Обява

Свий
Няма добавени обяви.

V8 - модерно електронно запалване EDIS - Megajolt

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • V8 - модерно електронно запалване EDIS - Megajolt

    В началото на лятото след поредните проблеми с делкото на моя осмак най-накрая реших да взема радикални мерки и да изхвърля цялото запалване. Първоначално мислех да сменям делкото с Mallory, но си дадох сметка, че ще хвърля към 700 лв за почти нищо - пак пружини и безкрайни тестове със стробоскоп. Спрях се на запалване EDIS, контролирано от аванс процесор Megajolt.

    На кратко за системата:

    От оригиналната запалителна система на колата остават само свещите. Делкото остава само колкото да зацепва маслената помпа. Заменя се с "trigger wheel" - на снимката и индуктовен датчик. Един от зъбите липсва - така системата се синхронизира. Колелото се монтира на демпферната шайба (от вътрешната страна) на коляновия вал. Датчика се монтира на скоба до него (допълнително ще сложа снимки на инсталацията). Датчика подава сигнал на EDIS8 модула. Това е драйвер/контролер за електронно запалване на Ford от 90-те. Използва се по две причини - евтин (втора ръка), и лесно се управлява от аванс процесора - чрез един едиствен аналогов сигнал. EDIS8 модула управлява четири бобини (по две в пакет), като всяка бобина пали по две свещи едновременно, свързани последователно през нея. Системата е известна като "wasted spark", в смисъл, че винаги две свещи палят едновременно - правилната и "изгубената". Много автомобилни запалвания работят по този начин. Един недостатък е, че ако изгубим едната свещ губим два цилиндъра. Ако EDIS модула не получава сигнал от аванс процесора, то той работи в сервизен режим с твърдо 10° предварение. Аванс процесора е модерно микропроцесорно устройство, което управлява до две програмируеми карти (например газ/бензин), при всяка от които се настройват при какви обороти и какво натоварване какво предварение искаме. Натоварването се следи или от потенциометъра на дросела или от вакуума в смукателния колектор. Второто е за предпочитане и аз него съм използвал.

    Плюсове и минуси:

    + Адресира се основния недостатък на оригиналната система, а именно, че една бобина осигурява енергията за осем цилиндъра. При високи обороти енергията просто недостига.
    + Отърваваме се от делкото с неговите много механични и електрически недостатъци, да не ги изброявам. На мен няма да ми липсва.
    + Максимално точно и предвидимо компютърно моделиране на картата на аванса. Нищо общо с механичния центробежен и вакуумен аванс на делкото.
    + За EDIS системата се знае, че дават добра, солидна искра, при всякакви обороти. Нещо, което не може да се каже за оригиналната система. Ако горите газ това е много важно.
    + Системата е по-добре защитена от наводняване - мнение на други потребители и моя опит през последните няколко месеца. Кабелите на Ford са със много добре защитени конектори към бобините.
    - При загуба на една свещ/кабел се губят два цилиндъра. Това може да се разглежда и като плюс тъй като веднага се разбира за проблема. Работана на седем цилиндъра не винаги е очевидна.
    + Много добре работещ ограничитен на оборотите - при достигане на програмираните обороти аванс процесора връща аванса, двигателя позагубва мощност, и остава на програмираните обороти. Харесва ми как работи.
    + Поддържа две карти на аванса за два вида гориво - газ/бензин или, например, A95/A100. При газ/бензин автоматично превключва картата при превключване на горивото.
    - Понеже няма датчик на разпределителния вал (затове е wasted spark) на контролера му трябва малко време да синхронизира. Вече няма да пали от четвърт, а от половин-един оборот.

    Инсталация (на кратко):

    При интерес ще пусна снимки.

    Монтажа на системата не представлява особена трудност. За монтажа на датчика се сваля демпферната шайба (а би могла и да не се свали, аз я свалих, защото не знаех как се монтира). Бобините се монтират кой как намери, аз съм ги монтирал на планка, хваната на единия край за компресора на климатика, на другия - за три от болтовете на водната помпа. Планката и скобата за датчика трябва да ги имам някъде на AutoCAD. EDIS8 модула съм го монтирал на мястона на старата бобина. Към него отиват кабелите на бобините, общо шест - четири минуса за четирите бобини и два захранващи, по един за всеки пакет. Също така и двата кабела от индуктивния датчик. След монтажа на тези компоненти колата може да се запусне, сда се тества в сервизен режим и да се настрои (чрез завъртане на назъбеното колело - не знам как се казва) до 10° предварение - тук ще трябва стробоскоп. Следва монтажа на аванс процесора - монтира се в купето и се свързва с EDIS модула с четири кабела - два захранващи, един вход и един изход. Ако позлвате газ и газта се превключва автоматично на определени обороти - EDIS модула си има извод за тахометър, той се подава към газовия контролер.

    Следва връзка с компютър, тест, програмиране.

    Не ми хареса дебелината на захранващия кабел към бобината (колкото косъм) и монтирах реле за всеки случай. Все пак новата система консумира доста повече (и като електриника и като енергия към свещите).

    Приложение:

    3.5, 3.9, 4.2 (без новите 4.0 и 4.6), както при карбураторни, така и при инжекционни системи. При инжекцията има една допълнителна стъпка - купуват се четири диода, които се свързват към минусите на четирите бобини. Диодите "обединяват" сигнала от четирите бобини в един, който се подава към компютъра и управлява момента на отваряне на дюзите. Преди този сигнал е бил вързан директно към минуса на оригиналната бобина.

    Резултат:

    Изчаках, преди да споделя опита си, да минат три-четири месеца. Резултата е много добър - равномерен празен ход, силни високи обороти. Двигателя лесно се форсира над 5000 оборота, дори и на газ, което преди беше по-трудно. За този двигател (в чист вид) тези обороти са максимално допустими. От как съм монтирал системата забравих, че имам запалителна система.

    Цена:

    Излезе ми 1000 лв, като можех да спестя от скобата за датчика (която така или иначе се наложи да направя сам отново) и конекторите на бобините (не са свтини), които загубих веднага след отваряне на пакета и намерих веднага, след като запоих кабелите директно. Дали си заслужава - според мен твърдо да.

    Свещи:

    В нета се води полемика какви свещи да се използват при wasted spark конфигурациите. Проблема идва от там, че при "изгубената" свещ тока протича в обратна посока и електрода еродира. Някои препоръчват двойно платитени, но повечето отзиви сочат към обикновени свещи и малко по-честа смяна. Аз използвах най-обикновени NGK, както си излизат по каталог.

    За друго в момента не се сещам. Има английски дистрибутор, който предлага цели пакети или отделни компоненти. Намерете си го сами, че ще ми дърпат (пак) ухото за реклама.



    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:300px-MegajoltE_map.jpg
Прегледи:1
Размер:16.1 КБ
ID:5993328 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:coil-thumb.jpg
Прегледи:1
Размер:3.5 КБ
ID:5993327 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:65ring.jpg
Прегледи:1
Размер:8.2 КБ
ID:5993326

  • #2
    От: V8 - модерно еллектронно запалване EDIS - Megajolt

    Използвам същата система като твоята в моето Дискавъри 4.6 , с една разлика , при мен е мегаскуирт и е правен тук в България. Проблема идва от това , че трябва да имаш монтирана сонда в изпускателните тръби за да следиш смесите A/F въздух-гориво при настройките. А тя не е евтина. Препоръчва се сместа да варира м/у 12.5 и 13.1 за да извадиш максимума от мотора. Естествено и разхода е нагоре , но резултатите са впечатляващи. Заводските настройки естествено са направени с по-бедни смеси за да се пести гориво. При мен сигнала идва от позицията на дроселовата клапа защото двигателя стана по-отзивчив при подаване на газ. Иначе всички предимства които си изброил са налице.
    Аз не искам просто да съм първи , искам като се обърна въобще да не виждам втория !!!
    Куражът не е липса на страх. Куражът е способността да действаш ефективно въпреки страха.

