Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Смяна на масло - филтър в АСК на Land Rover Discovery

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Смяна на масло - филтър в АСК на Land Rover Discovery

    Привет!
    За съжаление ще започна тази тема с въпрос, а се надявам при завършването и, всеки да може САМ да си смени малото в автомата...

    Ето какво ви е нужно като за начало:
    1. Канал
    2. Масло
    3. Кит - аз си го поръчах от Падока - вкл. три неща: филтър, гарнитура и дифтунга за болта, който затваря отвора за източване на маслото.

    Аз обаче НЕ МОГА да развия един от болтовете на самия "картер" на скоростната кутия... Той някак странно почти се опира до планка, която я придържа към рамата...
    Как се развива този болт?
    Сега ще отида да го снимам и ще го покажа...
    LR Disco I 300tdi
    Nissan Pathfinder
    Honda VF 750
    Suzuki GSXR 750

  • #2
    До: Смяна на масло/филтър в АСК на Диско 1 300tdi

    Ето го и болта/стрелката го сочи, той не се вижда от тук, но е същия като този, в червеното кръгче... Трябва да се развие с ключе 10, ама като не мога да го вкарам там...
    На втората снимка съм опитал да го "хвана" от друг ъгъл...
    На третата показвам какво представлява филтъра,
    на четвъртата - съответно гарнитурата,
    а на петата - болтът от който се източва маслото - отговаря на ключ 17!
    Прикачени файлове
    LR Disco I 300tdi
    Nissan Pathfinder
    Honda VF 750
    Suzuki GSXR 750

    Коментар


    • #3
      До: Маслен филтър, смяна на масло/филтър в АСК на Диско 1 300tdi

      Колеги, хайде помагайте - как да се развие този болт?!
      LR Disco I 300tdi
      Nissan Pathfinder
      Honda VF 750
      Suzuki GSXR 750

      Коментар


      • #4
        До: Маслен филтър, смяна на масло/филтър в АСК на Диско 1 300tdi

        Първо се източва маслото. Разпределителната кутия се повдига около 5см с крик, инъче не може да се извади картера. Болта се развива с глух ключ или с вложка с удължение от комплектите отвертка + битове + вложки. Някъде съм описал подробно процедурата.
        Последно редактирано от velio; 28-04-10, 10:04. Причина: основателна

        Коментар


        • #5
          До: Маслен филтър, смяна на масло/филтър в АСК на Диско 1 300tdi

          Първоначално публикуван от velio Преглед на мнение
          Прво се източва маслото. Разпределителната кутия се повдига около 5см с крик, инъче не може да се извади картера. Болта се развива с глух ключ или с вложка с удължение от комплектите отвертка + битове + вложки. Някъде съм описал подробно процедурата.
          О-о-о! Благодаря!
          Отивам да пробвам, ще сложа една греда на канала, на нея крика и т.н. - ще снимам, но без звук, щото е ясно, че ще има едни ма.ни...
          А колкото до това, че процедурата я има описана, моля покажете къде, щото аз не открих нищо...
          LR Disco I 300tdi
          Nissan Pathfinder
          Honda VF 750
          Suzuki GSXR 750

          Коментар


          • #6
            До: Маслен филтър, смяна на масло/филтър в АСК на Диско 1 300tdi

            Първоначално публикуван от tytovla Преглед на мнение
            О-о-о! Благодаря!
            Отивам да пробвам, ще сложа една греда на канала, на нея крика и т.н. - ще снимам, но без звук, щото е ясно, че ще има едни ма.ни...
            А колкото до това, че процедурата я има описана, моля покажете къде, щото аз не открих нищо...
            Извинявай - писал съм как се мери. Накратко:
            1. Източваш.
            2. Вдигаш РК 2-3 см.
            3. Развиваш болтовете на картера и го освобождаваш. Пази гарнитурата, че Падокската е калпава, а и моята беше малко по.малка, нямаше 1 борд и постоянно бягаше. Сложих си старата.
            4. Предпазливо опитваш да го извадиш, като същевременно внимателно вдигаш РК.
            5. Приемаме, че си го извадил и оставил настрана /картера/.
            6. Развиваш 5те болта на филтъра. Внимавай - когато махаш филтъра, най-вероятно ще те олее масло - около 150-200мл. Пази се и имай готов съд. 5те болта всъщност са 4 еднакви и един различен /не помня по-къс или по-дълъг/. доколкото си спомням са шестограми.
            7. Отваряш си 1 бира, сменяш филтъра и караш в обратен ред.

