Здравейте!
Имам проблем (или поне индикация за такъв) със зареждането.
Колата е Чероки 2.5црд 2002г.
Като дам на контакт всичко на таблото си светва, както трябва и една по една започват да си гаснат лампите - включително и за зареждането. но тя светва пак след секунда/две и не гасне повече. Дали изчаквам малко преди паленето, или веднага въртя стартера - все тая...
Напрежението - в покой е 12.5; като включа аксесоарите пада до около 12.3; на контакт - 11.9; при стартиране - около 10.5В. След запалване се задържа на 11.9 и след около 10 секунди започва плавно да се вдига до 13.0-14.1В, само че лампата на таблото си стои светнала...
Вчера свалих алтернатора - видимо четките бяха посвършили - занесох го за обслужване. Смениха му четките, диоден блок (единия диод се разпадна при леко докосване) и ролката за ремъка (с идеята да не го мисля повече). Регулатор няма - управлява се външно от компютъра. Тестваха го и казаха, че вече на стенда се държи перфектно.
Да, ама като го сложих снощи на колата - същата работа... Лампата си светва и зареждането се вдига плавно известно време след запалване.
Та питам някой с за подобни ядове - аз ли нещо пропускам, в колата (компютър, окабеляване) ли е проблема, ремонта на генератора ли не е успешен, или други насоки?!?
Имам проблем (или поне индикация за такъв) със зареждането.
Колата е Чероки 2.5црд 2002г.
Като дам на контакт всичко на таблото си светва, както трябва и една по една започват да си гаснат лампите - включително и за зареждането. но тя светва пак след секунда/две и не гасне повече. Дали изчаквам малко преди паленето, или веднага въртя стартера - все тая...
Напрежението - в покой е 12.5; като включа аксесоарите пада до около 12.3; на контакт - 11.9; при стартиране - около 10.5В. След запалване се задържа на 11.9 и след около 10 секунди започва плавно да се вдига до 13.0-14.1В, само че лампата на таблото си стои светнала...
Вчера свалих алтернатора - видимо четките бяха посвършили - занесох го за обслужване. Смениха му четките, диоден блок (единия диод се разпадна при леко докосване) и ролката за ремъка (с идеята да не го мисля повече). Регулатор няма - управлява се външно от компютъра. Тестваха го и казаха, че вече на стенда се държи перфектно.
Да, ама като го сложих снощи на колата - същата работа... Лампата си светва и зареждането се вдига плавно известно време след запалване.
Та питам някой с за подобни ядове - аз ли нещо пропускам, в колата (компютър, окабеляване) ли е проблема, ремонта на генератора ли не е успешен, или други насоки?!?
Коментар