Пълното име на джипа е Wrangler TJ AEV 570 HEMI.
За първи път е представен в края 2003г на SEMA show
от компанията която само за десет години се превърна, от квартално гаражче, в еталон за цялостен тунинг -
American Expedition Vehicles.
За база е ползван Вранглер Рубикон, който от Jeep пуснаха на пазара през същата година.
Ето и кратък списък с подобренията.
На мястото на заводския 4.0L 190hp/319Nm е сложен, директно от поточната линия на DaimlerChrysler,
5.7L Dodge Hemi 355hp/508Nm, който е само с 25кг по-тежък.
За да работят всички уреди по таблото, букси за диагностика, климатик, автопилот и изобщо всичко както на заводски автомобил
от AEV разработват собствен управляващ блок. Така дори вредните емисии покриват екологичните норми за нов автомобил.
Предния капак е заменен със специален който редуцира топлината от по-големия двигател.
Ауспухът също е претърпял промени и вече е 76мм.А радиатора е проектиран и произведен от фирмата Be Cool.
Скоростната кутия е 545RFE double-overdrive, петстепенна автоматична.
Раздатката NV242-Selectrac фултайм.
Задния мост Dana-60 e модифициран от Австралийската компания Rockcrusher. Предния си е заводския Dana-44.
Предавателното число е променено от 4.10 на 4.88, и двата диференциала са с ARB Air Lockers
За окачването са се погрижили Rubicon Express. 4.5" Extreme Duty long arm е окачване което заменя напълно заводското,
за да се запази правилна геометрия след повдигането. Така се постига стабилност при движение по магистралите и
по-добро представяне при офроуд. Гумите са Goodyear M/TR 315/75R16(35х12.5-16) на алуминиеви джанти AEV Bridge 16х8.
Промените по интериора не са много. Седалки Recaro, претапицирани с кожа и модифицирани от HG Helman Inc,
заводска навигация Mopar-RB1 и шумоизолация на пода.
По екстериора са доста. На пръв поглед веднага прави впeчетление цветът. Imola Orange е заводския цвят на Acura NSX
и създава илюзия че колата гори. Другите промени по есктериора са: фарове IPF, гюрук Bestop, предна броня ARB с Warn 9.5ti,
защити на праговете AEV, задна броня със стойка за резервна гума Currie.
Крайния резултат след цялата интервенция, е джип който ако не знаеш, съвсем спокойно можеш да объркаш със сериен заводски.
Още повече че се продава като готов продукт с гаранция която е същата както на Вранглер Рубикон.
За три години са продадени над 200 броя. След 2006 за TJ AEV 570 HEMI се предлагат само части и детайли, тъй като от Jeep
спират продажбите на TJ Rubicon за да се появи на пазара новия JK Rubicon, който също е променен от AEV до неузнаваемост, а
под капака вече има място за по-големите 6.1 HEMI-420кс и 6.4 HEMI-540кс.
За първи път е представен в края 2003г на SEMA show
от компанията която само за десет години се превърна, от квартално гаражче, в еталон за цялостен тунинг -
American Expedition Vehicles.
За база е ползван Вранглер Рубикон, който от Jeep пуснаха на пазара през същата година.
Ето и кратък списък с подобренията.
На мястото на заводския 4.0L 190hp/319Nm е сложен, директно от поточната линия на DaimlerChrysler,
5.7L Dodge Hemi 355hp/508Nm, който е само с 25кг по-тежък.
За да работят всички уреди по таблото, букси за диагностика, климатик, автопилот и изобщо всичко както на заводски автомобил
от AEV разработват собствен управляващ блок. Така дори вредните емисии покриват екологичните норми за нов автомобил.
Предния капак е заменен със специален който редуцира топлината от по-големия двигател.
Ауспухът също е претърпял промени и вече е 76мм.А радиатора е проектиран и произведен от фирмата Be Cool.
Скоростната кутия е 545RFE double-overdrive, петстепенна автоматична.
Раздатката NV242-Selectrac фултайм.
Задния мост Dana-60 e модифициран от Австралийската компания Rockcrusher. Предния си е заводския Dana-44.
Предавателното число е променено от 4.10 на 4.88, и двата диференциала са с ARB Air Lockers
За окачването са се погрижили Rubicon Express. 4.5" Extreme Duty long arm е окачване което заменя напълно заводското,
за да се запази правилна геометрия след повдигането. Така се постига стабилност при движение по магистралите и
по-добро представяне при офроуд. Гумите са Goodyear M/TR 315/75R16(35х12.5-16) на алуминиеви джанти AEV Bridge 16х8.
Промените по интериора не са много. Седалки Recaro, претапицирани с кожа и модифицирани от HG Helman Inc,
заводска навигация Mopar-RB1 и шумоизолация на пода.
По екстериора са доста. На пръв поглед веднага прави впeчетление цветът. Imola Orange е заводския цвят на Acura NSX
и създава илюзия че колата гори. Другите промени по есктериора са: фарове IPF, гюрук Bestop, предна броня ARB с Warn 9.5ti,
защити на праговете AEV, задна броня със стойка за резервна гума Currie.
Крайния резултат след цялата интервенция, е джип който ако не знаеш, съвсем спокойно можеш да объркаш със сериен заводски.
Още повече че се продава като готов продукт с гаранция която е същата както на Вранглер Рубикон.
За три години са продадени над 200 броя. След 2006 за TJ AEV 570 HEMI се предлагат само части и детайли, тъй като от Jeep
спират продажбите на TJ Rubicon за да се появи на пазара новия JK Rubicon, който също е променен от AEV до неузнаваемост, а
под капака вече има място за по-големите 6.1 HEMI-420кс и 6.4 HEMI-540кс.
Коментар