Търсих из темите, но неможах да намеря информация за това как точно се сменят режимите на 4x4 ! Когато съм на 2H как трябва да премина на 4H ? Трябва ли да спра напълно или има ограничение на скоростта до която мога да премина към AWD !? А за 4L съм сигурен почти, че трябва да съм спрял ! Въобще ще ми трябва кратко обяснение как точно се действа с това лостче в ляво от скоростния лост, че вдругиден ми предстои шофиране на Вранглер 2000 2.5i ! Натиска ли се съединител преди това или !? Благодаря Много !!!
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Бавните и бързите на Вранглера
Свий
X
-
От: Бавните и бързите на Вранглера
Вероятно, т.нар. "лостче", изглежда така:
С тази part-time раздатка NP 231, трябва да боравиш според пътните условия, ако искаш да съхраниш целостта и нормалното състояние на джийп-а.
Не пишеш - на какъв терен предстои да шофираш? Ако ще е асфалт или друга твърда настилка, карай си само на 2Н. 4Н може да ти е необходимо, ако има частично хлъзгави места - кал, мокра поляна и др. подобни. 4 L ще е необходимо единствено, ако трябва да преодоляваш сериозни препятствия с големи наклони, много хлъзгав терен (вода, много кал, коловози) и т.н.
При всички случаи - превключването на лоста на раздатката се извършва, като се натиска педала на съединителя. Според някои мнения, задължително джийп-ът трябва да е в покой при смяна на режима, но практиката показва, че е достатъчно и намаление на скоростта до около 10 км./ч.
Това мога да споделя, при експлоатация на моя Чероки със същата раздатка.proud founder of Anna Veith fan club Bulgaria
NISSAN Terrano II R20 2.7 TDi [A1 Rh+]
Заедно в борбата срещу злокачествените мозъчни тумори
-
От: Бавните и бързите на Вранглера
Благодаря за хубавия отговор NickBochev ! Въпросният Вранглер ще бъде в мен известно време, а с течение на времето може и да остане в мен. Така че ще го пробвам навсякакъв терен. Има ли някаква максимална скорост за 4H примерно в дъждовно време !?
Коментар
-
От: Бавните и бързите на Вранглера
В режим 4H производителят дава максимална допустима скорост от 90km/h и от 2H на 4H може да се превключва в движение с малка скорост при натиснат съединител, но от 4H на 4L е силно препоръчително да си спрял. Имай в предвид, че като го караш 4x4 завива по-различно, защото е part-time и няма централен диференциал, а на не особено хлъзгав асфалт направо рита волана обратно Успех![URL="http://www.forum-lines.ru/"][IMG]http://www.forum-lines.ru/rez/renegade.gif[/IMG][/URL]
[COLOR=Black][B] Wrangler YJ, 2.5i, 2.5'' bodylift, ARB locker
[/B][/COLOR][B]Продавам пистов ремък за Jeep [/B][URL]http://forum.offroad-bulgaria.com/showthread.php?p=886566#post886566[/URL][URL="http://forum.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=28939"]
[/URL]
Коментар
-
От: Бавните и бързите на Вранглера
Колега, по принцип тази Part time раздатъчна кутия не трябва да се кара с включен 4х4 Hi на сух асфалт, твърда настилка, сух терен и т.н. Може да се използва само на заснежен или заледен път, мокра трева, кал, пясък и др. подобни. В нея няма междуосев диференциал, който да може да поеме разликите в оборотите и изминатия път на всяко колело в завой. За да се компенсира това е необходимо колелата от вътрешната страна на завоя да могат да превъртат, за да могат да направят същия брой обороти, както тези от външната страна, съответно тези на предния и тези на задния мост. Различните режими на движение са: 4х2 - само заден мост, 4х4 Part time - движение с включен заден и преден мост - само за хлъзгав терен /сняг, кал, пясък и т.н./; Разполагаш и с 4х4 LOW -включени и двата моста и понижаваща предавка /2,72/ - само за преодоляване на по-сериозни препятствия при хлъзгав терен, по-сериозни наклони и т.н. Ако нямаш проблеми с руския език, разгледай руския сайт на Jeep. Има доста полезна информация, както и такава за раздатките при Wrangler. Може да погледнеш и тук за някой Jeep Wrangler service manual. Поздрави!Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
First impression is not always true. Get inspired.
Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
Reading is sooo boring, unlike writing!
Коментар
-
От: Бавните и бързите на Вранглера
Въобще тая ,,екстра'' 4Н не знам за какво е.Освен за рали-рейд,на кал,за която една неподготвена машина така и така не става.Аз карам фултайм машина,но когато и вкарам блокажа на бързи(аналогично на 4Н),става просто неуправляема....Виден столичен ихтиолог
Коментар
-
От: Бавните и бързите на Вранглера
Първоначално публикуван от бат'Марто Преглед на мнениеВъобще тая ,,екстра'' 4Н не знам за какво е.Освен за рали-рейд,на кал,за която една неподготвена машина така и така не става.Аз карам фултайм машина,но когато и вкарам блокажа на бързи(аналогично на 4Н),става просто неуправляема....
Понеже си с full-time задвижване, не си имал ситуация задницата да се "врътка" наляво-надясно по снега или кишата, когато караш само на заден мост. Направо си е като лек автомобил, но понеже е по-тежък, тогава и поднасянето е по-голямо.
Точно тогава 4Н влиза в употреба и джийп-ът влиза в пътя без проблеми, още повече, че е относително висока допустимата скорост на движение, все пак, по силно заснежен път 60 км./ч. е висока скорост.proud founder of Anna Veith fan club Bulgaria
NISSAN Terrano II R20 2.7 TDi [A1 Rh+]
Заедно в борбата срещу злокачествените мозъчни тумори
Коментар
-
От: Бавните и бързите на Вранглера
Първоначално публикуван от бат'Марто Преглед на мнениеВъобще тая ,,екстра'' 4Н не знам за какво е.Освен за рали-рейд,на кал,за която една неподготвена машина така и така не става.Аз карам фултайм машина,но когато и вкарам блокажа на бързи(аналогично на 4Н),става просто неуправляема....Ние не сме неутрални!
Коментар
-
От: Бавните и бързите на Вранглера
Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнениеЯ всички с парт-тайм да ходят да си запалят джипките, щото не можело да се карат на 4х4.Виден столичен ихтиолог
Коментар
-
От: Бавните и бързите на Вранглера
Първоначално публикуван от бат'Марто Преглед на мнениеНещо с Ники не ме разбрахте,ама карай...Трябва ли да повтаряме темата фуллтайм VS парттайм...Мисълта ми беше да не разчита много на 4Н...Не става Субару например...И понеже при мен я има опцията бързи със заключен диф съм я пробвал на шосе(сняг-лед).Резултата е трагичен от към управляемост.Явно при Вранглера не е така...или?
Независимо от липсата на какъвто и да е блокаж.proud founder of Anna Veith fan club Bulgaria
NISSAN Terrano II R20 2.7 TDi [A1 Rh+]
Заедно в борбата срещу злокачествените мозъчни тумори
Коментар
-
От: Бавните и бързите на Вранглера
1-2 въпроса по темата:
1. На какъв режим карате на рали parttime джиповете? Според мен 2Н и при при по-сериозно препятстие 4Н или 4L. Ако е така нямат ли сериозно предимство на рали full time.
2. Освен Митсубиши други джипове имат или режим 2Н и междинен диференциал?Citroen C-Crosser 2.4 бензин ръчка 2009г.
Телефон - в профила!
Коментар
-
От: Бавните и бързите на Вранглера
Първоначално публикуван от бат'Марто Преглед на мнениеНещо с Ники не ме разбрахте,ама карай...Трябва ли да повтаряме темата фуллтайм VS парттайм...Мисълта ми беше да не разчита много на 4Н...Не става Субару например...И понеже при мен я има опцията бързи със заключен диф съм я пробвал на шосе(сняг-лед).Резултата е трагичен от към управляемост.Явно при Вранглера не е така...или?
Естествено, че Субару не става, но дори и парттайм 4х4 върши достатъчно добра работа, стига човек да е наясно какво кара. Какво от това, че ще трябва да кара по-бавно отколкото, ако е с фултайм? Само на задно да не би да му е по-добре, като вземе задницата да се носи насам-натам?
Първоначално публикуван от Иван Жоров Преглед на мнение1-2 въпроса по темата:
1. На какъв режим карате на рали parttime джиповете? Според мен 2Н и при при по-сериозно препятстие 4Н или 4L. Ако е така нямат ли сериозно предимство на рали full time.
2. Освен Митсубиши други джипове имат или режим 2Н и междинен диференциал?
2. Jeep с раздатка 242.Ние не сме неутрални!
Коментар
-
От: Бавните и бързите на Вранглера
Цяла зима си карам Вранглера на 4H и мога да кажа, че се държи перфектно. Няма дори и намек за лоша управляемост. А когато бързам си имам кола с голям дизелов мотор с чип. Само дето от два месеца не съм влизал в нея. Като че ли нещо се чувствам по-добре в джипа.[COLOR="black"][B][I]Wrangler 2.5i[/I][/B][/COLOR]
Коментар
-
От: Бавните и бързите на Вранглера
Колега, вие май не разгледахте руския сайт за Jeep, а там има всичко за видовете раздатъчни кутии, монтирани на тази марка. Също така можете да видите и темата, в която която колегата 4x2 си е направил труда да обобщи информацията за всички раздатъчни кутии при Jeep. Моля, разгледайте ги и вероятно ще си отговорите на доста от въпросите, които иначе ще се налага да задавате тук. Поздрави!Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
First impression is not always true. Get inspired.
Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
Reading is sooo boring, unlike writing!
Коментар
-
От: Бавните и бързите на Вранглера
Днеска подкарах Вранглер-а и съм изненадан от съвсем различното поведение на пътя спрямо лека кола о.О наистина доста друса а и волана се държи странно... като премина през неравност сменя леко посоката... също така и реагира малко по забавено на завои но предполагам че така трябва да е. Мерси за отговорите - разбрах, че ако е сухо само на 2H, има ли влажно,мокро,хлъзгаво 4H ili 4L според случая.
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар