Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Бавните и бързите на Вранглера

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Бавните и бързите на Вранглера

    Търсих из темите, но неможах да намеря информация за това как точно се сменят режимите на 4x4 ! Когато съм на 2H как трябва да премина на 4H ? Трябва ли да спра напълно или има ограничение на скоростта до която мога да премина към AWD !? А за 4L съм сигурен почти, че трябва да съм спрял ! Въобще ще ми трябва кратко обяснение как точно се действа с това лостче в ляво от скоростния лост, че вдругиден ми предстои шофиране на Вранглер 2000 2.5i ! Натиска ли се съединител преди това или !? Благодаря Много !!!

  • #2
    От: Бавните и бързите на Вранглера

    Вероятно, т.нар. "лостче", изглежда така:



    С тази part-time раздатка NP 231, трябва да боравиш според пътните условия, ако искаш да съхраниш целостта и нормалното състояние на джийп-а.
    Не пишеш - на какъв терен предстои да шофираш? Ако ще е асфалт или друга твърда настилка, карай си само на 2Н. 4Н може да ти е необходимо, ако има частично хлъзгави места - кал, мокра поляна и др. подобни. 4 L ще е необходимо единствено, ако трябва да преодоляваш сериозни препятствия с големи наклони, много хлъзгав терен (вода, много кал, коловози) и т.н.
    При всички случаи - превключването на лоста на раздатката се извършва, като се натиска педала на съединителя. Според някои мнения, задължително джийп-ът трябва да е в покой при смяна на режима, но практиката показва, че е достатъчно и намаление на скоростта до около 10 км./ч.
    Това мога да споделя, при експлоатация на моя Чероки със същата раздатка.
    proud founder of Anna Veith fan club Bulgaria
    NISSAN Terrano II R20 2.7 TDi [A1 Rh+]
    Заедно в борбата срещу злокачествените мозъчни тумори

    Коментар


    • #3
      От: Бавните и бързите на Вранглера

      Благодаря за хубавия отговор NickBochev ! Въпросният Вранглер ще бъде в мен известно време, а с течение на времето може и да остане в мен. Така че ще го пробвам навсякакъв терен. Има ли някаква максимална скорост за 4H примерно в дъждовно време !?

      Коментар


      • #4
        От: Бавните и бързите на Вранглера

        В режим 4H производителят дава максимална допустима скорост от 90km/h и от 2H на 4H може да се превключва в движение с малка скорост при натиснат съединител, но от 4H на 4L е силно препоръчително да си спрял. Имай в предвид, че като го караш 4x4 завива по-различно, защото е part-time и няма централен диференциал, а на не особено хлъзгав асфалт направо рита волана обратно Успех!
        [URL="http://www.forum-lines.ru/"][IMG]http://www.forum-lines.ru/rez/renegade.gif[/IMG][/URL]
        [COLOR=Black][B] Wrangler YJ, 2.5i, 2.5'' bodylift, ARB locker

        [/B][/COLOR][B]Продавам пистов ремък за Jeep [/B][URL]http://forum.offroad-bulgaria.com/showthread.php?p=886566#post886566[/URL][URL="http://forum.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=28939"]
        [/URL]

        Коментар


        • #5
          От: Бавните и бързите на Вранглера

          Колега, по принцип тази Part time раздатъчна кутия не трябва да се кара с включен 4х4 Hi на сух асфалт, твърда настилка, сух терен и т.н. Може да се използва само на заснежен или заледен път, мокра трева, кал, пясък и др. подобни. В нея няма междуосев диференциал, който да може да поеме разликите в оборотите и изминатия път на всяко колело в завой. За да се компенсира това е необходимо колелата от вътрешната страна на завоя да могат да превъртат, за да могат да направят същия брой обороти, както тези от външната страна, съответно тези на предния и тези на задния мост. Различните режими на движение са: 4х2 - само заден мост, 4х4 Part time - движение с включен заден и преден мост - само за хлъзгав терен /сняг, кал, пясък и т.н./; Разполагаш и с 4х4 LOW -включени и двата моста и понижаваща предавка /2,72/ - само за преодоляване на по-сериозни препятствия при хлъзгав терен, по-сериозни наклони и т.н. Ако нямаш проблеми с руския език, разгледай руския сайт на Jeep. Има доста полезна информация, както и такава за раздатките при Wrangler. Може да погледнеш и тук за някой Jeep Wrangler service manual. Поздрави!
          Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
          First impression is not always true. Get inspired.
          Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
          Reading is sooo boring, unlike writing!

          Коментар


          • #6
            От: Бавните и бързите на Вранглера

            Въобще тая ,,екстра'' 4Н не знам за какво е.Освен за рали-рейд,на кал,за която една неподготвена машина така и така не става.Аз карам фултайм машина,но когато и вкарам блокажа на бързи(аналогично на 4Н),става просто неуправляема....
            Виден столичен ихтиолог

            Коментар


            • #7
              От: Бавните и бързите на Вранглера

              Първоначално публикуван от бат'Марто Преглед на мнение
              Въобще тая ,,екстра'' 4Н не знам за какво е.Освен за рали-рейд,на кал,за която една неподготвена машина така и така не става.Аз карам фултайм машина,но когато и вкарам блокажа на бързи(аналогично на 4Н),става просто неуправляема....
              Марто, много си е хубаво на 4Н през зимата, да знаеш.
              Понеже си с full-time задвижване, не си имал ситуация задницата да се "врътка" наляво-надясно по снега или кишата, когато караш само на заден мост. Направо си е като лек автомобил, но понеже е по-тежък, тогава и поднасянето е по-голямо.
              Точно тогава 4Н влиза в употреба и джийп-ът влиза в пътя без проблеми, още повече, че е относително висока допустимата скорост на движение, все пак, по силно заснежен път 60 км./ч. е висока скорост.
              proud founder of Anna Veith fan club Bulgaria
              NISSAN Terrano II R20 2.7 TDi [A1 Rh+]
              Заедно в борбата срещу злокачествените мозъчни тумори

              Коментар


              • #8
                От: Бавните и бързите на Вранглера

                Първоначално публикуван от бат'Марто Преглед на мнение
                Въобще тая ,,екстра'' 4Н не знам за какво е.Освен за рали-рейд,на кал,за която една неподготвена машина така и така не става.Аз карам фултайм машина,но когато и вкарам блокажа на бързи(аналогично на 4Н),става просто неуправляема....
                Я всички с парт-тайм да ходят да си запалят джипките, щото не можело да се карат на 4х4.
                Ние не сме неутрални!

                Коментар


                • #9
                  От: Бавните и бързите на Вранглера

                  Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                  Я всички с парт-тайм да ходят да си запалят джипките, щото не можело да се карат на 4х4.
                  Нещо с Ники не ме разбрахте,ама карай...Трябва ли да повтаряме темата фуллтайм VS парттайм...Мисълта ми беше да не разчита много на 4Н...Не става Субару например...И понеже при мен я има опцията бързи със заключен диф съм я пробвал на шосе(сняг-лед).Резултата е трагичен от към управляемост.Явно при Вранглера не е така...или?
                  Виден столичен ихтиолог

                  Коментар


                  • #10
                    От: Бавните и бързите на Вранглера

                    Първоначално публикуван от бат'Марто Преглед на мнение
                    Нещо с Ники не ме разбрахте,ама карай...Трябва ли да повтаряме темата фуллтайм VS парттайм...Мисълта ми беше да не разчита много на 4Н...Не става Субару например...И понеже при мен я има опцията бързи със заключен диф съм я пробвал на шосе(сняг-лед).Резултата е трагичен от към управляемост.Явно при Вранглера не е така...или?
                    Поне, при Чероки не е така. Доста добре си се държи по хлъзгава настилка.
                    Независимо от липсата на какъвто и да е блокаж.
                    proud founder of Anna Veith fan club Bulgaria
                    NISSAN Terrano II R20 2.7 TDi [A1 Rh+]
                    Заедно в борбата срещу злокачествените мозъчни тумори

                    Коментар


                    • #11
                      От: Бавните и бързите на Вранглера

                      1-2 въпроса по темата:
                      1. На какъв режим карате на рали parttime джиповете? Според мен 2Н и при при по-сериозно препятстие 4Н или 4L. Ако е така нямат ли сериозно предимство на рали full time.
                      2. Освен Митсубиши други джипове имат или режим 2Н и междинен диференциал?
                      Citroen C-Crosser 2.4 бензин ръчка 2009г.
                      Телефон - в профила!

                      Коментар


                      • #12
                        От: Бавните и бързите на Вранглера

                        Първоначално публикуван от бат'Марто Преглед на мнение
                        Нещо с Ники не ме разбрахте,ама карай...Трябва ли да повтаряме темата фуллтайм VS парттайм...Мисълта ми беше да не разчита много на 4Н...Не става Субару например...И понеже при мен я има опцията бързи със заключен диф съм я пробвал на шосе(сняг-лед).Резултата е трагичен от към управляемост.Явно при Вранглера не е така...или?
                        Темата няма за какво да я повтаряме. Но тази тема тук е за кола, която е парттайм, и какво и как караш ти или някой друг е напълно безпредметно.
                        Естествено, че Субару не става, но дори и парттайм 4х4 върши достатъчно добра работа, стига човек да е наясно какво кара. Какво от това, че ще трябва да кара по-бавно отколкото, ако е с фултайм? Само на задно да не би да му е по-добре, като вземе задницата да се носи насам-натам?

                        Първоначално публикуван от Иван Жоров Преглед на мнение
                        1-2 въпроса по темата:
                        1. На какъв режим карате на рали parttime джиповете? Според мен 2Н и при при по-сериозно препятстие 4Н или 4L. Ако е така нямат ли сериозно предимство на рали full time.
                        2. Освен Митсубиши други джипове имат или режим 2Н и междинен диференциал?
                        1. Където може - на 2Н. На хлъзгаво или по-криво трасе - 4х4 H или L според случая. Естествено, че фултайм е прeдпочитане за бързо каране. С парттайма малко се поотварят завоите от време на време ...
                        2. Jeep с раздатка 242.
                        Последно редактирано от Чавдар (V93); 30-05-10, 23:19. Причина: Печатна грешка
                        Ние не сме неутрални!

                        Коментар


                        • #13
                          От: Бавните и бързите на Вранглера

                          Цяла зима си карам Вранглера на 4H и мога да кажа, че се държи перфектно. Няма дори и намек за лоша управляемост. А когато бързам си имам кола с голям дизелов мотор с чип. Само дето от два месеца не съм влизал в нея. Като че ли нещо се чувствам по-добре в джипа.
                          [COLOR="black"][B][I]Wrangler 2.5i[/I][/B][/COLOR]

                          Коментар


                          • #14
                            От: Бавните и бързите на Вранглера

                            Колега, вие май не разгледахте руския сайт за Jeep, а там има всичко за видовете раздатъчни кутии, монтирани на тази марка. Също така можете да видите и темата, в която която колегата 4x2 си е направил труда да обобщи информацията за всички раздатъчни кутии при Jeep. Моля, разгледайте ги и вероятно ще си отговорите на доста от въпросите, които иначе ще се налага да задавате тук. Поздрави!
                            Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
                            First impression is not always true. Get inspired.
                            Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
                            Reading is sooo boring, unlike writing!

                            Коментар


                            • #15
                              От: Бавните и бързите на Вранглера

                              Днеска подкарах Вранглер-а и съм изненадан от съвсем различното поведение на пътя спрямо лека кола о.О наистина доста друса а и волана се държи странно... като премина през неравност сменя леко посоката... също така и реагира малко по забавено на завои но предполагам че така трябва да е. Мерси за отговорите - разбрах, че ако е сухо само на 2H, има ли влажно,мокро,хлъзгаво 4H ili 4L според случая.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X