Привет колеги!
Не бях карал джипката две седмици и като реших да я разтъпча, гледам под нея малка локвичка. Наведох се отдолу и видях, че се стича масълце по рамото (хебела) на кормилната кутия. Прекарах я на канала и видях, че капе точно от изходящия вал на кормилната кутия и се стича по рамото.
Разрових документацията и www.lrcat.com . Видях, че има ремонтен комплект точно за там - Steering Box Output Seal Kit QFW100180.
Поръчах го от island-4x4.co.uk, уж пишеше Quality aftermarket, но дойде Britpart. Както и да е, ще го слагам, нямам друг. По процедура в ремонтното ръководство пише да се свали цялата кормилна кутия, което беше голям гърч. Източва се антифриза, свалят се отдолу кората под двигателя и металните тръби на охладителната система, откачат се стабилизираща щанга и тампоните на двигателя. Надига се целия двигател с крик и се извършват още няколко неща. Сваля се кутията и се вади целия изходящ вал отгоре. Хванах се за главата, беше много работа а и нямах другия ремонтен комплект за отгоре QFW100190, който също трябваше да се смени като се отвори. Разрових се в нета да видя какво пише по международните форуми, евентуално за друго решение и видях един хамериканец как го прави без да сваля кутията. Беше на Диско 1, но разликата в механизма на кутиите принципно май няма. Та процедурата е следната:
1. Развиване на гайката на рамото, като първо се изправя законтрящата пластина. Ключ с номер 40. Аз нямах и ползвах 41. Не беше много лесно, стегнат е на 240 NM, но в сравнение с това което предстоеше си беше направо песен.
2. Изваждане на рамото от оста. Голям гърч, ама наистина голям. Два дни го пръсках с разни спрейове - замразяващи, разяждащи, нагрявах го внимателно, бих и с чука, но не та не.Първи опис със скобичка за лагери Force. Скъсах няколко пъти болтовете на скобата. Явно беше малка и недостатъчно здрава за да го извади.
Втори опит с по-тежка артилерия. Здрава скоба, напъни с тръбата, но скобата се разкрачваше и изтърваше. Направих и едно приспособление за да я държи прибрана и отново напъни с тръба. Голям зор, хем с длъжка тръба напъвах и скобата не издържа и се счупи единия зъб.
Бях я взел от приятел и не стига, че не свърши работа, ами сега и нова скоба трябваше да му купувам. А беше солидно желязо струващо 180 лв. В магазина намерих същата и я купих, но купих и една скоба специално за накрайници и хебели. Беше 14 лв., и да се счупи ще ги прежаля, на фона на другата, която е 180 лв.
Наложи се малко да и резна ушите че не влизаше в оста, но иначе пасна перфектно.
Сега вместо с тръбата, взех назаем малък и голям пневматичен пистолет, че останъх без ръце да напъвам. Естествено с малкия не се получи, въпреки че беше марков. Големия обаче му разказа играта, дори скобата за 14 лв. издържа и извади желязото. Кеф, след два дни гърч.
3. Процедурата по махане на семерингите е следната - най-долната, която предпазва от замърсяване навътре беше обърната наобратно, не знам защо. Сигурно си има причина и логика!? Разпробих с 2 мм свредло дупчица в плоската част за да навия видия, с която да издърпам семеринга. Получи се перфектно.
След този семеринг има зегерка и метална шайба, които държат основния семеринг (уплътнение) за високо налягане.
Махнах ги и по идея на американеца, като завъртиш волана и с течност в казанчето, налягането ще изхвърли уплътнението. Така и стана, при запален двигател леко натиснах волана и то изкочи. Е пръсна малко настрани, но не много. Ако сте по-бързи, можете да не източвате течноста докрай. Аз забърсах набързо вътре и мушнах новото уплътнение, като за набиването си бях направил едно дорниче от пластмаса. Най-долния семеринг отново монтирах наобратно, както беше оригиналния.
След това всичко по обратния ред. Не съм обезвъздушавал, защото уж не източих цялата течност. Долях оригинална течност с парт номер STC50519LR, която обаче е зелена а Диското беше с червена. Мисля, че не им пречи като ги смеся?! Иначе си има болт за обезвъздушаване на кутията отгоре. Забелязах, че старото уплътнение беше доста износено от вътрешната страна и нямаше как да не капе. Но нищо няма вечно, явно си се сменя след време, след като си има сервизен комплект за него. Надявам се да съм бил полезен!
