Обява

Свий
Няма добавени обяви.

HEMI 5.7 - експлоатация, обслужване, консумативи, проблеми.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • HEMI 5.7 - експлоатация, обслужване, консумативи, проблеми.

    Здравейте колеги,
    Не знам дали темата е точно за този раздел, но не виждам, къде другаде е по-подходящо да се публикува. Все пак касае автомобил с AWD задвижване и двигател, който се слага на един от най-популярните джипове.
    От известно време сериозно обмислям покупката на автомобил Crysler 300c AWD HEMI 5.7, който да замени автомобилите от подписа ми.Диското хваща пътя за гората, а Баварката отива да радва някой друг. Изчетох всички теми във форума, свързани с двигателя HEMI 5.7, но с изключение на една тема за вискозитета на маслото и проблеми с датчика, никъде не видях да са обсъждани в детайли плюсовете и минусите на този двигател. Пък може и да не съм гледал както трябва.
    Размислите и колебанията ми са свързани с надежността и безпроблемната експлоатация на двигателя – HEMI 5.7. По принцип Хемито е легенда, но специално за тази модификация, пусната на пазара от 2004 се чуват доста противоречиви неща. Преобладаващо са суперлативи, но има и някои тревожни моменти. По Хамериканските и руски форуми се докладват не малко случай на блокиране на двигателя в резултат на проблеми, свръзани с повреди леглата на клапаните и самите клапани /valves and valve seat/, повреди на буталата /bent rods and damaged pistons/ и късане на ангренажна верига /damaged tensioner and breaking timing chain/. Във всички случаи собствениците твърдят, че автомобилите са били обслужвани както трябва. Не са рядко и повреди в MDS системата, която изключва 4 цилиндъра при определен режим на работа. Двигателя се кара с масло 5W20, което май е екзотика на нашия пазар, и освен това интервалите за смяна са твърде кратки – на всеки 5000 км.
    За избягване на проблеми се препоръчва на всеки 100 000 км.отваряне на двигателя, ревизирането му и почистване/каквото и да значи това/ на клапани, бутала и т.н., ако е необходимо.
    Та молбата ми е, колеги запознати или притежаващи тази модификация/във форума вече не са малко/ да споделят положителни и отрицателни страни, начин на обслужване, използвани консумативи, най-често срещани проблеми и т.н.. Въобще що е HEMI 5.7 и има ли той почва у нас. Благодаря предварително на отзовалите се!
    BMW R1200GS LC EXCLUSIVE, Triumph Tiger 800 XRx, Honda Transalp 600
    LAND ROVER Discovery II V 8 - 4.0, BMW 530 xDrive
    Не е достатъчно да си знаеш цената, трябва да се отчита и търсенето.

  • #2
    От: HEMI 5.7 - експлоатация, обслужване, консумативи, проблеми.

    Отговор на всичките ти въпроси свързани с HEMI 5.7 може да ти даде Kinex (Пламен Богданов). Поразтърси се из форума и му намери телефона (не че и аз не мога да ти го дам, ама.....), мисля че няма да има нищо против да ти отговори на въпросите.

    Коментар


    • #3
      От: HEMI 5.7 - експлоатация, обслужване, консумативи, проблеми.

      Първоначално публикуван от Сергей Янков Преглед на мнение
      За избягване на проблеми се препоръчва на всеки 100 000 км.отваряне на двигателя, ревизирането му и почистване/каквото и да значи това/ на клапани, бутала и т.н., ако е необходимо.
      Е нема що...значи "отваряне на мотора" да се причисли към графата " регулярно обслужване "...
      0899 шест5313нула
      За всекиго по нещо

      Коментар


      • #4
        От: HEMI 5.7 - експлоатация, обслужване, консумативи, проблеми.

        Първоначално публикуван от sonda Преглед на мнение
        Е нема що...значи "отваряне на мотора" да се причисли към графата " регулярно обслужване "...
        Отварянето и чистенето се препоръчва от форумни специалисти от руски форуми. Мой пропуск е, че не съм уточнил. Производителя не е казал нищо по въпроса.
        BMW R1200GS LC EXCLUSIVE, Triumph Tiger 800 XRx, Honda Transalp 600
        LAND ROVER Discovery II V 8 - 4.0, BMW 530 xDrive
        Не е достатъчно да си знаеш цената, трябва да се отчита и търсенето.

        Коментар


        • #5
          От: HEMI 5.7 - експлоатация, обслужване, консумативи, проблеми.

          Първоначално публикуван от FABARM Преглед на мнение
          Отговор на всичките ти въпроси свързани с HEMI 5.7 може да ти даде Kinex (Пламен Богданов). Поразтърси се из форума и му намери телефона (не че и аз не мога да ти го дам, ама.....), мисля че няма да има нищо против да ти отговори на въпросите.
          Знам, че Кинекса е един от гурутата на JEEP и HEMI и се надявам да сподели опит. Но целта е повече колеги да дадат мнение за експлоатацията и обслужването. Мисля, че вече доста са имали или имат автомобил с такъв двигател.
          BMW R1200GS LC EXCLUSIVE, Triumph Tiger 800 XRx, Honda Transalp 600
          LAND ROVER Discovery II V 8 - 4.0, BMW 530 xDrive
          Не е достатъчно да си знаеш цената, трябва да се отчита и търсенето.

          Коментар


          • #6
            От: HEMI 5.7 - експлоатация, обслужване, консумативи, проблеми.

            Даде доста едва 4-5 има в форума.

            Коментар


            • #7
              От: HEMI 5.7 - експлоатация, обслужване, консумативи, проблеми.

              Първоначално публикуван от Сергей Янков Преглед на мнение
              Размислите и колебанията ми са свързани с надежността и безпроблемната експлоатация на двигателя – HEMI 5.7. По принцип Хемито е легенда, но специално за тази модификация, пусната на пазара от 2004 се чуват доста противоречиви неща. Преобладаващо са суперлативи, но има и някои тревожни моменти. По Хамериканските и руски форуми се докладват не малко случай на блокиране на двигателя в резултат на проблеми, свръзани с повреди леглата на клапаните и самите клапани /valves and valve seat/, повреди на буталата /bent rods and damaged pistons/ и късане на ангренажна верига /damaged tensioner and breaking timing chain/. Във всички случаи собствениците твърдят, че автомобилите са били обслужвани както трябва. Не са рядко и повреди в MDS системата, която изключва 4 цилиндъра при определен режим на работа. Двигателя се кара с масло 5W20, което май е екзотика на нашия пазар, и освен това интервалите за смяна са твърде кратки – на всеки 5000 км.
              За избягване на проблеми се препоръчва на всеки 100 000 км.отваряне на двигателя, ревизирането му и почистване/каквото и да значи това/ на клапани, бутала и т.н., ако е необходимо.
              Масло 5w20 има в "Грид", гугълстваш и намираш интернет-магазина им. Има "Мопар" - минерално (то е за 5-8000 км. пробег, в зависимост от условията - температури, прах, градско каране, висене в задръствания) и "Равенол" синтетично. Във "Вест Ауто" също има 5w20 на "Партс Мастер" (то е на Asheville - с много малки буквички пише), но е по-скъпо, освен ако не са се усетили да посмъкнат цените. Всички проблеми с клапани и т.н. пак по данни от форуми, са свързани с MDS-системата (изключва се отварянето на клапаните на определени цилиндри чрез някакви соленоиди, спиращи притока на масло към повдигачите им) и неправилното двигателно масло. MDS може да се изключи софтуерно и тогава да се кара с каквото искаш масло, но разходът ще бъде твърдо от 20 / 100 нагоре А с работеща система, колата изненадва с някакви разходи от 11,5 / 100 при шосейно каране, през 14 / 100 юркане по магистрала, за да стигне и до 23 / 100 в града . Имам такова "Гранд Чероки" от две години и нищо не съм му правил, освен смяна на масло, то и защото всеки го гледа, цъка и нищо не смее да му пипа (е, дядо Владо се престраши да смени антифриза)
              България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

              Коментар


              • #8
                От: HEMI 5.7 - експлоатация, обслужване, консумативи, проблеми.

                Колега Гагич, благодаря за информацията и разясненията. А как стои въпроса с горивото. Казват, че двигателя е капризен по отношение на качеството и от там възниква нагара по леглата и клапаните или прегарят. Някои зареждат 92, други 95. Но доколкото в БГ има само 95 и качеството едва ли е супер/всички знаем какви номера се въртят по бензиностанциите/ налага ли се ползването на добавки.
                BMW R1200GS LC EXCLUSIVE, Triumph Tiger 800 XRx, Honda Transalp 600
                LAND ROVER Discovery II V 8 - 4.0, BMW 530 xDrive
                Не е достатъчно да си знаеш цената, трябва да се отчита и търсенето.

                Коментар


                • #9
                  От: HEMI 5.7 - експлоатация, обслужване, консумативи, проблеми.

                  Гледам да го карам с 98-100 или както там всяка верига ги нарича по-скъпите от 95 бензини. При по-дълги обиколки в Източни Родопи, Странджа и подобни, съм му сипвал 95 от много съмнителни селски бензиностанции, потади липса на друг, но разлика във вървенвто и работата не съм усещал.
                  България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

                  Коментар


                  • #10
                    От: HEMI 5.7 - експлоатация, обслужване, консумативи, проблеми.

                    Хемито страда от лошо масло и лош бензин. Чупят се пружинтките на клапаните, блокират хидравлични повдигачи.
                    Лош бензин е всеки с октаново число по-голямо от 93 по европейския стандарт. По нашия български стандарт 95 от най-обикновения без добавки става.
                    Проблема с маслото не е само във вискозитета. Направи ли двигателя нагар очаквайте проблеми с клапаните.
                    Едното решение за да няма нагар е на 100 000км да се промива с добавка обаче и забравих името.
                    Другия варянт е да се сменя пълна синтетика през 5000км, на третата смяна се изчиства.
                    Клапанчето на картерните газове също трябва да се сменя.

                    Коментар


                    • #11
                      От: HEMI 5.7 - експлоатация, обслужване, консумативи, проблеми.

                      Друго си е гуруто да се изкаже. Горното мнение синтезира всички проблеми, докладвани по един или друг начин в чужбинските форуми. Колега Кинекс, блгодаря много. Ако тръгна да купувам, задължително ще направя и лична консултация. Което ще е добър повод да се запознаем и да почерпя. Колега Гагич, май ще трябва да смениш октана. Което пък ще се отрази добре на джоба. Поздрави на всички и Честит празник - Трифон Зарезан или Св.Валентин - кой каквото празнува. Аз лично съм традиционалист.
                      BMW R1200GS LC EXCLUSIVE, Triumph Tiger 800 XRx, Honda Transalp 600
                      LAND ROVER Discovery II V 8 - 4.0, BMW 530 xDrive
                      Не е достатъчно да си знаеш цената, трябва да се отчита и търсенето.

                      Коментар


                      • #12
                        От: HEMI 5.7 - експлоатация, обслужване, консумативи, проблеми.

                        Първоначално публикуван от Сергей Янков Преглед на мнение
                        .... Колега Гагич, май ще трябва да смениш октана. Което пък ще се отрази добре на джоба..
                        Има "печатна грешка" в мнението на Кинекс относно октановото число, май.

                        P.S. Май не

                        Ето от оwner`s manual-а:

                        FUEL REQUIREMENTS
                        3.7/4.7L Engines (If Equipped)
                        All engines (except 5.7L engines) are designed to meet all emissions regulations and provide excellent fuel economy and performance when using high quality unleaded “regular” gasoline having an octane rating of 87. The use of premium gasoline is not recommended. Under normal conditions, the use of premium gasoline will not provide a benefit
                        over high quality regular gasolines, and in some circumstances may result in poorer performance.


                        5.7L Engines (If Equipped)
                        The 5.7L engine is designed to meet all emissions regulations and provide satisfactory fuel economy and performance when using high quality unleaded gasoline having an octane range of 87 to 89. The manufacturer recommends the use of 89 octane for optimum performance. The use of premium gasoline is not recommended. Under normal conditions, the use of premium gasoline will not provide a benefit over high quality regular and mid-grade gasolines, and in some circumstances may result in poorer performance.

                        Според разните сравнителни таблици из нета: "EuroSuper" or "EuroPremium" or "Regular unleaded" in Europe, "SP95" in France, "Super 95" in Belgium е 95 по RON и 90–91 по щатските класификации (RON + MON) / 2

                        Майце си, счупИх си "Хемито"
                        Последно редактирано от Bogoljub Gagic; 14-02-15, 12:23.
                        България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

                        Коментар


                        • #13
                          От: HEMI 5.7 - експлоатация, обслужване, консумативи, проблеми.

                          Абе друго си е гурото да се изкаже.

                          Коментар


                          • #14
                            От: HEMI 5.7 - експлоатация, обслужване, консумативи, проблеми.

                            Прочее, мойто "Хеми" УМРЯ Не ще да пали и традиционните "природни медицини" като почистване на клеми на акумулатор (купен преди 2 седмици), на крачета на релето на стартера, проверка на предпазители и други бабини рецепти от нета не помогнаха. Щатските форуми изобилстват с нерешени загадки относно това традиционно както се оказва невъртене на стартера -stealership-ите сменят по 2-3 стартера, по 1-2 компютъра, поне по една скоростна кутия и една раздатка, но решение - няма. Утре го карам на аутопсия при Еди.
                            България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

                            Коментар


                            • #15
                              От: HEMI 5.7 - експлоатация, обслужване, консумативи, проблеми.

                              Ти сериозно ли. Ако е така б@си съвпадението. Сигурно няма да ти е до това,но като се изясни проблема светни ни тук. Дано е малкия дявол и бързо да го оправиш.
                              BMW R1200GS LC EXCLUSIVE, Triumph Tiger 800 XRx, Honda Transalp 600
                              LAND ROVER Discovery II V 8 - 4.0, BMW 530 xDrive
                              Не е достатъчно да си знаеш цената, трябва да се отчита и търсенето.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X