Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблем с алтернатор Чероки KJ

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Проблем с алтернатор Чероки KJ

    Здравейте!
    Имам проблем (или поне индикация за такъв) със зареждането.
    Колата е Чероки 2.5црд 2002г.
    Като дам на контакт всичко на таблото си светва, както трябва и една по една започват да си гаснат лампите - включително и за зареждането. но тя светва пак след секунда/две и не гасне повече. Дали изчаквам малко преди паленето, или веднага въртя стартера - все тая...
    Напрежението - в покой е 12.5; като включа аксесоарите пада до около 12.3; на контакт - 11.9; при стартиране - около 10.5В. След запалване се задържа на 11.9 и след около 10 секунди започва плавно да се вдига до 13.0-14.1В, само че лампата на таблото си стои светнала...

    Вчера свалих алтернатора - видимо четките бяха посвършили - занесох го за обслужване. Смениха му четките, диоден блок (единия диод се разпадна при леко докосване) и ролката за ремъка (с идеята да не го мисля повече). Регулатор няма - управлява се външно от компютъра. Тестваха го и казаха, че вече на стенда се държи перфектно.
    Да, ама като го сложих снощи на колата - същата работа... Лампата си светва и зареждането се вдига плавно известно време след запалване.

    Та питам някой с за подобни ядове - аз ли нещо пропускам, в колата (компютър, окабеляване) ли е проблема, ремонта на генератора ли не е успешен, или други насоки?!?
    SUZUKI V-STROM 1000
    Jeep Cherokee 2.5CRD
    TOYOTA PREVIA 2.4 'youngtimer
    о889 525 о74 - Владо

  • #2
    Поправка: След запалване напрежението започва да се вдига до 13.9-14.1В
    Не знам защо не мога да правя промени по горното мнение...
    SUZUKI V-STROM 1000
    Jeep Cherokee 2.5CRD
    TOYOTA PREVIA 2.4 'youngtimer
    о889 525 о74 - Владо

    Коментар


    • #3
      Оправих се!
      Оказа се липсващ предпазител в бушониерата при двигателя.
      При диагностика имаше код за грешка Р1511 - "battery line 1" или нещо подобно (то и други имаше, ама само тази не се изтриваше)... Зачетох се из нета и такава грешка излезе, че компютъра набива, когато засича под 8В, или над 17В...
      И случайно в бушониерата отпред забелязах на едно от няколкото празни гнезда, че е маркирано като "ENG CONTROL" и има окабеляване там (всички други празни нямат маркировки и са просто пластмасови дупки без клеми). Та сложих бушон - и воала - лампата на таблото взе да се държи както си трябва - свети само докато не запаля.
      Зареждането пак си е както съм писал по-горе. Но предполагам, че е нормално - малко след запалване да работят известно време примерно подгревните свещи, или пък така да си се държи генератор, управляван от компютъра, а не от вградено в него реле. Все пак вече нямам индикации за проблем, или записани грешки...
      SUZUKI V-STROM 1000
      Jeep Cherokee 2.5CRD
      TOYOTA PREVIA 2.4 'youngtimer
      о889 525 о74 - Владо

      Коментар

      Активност за темата

      Свий

      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

      Зареждам...
      X