Обява

Свий
Няма добавени обяви.

покупка на Чероки

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • покупка на Чероки

    Здравейте! Нов съм във форума, едва от няколко месеца. Старателно се опитвам да чета всичко, преди да задавам въпрос, и наистина научих страшно много. И все пак дойде време да питам
    Принципно разбирам от автомобили, не съм напълно бос. Харесах си едно чероки, имам нужда от малко помощ. Двигателя е 2.5 турбо дизел, но не е на Рено, а JEEP - поне така пише на капака на клапаните. Моля за мнение за този двигател. Това ще ми е първия 4x4, не ми се ще да започвам с проблеми.
    Благодаря предварително.

    П.С. Може би отговора го има, но не съм го открил??
    Да добавя -не съм в БГ, живея във Франция.

  • #2
    До: покупка на Чероки

    Колега това не е двигател на Jeep,а VM Motors.Бягай колкото можеш по надалече от този италиански кенеф.Това си е лично мое мнение,е не само мое.Да ме извинят колегите с този мотор.
    Поздрави.
    [U]Борис Найденов GSM:0888 433 804[/U]
    [LEFT][U]0887 754 767[/U][/LEFT]
    [LEFT][U]Jeep Cherokee XJ 4.0 Limited 2001 4.5" BFG A/T 32х9.5-16[/U][/LEFT]
    [LEFT][U]Ford S-MAX 2.0 2009[/U][/LEFT]

    Коментар


    • #3
      До: покупка на Чероки

      много крайно се е изказал колегата. двигателя е италиански VM 2.5TD вероятно. карам такъв от година и нямам сериозни грижи,НО има специфични неща! охлаждането е с виско и при загасяне на мотора спира... съответно ако мотора е силно загрят пука глави - от там и лошата му слава... ако е поддържан добре, с изправна охладителна система и не се кара със 150км по магистралата или други издевателства да му се причиняват е добре. като разход е приличен. абе номера е да не се гаси веднага след спиране а да се изчаква докато температурата поспадне, ако трябва лятото може и 5-10мин.
      всъщност за какъв модел и година на колата става дума?

      п.с. при загрят двигател с изправно виско и нормално натоварване датчика за температурата трябва да е едно деление преди средата.
      не бързам за никъде...
      XJ 2.5TD '98

      Коментар


      • #4
        До: покупка на Чероки

        Ще чуеш и добри неща и лоши неща за този VM Motori двигател.
        Аз също карам с такъв мотор въпреки, че съм привърженик на бензиновите автомобили.
        Прочети малко и си прецени сам. Малко жокери:

        http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=49426

        http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=72854

        http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=63891

        http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=17780

        Коментар


        • #5
          До: покупка на Чероки

          Ако наистина сте се решил на Jeep и по- точно- на Чероки (поздравления, за което), поразтърсете се. Може да намерите бензиново Чероки. Ако пък джипарството Ви влезе в кръвта (почти сигурно) и не сте доволен от мотора, винаги можете да търсите подобрения. 2,2 бензин от рено; 4,0; 2,5 бензин и т.н.. За проблеми- мисля, че проблеми няма, само когато се купува нова кола. Все ще има нещо за правене, така че човек трябва да има нагласата, че купува кола, още повече джип (т.е. може да е мъчен и насилван) втора ръка. Като цяло- един двигател, не би трябвало да е проблемен, ако се използва правилно.
          JEEP CHEROKEE '86 XJ 4.0

          Манол Денев

          Коментар


          • #6
            До: покупка на Чероки

            Колега, по начина по който сте описал Jeep-а, не става съвсем ясно за кой точно модел говорите. Cherokee 2.5 има и до 2001 г. /XJ/ с мотор 425 OHV - въпросният, проблемен и доста недолюбван тук дизел, с отделни глави на всеки цилиндър. Но Cherokee 2.5 има и след 2002 г. и това е Liberty 2.5 CRD. А той е с Common Rail Diesel и макар и да е пак на VM Motori, това е R 425 DOHC , с цяла глава, два разпределителни вала и по четири клапана на цилиндър и освен името, май има малко общо със своя предшественик.
            Та доуточнете за кой точно модел става въпрос, за Cherokee XJ

            Или пък за Cherokee KJ говорите

            От това доуточнение зависи каво мнение ще получите за съответната машина. Да, стария 2.5 TD има често срещани проблеми, при някой екземпляри на преклонна възраст, но новия 2.5 CRD няма нищо общо като конструкция на главата, както и по начина на впръскване и управление на горивния процес. Поздрави!
            Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
            First impression is not always true. Get inspired.
            Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
            Reading is sooo boring, unlike writing!

