Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Нов собственик на Чероки Спорт и няколко въпроса...

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Нов собственик на Чероки Спорт и няколко въпроса...

    Здравейте на всички.
    Нов съм във форума и от няколко дена имам Чероки Спорт 2004 г.2.4 бензин,ръчни скорости.Джипа ме кефи много и доста му се радвам но възникнаха няколко въпроса за които и търсачката не ми помогна.
    Първия въпрос е защо никаде нямам лапичка или показател по таблото че съм включил 4х4 бързи или бавни?Никаква индикация за мостовете,местя ръчката но няма нищо.
    Бързите 4х4 по време на движение ли се включват?Бавните ги пробах като го купувах и си бачкат но нещо не мога да схвана дали бързите ги пускам както трябва,защото не ги виждам да гребат по калта,макар че има вероятност да не правя нещо както трябва.
    Втория ми въпрос е едно леко придърпване като подавам плавно газ на 2 предавка.Ако си настъпя педала сериозно го няма ама като го правя плавно придърпва колата сякаш не и стига гориво.Знаех че щом е бензин и джип ще си похарчва бензин но нещо ми се струва че харчи повечко,дали има връзка?
    Ще се радвам по опитните колеги да дадът мнение,че съм си гол и бос относно джиповете.



    На лоста имам 2HI,4HI,N,4LO.

  • #2
    От: Нов собственик на Чероки Спорт и няколко въпроса...

    Честито и добре дошъл във форума. Със здраве да си го караш и много безаварийни километри.Хубаво е да качиш и малко снимки.....просто традицията повелява така.
    Имаш ли ръководство на Jeep-а да установиш къде на таблото се намира тази лампичка.
    Колкото до бързите - поне за моето Cherokee се включват по време на движение но с условието, че скоростта е до 88 км/ч. Бавните или при скорост 3 до 5 км/ч или на място.
    Jeep Cherokee Liberty 2.8 CRD

    Коментар


    • #3
      От: Нов собственик на Чероки Спорт и няколко въпроса...

      1. Може да е изгоряла лампичката,може и да не включва
      2. Превключването е добре да става в покой (макар че на бързи може и в движение)
      3. 13-16л/100км нормално
      4. На "бавни" основно усещаш бавните, не режима 4х4. Ако само това са положенията на раздаткат които си описал, можеш да включиш 4х4 на равен сух асфал да се засилиш направо (5-10км/ч) и натискайки съединителя да навъртиш пълен ляв или десен, колата трябва осезаемо да се затормози и да спре без да се чува шум, пукане, щракане и т.н...Другото е стенд, повдигане, оглед от майстор
      5. Пиши от къде си, все ще има някой джипар наблизо
      0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

      Коментар


      • #4
        От: Нов собственик на Чероки Спорт и няколко въпроса...

        Щом на лоста за раздатката имаш 2HI,4HI,N,4LO, значи си с Part time. При положение 2 Hi няма светещ индикатор /контролна лампа/ на таблото. При 4Hi трябва да свети лампа 17 - PART TIME. При 4Lo режим /бавни/ свети лампа 6 - 4Lo MODE. Ако не свети нито една лампа, вероятно са изгоряли, или по-лошия вариант - да са откачени кабелите от датчика на самата раздатка.

        Имай предвид, че с Prat Time раздатка в режим 4HI можеш да включиш и да караш само на хлъзгава настилка /сняг, лед, трева, пясък, кал/ и т.н. Не се препоръчва да караш в този режим на сух терен /асфалт, твърда настилка и т.н./ защото заради липсата на диференциал в раздатката се натоварва трансмисията и можеш да повредиш нещо.

        Превключване от 2Hi на 4Hi и обратно става и във време на движение, като за малко се отнеме подаването на газ и с лоста се превключи на съответната позиция, като това може да се прави при скорост до 88 км/ч.


        Превключване в режим 4Lo се прави или при спрял автомобил, или при скорост 3 до 5 км/ч макс.



        Ще трябва да си изтеглиш User Manual за Jeep Liberty за да прочетеш някои неща. Има го и тук във форума, но още нямаш достъп до тази информация. Успех!
        Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
        First impression is not always true. Get inspired.
        Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
        Reading is sooo boring, unlike writing!

