Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Масло в разширителното казанче

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Масло в разширителното казанче

    Здравейте.
    В началото на месеца си купих Grand Cherokee WK2 3.0 - 250 к.с.-2013 г. Миналата седмица го обслужиха, като смениха и антифриза. Днес реших да проверя на какво ниво е той и установих, че вместо
    да е бистра червена течнос има маслен цвят. По капачката имаше леко насрояване, тип пяна. Маслото на двигатеря не е пресечено и нивото си е същото. Имам предположения, че може да е от масления радиатор.
    Какви са наблюденията ви в такава ситуация?
    Jeep Grand Cherokee 2.7 crd-2002 год.

  • #2
    Масло от скоростната кутия .
    Обикновено , долната част на радиатора за антифриза , е за масло от ск.кутия- да се охлажда , но и стопля от антифриза . Случва се да дефектира тъп радиатор и да се омешат дшете течности (ягодов шейк) .
    Ако е тъй- не я карай
    TLC: LJ70 2LT ; FJ80 3FE

    Коментар


    • drukman
      drukman коментира
      Редактиране на коментар
      Ама хич не я карай, освен ако имаш нова кутия.....или излишни пари.

    • valls
      valls коментира
      Редактиране на коментар
      Това с антифриз в ск.кутия го играх с предното чероки. Онзи ден ми сменяха консумативите на кутията и не казаха че има някакъв проблем. Вчера дръпнах течност от дъното на казанчето и си беше нормална. Свалих го, имаше малко боклуци, измих го и да видим сега какво ще развитието. Благодаря.

  • #3
    Първоначално публикуван от didooo Преглед на мнение
    Масло от скоростната кутия .
    Обикновено , долната част на радиатора за антифриза , е за масло от ск.кутия- да се охлажда , но и стопля от антифриза . Случва се да дефектира тъп радиатор и да се омешат дшете течности (ягодов шейк) .
    Ако е тъй- не я карай
    При WK1 масления охладител на скоростите е горната част (10-15см) на климатичния кондензатор. Няма връзка с охлаждането никъде. Доколкото намирам снимки и при WK2 е така.

    Търси маслено-воден топлообменник, някъде по блока. Ако не е той - глава/глави или гарнитурите им. Ама тоя мотор е силно неприятен откъм намиране на части, та може да е приключение.
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

    Коментар


    • #4
      sorry , да не подведа някой , Спарки по-знае американките .
      Ако е масло от скоростите- лесно се познава , щото е червено . За тва му викат ягодов , на баш тоя вид шейк .
      TLC: LJ70 2LT ; FJ80 3FE

      Коментар


      • #5
        Първоначално публикуван от didooo Преглед на мнение
        sorry , да не подведа някой , Спарки по-знае американките .
        Ако е масло от скоростите- лесно се познава , щото е червено . За тва му викат ягодов , на баш тоя вид шейк .
        За съжаление всички течности по Гранд Чероки обикновено са червени Антифризът е червен, в редки случаи ако е афтърмаркет е друг, ATF-ът червен, често маслата в диференциалите са червени, на WK1 напр. само хидравличното масло фабрично е цвят "вода" и леко пожълтява с времето и в раздатката е с "цвят на масло".
        В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.

        Коментар


        • #6
          Едно фото няма ли поне?
          Забелязахте ли какъв беше на цвят антифризът преди смяната с нов? Ако не са източили напълно стария,с новия може да се промени цвета,ами и да почнат се образува разни феерии ("сополи",каймак и прочее странни работи). Разни съмнителни практики от завода също могат да развълнуват собственика с подобни работи.

          -каква е историята на талигата? възможно е да е имала подобен спроблем наскоро,да е "излекуван" и да виждате остатъци от проблема
          -някой разсеян служител в сервиза може да е ползвал фуния ил съсъд ,де са ги ползвали за наливане на масло...и казанчето да свидетелствува за тая немарливост

          Та може и да се окаже "бял кахър"...ама може и не. Ето една тема по подобна юродивост (има доста интересни моменти в темата,хм) :

          https://www.jeepgarage.org/threads/b...&sortby=oldest

          Закарайте(издърпайте) някъде да надуят и освен туй да проверят и за газове у антифриза (EGR охладител или заминала гарнитура). Ако се наложи да се интервенира , добре е да се прегледат внимателно разните там маркучлета и се сменят...в тая салата от кабеляци и тръбопроводи и глупости,че ако се разтече някво маркучле за 20 кинта скоро след туй,отиде пак разглобяване...

          https://youtu.be/2lSHuzkv_RU?t=1028


          Самият топлообменник може и да е здрав,но да е заминала гарнитурата по него или към блока него и оттам да смесва течностите.

          https://youtu.be/uto3Jj1rY_w?t=24

          Тие изобщо имат ли щека на кутията още? Да изтеглят/източат малко и да гледат.

