Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Температура Jeep Cherokee - проблем или не

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Температура Jeep Cherokee - проблем или не

    Първоначално публикуван от Todor_Ninov Преглед на мнение
    ... консумативите са все на "добри" цени - термостат 420 лева, предполагам и виското е минимум толкова....
    А пък да знаеш какво става, ако се стигне до сваляне на глава и т.н. ...

    За виското наистина понякога е трудно да се определи доколко добре работи. Като най-обща ориентация можеш да направиш теста с вестника. Следващия път, като се вдигне температурата, вземи навит на руло вестник и пробвай да спреш перката. Ако виското е зацепило, както му е редът, би трябвало да не можеш да я спреш. Ако спре, значи виското си е заминало и си плаче за смяна. И по-добре смяна на виско, отколкото в един момент да се стигне до ремонти в следствие на прегряване ...
    Ние не сме неутрални!

    Коментар


    • #32
      От: Температура Jeep Cherokee - проблем или не

      Благодаря за съвета. А как ти звучи като вероятна причина дюза или задръстен катализатор? Нямам увеличение на разхода и т.н.
      Jeep Cherokee Liberty 2.8 CRD

      Коментар


      • #33
        От: Температура Jeep Cherokee - проблем или не

        Първоначално публикуван от Todor_Ninov Преглед на мнение
        ... А как ти звучи като вероятна причина дюза или задръстен катализатор? ...
        Съжалявам, но не съм достатъчно компетентен за да се изказвам по този въпрос.
        Ние не сме неутрални!

        Коментар


        • #34
          От: Температура Jeep Cherokee - проблем или не

          Първоначално публикуван от Todor_Ninov Преглед на мнение
          ...
          продухване на радиатора отвън - промяна никаква...
          "Продухване" е наивно да се смята че ще помогне. Радиатора се сваля и се измива отвън и отвътре. Преди това се промива цялата система.
          После нов антифриз.
          Това си е изискване на производителя през определен пробег. При загряване на двигателя пък задължително от там се почва.

          Коментар


          • #35
            От: Температура Jeep Cherokee - проблем или не

            "Насочиха ме към...изкорубване на катализатора като възможна причина".При задръстен катализатор мощността на д-ля при среден и максимален режим пада рязко , което осезаемо щяхте да забележите.Не бързайте са го правите!

            Коментар


            • #36
              От: Температура Jeep Cherokee - проблем или не

              Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
              .....При загряване на двигателя пък задължително от там се почва.
              Тъй, тъй. По магистралата те охлажда насрещния въздушен поток, на място (у градО) този създаден от вентилатора ( ел, виско, к'ъф ще да е) т.е. виското май си работи, и продължаваш по диагнозата на Андро...
              П.П. Нещо в снимки
              0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

              Коментар


              • #37
                От: Температура Jeep Cherokee - проблем или не

                Благодаря Ви. Сега звъннах ма майстора, който ми смени термостата и той потвърди, че радиатора е свалян и мит и отвън (дали е така....) а не продухван, както грешно съм разбрал.
                Jeep Cherokee Liberty 2.8 CRD

                Коментар


                • #38
                  От: Температура Jeep Cherokee - проблем или не

                  Аз обаче все пак бих проверил и сменил виското на перката, преди да се заема със сериозните ремонти на дюзи, термостати, ремонт на двигател и т.н. И при мен беше така - при движение в нормално натоварване всичко е ОК - стои на първата една четвърт. Но ако включа климатика и го настъпя с висока скорост по баир на магистралата, температурата се вдигаше и достигаше средата на скалата, нещо което преди това не се беше случвало - обикновено седи на първата една четвърт - по-дебелата чертичка:

                  "Проверката с вестника" показа, че виското не зацепва напълно и успява да увлича перката, но не достатъчно за ефективно охлаждане при високи температури и включен климатик, съчетано с натоварване на мотора. След смяната на въпросната виско муфа всичко си дойде намясто.
                  Даже бих монтирал един електрически вентилатор с две скорости на управление, който ако има как да се управлява автоматично и при включен климатик да се включва първа степен задължително, а при нужда - кратковременно и втората скорост.
                  Успех!
                  Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
                  First impression is not always true. Get inspired.
                  Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
                  Reading is sooo boring, unlike writing!