Не бях карал джипката две седмици и като реших да я разтъпча, гледам под нея малка локвичка. Наведох се отдолу и видях, че се стича масълце по рамото (хебела) на кормилната кутия. Прекарах я на канала и видях, че капе точно от изходящия вал на кормилната кутия и се стича по рамото.
Разрових документацията и www.lrcat.com . Видях, че има ремонтен комплект точно за там - Steering Box Output Seal Kit QFW100180.
Поръчах го от island-4x4.co.uk, уж пишеше Quality aftermarket, но дойде Britpart. Както и да е, ще го слагам, нямам друг. По процедура в ремонтното ръководство пише да се свали цялата кормилна кутия, което беше голям гърч. Източва се антифриза, свалят се отдолу кората под двигателя и металните тръби на охладителната система, откачат се стабилизираща щанга и тампоните на двигателя. Надига се целия двигател с крик и се извършват още няколко неща. Сваля се кутията и се вади целия изходящ вал отгоре. Хванах се за главата, беше много работа а и нямах другия ремонтен комплект за отгоре QFW100190, който също трябваше да се смени като се отвори. Разрових се в нета да видя какво пише по международните форуми, евентуално за друго решение и видях един хамериканец как го прави без да сваля кутията. Беше на Диско 1, но разликата в механизма на кутиите принципно май няма. Та процедурата е следната:
1. Развиване на гайката на рамото, като първо се изправя законтрящата пластина. Ключ с номер 40. Аз нямах и ползвах 41. Не беше много лесно, стегнат е на 240 NM, но в сравнение с това което предстоеше си беше направо песен.
2. Изваждане на рамото от оста. Голям гърч, ама наистина голям. Два дни го пръсках с разни спрейове - замразяващи, разяждащи, нагрявах го внимателно, бих и с чука, но не та не.Първи опис със скобичка за лагери Force. Скъсах няколко пъти болтовете на скобата. Явно беше малка и недостатъчно здрава за да го извади.
Втори опит с по-тежка артилерия. Здрава скоба, напъни с тръбата, но скобата се разкрачваше и изтърваше. Направих и едно приспособление за да я държи прибрана и отново напъни с тръба. Голям зор, хем с длъжка тръба напъвах и скобата не издържа и се счупи единия зъб.
Бях я взел от приятел и не стига, че не свърши работа, ами сега и нова скоба трябваше да му купувам. А беше солидно желязо струващо 180 лв. В магазина намерих същата и я купих, но купих и една скоба специално за накрайници и хебели. Беше 14 лв., и да се счупи ще ги прежаля, на фона на другата, която е 180 лв.
Наложи се малко да и резна ушите че не влизаше в оста, но иначе пасна перфектно.
Сега вместо с тръбата, взех назаем малък и голям пневматичен пистолет, че останъх без ръце да напъвам. Естествено с малкия не се получи, въпреки че беше марков. Големия обаче му разказа играта, дори скобата за 14 лв. издържа и извади желязото. Кеф, след два дни гърч.
3. Процедурата по махане на семерингите е следната - най-долната, която предпазва от замърсяване навътре беше обърната наобратно, не знам защо. Сигурно си има причина и логика!? Разпробих с 2 мм свредло дупчица в плоската част за да навия видия, с която да издърпам семеринга. Получи се перфектно.
След този семеринг има зегерка и метална шайба, които държат основния семеринг (уплътнение) за високо налягане.
Махнах ги и по идея на американеца, като завъртиш волана и с течност в казанчето, налягането ще изхвърли уплътнението. Така и стана, при запален двигател леко натиснах волана и то изкочи. Е пръсна малко настрани, но не много. Ако сте по-бързи, можете да не източвате течноста докрай. Аз забърсах набързо вътре и мушнах новото уплътнение, като за набиването си бях направил едно дорниче от пластмаса. Най-долния семеринг отново монтирах наобратно, както беше оригиналния.
След това всичко по обратния ред. Не съм обезвъздушавал, защото уж не източих цялата течност. Долях оригинална течност с парт номер STC50519LR, която обаче е зелена а Диското беше с червена. Мисля, че не им пречи като ги смеся?! Иначе си има болт за обезвъздушаване на кутията отгоре. Забелязах, че старото уплътнение беше доста износено от вътрешната страна и нямаше как да не капе. Но нищо няма вечно, явно си се сменя след време, след като си има сервизен комплект за него. Надявам се да съм бил полезен!
Коментар