Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Маркуч на турбото Cherokee Liberty

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Маркуч на турбото Cherokee Liberty

    Здравейте,

    В Петък реших да си сменя въздушния филтър и абсолютно случайно забелязах, че маркуча от турбото към интеркулера има цепка около 2-3 см. Не съвсем случайно...просто въздушния филтър беше подозрително омаслен. На практика съм карал без турбо, но лаик като мен не е усетил това (разбира се много ме е срам). Както и да е - маркуча беше отремонтиран и сега Jeep-а върви все едно....друг Jeep карам. Все още не мога да си обясня причината за тази цепка....има 2 белега от протъркване, но предвид колко дебелостенен е маркуча ми се струва адски странно това да е било първопричината. Някакви идеи дали това може да се получи от проблем в самото турбо?

    Благодаря и поздрави,

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Hose.jpg
Прегледи:1
Размер:146.7 КБ
ID:5896696
    Jeep Cherokee Liberty 2.8 CRD

  • #2
    От: Маркуч на турбото Cherokee Liberty

    Здравей колега Нинов,
    Не смятам, че би имало проблем с турбото. Самият факт, че сам признаваш "...друг Jeep карам" може да ти отговори на въпроса.
    Поздрави.
    Jeep Cherokee, 2.8 CRD Wild Dream Edition
    Nissan Almera N16 2.2 DI
    LZ1MAS

    Коментар


    • #3
      От: Маркуч на турбото Cherokee Liberty

      Благодаря. Така е, но аз така казвах и когато съм бил без турбо по простата причина, че от Ауди 80 с 90 к.с. отивам на Jeep 184 к.с.
      Jeep Cherokee Liberty 2.8 CRD

      Коментар


      • #4
        От: Маркуч на турбото Cherokee Liberty

        Toшко, аз казах ли ти да не вдигаш капака на маторя, ва? Сега ще върви повече, ти ще се кефиш и ще го натискаш още повече, после разхода ще ти стане като моя... А как ти завиждах за твоя разход.... Пък ти си карал Икарус до сега!
        Поздрави!
        edoors.bg- Джаджи за врати и врати

        Коментар


        • #5
          От: Маркуч на турбото Cherokee Liberty

          Хахах, каза ми ама твърдата глава иска ежедневно тестване. Отгоре на всичко това смених маслото с 5W-40 (след покупката при първото обслужване ми бяха сложили 10W-40) и сега ме тресат и колебания дали няма да започне да харчи и масло та пак ще вдигам капака честичко.
          Jeep Cherokee Liberty 2.8 CRD

          Коментар


          • #6
            От: Маркуч на турбото Cherokee Liberty

            А, и нещо друго като спомена за разхода - според майстора сега трябвало да свали още, защото ще ускорява по-лесно с по-малко газ...ели па при изпреварванията.
            Jeep Cherokee Liberty 2.8 CRD

            Коментар


            • #7
              От: Маркуч на турбото Cherokee Liberty

              Добро утро.
              Това с маслото....хм, ако и преди ти е харчила масло, сега пак ще харчи. Новите двигатели на Фолксваген 1,4 TSI си "похапват" масълце още от завода. И това е нормално. При последното обслужване на жипката преди около месец и половина сложих Мотул 8100 X-cess 5W40 и засега нямам проблем, макар да не съм изминал повече от 1000 км.
              Jeep Cherokee, 2.8 CRD Wild Dream Edition
              Nissan Almera N16 2.2 DI
              LZ1MAS

              Коментар


              • #8
                От: Маркуч на турбото Cherokee Liberty

                Добро утро. Не, с 10W-40 не ми харчеше масло, но 5W-40 като пълна синтетика би трябвало да е по-тънко и оттам идва притеснението ми. Иначе на слух някак си "омекна" работата на двигателя или поне така ми се струва
                Jeep Cherokee Liberty 2.8 CRD

                Коментар


                • #9
                  От: Маркуч на турбото Cherokee Liberty

                  По-тънко е. Оттук идва и оптимизираното смазване и охлаждане на двигателя - намаляване на шума при работа на двигателя (намалява чукането на клапаните, независимо дали са саморегулиращи се или не), по-равномерна работа на мотора, по-лесно запалване при минусови температури и пр. Колкото до харченето на масло, според мене това може да се дължи на две причини: или маслото бързо се "изхабява" поради недостатъчно количество и качество на присадките, или блокът на двигателя не е добре уплътнен (гарнитура, втулки и т.н).

                  Между другото, всички двигателни масла идват от едно и също място, разликата е в присадките (добавките), които вграждат различните производители. Ето защо рали автомобилите се карат само с т.нар. "спортни масла" (почти всеки производител предлага такива), които гарантират оптимална и безпроблемна работа на двигателя при екстремно високи натоварвания.