                  Коментар


                  • #39
                    От: Температура Jeep Cherokee - проблем или не

                    Първоначално публикуван от Алекс Маринов Преглед на мнение
                    Даже бих монтирал един електрически вентилатор с две скорости на управление, който ако има как да се управлява автоматично и при включен климатик да се включва първа степен задължително, а при нужда - кратковременно и втората скорост.
                    Успех!

                    СТига да не духа срещо виското.... Че пречи... Охлажда гела във вискосъединитела, и той почва да работи некорректно....
                    Ни шакл, ни, тем более веревоньки, рваться не должны!!! Все должно быть настолько прочно чтобы отрывало мосты!
                    Ει ςεγα ςι εδα μαματα ςαβςεμ

                    Коментар


                    • #40
                      От: Температура Jeep Cherokee - проблем или не

                      Първоначално публикуван от Злой Преглед на мнение
                      СТига да не духа срещо виското.... Че пречи... Охлажда гела във вискосъединитела, и той почва да работи некорректно....
                      Тъй като не ми се налага да влизам във вода, дълбока чак до потопяване на вентилатора, то бих махнал изцяло виското и перката му, и бих ги заменил с добър електрически вентилатор, който да се управлява от ECU. Този, оригиналният вентилатор с виското, макар и да има своите плюсове, не ми се нрави особено, имайки предвид неговата шумна работа. То Liberti - CRD и без това си звучи малко като камион, ами с този шумен вентилатор съвсем го докарва. За сега просто не съм намерил подходящ електрически, както и не съм си изяснил докрай как точно мога да накарам ECU-то да го управлява автоматично. Не ми се занимава и с него да го мисля аз дали се е включил, колко градуса точно е достигнала темп. на мотора, и т.н. За всеки случай бих добавил един краен изключвател, с който да мога ръчно да го изключвам при евентуална възможност от намокряне. Джип е все пак и му се случва от време на време да излезе и извън пътя.
                      Иначе, ако се добави отпред втори ел. вентилатор, то няма как да не духа към виското, защото дифузьора така или иначе насочва целия въздушен поток към него. Освен това отпред пред радиаторите има много малко място и би се събрал само малък ел. вентилатор, който надали ще е достатъчно ефективен, предвид 4-те радиатора /а ако броим и този на хидравликата на волана - 5-те/, които имам накачени отпред.
                      Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
                      First impression is not always true. Get inspired.
                      Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
                      Reading is sooo boring, unlike writing!

                      Коментар


                      • #41
                        От: Температура Jeep Cherokee - проблем или не

                        Пробвай.... Ама си запази оригиналните компоненти. За да се върнеш към оригиналната компоновка лесно.... Тия дето са го смятали в този вид много са учили навремето.
                        Ни шакл, ни, тем более веревоньки, рваться не должны!!! Все должно быть настолько прочно чтобы отрывало мосты!
                        Ει ςεγα ςι εδα μαματα ςαβςεμ

                        Коментар


                        • #42
                          От: Температура Jeep Cherokee - проблем или не

                          Зная. Чел съм доста писано по този въпрос, имаше и тема за подобна замяна на Grand Cherokee WG. Но подобна конструкция е повече с off road насоченост, където са и плюсовете и. За автомобил, който през повечето време е експлоатиран на пътя, май не му остават кой знае колко плюсове, а само минусите на такава механична система - шумна, инертна, натоварваща цялата система от ролки и обтегач на ремък - аксесоари. Вече втора ролка на генератора /Alternator decupeler Puley / сменям.
                          Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
                          First impression is not always true. Get inspired.
                          Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
                          Reading is sooo boring, unlike writing!

                          Коментар


                          • #43
                            От: Температура Jeep Cherokee - проблем или не

                            Мерси Алекс...работим със Жорката по поръчката на виското. Има 3 модела в сайта на Рокауто и съм се насочил към Four seasons уж като най-скъпо. За съжаление когато ми се вдигна стрелката на 3/4 от делението не проверих как се върти виското. Проверявал съм го като паркирам и загася двигателя при нормално показание на уреда и свободно си го движа с пръсти като единственото, което забелязвам е, че няма инерция при завъртане. Голяма разлика с положението при студен двигател не откривам. Миналата седмица като бях на диагностика и показанието на температурата на компютъра беше 79-80 гр.С което малко ме изненада. Днес си взех дигиталния термометър и показанието в разширителния съд отново беше толкова (при нормална стойност на уреда на таблото а именно - под средата на скалата). Та се зачудих дали новия термостат не е в час или отново е от виското на перката - да е леко зацепило дори при студен двигател а да не зацепва на 100% при загрял и натоварен режим.
                            Jeep Cherokee Liberty 2.8 CRD

                            Коментар


                            • #44
                              От: Температура Jeep Cherokee - проблем или не

                              Първоначално публикуван от Todor_Ninov Преглед на мнение
                              Мерси Алекс...работим със Жорката по поръчката на виското. Има 3 модела в сайта на Рокауто и съм се насочил към Four seasons уж като най-скъпо. За съжаление когато ми се вдигна стрелката на 3/4 от делението не проверих как се върти виското. Проверявал съм го като паркирам и загася двигателя при нормално показание на уреда и свободно си го движа с пръсти като единственото, което забелязвам е, че няма инерция при завъртане. Голяма разлика с положението при студен двигател не откривам. Миналата седмица като бях на диагностика и показанието на температурата на компютъра беше 79-80 гр.С което малко ме изненада. Днес си взех дигиталния термометър и показанието в разширителния съд отново беше толкова (при нормална стойност на уреда на таблото а именно - под средата на скалата). Та се зачудих дали новия термостат не е в час или отново е от виското на перката - да е леко зацепило дори при студен двигател а да не зацепва на 100% при загрял и натоварен режим.
                              Именно! При мен се държеше по същия начин - дори и при напълно загрял двигател и продължително движение с достатъчно висока скорост, за да може насрещния поток въздух да го е нагрял, не зацепваше напълно и можех да го спра с малко усилие чрез "метода с вестника". Нямаше и някаква съществена разлика при студен мотор и при загрял такъв. Говоря за летни температури, защото тогава го сменях, а през зимата не бях му обърнал някакво особено внимание. Явно тази механична система, за мен доста "древна като конструкция" и шумна, си има съществени слабости и при ежедневна експлоатация, след определен срок /примерно стотина хиляди км./ се нуждае от смяна.
                              Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
                              First impression is not always true. Get inspired.
                              Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
                              Reading is sooo boring, unlike writing!

                              Коментар


                              • #45
                                От: Температура Jeep Cherokee - проблем или не

                                Първоначално публикуван от Алекс Маринов Преглед на мнение
                                Тъй като не ми се налага да влизам във вода, дълбока чак до потопяване на вентилатора, то бих махнал изцяло виското и перката му, и бих ги заменил с добър електрически вентилатор, който да се управлява от ECU. ...
                                Grand Cherokee WJ 4.0 първоначално е бил точно така - електрически вентилатор, който се включва при пускане на климатика или по заповед на компютъра. Само че, за комплектациите с необходимост от heavy duty охлаждане, кой знае защо е добавяна и перка с вискомуфа ...
                                От един момент нататък това е станал основният вариант - перка с виско + електрическа духалка, която играе спомагателна роля (примерно при бавно движение в задръстване с ниски обороти на двигателя).
                                Последно редактирано от Чавдар (V93); 12-09-12, 20:15.
                                Ние не сме неутрални!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X