Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Температура охлаждаща течност Grand cherokee wk2 5.7HEMI

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Температура охлаждаща течност Grand cherokee wk2 5.7HEMI

    Здравейте.Имам въпрос относно работната температура на антифриза на Хемито.Извън градско си държи нормална температура,в града стига 107 градуса перката се включва и пада до 100 градуса и после пак 107 включва перката 100 и т.н.Нормална ли е тази температура.Сменил съм капачка,радиатор и термостат.Относно обезвъздушаването има ли тънкости?Благодаря.
    Управлява
    ЛР Дискавъри 1 300tdi
    Вектра А C20XE

  • #2
    Ако има повече антифриз отколкото дистилирана вода и неправилно или по-малко количество двигателно масло, двигателите греят малко повече.

    Замърсен радиатор за ДВГ или някой от тия преди него също биха влошили охлаждането.

    И последно гадаене - аналогова стрелка никак не е точен индикатор за градуси, ОБД диагностиката дава дигитални данни и реално ако тия 107С са верни си е повече от колкото трябва според мен.

    Парното жега на макс (изключен климатик), фуния да пасне плътно на гърловината, идеята е да се вдигно нивото на течноста и да се създаде налягане което да изкара въздуха, потърси в нета за твоя модел джип как се прави.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Lisle funnel.jpg
Прегледи:94
Размер:131.3 КБ
ID:7011043
    Бъдете живи и здрави!

    Коментар


    • #3
      Температурата я гледам на таблото.Има и стрелка и в цифри.Предполагам са верни.Не съм мерил с термометър.
      Управлява
      ЛР Дискавъри 1 300tdi
      Вектра А C20XE

      Коментар


      • #4
        Жоре, има сервизно и купища дани из мнрежата. Що бабуваш?

        1. В ненатоварен режим или на скорост нормалната работа температура е около 97-98. Зависи изцяло от термостата. На по-ниско просто е затворен.
        2. Нещо с перката/ите се случва от 105 нагоре. Когато перката е плавна (PWM), започва осезаемо да ускорява точно откъм 106-107 градуса. Целевата и температура на софтуера е 104, което значи 105 в живия живот (трябва да има някаква разлика за да се за действа нещо, макар и минимално)

        Към пусналия темата - напълно нормални температури са това. Ако искаш да са по-ниски трябва да се смени термостат и да им се пипа температурата. Другото нормално е маркучите ти да са доста твърди - държи налягане 1.25 бара, за разлика от масовите 0.9.

        Ако си с неоригинален радиатор и неправилната капачка, може при зор да изпуска антифириз покрай капачката. Под зор разбирай - някой смотльо те ядосва, педала до метала, издухваш го със 180 и после установяваш следи от антифриз, излязал покрай капачката. Случая е масов при WK1 - неоригиналните радиатори са с по-тънка гърловина и на капачката трябва да и се побае за да уплътни надеждно.

        @BatGeorgeone: Горното (всичко то тук) важи и за дизелът ти. Средата на скалата ти е на около 103-104. Като я подмине с малко е отишло на 108-110. В жега, с климатик и с недостатъчна скорост да се охлажда от потока въздух, трябва перка. Перката под 105-106 никаква я няма.

        "Часовниците" и при WK1, и при ранните WK2 са така направени, че неточност е почти невъзможно да има. Имат 2 бобинки, физически на 90 градуса една спрямо друга, и съотношението на тока между тях определя положението на стрелката. Въпросното съотношение се ръководи от компютър. Данните към тов компютър се подават от компютъра на мотора, който чете датчика. Датчикът от своя страна е учудващо точен. Пък и както казаха, WK2 има и цифрово показание на температурата.

        Причините за тия температури са тривиални:
        1. Моторът е малко по-ефективен (справка, топлинна машина).
        2. Радиаторът е по-ефективен - по-голяма температурна разика между радиатор и околона температура значи по-голямо количество отделяна топлина в атмосферата, при еднакъв по размер и качества радиатор. Иначе казано - по-малък радиатор е в състояние да свърши работата.

        ПП: "Парното на жега на макс" точно при WK1 е безсмислено действие по отношение на физическото обезвъздушаване. Няма кранче - потокът през вътрешния радиатор винаги е еднакъв и винаги си го има, дори при ръчки на студено. Смислено е да се пуска на жега защото от момента, в който колата придобие парно, системата е достатъчно обезвъздушена, за да може процеса да продължи самостоятелно, тоест за 2-3 заграявания и изстивания да изхвърли всичкия въздух в казанчето и да го замести с антифриз. Но и да не е пуснато на жега, ако маркучите на парното станат горещи (не топли, а горещи), показват същото.

        Не на последно място, доколко при дизелът капачката, държаща налягане, е на казанчето, а не на радиатора, не съм много сигурен доколко показаната на снимката процедура с фунията има смисъл на WK1 дизел. Пълното казанче с махната капачка прави точно същото. При Hemi (което е на снимката) някакъв смисъл има, доколкото е лесниния - при всяко подаване на газ си всмуква по още малко, докато накрая престане. Иначе трябват цикли на палене-гасене-доливане докато се случат нещата.
        Последно редактирано от sparkybg; 22-09-25, 09:28.
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • BatGeorgeone
          BatGeorgeone коментира
          Редактиране на коментар
          Спарки, евала за изчерпателния отговор, аз нямах време и исках едни бързи насоки да му дам на колегата, май наистина бензиновите американци са горещи мотори, моите дърти Чероци с 4л бензин, всичките натоварени отиват на 100+ и колкото и да им бая все там стоят под натоварване и/или в жегите.

          Все още не съм имал над Ве образен американец, та нямам там наблюдения.

          За дизела ми в Гранда, който е 100% мерцедес мога да твърдя, че около на 90те градуса си седи комфортно, дори в големите жеги.

      • #5
        .Благодаря за изчерпателния отговор.Радиатора е NRF,капачката е VERNET.Наистина маркучите са доста твърди.Явно е нормално всичко.
        Управлява
        ЛР Дискавъри 1 300tdi
        Вектра А C20XE

        Коментар

        Активност за темата

        Свий

        Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

        Зареждам...
        X