Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Златни правила при оффроуда ? ? ? ? ?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Златни правила при оффроуда ? ? ? ? ?

    Здравейте , днес щях да се обърна с джипката (WJ 2.7crd) , което всъщност мислех за невъзможно . Ще ми е интересно да обсъдим или по-скоро да науча от вас някой "Златни правила" или ако има такава тема да ме насочите към нея или просто да обсъдим и споделим такива случки . Значи ситуацията беше следната : Карам си аз из едни кални коловози , леко нанадолно и както е известно за WJ , джипа си влиза в коловозите и няма излизане . Успявам някак да го заребря диагонално т.е. предна дясна в дясно от коловозите и предна лява в десен коловоз - съответно задна дясна м/у коловозите и задна лява в ляв коловоз . Единствения начин да обърна на пътя е да изкача диагонално много лек байр , да не кажа смешен (към 30-40см висок и 15-20 градуса) и да обърна в една нива . Та захождам към байра и изведнъж усещам онова чувство на безтегловност на задницата , викам си край . Приятелката ми беше отвън и каза , че задна лява се е вдигнала към 30см във въздуха . Викам си добре де : цели мостове , смешен байр (хълмче) , куадра драйв , що така сега ? Сега като си направя равносметка осъзнавам , че в момента когато тръгнах напред и предна дясна започна да катери байра , задна лява стъпи по средата на коловозите и задна дясна увисна . защото цялата ми тежест беше паднала на лявата страна на джипа . Наруших едно от основните правила - изкачване или спускане по диагонал НИКОГА . Чудя се толкова ли е лесно да стане белята ? Ще се радвам ако на някой му е интересно да развием темата с подобни случки и да си имаме едно наум . Като цялото грешката е винаги на водача знам , надцених джипа , надъхах се , атакувах диагонално , но си мисля , че с по-големи ходове на окачването и по-големи гуми нямаше да го има този проблем .

  • #2
    Първоначално публикуван от bmwww Преглед на мнение
    ... както е известно за WJ , джипа си влиза в коловозите и няма излизане . ...
    Ти да видиш! Бре тоз нефелен джип. Аз пък си мислех, че за да излезе един джип (независимо от марка и модел) от кални коловози му трябват подходящи за целта гуми. Е, не пречи и ако задкормилното устройство знае какво прави.

    Ние не сме неутрални!

    Коментар


    • Чавдар (V93)
      Чавдар (V93) коментира
      Редактиране на коментар
      Твоя си работа какво правиш, ама подходящите за терена гуми са в основата на проходимостта. Разните там екстри могат да помогнат в определени ситуации, ама обикновено козата си сака пръч, а калта - кални гуми ...

    • s_s1
      s_s1 коментира
      Редактиране на коментар
      Този модел мисля, че няма опция "само на задно".

    • bmwww
      bmwww коментира
      Редактиране на коментар
      Става на въпрос , че ако галя педала съм си само на задно и при рязко натискане на газта (докато превъртят 1-2 оборота задните) включва и предния мост .

  • #3
    Аз следвам правилото, че не караш в коловози, защото не знаеш какво ги е правило и къде водят. Или не влизам в тях, ако е възможно, или съм готов да карама назад до възможност за излизане.
    Шанса за излизане от коловози при лъзгава почва са малки, без значение с каква гума си.
    Да уточня, че коловоз за мен е нещо по-дълбоко от 10-15см.
    Още съм зелен и ще прощавате ако греша.

    Коментар


    • #4
      Точката на обръщане е след точката на насиране, така че, след насиране, не насилвай късмета
      Виден столичен ихтиолог

      Коментар


      • бат'Марто
        бат'Марто коментира
        Редактиране на коментар
        Кажи честноо, имаше ли кафЕво по гащИте ?! Ако е нямало, няма страшно

      • bmwww
        bmwww коментира
        Редактиране на коментар
        абе кафяво нямаше ама имаше некви наченки за смяна на седалката

      • бат'Марто
        бат'Марто коментира
        Редактиране на коментар
        Майтапа настрана, белята става бърже...Много хора смятат изкачването за по-лесно от спускането. Ама да се обърнеш при спускане напред е по-трудно от това да се обърнеш при спускане назад...