        Коментар


        • #5
          От: Нов собственик на Чероки Спорт и няколко въпроса...

          Мерси за инфото колеги.Ще се наложи да я закача на комп.да видя дали ще покаже някакви аномалии.
          Тази Парт тайм система на раздатката има по малко опции за задвижване ли?
          По добре ли е или по зле че е такава?Ако да речем искам да карам по черен път с различни наклони в коя позиция е най удачно да е?

          Коментар


          • #6
            От: Нов собственик на Чероки Спорт и няколко въпроса...

            Да ти е честита новата придобивка и много безаварийни километри.За предпочитаяне е раздатката 242,ама твоята явно не е такава.Не е зле да погледнеш на твоята каква и е модификацията,на самата раздатъчна кутия има табелка и там пише номера.Иначе минусът на твоята е,че както ти е казал колегата,не може да си включиш на 4H и да си цепиш по магистралата(ако не си любител на скъпи ремонти).Ако теренът е труден,големи наклони,много сняг или др.-включваш на 4L и си ти. И пусни снимки на зверчето

            Коментар


            • #7
              От: Нов собственик на Чероки Спорт и няколко въпроса...

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:4838935380_9d895a1047.jpg
Прегледи:2
Размер:123.0 КБ
ID:5196729Натиснете снимката за да я уголемите

Име:4838321417_9cd5187010.jpg
Прегледи:2
Размер:107.3 КБ
ID:5196730Мерси.Само 3 снимки имам за момента.
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:4838571470_cd2da20cd8.jpg
Прегледи:1
Размер:151.2 КБ
ID:5196688
              Последно редактирано от Васил Караколев; 28-07-10, 22:53.

              Коментар


              • #8
                От: Нов собственик на Чероки Спорт и няколко въпроса...

                Честито и от мен на новия член на групата на "малките Чероци"
                Мойто е с part-time раздатка и също в началото много се шашках, като четях на разни места, че не можело да завива, щяло да излиза от пътя при сняг и лед и т.н. - поне на мен (имам го точно от година) нищо такова не ми се случи през зимата, при сняг, лед и т.н. си го карах постоянно на "4 HI", държи се идеално.
                Несветещата лампа за 4х4 ... при мен например, ако се забавя при превключване на бавни (задържа малкото лостче на N, като в книжката изрично пише да не се прави пауза, ама докато свикна...) - ми се "разместваха" лампичките - на задно светеше "part-time" лампата, а на "4HI" не светеше нищо . Като превключа бързо на "4LO" и после пак бързо върна на "4HI" се оправяше. Сега съм се "измайсторил" в превсключването и вече не ми прави така Явно там прекъсвачите за индикаторните лампички в самата раздатка не са много читави, може за това да не ти светят.
                България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

                Коментар


                • #9
                  От: Нов собственик на Чероки Спорт и няколко въпроса...

                  Малко ме по успокои колега,че тези несветещи лампи малко ме притесниха:-).Как да проверя "4HI"дали работят?"4LO" ги изпробвах- въртят яко и 4-те гуми и осеазамо мощноста се увеличава,ама на "4HI"не виждам да се случва това превъртане на 4-те гуми или може би настилката(твърда земя)не е подходяща?Говоря за потегляне с мръсна газ от място.Съчетано с "никаквото"инфо на таблото ме кара да се шашкам,но дано е излищно :-)

                  Коментар


                  • #10
                    От: Нов собственик на Чероки Спорт и няколко въпроса...

                    "Ще се радвам по опитните колеги да дадът мнение,че съм си гол и бос относно джиповете." Всички сме били голи и боси. Като сме се родили. Добре дошъл, mani10. Черо-то ти е чудесно. Пожелавам ти да сменяш само консумативи по него! Колегите са ти отговорили на въпросите. Но ти би следвало сам да усетиш кога са включени 4х4 бързи и кога си само с две движещи колела. При последния случай джипката е адски нестабилна при подаване на газ в завои, връти гъза като опитна кючекиня.
                    Jeep Cherokee, 2.8 CRD Wild Dream Edition
                    Nissan Almera N16 2.2 DI
                    LZ1MAS

                    Коментар


                    • #11
                      От: Нов собственик на Чероки Спорт и няколко въпроса...

                      Първоначално публикуван от mani10 Преглед на мнение
                      ... ама на "4HI"не виждам да се случва това превъртане на 4-те гуми ...
                      E нали точно в това е смисълът от 4х4 - по-доброто сцепление. За да превъртиш гуми на сух твърд терен ще ти трябва малко повечко мощност. И пак няма да се превъртят всичките 4.
                      Ние не сме неутрални!

                      Коментар


                      • #12
                        От: Нов собственик на Чероки Спорт и няколко въпроса...

                        Чудесно.Значи следва всичко да е наред.Дайте мнения за пустото "придърпване" при подаване на плавна газ?Усещането е сякаш закъсвам за бензин но се чува и едно пукане като от кихалка на газова уредба.Щом го настъпя обаче всичко изчезва.От Дупница съм а тук свестни сервизи няма много.Има Балкан стар в Благоевград но имам доста лоши спомени от там с едни мерцедес.
                        Вчера закачих колата на компютър и не показва никакви грешки по мотора или където и да е.
                        Горивен филтър?Свещи,кабели?Недостиг на гориво?
                        Ако някой не е чел по нагоре джипа е 2.4 бенз.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Нов собственик на Чероки Спорт и няколко въпроса...

                          Ако след закупуването не си сменял нищо по запалителната система, сигурно трябва да започнеш със смяна на някои неща, които са си консумативи - свещи, кабели и т.н. А за раздатката, различните режими и въобще за всичко свързано с Jeep може да разгледаш руския Jeep форум. Има доста информация за всички модели Jeep, включително и за Cherokee - Liberty. Твоята раздатъчна кутия вероятно е 231 - Command-Trac (NP231), един от моделите Part Time раздатки, които се монтират на Jeep. На същия сайт има инфо за всички модели раздатки. За да разбереш със сигурност каква е твоята, трябва да погледнеш кръглата табелка на кутията отвън. Това е една алуминиева плочка с всички означения за модела /в случая на снимката е 272/-
                          Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
                          First impression is not always true. Get inspired.
                          Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
                          Reading is sooo boring, unlike writing!

                          Коментар


                          • #14
                            От: Нов собственик на Чероки Спорт и няколко въпроса...

                            Първоначално публикуван от mani10 Преглед на мнение
                            Дайте мнения за пустото "придърпване" при подаване на плавна газ?Усещането е сякаш закъсвам за бензин но се чува и едно пукане като от кихалка на газова уредба.Щом го настъпя обаче всичко изчезва.От Дупница съм а тук свестни сервизи няма много.Има Балкан стар в Благоевград но имам доста лоши спомени от там с едни мерцедес.
                            Вчера закачих колата на компютър и не показва никакви грешки по мотора или където и да е.
                            Горивен филтър?Свещи,кабели?Недостиг на гориво?
                            Ако някой не е чел по нагоре джипа е 2.4 бенз.
                            Не ги знам "крайслеряците" с ръчни скорости как се държат, но пълен инжекцион по принцип трябва да потегля и сам щом тръгнеш да отпускаш съединителя - "дуракоустойчивост": като тръгне да глъхне мотора, сам си подава газ и вдига оборотите, за да не изгасне - поне на разните "ръчки" каквито съм имал (Ланчия Тема, ФВ Пасат и Опелче Вектра) така правеха двигателите им - можеш да потеглиш и без газ, за да се "задъхва" при потегляне с газ, нещо някой датчик по дросели, въздушен поток и др. (хич не ги разбирам обаче ), но казваш - не дава никакви грешки
                            България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

                            Коментар


                            • #15
                              От: Нов собственик на Чероки Спорт и няколко въпроса...

                              Първоначално публикуван от Алекс Маринов Преглед на мнение
                              ... За да разбереш със сигурност каква е твоята, трябва да погледнеш кръглата табелка на кутията отвън. Това е една алуминиева плочка с всички означения за модела /в случая на снимката е 272 ...
                              Малка корекция. Номерът на модела е горе. 272 в случая е информация за бавните - 2,72:1
                              Ние не сме неутрални!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X