            Коментар


            • #7
              До: покупка на Чероки

              Първоначално публикуван от Алекс Маринов Преглед на мнение
              мотор 425 OHV - въпросният, проблемен и доста недолюбван тук дизел, с отделни глави на всеки цилиндър. Но Cherokee 2.5 има и след 2002 г. и това е Liberty 2.5 CRD. А той е с Common Rail Diesel и макар и да е пак на VM Motori, това е R 425 DOHC , с цяла глава, два разпределителни вала и по четири клапана на цилиндър и освен името, май има малко общо със своя предшественик.

              Да, стария 2.5 TD има често срещани проблеми, при някой екземпляри на преклонна възраст, но новия 2.5 CRD няма нищо общо като конструкция на главата, както и по начина на впръскване и управление на горивния процес. Поздрави!
              Както всичко в тоя живот, и тук нещата не са нито чисто черни, нито чисто бели... Проблемите на 2,5-литровия VM са силно преувеличени, а комон-рейла се смята за неунищожим...

              Първия и втория 2,5-литрови мотори са с доста сходна конструкция, ход и диаметър на буталото са еднакви, доста от детайлите са взаимозаменяеми (например коляновия вал). Разликите са основно главата, задвижването на разпределителния вал и впръскването.

              Иначе и тоя мотор явно не е напълно "железен" - в момента при един мой приятел-автомонтьор има точно такъв Чероки 2.5 CRD със спукана глава. На 90 000 км е колата и е карана само "бабешки". Според този мой приятел, който и наистина страхотен майстор и като образование е инженер по ДВГ, и този двигател силно се нуждае от допълнителна водна помпа.
              ​​​Volvo XC90 D5 Inscription '16
              Volvo XC90 D5 Executive '12
              Volvo XC60 D5 Summum '11
              Alfa Romeo Spider 2.0 '90

              Коментар


              • #8
                До: покупка на Чероки

                Благодаря на всички, които се отзоваха! Специални благодарности на walker за линковете. С особен интерес изчетох сагата му...
                В крайна сметка май се разубедих за дизелите на JEEP......
                Лошото е че държа да е дизел - просто наистина правя много километри, а тук цената на нафтата е с 25% по ниска от бензина.
                Ще обмисля още няколко дни, пък после....
                Още един път благодаря на всички!

                Коментар


                • #9
                  До: покупка на Чероки

                  Първоначално публикуван от Carburettor Преглед на мнение
                  Както всичко в тоя живот, и тук нещата не са нито чисто черни, нито чисто бели... Проблемите на 2,5-литровия VM са силно преувеличени, а комон-рейла се смята за неунищожим...

                  Първия и втория 2,5-литрови мотори са с доста сходна конструкция, ход и диаметър на буталото са еднакви, доста от детайлите са взаимозаменяеми (например коляновия вал). Разликите са основно главата, задвижването на разпределителния вал и впръскването.

                  Иначе и тоя мотор явно не е напълно "железен" - в момента при един мой приятел-автомонтьор има точно такъв Чероки 2.5 CRD със спукана глава. На 90 000 км е колата и е карана само "бабешки". Според този мой приятел, който и наистина страхотен майстор и като образование е инженер по ДВГ, и този двигател силно се нуждае от допълнителна водна помпа.
                  А ти сложи ли помпа?
                  Грандоман WJ 3.1 QD

                  Коментар


                  • #10
                    До: покупка на Чероки

                    Първоначално публикуван от buysell Преглед на мнение
                    А ти сложи ли помпа?
                    Днес закарах Индианеца в Рея МП, за да монтират нафтова отоплителна печка. Говорих с монтьорите, ще ми изведат отделно захранване на циркулационата помпа на Webasto-то и ще измайсторя едно реле време, че помпата да се включва за няколко минути след всяко гасене на маторя.
                    ​​​Volvo XC90 D5 Inscription '16
                    Volvo XC90 D5 Executive '12
                    Volvo XC60 D5 Summum '11
                    Alfa Romeo Spider 2.0 '90

                    Коментар


                    • #11
                      До: покупка на Чероки

                      Първоначално публикуван от Carburettor Преглед на мнение
                      Както всичко в тоя живот, и тук нещата не са нито чисто черни, нито чисто бели... Проблемите на 2,5-литровия VM са силно преувеличени, а комон-рейла се смята за неунищожим...

                      Първия и втория 2,5-литрови мотори са с доста сходна конструкция, ход и диаметър на буталото са еднакви, доста от детайлите са взаимозаменяеми (например коляновия вал). Разликите са основно главата, задвижването на разпределителния вал и впръскването.