    Коментар


    • #3
      От: V8 - модерно еллектронно запалване EDIS - Megajolt

      Ще е добре снимки да качиш.
      Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

      Коментар


      • #4
        От: V8 - модерно еллектронно запалване EDIS - Megajolt

        Първоначално публикуван от rusev Преглед на мнение
        Ще е добре снимки да качиш.
        Ако визираш мен ще кача.
        Аз не искам просто да съм първи , искам като се обърна въобще да не виждам втория !!!
        Куражът не е липса на страх. Куражът е способността да действаш ефективно въпреки страха.

        Коментар


        • #5
          От: V8 - модерно еллектронно запалване EDIS - Megajolt

          Първоначално публикуван от kokocholi Преглед на мнение
          Използвам същата система като твоята в моето Дискавъри 4.6 , с една разлика , при мен е мегаскуирт и е правен тук в България. Проблема идва от това , че трябва да имаш монтирана сонда в изпускателните тръби за да следиш смесите A/F въздух-гориво при настройките. А тя не е евтина. Препоръчва се сместа да варира м/у 12.5 и 13.1 за да извадиш максимума от мотора. Естествено и разхода е нагоре , но резултатите са впечатляващи. Заводските настройки естествено са направени с по-бедни смеси за да се пести гориво. При мен сигнала идва от позицията на дроселовата клапа защото двигателя стана по-отзивчив при подаване на газ. Иначе всички предимства които си изброил са налице.
          Отказах се от този вариант поради а) карам 95% на газ и б) за това, коети целях Megasquirt-а беше прекалено скъп. До колкото си спомням към 2000 лв и нагоре без монтаж. А монтажа е в пъти по-сложен и вече излиза извън възможностите на редовия краен потребител.

          В твоя случай, карайки само на бензин, Megasquirt-а би трябвало да вади 100% от двигателя.

          Коментар


          • #6
            От: V8 - модерно еллектронно запалване EDIS - Megajolt

            След свалянето на фабричната система установих следния парадокс - конектора към усилвателя на делкото (последния модел делко с усилвател на него) и трипозиционен, но са опроводени само два - +12В и минуса към бобината. Усилвателя взема маса от корпуса към двигателя - тази маса е много лоша. Принципно на усилвателя има клема за външно замасяване, но при мен тя никога не е била вързана. Аз мислех, че взема маса от конектора - но не би.

            Снимки ще кача утре.

            Ето как става програмирането на картата:

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:corel.jpg
Прегледи:1
Размер:140.4 КБ
ID:5429674

            Това са настройките на газ. По вертикала е натоварването на двигателя (вакуума на смукателния колектор в kPa), колкото повече газ сме дали, толкова по-надолу се слиза.

            Коментар


            • #7
              От: V8 - модерно еллектронно запалване EDIS - Megajolt

              Първоначално публикуван от P2P Преглед на мнение
              Отказах се от този вариант поради а) карам 95% на газ и б) за това, коети целях Megasquirt-а беше прекалено скъп. До колкото си спомням към 2000 лв и нагоре без монтаж. А монтажа е в пъти по-сложен и вече излиза извън възможностите на редовия краен потребител.

              В твоя случай, карайки само на бензин, Megasquirt-а би трябвало да вади 100% от двигателя.
              Мегаскуирта струва 500лв. За 2000лв. може да купиш много сериозна електроника. Монтажа не е за всеки , аз лично за сега само гледам и питам. Настройките са още по-сложни , за тях трябва и талант.
              Аз не искам просто да съм първи , искам като се обърна въобще да не виждам втория !!!
              Куражът не е липса на страх. Куражът е способността да действаш ефективно въпреки страха.

              Коментар


              • #8
                От: V8 - модерно еллектронно запалване EDIS - Megajolt

                Първоначално публикуван от kokocholi Преглед на мнение
                Мегаскуирта струва 500лв. За 2000лв. може да купиш много сериозна електроника. Монтажа не е за всеки , аз лично за сега само гледам и питам. Настройките са още по-сложни , за тях трябва и талант.
                Не го намирам на тази цена. В Англия 290 паунда струва само контролера, пълния пакет (с бобини, кабели, EDIS8, и т.н.) струва 600 паунда. Транспорта отделно.