            Сменя се около половината количество на маслото - другото не може да изтече. Желателен за смяна пробег - 25000км. Масло по бумага - ATF Dexron IID. Бирата - студееееееена /другото не е толкова важно/!!!

            Интересува ли те как се мери или си прочел / знаеш? Имай предвид, че за сам човек е тегаво, дори и в удобен канал. Двама е несравнимо по-лесно.
            Последно редактирано от velio; 28-04-10, 10:09.

            Коментар


            • #7
              До: Маслен филтър, смяна на масло/филтър в АСК на Диско 1 300tdi

              Още веднъж - благодарско!
              Но като започнах да повдигам раздатъчната купия се вдига цялата кола...
              Гледам, гледам, но си мисля, че без да развия тази планка - от снимката, която се държи на четири болта N19-ключ, няма да мога да се справя...
              Прикачени файлове
              LR Disco I 300tdi
              Nissan Pathfinder
              Honda VF 750
              Suzuki GSXR 750

              Коментар


              • #8
                До: Маслен филтър, смяна на масло/филтър в АСК на Диско 1 300tdi

                Оффффф - извинявай! Още нещо се развиваше, но не помня точно кое, пък и снимки не съм правил. Болтове в планки, които държат РК към рамата - нещо такова беше. И там беше приключение с 1 - 2 болта, заврени... Но се развиват. Фъсни ги предварително с ВД40.

                Коментар


                • #9
                  До: Маслен филтър, смяна на масло/филтър в АСК на Диско 1 300tdi

                  То си е направо приключение... Сега и аспухът ми пречи на тресчотката... Ще ходя да взема малко ключове - дано да стане! Само да не ми изпадне кутията в канала - не че ще избяга...
                  А от двете страни ли да освобождавам раздатката или само от едната - спомняш ли си?
                  LR Disco I 300tdi
                  Nissan Pathfinder
                  Honda VF 750
                  Suzuki GSXR 750

                  Коментар


                  • #10
                    До: Маслен филтър, смяна на масло/филтър в АСК на Диско 1 300tdi

                    Първоначално публикуван от tytovla Преглед на мнение
                    То си е направо приключение... Сега и аспухът ми пречи на тресчотката... Ще ходя да взема малко ключове - дано да стане! Само да не ми изпадне кутията в канала - не че ще избяга...
                    А от двете страни ли да освобождавам раздатката или само от едната - спомняш ли си?
                    Мисля, че само се откача от рамата - доколкото помня от двете страни. Каретата и карданите не ги пипаш. Започне ли да се вдига само тя - сполучил си.

                    Да му се незнае, другия път ще снимам!

                    Коментар


                    • #11
                      Приятели УСПЯХ!!!

                      Най-накрая филтъра е сменен, но всички неволи бяха нищо на фона, че като наливах маслото през щеката олях де що имаше наоколо...
                      А сега по ред:
                      1. Източвате маслото,
                      2. Подлагате крик под РК. (Колата да е на ръчна или застопорена, щото при мен тръгна...)
                      3. Развивате 4-те болта от планката (има ги по-горе на снимка) с ключ 19
                      4. Сега от другата страна на тази планка има един тампон, който е захванат с един болт/гайка за рамата. Развивате гайката-при мен излезе с болта... - за да работите по-спокойно и по-нашироко...
                      5. Повдигате няколко см с крика
                      6. Развивате болтовете, които държат картера, внимавайте, защото те имат едни неща за закрепване, особенно за ъгловите е важно пак да са си на мястото.
                      7. Тук тъкмо си мислех, че съм приключил, взе, че заяде щеката за проверка на маслото... Аз я развих от към пластината, където е захваната за нещото м/у двигателя и ск.кутия - много шиб.но място! Има и по-лесен начин - просто я развиите от основата и - една много голяма гайка, ама при мен беше клеясала, та не успях...
                      8. Сваляте капака/картер.
                      9. Тук за да свалите филтъра ви трябва "еврейска" звезда -снимал съм я, дано да личи номерът и... Има три болта и филтъра е долу. Единият болт е по-дълъг, но няма как да объркате, защото той е заедно с едно пластмасово нещо, подобно на маркуч...
                      10. Слагате 2-те уплатнения от комплекта в/у филтъра. Сваляте това пластмасово нещо и го монтирате на нофия филтър.
                      11.Всичко по обратния ред...
                      Лесно нали?