                      Иначе и тоя мотор явно не е напълно "железен" - в момента при един мой приятел-автомонтьор има точно такъв Чероки 2.5 CRD със спукана глава. На 90 000 км е колата и е карана само "бабешки". Според този мой приятел, който и наистина страхотен майстор и като образование е инженер по ДВГ, и този двигател силно се нуждае от допълнителна водна помпа.
                      Както съм написал ".....новия 2.5 CRD няма нищо общо, като конструкция на главата, както и по начина на впръскване и управление на горивния процес...." А точно те са съществените разлики с предходния. А иначе, всеки мотор можеш да прегрееш и "убиеш". Всичко си зависи от стила на каране, или както тук често се казва - от задкормилното устройство! Аз никъде не съм казал, че този мотор е неунищожим..., както и всеки друг. Но все пак мога да посоча двигател от това поколение на над 200000 км, който и сега продължава да върви добре, без да пуши, гори масло или какъвто и да е друг признак на износване или "убиване". По логиката на този ваш приятел-автомонтьор и инженер по ДВГ, всеки съвременен дизел се нуждае от допълнителна циркулационна помпа на малкия кръг на охлаждането. Все си мисля, че принципа на изчакване на няколко минути преди да се изгаси мотора, след продължително движение с по-високи обороти е достатъчнен за свалянето на температурата в главата, още повече - това се препоръчва и заради охлаждането на турбокомпресора.
                      Поздрави!
                      Последно редактирано от Алекс Маринов; 15-02-10, 22:47.
                      Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
                      First impression is not always true. Get inspired.
                      Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
                      Reading is sooo boring, unlike writing!

                      Коментар


                      • #12
                        До: покупка на Чероки

                        Алекс, някъде из форума четох, че изчакването трябва да е между 6 и 8 минути преди гасене!!! Това е сериозно време (освен ако не си пишеш пътния лист) а и разход предполагам. Може би с допълнителната помпа решението наистина да е по-удачно.
                        gogi69006 -има и други дизелови мотори на Jeep освен 2.5!!!
                        Jeep Cherokee Liberty 2.8 CRD

                        Коментар


                        • #13
                          До: покупка на Чероки

                          Първоначално публикуван от Todor_Ninov Преглед на мнение
                          Алекс, някъде из форума четох, че изчакването трябва да е между 6 и 8 минути преди гасене!!! Това е сериозно време (освен ако не си пишеш пътния лист) а и разход предполагам. Може би с допълнителната помпа решението наистина да е по-удачно.
                          gogi69006 -има и други дизелови мотори на Jeep освен 2.5!!!
                          Около десетина минути трябва да се изчака преди да се изгаси двигателя, но това не означава, че всеки път трябва да чакаш. Само в случаите когато си карал дълго време или след по - сериозно натоварване.
                          По отношение на разхода, не е нищо съществено.

                          Да, наистина има и други модели с дизелов двигател, но човека може и да няма възможност за по - сериозна инвестиция.

                          Коментар


                          • #14
                            До: покупка на Чероки

                            Първоначално публикуван от walker Преглед на мнение
                            Около десетина минути трябва да се изчака преди да се изгаси двигателя, но това не означава, че всеки път трябва да чакаш. Само в случаите когато си карал дълго време или след по - сериозно натоварване.
                            По отношение на разхода, не е нищо съществено.

                            Да, наистина има и други модели с дизелов двигател, но човека може и да няма възможност за по - сериозна инвестиция.
                            А какъв е проблема последните 2-3-5 км да караш бавно и да се охлади сам без да го чакам после. Давам пример - прибирам се по магистралата и по цялото околовръстно до вкъщи карам бавно, то и бързо и не може без много газ и с ниски обороти, по пътя си има 2-3 светофара за по 1-2 минути, системата сама ще си се охлади за това време, защо после да го чакам още ...
                            Грандоман WJ 3.1 QD

                            Коментар


                            • #15
                              До: покупка на Чероки

                              Първоначално публикуван от buysell Преглед на мнение
                              А какъв е проблема последните 2-3-5 км да караш бавно и да се охлади сам без да го чакам после. Давам пример - прибирам се по магистралата и по цялото околовръстно до вкъщи карам бавно, то и бързо и не може без много газ и с ниски обороти, по пътя си има 2-3 светофара за по 1-2 минути, системата сама ще си се охлади за това време, защо после да го чакам още ...
                              По принцип и така става, но не винаги ще имаш възможност да изключваш от скорост по надолнище или да караш бавно, преди да спреш.
                              Да не говорим, че по околовръстното понякога можеш да попаднеш на такъв трафик, че температурата да се вдигне доста...и твоята и на джипа.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X