                Коментар


                • #9
                  От: V8 - модерно еллектронно запалване EDIS - Megajolt

                  Тук е снимана планката с бобините - хваната на компресора на климатика и водната помпа. Конекторите на кабелите към бобините са специфични, стандартните кабели не стават. Второто поколе ние бонини са със стандартни кабели. Има много други варианти за монтаж на бобините.
                  От делкото е останал само вала, който движи маслената помпа.

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20121202_091233.jpg
Прегледи:1
Размер:119.0 КБ
ID:5432458 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20121202_091244.jpg
Прегледи:1
Размер:108.1 КБ
ID:5432459 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20121202_091557.jpg
Прегледи:1
Размер:78.1 КБ
ID:5432460

                  На тази лоша снимка е модула на Ford EDIS8, който управлява бобините, чете дадчика на коляновия вал и изпълнява командите на аванс процесора.

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20121202_091307.jpg
Прегледи:1
Размер:74.5 КБ
ID:5432461

                  Коментар


                  • #10
                    От: V8 - модерно еллектронно запалване EDIS - Megajolt

                    Ако можеш да пращаш ЛС прати ми какви точно си сложил. И адванс процесора основно ме интересува. Да не откриваме топлата вода.

                    Коментар


                    • #11
                      От: V8 - модерно еллектронно запалване EDIS - Megajolt

                      Тази тема изглежда касае само нас двамата....няма лошо. Сега , при мен положението е следното: Мега /Бг-производство/-500лв. , бобини/ЕСКОРТ/-2х30=60лв. , кабели за свещи 8х5=40лв. EDIS 8 200лв. Тотал-800лв.
                      ПП. Няма да се лъжем де.
                      Аз не искам просто да съм първи , искам като се обърна въобще да не виждам втория !!!
                      Куражът не е липса на страх. Куражът е способността да действаш ефективно въпреки страха.

                      Коментар


                      • #12
                        От: V8 - модерно еллектронно запалване EDIS - Megajolt

                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:30112012015.jpg
Прегледи:1
Размер:147.1 КБ
ID:5432481Натиснете снимката за да я уголемите

Име:30112012016.jpg
Прегледи:1
Размер:128.1 КБ
ID:5432482Натиснете снимката за да я уголемите

Име:30112012017.jpg
Прегледи:1
Размер:77.7 КБ
ID:5432483Натиснете снимката за да я уголемите

Име:30112012019.jpg
Прегледи:1
Размер:114.4 КБ
ID:5432484Снимки от тъпия ми телефон.
                        Аз не искам просто да съм първи , искам като се обърна въобще да не виждам втория !!!
                        Куражът не е липса на страх. Куражът е способността да действаш ефективно въпреки страха.

                        Коментар


                        • #13
                          От: V8 - модерно еллектронно запалване EDIS - Megajolt

                          Има си теми за локуми. Всичко си струва колкото си струва. Мене ме интересуваха конкретни производители. Но понеже ще е реклама, ако е удобно на ЛС. Къде е ибей- ясно, къде се правят повечето нови такива също. Но пък винаги е полезно когато нещо е пробвано на практика.
                          п.п. Докато напиша това си пуснал и снимки. Добре, че не всички сте мързели като мене и снимате.

                          Коментар


                          • #14
                            От: V8 - модерно електронно запалване EDIS - Megajolt

                            А едис 8 от какво може да се намери. Аз много се чудя дали да не сменя моето запалване с някакво друго. Отделно, че утре ми пристига мегата и задължително направя ли го с ръчни ще е с мега за да може да се изстиска мотора.
                            Jeep Wrangler YJ 5.9 МТ 1990/Suzuki Samurai 1.6 MT 1990/Chevrolet M1028 6.2D AT 1984/Jeep Cherokee XJ 4.0 AT 1997/Jeep Grand Cherokee WK 5.7 AT 2005
                            http://www.facebook.com/JeepBG
                            LZ1GGC

                            Коментар


                            • #15
                              От: V8 - модерно електронно запалване EDIS - Megajolt

                              Остава да кажете какъв аванс процесор може да командва едис-а, за мега не мога и да си помисля. Но с радост бих бил шута на оригиналното ЕКУ.
                              Калин Владов,09РСПБЗН

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X