Търсих из темите, но неможах да намеря информация за това как точно се сменят режимите на 4x4 ! Когато съм на 2H как трябва да премина на 4H ? Трябва ли да спра напълно или има ограничение на скоростта до която мога да премина към AWD !? А за 4L съм сигурен почти, че трябва да съм спрял ! Въобще ще ми трябва кратко обяснение как точно се действа с това лостче в ляво от скоростния лост, че вдругиден ми предстои шофиране на Вранглер 2000 2.5i ! Натиска ли се съединител преди това или !? Благодаря Много !!!
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Бавните и бързите на Вранглера
Свий
X
-
От: Бавните и бързите на Вранглера
Вероятно, т.нар. "лостче", изглежда така:

С тази part-time раздатка NP 231, трябва да боравиш според пътните условия, ако искаш да съхраниш целостта и нормалното състояние на джийп-а.
Не пишеш - на какъв терен предстои да шофираш? Ако ще е асфалт или друга твърда настилка, карай си само на 2Н. 4Н може да ти е необходимо, ако има частично хлъзгави места - кал, мокра поляна и др. подобни. 4 L ще е необходимо единствено, ако трябва да преодоляваш сериозни препятствия с големи наклони, много хлъзгав терен (вода, много кал, коловози) и т.н.
При всички случаи - превключването на лоста на раздатката се извършва, като се натиска педала на съединителя. Според някои мнения, задължително джийп-ът трябва да е в покой при смяна на режима, но практиката показва, че е достатъчно и намаление на скоростта до около 10 км./ч.
Това мога да споделя, при експлоатация на моя Чероки със същата раздатка.proud founder of Anna Veith fan club Bulgaria
NISSAN Terrano II R20 2.7 TDi [A1 Rh+]
Заедно в борбата срещу злокачествените мозъчни тумори
-
От: Бавните и бързите на Вранглера
Благодаря за хубавия отговор NickBochev ! Въпросният Вранглер ще бъде в мен известно време, а с течение на времето може и да остане в мен. Така че ще го пробвам навсякакъв терен. Има ли някаква максимална скорост за 4H примерно в дъждовно време !?
Коментар
-
От: Бавните и бързите на Вранглера
В режим 4H производителят дава максимална допустима скорост от 90km/h и от 2H на 4H може да се превключва в движение с малка скорост при натиснат съединител, но от 4H на 4L е силно препоръчително да си спрял. Имай в предвид, че като го караш 4x4 завива по-различно, защото е part-time и няма централен диференциал, а на не особено хлъзгав асфалт направо рита волана обратно
Успех!
[URL="http://www.forum-lines.ru/"][IMG]http://www.forum-lines.ru/rez/renegade.gif[/IMG][/URL]
[COLOR=Black][B] Wrangler YJ, 2.5i, 2.5'' bodylift, ARB locker
[/B][/COLOR][B]Продавам пистов ремък за Jeep [/B][URL]http://forum.offroad-bulgaria.com/showthread.php?p=886566#post886566[/URL][URL="http://forum.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=28939"]
[/URL]
Коментар
-
От: Бавните и бързите на Вранглера
Колега, по принцип тази Part time раздатъчна кутия не трябва да се кара с включен 4х4 Hi на сух асфалт, твърда настилка, сух терен и т.н. Може да се използва само на заснежен или заледен път, мокра трева, кал, пясък и др. подобни. В нея няма междуосев диференциал, който да може да поеме разликите в оборотите и изминатия път на всяко колело в завой. За да се компенсира това е необходимо колелата от вътрешната страна на завоя да могат да превъртат, за да могат да направят същия брой обороти, както тези от външната страна, съответно тези на предния и тези на задния мост. Различните режими на движение са: 4х2 - само заден мост, 4х4 Part time - движение с включен заден и преден мост - само за хлъзгав терен /сняг, кал, пясък и т.н./; Разполагаш и с 4х4 LOW -включени и двата моста и понижаваща предавка /2,72/ - само за преодоляване на по-сериозни препятствия при хлъзгав терен, по-сериозни наклони и т.н. Ако нямаш проблеми с руския език, разгледай руския сайт на Jeep. Има доста полезна информация, както и такава за раздатките при Wrangler. Може да погледнеш и тук за някой Jeep Wrangler service manual. Поздрави!Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
First impression is not always true. Get inspired.
Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
Reading is sooo boring, unlike writing!
Коментар
-
От: Бавните и бързите на Вранглера
Въобще тая ,,екстра'' 4Н не знам за какво е.Освен за рали-рейд,на кал,за която една неподготвена машина така и така не става.Аз карам фултайм машина,но когато и вкарам блокажа на бързи(аналогично на 4Н),става просто неуправляема....Виден столичен ихтиолог
Коментар
-
От: Бавните и бързите на Вранглера
Марто, много си е хубаво на 4Н през зимата, да знаеш.Първоначално публикуван от бат'Марто Преглед на мнениеВъобще тая ,,екстра'' 4Н не знам за какво е.Освен за рали-рейд,на кал,за която една неподготвена машина така и така не става.Аз карам фултайм машина,но когато и вкарам блокажа на бързи(аналогично на 4Н),става просто неуправляема....
Понеже си с full-time задвижване, не си имал ситуация задницата да се "врътка" наляво-надясно по снега или кишата, когато караш само на заден мост. Направо си е като лек автомобил, но понеже е по-тежък, тогава и поднасянето е по-голямо.
Точно тогава 4Н влиза в употреба и джийп-ът влиза в пътя без проблеми, още повече, че е относително висока допустимата скорост на движение, все пак, по силно заснежен път 60 км./ч. е висока скорост.proud founder of Anna Veith fan club Bulgaria
NISSAN Terrano II R20 2.7 TDi [A1 Rh+]
Заедно в борбата срещу злокачествените мозъчни тумори
Коментар
-
От: Бавните и бързите на Вранглера
Я всички с парт-тайм да ходят да си запалят джипките, щото не можело да се карат на 4х4.Първоначално публикуван от бат'Марто Преглед на мнениеВъобще тая ,,екстра'' 4Н не знам за какво е.Освен за рали-рейд,на кал,за която една неподготвена машина така и така не става.Аз карам фултайм машина,но когато и вкарам блокажа на бързи(аналогично на 4Н),става просто неуправляема....
Ние не сме неутрални!
Коментар
-
От: Бавните и бързите на Вранглера
Нещо с Ники не ме разбрахте,ама карай...Трябва ли да повтаряме темата фуллтайм VS парттайм...Мисълта ми беше да не разчита много на 4Н...Не става Субару например...И понеже при мен я има опцията бързи със заключен диф съм я пробвал на шосе(сняг-лед).Резултата е трагичен от към управляемост.Явно при Вранглера не е така...или?Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнениеЯ всички с парт-тайм да ходят да си запалят джипките, щото не можело да се карат на 4х4.
Виден столичен ихтиолог
Коментар
-
От: Бавните и бързите на Вранглера
Поне, при Чероки не е така. Доста добре си се държи по хлъзгава настилка.Първоначално публикуван от бат'Марто Преглед на мнениеНещо с Ники не ме разбрахте,ама карай...Трябва ли да повтаряме темата фуллтайм VS парттайм...Мисълта ми беше да не разчита много на 4Н...Не става Субару например...И понеже при мен я има опцията бързи със заключен диф съм я пробвал на шосе(сняг-лед).Резултата е трагичен от към управляемост.Явно при Вранглера не е така...или?
Независимо от липсата на какъвто и да е блокаж.proud founder of Anna Veith fan club Bulgaria
NISSAN Terrano II R20 2.7 TDi [A1 Rh+]
Заедно в борбата срещу злокачествените мозъчни тумори
Коментар
-
От: Бавните и бързите на Вранглера
1-2 въпроса по темата:
1. На какъв режим карате на рали parttime джиповете? Според мен 2Н и при при по-сериозно препятстие 4Н или 4L. Ако е така нямат ли сериозно предимство на рали full time.
2. Освен Митсубиши други джипове имат или режим 2Н и междинен диференциал?Citroen C-Crosser 2.4 бензин ръчка 2009г.
Телефон - в профила!
Коментар
-
От: Бавните и бързите на Вранглера
Темата няма за какво да я повтаряме. Но тази тема тук е за кола, която е парттайм, и какво и как караш ти или някой друг е напълно безпредметно.Първоначално публикуван от бат'Марто Преглед на мнениеНещо с Ники не ме разбрахте,ама карай...Трябва ли да повтаряме темата фуллтайм VS парттайм...Мисълта ми беше да не разчита много на 4Н...Не става Субару например...И понеже при мен я има опцията бързи със заключен диф съм я пробвал на шосе(сняг-лед).Резултата е трагичен от към управляемост.Явно при Вранглера не е така...или?
Естествено, че Субару не става, но дори и парттайм 4х4 върши достатъчно добра работа, стига човек да е наясно какво кара. Какво от това, че ще трябва да кара по-бавно отколкото, ако е с фултайм? Само на задно да не би да му е по-добре, като вземе задницата да се носи насам-натам?
1. Където може - на 2Н. На хлъзгаво или по-криво трасе - 4х4 H или L според случая. Естествено, че фултайм е прeдпочитане за бързо каране. С парттайма малко се поотварят завоите от време на време ...Първоначално публикуван от Иван Жоров Преглед на мнение1-2 въпроса по темата:
1. На какъв режим карате на рали parttime джиповете? Според мен 2Н и при при по-сериозно препятстие 4Н или 4L. Ако е така нямат ли сериозно предимство на рали full time.
2. Освен Митсубиши други джипове имат или режим 2Н и междинен диференциал?
2. Jeep с раздатка 242.Ние не сме неутрални!
Коментар
-
От: Бавните и бързите на Вранглера
Цяла зима си карам Вранглера на 4H и мога да кажа, че се държи перфектно. Няма дори и намек за лоша управляемост. А когато бързам си имам кола с голям дизелов мотор с чип. Само дето от два месеца не съм влизал в нея. Като че ли нещо се чувствам по-добре в джипа.[COLOR="black"][B][I]Wrangler 2.5i[/I][/B][/COLOR]
Коментар
-
От: Бавните и бързите на Вранглера
Колега, вие май не разгледахте руския сайт за Jeep, а там има всичко за видовете раздатъчни кутии, монтирани на тази марка. Също така можете да видите и темата, в която която колегата 4x2 си е направил труда да обобщи информацията за всички раздатъчни кутии при Jeep. Моля, разгледайте ги и вероятно ще си отговорите на доста от въпросите, които иначе ще се налага да задавате тук. Поздрави!Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
First impression is not always true. Get inspired.
Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
Reading is sooo boring, unlike writing!
Коментар
-
От: Бавните и бързите на Вранглера
Днеска подкарах Вранглер-а и съм изненадан от съвсем различното поведение на пътя спрямо лека кола о.О наистина доста друса а и волана се държи странно... като премина през неравност сменя леко посоката... също така и реагира малко по забавено на завои
но предполагам че така трябва да е. Мерси за отговорите - разбрах, че ако е сухо само на 2H, има ли влажно,мокро,хлъзгаво 4H ili 4L според случая.
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.
Коментар