    • #5
      За излизане от коловоз си има пиниз.
      газ, волана навит, пускаш газта и излиза като тапа.
      И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

      Коментар


      • mradulov
        mradulov коментира
        Редактиране на коментар
        Теоритично си прав.
        Аз изпитвам практически затруднения в изпълнението, но това вероятно се дължи на моите умения. Вероятно и останалите 98% изпитват моите затруднения,лесно е да се говори с опит, кажи как неопитен човек да го направи... Ако организираш обучение аз ще донеса бирата...

    • #6
      Има и друг вариант - държиш газта, разклащаш волана рязко и излиза
      ако е дълбок коловоза пускаш газта при маневрата.

      Ако въртиш волана бавно колата си върви в коловоза независимо на къде сочат гумите.

      ​​​​​
      И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

      Коментар


      • #7
        Едно златно правило е че ако така и така го правиш без да си длъжен, можеш трудните неща да ги пробваш първо на лесно място.

        Друго златно правило е че ако нямаш много сериозна причина не се ходи само една кола на разходка.

        Коментар


        • rosen_offroad
          rosen_offroad коментира
          Редактиране на коментар
          Или пък си ходиш сам ама не се завираш там дето требе две джипари

          Не за друго ама ходенето сам си има повече плюсове от минуси поне за мен де.

          Щото първо да ги чакаш да дойдат да се съберете после да се съобразяваш ама на тоз му се пикаело а на тоз му се драйфало и то стана от 5 часа разходка 8 часа изчакване

        • Кольо
          Кольо коментира
          Редактиране на коментар
          Или пък имаш лебедка и котва.
          Почти няма ситуация в която обикновен разходкаджия да не се справи с тези две оборудвания.

          А още по-добре е да мислиш, и да имаш опит.

          Имаше преди години един лаф из форума:
          "Уж ние сме с най-подготвените джипове, уж никой не може да стигне там където отиваме ние, и след много буксуване и лебедки, като се качим горе-два москвича се пекат на поляната"...

          Опита се придобива с каране, ако сам не видиш кое е правилното-колкото и акъл да се дава-не става.
          Колеги които са учили офроуда от форума и от акъли обикновено стават смешни по разходките, ама иначе са много печени на теория.

          Каране трябва, каране.

      • #8
        Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
        ...

        Друго златно правило е че ако нямаш много сериозна причина не се ходи само една кола на разходка.
        Особено ако не си гърмян заек ...

        Ние не сме неутрални!

        Коментар


        • Кольо
          Кольо коментира
          Редактиране на коментар
          Именно когато си гърмян заек избягваш да ходиш сам на гадните места.
          Е, ако няма друга възможност-тръгваш...

      • #9
        То като си нов това къде трябва една и къде две джипки го разбираш по трудния начин.

        Отделно че място на което в хубаво време се ходи с лека кола може за около 20 минути дъжд да стане за лебедки и мамата.

        Коментар


        • #10
          Гледам много професори в офф-а, но да си знаеш коловоз и газ са оскиморони. Всъщност коловозите са създадени от аматьори в офф-а, които освен газ до дупка нямат други умения. Коловоз се преодолява точно диагонално. С по-голяма (висока) гума щеше да си по таван. Хайде лека.
          Последно редактирано от Владо М; 04-11-20, 19:38.

          Коментар


          • Jivko
            Jivko коментира
            Редактиране на коментар
            Сигурен си

          • Владо М
            Владо М коментира
            Редактиране на коментар
            За кое? 10 символа

        • #11
          Първоначално публикуван от Владо М Преглед на мнение
          Гледам много професори в офф-а, но да си знаеш коловоз и газ са оскиморони. Всъщност коловозите са създадени от аматьори в офф-а, които освен газ до дупка нямат други умения. .
          Другарю професор от дърводобива, суперуазостроенето и т.н., силно съм изненадан, че не знаете, че коловозите в гората ги правят най-вече дърводобиващите и дървоизвозващите в процеса на трудовата си дейност.

          Ние не сме неутрални!

          Коментар


          • Владо М
            Владо М коментира
            Редактиране на коментар
            Многоумният не си троши машината в калта.

          • Кольо
            Кольо коментира
            Редактиране на коментар
            Владко, умен, малко или много, не е от голямо значение. Джугана като е натоварен си тежи, та тежи. Което тегло иска газ, та газ.
            И в калта тежестта те дърпа надолу, а газта те дърпа напред, макар и бавно.
            Какво се получава като се направи векторната диаграма?

            Колко тежи джуган с 8-10 кубика сурово меше, и колко джип?

          • Владо М
            Владо М коментира
            Редактиране на коментар
            Не коментирам съотношението кал-газ, а климат-интелект.

        • #12
          Първоначално публикуван от Владо М Преглед на мнение
          Всъщност коловозите са създадени от аматьори в офф-а, които освен газ до дупка нямат други умения..
          Колкото и да знае човек винаги има какво да научи от тоя форум!

          ​​​​​

          Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.

          Коментар


          • #13
            Първоначално публикуван от Владо М Преглед на мнение
            Гледам много професори в офф-а, но да си знаеш коловоз и газ са оскиморони. Всъщност коловозите са създадени от аматьори в офф-а, които освен газ до дупка нямат други умения. Коловоз се преодолява точно диагонално. С по-голяма (висока) гума щеше да си по таван. Хайде лека.








            Хайде лека
            В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

            Коментар


            • #14
              Това брои ли се за ,, коловози ,, Натиснете снимката за да я уголемите

Име:30112009234.jpg
Прегледи:336
Размер:1.11 МБ
ID:6666047 .... Натиснете снимката за да я уголемите

Име:30112009237.jpg
Прегледи:338
Размер:1.05 МБ
ID:6666048 ... Натиснете снимката за да я уголемите

Име:30112009238.jpg
Прегледи:332
Размер:900.2 КБ
ID:6666049 ...а сега си го представете пълно със сняг .
              На нас клиренс ни трябва , не скорост

              Коментар


              • Bogoljub Gagic
                Bogoljub Gagic коментира
                Редактиране на коментар
                Това не са коловози, а улеи от стичала се вода.
                Коловозите са моят кошмар когато всичко е лепкава кал и няма как да минеш извън тях, все се хлъзваш и хлътваш там...

              • Кольо
                Кольо коментира
                Редактиране на коментар
                Бай Бого е отговорил вярно.
                Не, че ако се нахендиш в тази вада е много по-различно де...
                Всъщност различно е, това е по-гадно.
                А за доста голяма част от коловозите-"паркетник" като паджеро 3 дето е с независимо окачване ще си върви като на асфалта, докато тези с целите мостове отдавна ще са легнали...

              • Asen Kushlev
                Asen Kushlev коментира
                Редактиране на коментар
                Ааааааааааа, не така с лошата за невероятните и бленувани цели мостове. Колегата специално такъв джип си търси, че няма закъсване с тях.

            • #15
              Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20180512_122732.jpg Прегледи:0 Размер:929.1 КБ ID:6666094
              Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20180512_122922.jpg Прегледи:0 Размер:807.7 КБ ID:6666095
              https://youtu.be/DDWKuzKCYj0
              Последно редактирано от kameno karp; 04-11-20, 22:28.
              Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.

              Коментар


              • bmwww
                bmwww коментира
                Редактиране на коментар
                И аз действам с жената като навигатор , но при мен се получава малко по-различно . Тя на всичко казва , че е опасно и да се връщаме та давам и аз джипа на нея като ме ядоса и ставам аз навигатор Струва ми се , че навигирането е май най-отговорната , а и най-забавна част от офроуда по мои наблюдения .

            Активност за темата

            Свий

            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

            Зареждам...
            X