март и в момента е с TOTAL RACING 10W50. До сега е каран само на 10W40, но както споменах, течът го имаше и преди. Просто става много сериозен напоследък, а и не е съвсем да не ми пука за птичките и пчеличките и тези токсични "гов*а", които лея. От дума на дума вървим към основен ремонт, макар джипът да "върви на ужас" и извън града да ми дава по около 10-11 л./100 км. Имам 3-ма познати със същия модел и двигател и смея да твърдя, че всички са очаровани от тягата на моя. Не се хваля, просто ми се иска да чуя и вашето мнение колеги. Смятате ли, че ако този 2.5 TDS лее масло от всякъде е защото надува гарнитурите от картерно налягане, което да е вследствие на някой сегмент на бутало (вентилация има и си духа доволно през нея) или може да е нещо по-скромно като цена (защото от скоро съм на 1/2 работен ден - съдба!) от сорта на маслената помпа в картера? Някой сблъсквал ли се е с такъв или сходен проблем и също така приемам съвети за сервиз за диагностика на проблема? Колата е отремонтирана само при близък, но бих искал чуя/прочета и второ менние (единствената среща с друг майстор остави джипа със откраднато виско). И да - вярвам, че не са ме правили на идиот, но понякога си го мисля... надявам се да съм бил максимално изчерпателен и вярвам, че бях и максимално искрен.
Предварително ви благодаря и желая прекрасно изкарване на почивните дни и Гергьовден.
От както го притежавам (около 5 години), джипът е преживял доста ремонти и е погълнал доста пари, което е присъщо на собствениците на P38 (за жалост), сменени са му въздушни възглавници, контролния блок на клапаните за въздух, в един сервиз на един много популярен ЛР майстор му откраднаха работещо виско, сменени са шарнири, кормилни щанги, маслото винаги преди 10000, верига, оптегачи на веригата (банани), когато я сменяха (естествено) откриха някакви "микро" пукнатини в главата - заварихме ги, гумички на клапани, ГНП е рециклирано, всички водни маркучи, всички тампони са полиуретанови, няколко пъти карета на кардани, нови дискове предни/задни, накладки, семеринги на всички мостове и скоростна кутия, съединител, рециклирахме лагерите в предния диф, неговият семеринг, рециклирахме кормилната рейка, 2nd hand хидравлична помпа, помпата на ABS (поне вече има Traction Control на задните колела) и др... с него сме навъртяли 120К заедно, а като го купих пишеше 125К. Не съм недоволен, ясно ми е, че си иска пари, но никога не ме е оставял и по-скоро ме е вадил от ситуации. Сега по същество, след изброените ремонти просто не остана елемент от колата, който да не сме "пипали". Не ми се говори за сумите и стойността на автомобила. Ясно е, че е вечно мой и нямам никакво намерение да го продавам.
От около година, обаче, започна да хвърля масло от всички гарнитури. Тече от всякъде и прави "кански" локви от началото на март. Теч на масло, както казах имаше и му сменихме гарнитура на главата през август м. г., но това не доведе абсолютно до нищо. Имам чувство, че течът се усили от както му смених маслото през март и в момента е с TOTAL RACING 10W50. До сега е каран само на 10W40, но както споменах, течът го имаше и преди. Просто става много сериозен напоследък, а и не е съвсем да не ми пука за птичките и пчеличките и тези токсични "гов*а", които лея. От дума на дума вървим към основен ремонт, макар джипът да "върви на ужас" и извън града да ми дава по около 10-11 л./100 км. Имам 3-ма познати със същия модел и двигател и смея да твърдя, че всички са очаровани от тягата на моя. Не се хваля, просто ми се иска да чуя и вашето мнение колеги. Смятате ли, че ако този 2.5 TDS лее масло от всякъде е защото надува гарнитурите от картерно налягане, което да е вследствие на някой сегмент на бутало (вентилация има и си духа доволно през нея) или може да е нещо по-скромно като цена (защото от скоро съм на 1/2 работен ден - съдба!) от сорта на маслената помпа в картера? Някой сблъсквал ли се е с такъв или сходен проблем и също така приемам съвети за сервиз за диагностика на проблема? Колата е отремонтирана само при близък, но бих искал чуя/прочета и второ менние (единствената среща с друг майстор остави джипа със откраднато виско). И да - вярвам, че не са ме правили на идиот, но понякога си го мисля... надявам се да съм бил максимално изчерпателен и вярвам, че бях и максимално искрен.
Предварително ви благодаря и желая прекрасно изкарване на почивните дни и Гергьовден.
Коментар