          Коментар


          • #7
            Това WK2 трябва да е с NAG1. Обикновено няма щека. От 2014 натам май са със зелено масло на кутиите.

            В WK1 червен е само ATF-a и евентуално антифриза. По дифове и раздатка всичко е бяло или бледожълто, в хидравликата също. Червено мадло за дифове още не съм срещал. Синьо има - Motul 75W140.
            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

            Коментар


            • дядо владо
              дядо владо коментира
              Редактиране на коментар
              Не сЕ кОси Спарки, маслото е двигателно щот/водомасло радиатора ........ ама знаячи ще го бунтат къде гюбрето ............

          • #8
            Благодаря на дядо Владо и на Спарки, защото ви знам от преди. Добри съвети сте ми давали за предоното чероки. Сега като поръчвах маслата за раздатката и диховете, доста поспорихме с доставчиците, защото не искаха да ми изпратят 75W140 ами 75/80 или 90, защото така пишело по техните книги. Обясних ими, че искам кастрол който е с добавка ЛСД, 75/140 на моя отговорност. Сега за казанчето. След като го измих и почистих до колкото успях, днес покарах повечко джипа за да може да отвори и термостата и завърти през големия кръг. След това проверих и антифрича, за сега, си е чист. Дай боже да са били остатъци от стари проблеми. Сега имам друг стар, нов проблем. На предното чироки имаше проблем с клапите на климатика от страната на пасажера, детска болест на модела, но май си е останала, и сега е същата работа. Все едно гледам повторение на един и същи филм, но с по нов главен герой. Как да се справя с клапите? Благодаря.
            Jeep Grand Cherokee 2.7 crd-2002 год.

            Коментар


            • #9
              Дифовете на WK2 наистина са с друго масло. 140 не пречи, ама и няма смисъл, особено за предния, който при WK2 не е LSD.

              Клапите при теб са по-лесни. Преходника се троши. Трябва просто да го смениш. При WK1 се троши и оста на клапичките и там е по-сложно.
              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • valls
                valls коментира
                Редактиране на коментар
                Както се казва "щом не помага, поне да не вреди". Има ли във форума тема за клапите и този преходник със снимки, че да се ориентирам в ситуацията? Дали аз ще се спревя или да търся сервиз.

            • #10
              Първоначално публикуван от valls Преглед на мнение
              ...Сега за казанчето. След като го измих и почистих до колкото успях, днес покарах повечко джипа за да може да отвори и термостата и завърти през големия кръг. След това проверих и антифрича, за сега, си е чист. Дай боже да са били остатъци от стари проблеми....
              Не искам да съм лош пророк, но след две- три хиляди километра, казанчето с антифриза пак ще се напълни с масло( двигателно), а може да са изгорели газове.
              Suzuki Vitara 1.6 Avtomatic
              SSang Yong Kyron 2.0xdi
              Jeep Grand Cherokee WJ 2.7crd ; Jeep Grand Cherokee WК2 3.0crd

              Коментар


              • valls
                valls коментира
                Редактиране на коментар
                Ами ще гледам. Но в общи линии, каквото и да е, вече съм се "оженил" и искам не искам ще търпя. :}}

            • #11
              Привет !
              Силно се надявам да не е бял тоя джип , от къде го взе ?
              Поздрави!
              Димитров!

              Коментар


              • valls
                valls коментира
                Редактиране на коментар
                Привет.
                Не е бял, чер е.
                Купих го от Варна а джипа е внос от Швейцария.

              • DimitroffCRD
                DimitroffCRD коментира
                Редактиране на коментар
                Привет !
                Супер , в предните теми бях писал за нашия / счупен мотор , предупредил съм да внимават ако го гледат колегите / наскоро го засякох в Mobile че е направен , но според мен няма оправия ..
                Поздрави и късмет дано бързо се разреши проблема !
                Димитров!

            • #12
              Имам едно друго питане. От време на време на таблото ми се появява този надпис service shift. Превеждам го като смяна на скоростния лост. Някакви по подробни настъвления?
              Jeep Grand Cherokee 2.7 crd-2002 год.

              Коментар

              Активност за темата

              Свий

              Тук са 2 потребители онлайн. 1 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X