Здравейте , днес щях да се обърна с джипката (WJ 2.7crd) , което всъщност мислех за невъзможно . Ще ми е интересно да обсъдим или по-скоро да науча от вас някой "Златни правила" или ако има такава тема да ме насочите към нея или просто да обсъдим и споделим такива случки . Значи ситуацията беше следната : Карам си аз из едни кални коловози , леко нанадолно и както е известно за WJ , джипа си влиза в коловозите и няма излизане . Успявам някак да го заребря диагонално т.е. предна дясна в дясно от коловозите и предна лява в десен коловоз - съответно задна дясна м/у коловозите и задна лява в ляв коловоз . Единствения начин да обърна на пътя е да изкача диагонално много лек байр , да не кажа смешен (към 30-40см висок и 15-20 градуса) и да обърна в една нива . Та захождам към байра и изведнъж усещам онова чувство на безтегловност на задницата , викам си край . Приятелката ми беше отвън и каза , че задна лява се е вдигнала към 30см във въздуха . Викам си добре де : цели мостове , смешен байр (хълмче) , куадра драйв , що така сега ? Сега като си направя равносметка осъзнавам , че в момента когато тръгнах напред и предна дясна започна да катери байра , задна лява стъпи по средата на коловозите и задна дясна увисна . защото цялата ми тежест беше паднала на лявата страна на джипа . Наруших едно от основните правила - изкачване или спускане по диагонал НИКОГА . Чудя се толкова ли е лесно да стане белята ? Ще се радвам ако на някой му е интересно да развием темата с подобни случки и да си имаме едно наум . Като цялото грешката е винаги на водача знам , надцених джипа , надъхах се , атакувах диагонално , но си мисля , че с по-големи ходове на окачването и по-големи гуми нямаше да го има този проблем .
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Златни правила при оффроуда ? ? ? ? ?
Свий
X
-
Първоначално публикуван от bmwww Преглед на мнение... както е известно за WJ , джипа си влиза в коловозите и няма излизане . ...
Ние не сме неутрални!
-
Аз следвам правилото, че не караш в коловози, защото не знаеш какво ги е правило и къде водят. Или не влизам в тях, ако е възможно, или съм готов да карама назад до възможност за излизане.
Шанса за излизане от коловози при лъзгава почва са малки, без значение с каква гума си.
Да уточня, че коловоз за мен е нещо по-дълбоко от 10-15см.
Още съм зелен и ще прощавате ако греша.
Коментар
-
Точката на обръщане е след точката на насиране, така че, след насиране, не насилвай късметаВиден столичен ихтиолог
- 4 likes
Коментар
-
За излизане от коловоз си има пиниз.
газ, волана навит, пускаш газта и излиза като тапа.И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ
Коментар
-
Има и друг вариант - държиш газта, разклащаш волана рязко и излиза
ако е дълбок коловоза пускаш газта при маневрата.
Ако въртиш волана бавно колата си върви в коловоза независимо на къде сочат гумите.
И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ
Коментар
-
Едно златно правило е че ако така и така го правиш без да си длъжен, можеш трудните неща да ги пробваш първо на лесно място.
Друго златно правило е че ако нямаш много сериозна причина не се ходи само една кола на разходка.
Коментар
-
Или пък си ходиш сам ама не се завираш там дето требе две джипари
Не за друго ама ходенето сам си има повече плюсове от минуси поне за мен де.
Щото първо да ги чакаш да дойдат да се съберете после да се съобразяваш ама на тоз му се пикаело а на тоз му се драйфало и то стана от 5 часа разходка 8 часа изчакване
-
Или пък имаш лебедка и котва.
Почти няма ситуация в която обикновен разходкаджия да не се справи с тези две оборудвания.
А още по-добре е да мислиш, и да имаш опит.
Имаше преди години един лаф из форума:
"Уж ние сме с най-подготвените джипове, уж никой не може да стигне там където отиваме ние, и след много буксуване и лебедки, като се качим горе-два москвича се пекат на поляната"...
Опита се придобива с каране, ако сам не видиш кое е правилното-колкото и акъл да се дава-не става.
Колеги които са учили офроуда от форума и от акъли обикновено стават смешни по разходките, ама иначе са много печени на теория.
Каране трябва, каране.
-
-
Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение...
Друго златно правило е че ако нямаш много сериозна причина не се ходи само една кола на разходка.
Ние не сме неутрални!
Коментар
-
То като си нов това къде трябва една и къде две джипки го разбираш по трудния начин.
Отделно че място на което в хубаво време се ходи с лека кола може за около 20 минути дъжд да стане за лебедки и мамата.
- 2 likes
Коментар
-
Гледам много професори в офф-а, но да си знаеш коловоз и газ са оскиморони. Всъщност коловозите са създадени от аматьори в офф-а, които освен газ до дупка нямат други умения. Коловоз се преодолява точно диагонално. С по-голяма (висока) гума щеше да си по таван. Хайде лека.Последно редактирано от Владо М; 04-11-20, 19:38.
Коментар
-
Първоначално публикуван от Владо М Преглед на мнениеГледам много професори в офф-а, но да си знаеш коловоз и газ са оскиморони. Всъщност коловозите са създадени от аматьори в офф-а, които освен газ до дупка нямат други умения. .
Ние не сме неутрални!
- 2 likes
Коментар
-
Владко, умен, малко или много, не е от голямо значение. Джугана като е натоварен си тежи, та тежи. Което тегло иска газ, та газ.
И в калта тежестта те дърпа надолу, а газта те дърпа напред, макар и бавно.
Какво се получава като се направи векторната диаграма?
Колко тежи джуган с 8-10 кубика сурово меше, и колко джип?
-
Първоначално публикуван от Владо М Преглед на мнениеВсъщност коловозите са създадени от аматьори в офф-а, които освен газ до дупка нямат други умения..
Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.
- 1 like
Коментар
-
Първоначално публикуван от Владо М Преглед на мнениеГледам много професори в офф-а, но да си знаеш коловоз и газ са оскиморони. Всъщност коловозите са създадени от аматьори в офф-а, които освен газ до дупка нямат други умения. Коловоз се преодолява точно диагонално. С по-голяма (висока) гума щеше да си по таван. Хайде лека.
Хайде лекаВ НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода
Коментар
-
Коментар
-
Това не са коловози, а улеи от стичала се вода.
Коловозите са моят кошмар когато всичко е лепкава кал и няма как да минеш извън тях, все се хлъзваш и хлътваш там...
-
Бай Бого е отговорил вярно.
Не, че ако се нахендиш в тази вада е много по-различно де...
Всъщност различно е, това е по-гадно.
А за доста голяма част от коловозите-"паркетник" като паджеро 3 дето е с независимо окачване ще си върви като на асфалта, докато тези с целите мостове отдавна ще са легнали...
-
Ааааааааааа, не така с лошата за невероятните и бленувани цели мостове. Колегата специално такъв джип си търси, че няма закъсване с тях.
-
-
Последно редактирано от kameno karp; 04-11-20, 22:28.Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.
Коментар
-
И аз действам с жената като навигатор , но при мен се получава малко по-различно . Тя на всичко казва , че е опасно и да се връщаме та давам и аз джипа на нея като ме ядоса и ставам аз навигатор Струва ми се , че навигирането е май най-отговорната , а и най-забавна част от офроуда по мои наблюдения .
-
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар