Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Range Rover P38 2.5D, капачка за атифриза?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Range Rover P38 2.5D, капачка за атифриза?

    Здравейте, да се включа и аз с въпрос, вече в подфорума на LAND ROVER. Става въпрос за 2.5 турбо дизел на Р38 96 г. Искам да ви попитам за капачката на разширителния съд на антифриза, 140 ли трябва да бъде или 200. В магазинът за части за LAND ROVER ми продадоха капачка, на която пише 140. Старата на колата беше 200. Не съм сигурен какво са правили преди това с капачката и дали не са сложили грешна, защото по каталога в магазина излиза само тази - 140. Предполагам, че това означение 1.4 означава 1.4 бара, което е нормално за почти всички двигатели, но ако трябва да е 2 бара на този двигател, че нали е по-капризен откъм охладителната система да сложа пак 200. Имате ли представа какво е работното налягане на този двигател, поставен на рейндж? Като гледам снимки на 4.6 мотора, разширителния съд и капачката изглеждат същите. Да не би 140 да е за бензиновия мотор? Макар, че по английските сайтове излиза също една капачка и за 2.5 и 4.6.
    Притеснява ме да не започне да изхвърля антифриза, макар и 1.4 атм. да са достатъчни да не го прави.
    Предварително искам да се извиня, ако е разисквано някога, но на търсачката не можах да открия подобно разискване.
    Поздрави на всички.
    Последно редактирано от sony bono; 15-03-14, 13:54.

  • #2
    От: Range Rover P38 2.5D, капачка за атифриза?

    Колега, тъй като не знам отговора, единственото, с което дори не знам дали ще ти помогна, е да видя утре какво пише на моята капачка. Едва ли ще е от значение, защото нямам представа дали е оригиналната, моторът ми е 4,6 и не знам дали трябва да са еднакви. Порови в техническата документация или изчакай знаещите.
    edoors.bg- Джаджи за врати и врати

    Коментар


    • #3
      От: Range Rover P38 2.5D, капачка за атифриза?

      Рових къде ли не и не можах да открия работното налягане на този мотор. Затова се допитвам, ако някой знае. И поне ще е ориентир какво пише на твоята. Благодаря.

      Коментар


      • #4
        От: Range Rover P38 2.5D, капачка за атифриза?



        И един цитат:

        OK after a few hours of searching.....

        the figure is the burst pressure of the cap....

        When I say burst, it doesn't mean it is going to exploded, it is the maximum pressure it will take before the releif valve won't close again....

        i.e.

        The cap is set to maintain 14.7psi at all times by relieving internal pressure.....if the cap can't exhaust the pressure fast enough and the pressure continues to increase, the relief valve is set to permenantly open at a given pressure and not reseat...so a new cap will be required.

        The measurement is in Kilo Pascals (kpa) so 140 is 20psi and 200 is 29psi

        Anyone else got any further with this explaination??
        Land Rover Discovery:
        - ... "Най-хубавото на тази джипка е, че като закъсаш, можеш да си седиш вътре комфортно.".
        Land Rover, може да те закара навсякъде, но може и да не те върне!

        Коментар


        • #5
          От: Range Rover P38 2.5D, капачка за атифриза?

          Много благодаря за нагледното представяне. Не пазбрах точно какво казват освен нещо като "доиш бар" - два бара, за втората капачка. Надявам се, че точно за това става въпрос, за разликата между 140 и 200, а не показват просто стара и нова капачка.
          Доколкото виждам капачка 140 започва да изпуска при 1.4 атм. и започва да задържа при 0.5 атм. Капачка 200 изпуска на 2 атм . и започва да задържа доста над 1.5 атм.
          Разбрах, че този двигател на Рейндж държи стрелката на температурата малко преди средата, когато е 90 гладуса. На средата 100 и малко след средата 110 и тогава заработва силиконът на перката.
          При 1.4 бара налягане точката на кипене е 109 градуса, а при 2 бара точката на кипене е 129 градуса - цитирам английски сайт. Оттук стигам до извода, че при капачка 140 течността е напълно възможно да започне да ври, при изпускането на капачката чак до 0.5 градуса и да се изхвърли известно количество течност от разширителния съд. И така по малко, по малко влиза въздух и после ясно какво става. Ако приемем, че двигателят е наред с охлаждането, най-високата температура на атнифриза стига до около 110 градуса. Това значи, че при капачка, която задържа до над 1.5 атм. няма да заври течността. И оттам стигам до извода, че правилната капачка е 200. Друг е въпросът колко е "полезно" тава за водните съединения и радиатора.
          Прав ли съм или греша някъде?
          И ако не греша, освен друго и заради грешна капачка ли се прецакват главите на тези двигатели?
          Последно редактирано от sony bono; 16-03-14, 00:51.

          Коментар


          • #6
            От: Range Rover P38 2.5D, капачка за атифриза?

            Ами колега имам рейнджа от няколко години и проблеми със загряване и прегряване съм нямал, стрелката си стой точно по средата и не мърда нито на ляво, нито на дясно точно в центъра стой. Зимата много бързо си загрява и топлото идва сравнително рано, а лятото в жегите си стой само в средата. Имал съм един единствен стресов случай който не можахме да разгадаем как стана (изхвърли водата). За капачката че провея на моята какво пише.

            Коментар


            • #7
              От: Range Rover P38 2.5D, капачка за атифриза?

              Първоначално публикуван от sony bono Преглед на мнение
              ... Не съм сигурен какво са правили преди това с капачката и дали не са сложили грешна, защото по каталога в магазина излиза само тази - 140. Предполагам, че това означение 1.4 означава 1.4 бара, което е нормално за почти всички двигатели, но ако трябва да е 2 бара на този двигател, че нали е по-капризен откъм охладителната система да сложа пак 200...
              Правиш генерална грешка. 140 е psi (Английска мерна единица) и е равно на 9.526434946 Bar. Ето какво пише в мойта книга:
              Прикачени файлове
              Последно редактирано от Аndro 160; 16-03-14, 10:00.

              Коментар


              • #8
                От: Range Rover P38 2.5D, капачка за атифриза?

                Благодаря, значи 20 psi е 1.34 бара, което няма да навреди на сиатемата.

                Коментар


                • #9
                  От: Range Rover P38 2.5D, капачка за атифриза?

                  Не съм сигурен дали няма да навреди, клапана трябва да испусне на 1 бар, като сложиш 1,34 ...
                  Последно редактирано от Аndro 160; 16-03-14, 10:19.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Range Rover P38 2.5D, капачка за атифриза?

                    Гледам по английските сайтове няма избор - само на различни производители...
                    За оригиналната пише:
                    New expansion cap which fits all the following Land Rover models

                    Range Rover P38
                    Discovery 2 Td5 & V8
                    Range Rover L322 with 140 on cap (2002 onwards)

                    Значи за п38 има само един вид.
                    Аз си купих такава и не съм имал проблеми
                    Колкото повече книги четат децата ви, толкова по-малко ще слушат чалга!

                    Коментар


                    • #11
                      От: Range Rover P38 2.5D, капачка за атифриза?

                      Проверих моята на РР 2,5тдс 99г пише 140

                      Коментар


                      • #12
                        Първоначално публикуван от krisalesk Преглед на мнение
                        Проверих моята на РР 2,5тдс 99г пише 140
                        Благодаря. А случайно да знаеш каква ти е водната помпа, с пластмасова перка или метална, италианска?

                        Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
                        Правиш генерална грешка. 140 е psi (Английска мерна единица) и е равно на 9.526434946 Bar. Ето какво пише в мойта книга:
                        Сигурен ли си? 9 бара не може да е капачката, а и като гледам клипа по-горе 200 отговаря на 2 бара.
                        Последно редактирано от PETER PETRAKIEV; 16-03-14, 18:29.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Range Rover P38 2.5D, капачка за атифриза?

                          Разбира се, че не може да е 9 бара! Така преобразува конвертора тия 140. Вероятно е 14 psi. А колко трябва да е пише по горе в серв. ръководство.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Range Rover P38 2.5D, капачка за атифриза?

                            Първоначално публикуван от sony bono Преглед на мнение
                            Благодаря. А случайно да знаеш каква ти е водната помпа, с пластмасова перка или метална, италианска?
                            Колега никаква идея каква е, предполагам че е пластмасова.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Range Rover P38 2.5D, капачка за атифриза?

                              Аз хвърлих водна помпа и мастера който ми я сменя каза че вече всички помпи са с метални перки.Само дето може да попаднеш на едни ламаринени.Мойта е лята

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X