                      Благодаря на Velio, без "подсказването" имаше да се лутам... След малко отивам да меря нивото по описания от теб начин - дано е наред...

                      А сега и снимките:
                      Прикачени файлове
                      Последно редактирано от PETER PETRAKIEV; 28-04-10, 14:00.
                      LR Disco I 300tdi
                      Nissan Pathfinder
                      Honda VF 750
                      Suzuki GSXR 750

                      Коментар


                      • #12
                        До: Маслен филтър, смяна на масло/филтър в АСК на Диско 1 300tdi

                        Браво! И че си снимал!

                        Коментар


                        • #13
                          До: Маслен филтър, смяна на масло/филтър в АСК на Диско 1 300tdi

                          Приет отново... Появи се ново проблемче, моля ако някой е имал такова да сподели...
                          След като смених маслото още на следващия ден заминахме цялата група за Варна да гледаме състезанието, ама не рали, а другото - траял (или както там си се нарича...)
                          Колата си вървеше страхотно и дори на магистралата си поддържаше 120/140, а понякога и 160!!! Глупаво от моя страна, ама ей тъй на - да пробвам...
                          След това като навлязохме по черно да търсим разни точки, които моят приятел беше вкарал в GPS-a се "позагубихме" и както си бръмчахме по разните му там баири - изненадка - светна лампичката /червена!/ на маслото за ск.кутия.
                          Спряхме, изчакахме и всичко се размина...
                          Днес обаче забелязвам, че при тръгване, колата се разтриса цялата.
                          Имате ли идея на какво се дължи това?
                          Проверено е нивото на маслото в ск. кутия. Аз след смяната долях точно 5л., но после се наложи да източа около 200 мл. щото беше в повече... Та така...
                          Маслото е от сигурно място - отговаря по специфкацията на Dexton DII, наливно OMV.
                          LR Disco I 300tdi
                          Nissan Pathfinder
                          Honda VF 750
                          Suzuki GSXR 750

                          Коментар


                          • #14
                            До: Маслен филтър, смяна на масло/филтър в АСК на Диско 1 300tdi

                            Колеги, преди малко като се качих на Диското, червената лампичка за тепературата на автомата си свети и няма никакво намерение да угасва...
                            Помощ - казвайте какво става???
                            LR Disco I 300tdi
                            Nissan Pathfinder
                            Honda VF 750
                            Suzuki GSXR 750

                            Коментар


                            • #15
                              До: Маслен филтър, смяна на масло/филтър в АСК на Диско 1 300tdi

                              Ще си позволя да ти дам съвет....,
                              Бих се доверил на оригиналния "Кастрол"-на него си пише II или III....
                              До колкото съм запознат можеш да ползуваш и единия и другия....
                              Всякакви заместители и то наливни-само в оторизиран сервиз,който да си поеме гаранцията.....
                              Имай на предвид ,че Христо на разходката в Шумен кара целия първи етап с блокаж на бързите ,/доколкото си спомням над 100 км/ ,с доста висока скорост и лампата на температурата на маслото му светна за много кратко време на края на етапа....Докато се усети- беше изгаснала....Поражения -никакви....
                              Предполагам последователността е тази , която описваш...
                              На бой отиват само старците!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X