или ако от време на време предните дискове стават да си пържиш яйца на тях, а в София, окръга и 300 крачки наоколо смърди на феродо, определено е време да се инспектират спирачните апарати.
Ако WJ е до 2002 и предните спирачни апарати са АТЕ, то картинката, която ще видите, може да изглежда така:



При буталца в състояние на полуразпад, няма как да се очаква нормална работа на спирачките и дори новите накладки няма да помогнат ...

Явно материалът, от който са направени буталата на тези спирачни апарати, не е толкова дълготраен и с времето започва буквално да се разпада, с всички произтичащи последствия.
Единият вариант за оправяне на положението е с някакъв ремонтен комплект, включващ буталца.
Другият е смяна на спирачните апарати АТЕ с такива на Акебоно, поставяни на WJ от 2002 нататък.
Аз избрах втория, като за замяна използвах спирачни апарати втора употреба, закупени от автоморга. Лошото е, че явно има достатъчно голямо търсене за такива, тъй като цената им (поне в моя случай) надхвърли цената на скъпите японски части за Нисан.
Хубавото (пак в този случай) беше, че апаратите от моргата бяха в почти перфектно състояние, дори само след едно измиване на грубата мръсотия. Буталцата им също са от нещо, подобно на бакелит, но тази им част, с която контактуват с накладките е метална.
Ако WJ е до 2002 и предните спирачни апарати са АТЕ, то картинката, която ще видите, може да изглежда така:



При буталца в състояние на полуразпад, няма как да се очаква нормална работа на спирачките и дори новите накладки няма да помогнат ...

Явно материалът, от който са направени буталата на тези спирачни апарати, не е толкова дълготраен и с времето започва буквално да се разпада, с всички произтичащи последствия.
Единият вариант за оправяне на положението е с някакъв ремонтен комплект, включващ буталца.
Другият е смяна на спирачните апарати АТЕ с такива на Акебоно, поставяни на WJ от 2002 нататък.
Аз избрах втория, като за замяна използвах спирачни апарати втора употреба, закупени от автоморга. Лошото е, че явно има достатъчно голямо търсене за такива, тъй като цената им (поне в моя случай) надхвърли цената на скъпите японски части за Нисан.
Хубавото (пак в този случай) беше, че апаратите от моргата бяха в почти перфектно състояние, дори само след едно измиване на грубата мръсотия. Буталцата им също са от нещо, подобно на бакелит, но тази им част, с която контактуват с накладките е метална.
Коментар