Здравейте,ей мине се не мине малко време и Черокито 2.8дизел,2005г.се обади пак.Така си е всеки месец откакто е при мене.Вчера вечерта при ускоряване от 3тс предавка(ръчни скорости) колата удари максималните обороти и остана така може би 10-20 секунди.Освободих от скорост и се престроих вдясно и спрях.Пушеше,но доста малко в сравнение с когато спука маркуча след интеркулера.Не пробвах да го гася с ключа,защото доста бързо върна сам нормалните обороти.Примигваше червената лампа със светкавицата и обърнатите скоби.След загасването на двигателя(от нормалните обороти)лампата със светкавицата вече не мига и не свети.Колата тръгна все едно нищо не е било.Ускорява нормално и върви нормално на шеста предавка със 100-110км/ч без пушеци.Нивото на маслото на пръчката днес е там където беше вчера сутринта.Имаше овлажняване от капачката на казана на антифриза,явно е кихнало малко.Днес при майстора свалихме турбината:някаква гайка на оста откъм студената част я няма изобщо!Луфта е и аксиален и радиален,по-сериозен от септември 2019г.Загубите на масло до момента от обслужването възлизат на 500грама за около 5000км.Сега на въпроса:има ли още някой модул за гледане който да причини това явление,изключая турбото?Потенциометър за газта,наприме
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Странно самофорсиране до 5000 оборота
Свий
X
-
Аз все още си мисля че тва с оборотите може и да не е от турбото,защото маслото си е в картера(поддържам го горе долу да покрива буквите IN,a M да се вижда),а да си вземе малко,а другото да го остави...Интересно тва дето е отишло в цилиндрите от къде е дошло?Да си го е трупало в интеркулера и сега да го е взело?Турбото отива за рециклаж де,смених и клапан картерни с маркуча и като го сглобим ще видим какво ще стане.А тая гайка дето е изхвърчала къде може да е отишла?Едва ли е в мотора?
Коментар
-
Валът на турбокомпресора се маже принудително с масло, което се подава под налягане в зоната на лагеруване. От там отработеното масло се слива по тръба в картера на двигателя. При износване на уплътняващите сегменти маслото прониква и в топлата, и в студената част на корпуса на турбината. А в студената то се засмуква и става директно гориво, с което двигателят развива неконтролируеми високи обороти, понякога до степен на саморазрушаване. Късмет е това, че е станало за кратко, а и оборотите не са стигнали критично ниво. Затова е изразходвано малко кличество масло, което не можете да отчетете на пръчката. Няма как значително количество масло да се отложи във всмукателния колектор, което двигателят "да си вземе" по-късно. Тази турбина е е за подмяна. И липсващата гайка, щом е от към студената част е потенциално опасна. В един момент може да бъде всмукана и да повреди доста неща в двигателя. Трябва да я намерите някъде по турбо-пътя: интеркулер, маркучи, всмукателен колектор. И дано не е във всмукателния колектор на двигателя, който в случая е и капак на клапаните на двигателя.
Успех!Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
First impression is not always true. Get inspired.
Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
Reading is sooo boring, unlike writing!
Коментар
-
Да, ако продължи достатъчно дълго "тестването" - колко още ще издържи износеното турбо, преди да "гръмне", то може и така да се наложи да го гаси - с дънките на жената. Добре, че е с ръчни скорости, та може и на висока предавка с рязко отпускане на съединителя и задържане на спирачка да го изгаси.Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
First impression is not always true. Get inspired.
Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
Reading is sooo boring, unlike writing!
Коментар
-
Ужасна работа! Алекс,ти очакваш сегментите на буталата да не са наред ли?Иначе турбината утре ще е в Колоса,обаче ако виждаш причината в сегментите,това означава ли че това ще се случи и на рециклираната?По-дебело масло май ще е задължително(сега е с 5w40).Колата е на 165000 км,истински,не е ли рано за нещо такова?Гайката...ако не я намерим ще ме мъчи..,Следващия джип обаче ще е Нива,определено,да не се сърдят привържениците на американските.
Коментар
-
Е с гайката в мотора ли ще я караш?Как няма да я намерите,тя е там някъде.
и двете причини може да са - уплатнение в турбото или износени сегменти,пуска масло и почва да го ползва за горивоTOYOTA SEQUOIA ‘11
W140 S420 '99
Коментар
-
Е ще я потърсиме,но майстора предполага че е заседнала в кулера.След кулера също ще я потърсиме-там ще се разглабя за свещи,но ако я няма и там кво да го правиме,не ми се отваря мотора ,а и моя майстор не иска-каза че страда повече от мене с тая кола.Всъщност най-вероятно е заклещена някъде защото имаше към 30 км да ходи на някъде,а вчера нямаше никакви шумове от към мотора.
Коментар
-
Семеринги и други подобни гумени не виреят на вала на турбината, имайки предвид оборотите и термичните натоварвания там. Метални сегменти са уплътняващите на вала. Нямам предвид сегментите на буталата в двигателя. А тази гайка обезателно я намерете, достатъчно голяма е за да я оставите да се мотае като свободен елемент в турбо пътищата или в кулера. Чудя се, тази турбина в студената част, как изобщо се е крепила на вала и не е отлетяла и тя. Огледайте я дали не е остъргала корпуса и оставила стружки във всмукателния тракт.
P.S. И не експериментирай с т.н. "по-гъсто масло". Най-често именно маслото е причина за излизане от строя на турбината. Минералните или некачествените масла не издържат на температурата в корпуса и оборотите на турбото, изгарят и оставят нагар - кокс в местата на лагеруване на вала, а от там и последващо бързо износване и повреждане на турбокомпресора с всички произтичащи последствия. Синтетика 5W40 си е напълно подходящо масло.Последно редактирано от Алекс Маринов; 26-01-20, 16:40.Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
First impression is not always true. Get inspired.
Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
Reading is sooo boring, unlike writing!
Коментар
-
При подмяната /демонтажа/ на турбината проверете и маслопроводите към и от турбото към двигателя. При задръстване с маслени налепи от изгоряло "по-гъсто" или некачествено масло се нарушава мазането на вала на турбината. А след монтажа на другата /рециклираната/, ако мазането не е осигурено, скоро пак ще се стигне до същия сценарии. После пак ще са "виновни" конструкторите на американо-италианското автомобилостроене.
Живея във Видин и сервизирането, което не мога да си направя сам, правя тук в доверен за мен сервиз, което не отменя "надзираването" по време на самото сервизиране. Това налага човек да си направи труда да се запознае по-подробно с конструктивните особености на притежавания автомобил. Изтегли си един Service Manual за модела и поразгледай как са устроени различните системи. Може и на твоя "майстор" да го покажеш, току виж му стане интересно.Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
First impression is not always true. Get inspired.
Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
Reading is sooo boring, unlike writing!
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.
Коментар