Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Чероки XJ 2,1td - работна температура

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Чероки XJ 2,1td - работна температура

    Днес се качихме до вилата в Гълъбово (до Пловдив) и джипката мaлко ме притесни. Знаете как е разграфен показателя на температурата на таблото - има 40гр., 100 и 125. Между 40 и 100гр има една чертичка и досега в най-големите задръствания и доста голяма жега температурата едвам стига тая чертичка. Извънградско на равно със скорост около 90км/ч пак същото. А днес по пътя към вилата (значи стръмничко е наистина ама не е нещо кой знае какво и дълъг около 10км) бавно но славно взе да вдига температурата и когато стигна до малко преди 100гр. спрях че ме хвана шубето. Звънях на един приятел който има същото и ми каза, че е нормално да загрява малко защото все пак е баир, а и бяхме 4ри човека с багаж, а пък и аз като се прутесних, че загрява почнах да го мъча да качва баира на четвърта, че уж да не го товаря, а пък тоя приятел ми вика че това било грешка... Както и да е изчаках десетина минути и продължих температурата пак стигна до малко преди сто и точно на влизане в селото взе да пада...

    Сега въпроса ми е (ако някой ваобще е разбрал тъпото ми обяснение) нормално ли е така да вдига температурата и доколко?

    П.С. Другите ни семейни коли са все сравнително нови и съм свикнал да си ковът едни градуси независимо дали е -20, +40, баир или магистрала, така че допускам че съм се стреснал прекалено ама ме гложди много яко. Утре със сигурност ще се кача сам до вилата и ще проверя дали ще почне да пада температурата като стигне някакво ниво или не, но ако някой сподели малко акъл ще съм благодарен.

  • #2
    От: Чероки XJ 2,1td - работна температура

    Това загряване, при условията, които си посочил, е напълно логично.
    При изкачване, скоростта на джийп-а се понижава, т.е. - прякото охлаждане на радиатора от струята въздух през решетката, се намалява.
    Като си се опитвал да караш на по-ниска предавка, логично са намалели оборотите на двигателя (примерно около 1250-1500). Тогава перката не "обдухва" достатъчно добре радиатора и това също води до повишено греене.
    Ако и виско-то не ти работи съвсем добре, ефектът се мултиплицира. Виж и дали е наличен пластмасовия дифузьор на радиатора, защото понякога разни "майстори"
    ги махат при ремонти и после не ги поставят, което също влияе отрицателно на охлаждането.
    При движение по равен път и със скорост около 90 км/ч. (т.е. при около 2000-2200 об./мин.), охлаждането е доста добро и двигателят не грее.

    Провери хубаво как работят и в какво състояние са елементите на охладителната система (радиатор; съединения; разширителен съд и неговата капачка; водна помпа; вискосъединител и термостат, който е добре да "отваря" при 81ºС, а не, както често слагат такива с 88ºС)
    proud founder of Anna Veith fan club Bulgaria
    NISSAN Terrano II R20 2.7 TDi [A1 Rh+]
    Заедно в борбата срещу злокачествените мозъчни тумори

    Коментар


    • #3
      От: Чероки XJ 2,1td - работна температура

      Днеска направих теста с вестник да пробвам да спра перката - вестника се разкъса, а перката даже не се и затормози по някакъв начин

      Коментар


      • #4
        От: Чероки XJ 2,1td - работна температура

        Не се опитваи да спираш перката опасно е , дори и прецакано виско пак върти перката .
        Дли виското работи можеш да разбереш по следния начин , изтормозващ джипа да загрее до 100градуса по някои баир спираш бързо отваряш капака и подаваш газ от помпата до околу 2000 оборота когато виското е здраво перката плавно с равнопостъпателно движение си вдига оборотите но малко по бавно от мотора и така докато скоростите им се изравнят изравняването при ново виско става за 1 до 2 секунди
        Когато виското е чао мотора вдига обороти перкат не или съвсем малко.
        Моя джип се държи по абсолютно същия начин при положение че съм с ново виско и нов термостат по баир стрелката стига до съвсем малко преди100градуса и стои там .

        Коментар


        • #5
          От: Чероки XJ 2,1td - работна температура

          И аз като купих Джипа първия път малко се шашнах, но после като се загледах се оказа, че всичко е нормално. Като го карам в баир, даже и по равно с повече газ - стрелката ходи до 100 градуса и след 10 секунди задържане бързо се връща на чертичката преди 100. Може би вдига температура заради турбото, защото на място или на първа и втора в града стрелката си седи на чертичката преди 100 градуса дори и в големите жеги.
          Jeep Cherokee 2.1td 94г.
          Volvo 460 1.6 газ/бинзин
          Jeep Cherokee 4.0i 97 BRC GAS
          Fiat Multipla 1.6i 16v BiPover 2001

          Коментар


          • #6
            От: Чероки XJ 2,1td - работна температура

            Колега , карай си спокойно.Карам такъв джип от две години.При качване по баир стрелката стига малко преди 100 и си стои там.По равно стрелката е малко над чертичката.Иначе виското и термостата са ми здрави.

            Коментар

            Активност за темата

            Свий

            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

            Зареждам...
            X