                  Поздрави.
                  Jeep Cherokee, 2.8 CRD Wild Dream Edition
                  Nissan Almera N16 2.2 DI
                  LZ1MAS

                  Коментар


                  • #10
                    От: Маркуч на турбото Cherokee Liberty

                    Тодоре, не мисля да имаш някакъв проблем с турбото, макар и да с чиптунинг твоя Jeep. Този маркуч независимо че изглежда дебелостенен, не е кой знае колко здрав. Има някаква рехава оплетка вътре и лесно може да се спука, особено на местата, където се е протрил. Често се случва да се спукат и при други коли. Наскоро имах възможност да видя такъв случай с Ford 2.0 TDCI. Беше се пукнал отдолу /там единия маркуч минава от долната страна на кулера/ и трудно можеше да се види. Колата вървеше като стара Жигула, а е 130 коня. След смяната на въпросния маркуч не можех да я позная.
                    А колкото до маслото, не вярвам да почне да го гори, особено след като не е горила масло и преди. Аз съм с такова "рядко" 5W30 пълна синтетика, вече трета смяна. В началото даже си купувах за доливане и туба от 1л. но след като вече при две смени си стои и не е отваряна, даже спрях да проверявам и нивото. Предписанието на производителя е точно за такова масло и, както пише по-горе mordo с него двигателят работи по-добре, хидравличните повдигачи на клапаните работят по-добре, а и не на последно място турбокопресорът се маже по-добре. Та не мисля че си сбъркал, като си сложил такова масло. Поздрави!
                    Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
                    First impression is not always true. Get inspired.
                    Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
                    Reading is sooo boring, unlike writing!

                    Коментар


                    • #11
                      От: Маркуч на турбото Cherokee Liberty

                      Благодаря Алекс. Ако не бяха двата белега от протриване щях доста да се притесня честно казано. Макар да ми изглежда къде къде по-логично първо да се появи "балон" на маркуча и след това да се спука, но...може и така да е било и просто да не съм забелязал. При мен не беше отдолу, но ...... достатъчно странично. Колкото до маслото..времето ще покаже. Този път си взех 1 л. за доливане за всеки случай и с темповете ми на каране се надявам скоро да има успокояващи новини. Предполагам първо ще изхвърли излишното количество, че го напълнихме малко над максимума и след това ще се следи по-обективно. Поздрави
                      Jeep Cherokee Liberty 2.8 CRD

                      Коментар


                      • #12
                        От: Маркуч на турбото Cherokee Liberty

                        Първоначално публикуван от Todor_Ninov Преглед на мнение
                        ... след това ще се следи по-обективно. Поздрави
                        Aз не мога да проследя нищо по пръчката, колкото и да имах желание и откакто се отказах да го следя съм си много добре. Все ми показва 1 см над максимума. Чак се зачудих да не ми е по-дълга пръчката....
                        edoors.bg- Джаджи за врати и врати

                        Коментар


                        • #13
                          От: Маркуч на турбото Cherokee Liberty

                          А стига с тази ...небрежна...реклама за дългата пръчка. Сега сериозно - ами ако не ти харчи масло е нормално да показва едно ниво....по-високо или ниско в зависимост от сипаното количество.
                          Jeep Cherokee Liberty 2.8 CRD

                          Коментар


                          • #14
                            От: Маркуч на турбото Cherokee Liberty

                            Първоначално публикуван от Todor_Ninov Преглед на мнение
                            А стига с тази ...небрежна...реклама за дългата пръчка. Сега сериозно - ами ако не ти харчи масло е нормално да показва едно ниво....по-високо или ниско в зависимост от сипаното количество.
                            Работата е там, че нямам представа колко е сипано в Балкан Стар, но все показва ниво извън двете черти. А пръчката... хм.... няма оплаквания.... за сега...
                            edoors.bg- Джаджи за врати и врати

                            Коментар


                            • #15
                              От: Маркуч на турбото Cherokee Liberty

                              То хубаво да има достатъчно масло в мотора и да не намалява, ама количества над максимума са си предпоставка да си търси откъде да избие. Ако карате с толкова много масло в мотора, няма ли да протече на някоя семеринга, я на колянов вал, я някъде другаде?
                              А за маркуча - Тодоре, няма как да направи балон. Не е толкова еластичен, а и има една мижава оплетка, която можеш и с ръка да скъсаш ако не е гумата. Поздрави!
                              Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
                              First impression is not always true. Get inspired.
                              Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
                              Reading is sooo boring, unlike writing!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X