Обява

Свий
Няма добавени обяви.

WK Overland 3.0CRD

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • WK Overland 3.0CRD

    Здравейте, след извесно търсене и съвсем случайно попаднах на конкретната кола, вече сме собственици на JEEP .
    WK- Overland от 2006 година. Джипа по история е бил Италянски което и търсих ,за да няма корозия.
    Първи впечетляния са:
    -мотора на мерцедес работи много гладко и тихо съответно вътре в купето все едно си в бензинова кола
    - кутията сменя гладко
    - окачването е приятно сравнено с други джипове които съм имал. Колата е поддържана добре последните години, окачването е подменено , всички масла също, но за мое успокоение ще бъдат заменени отново.
    Ето и леките проблемчета:
    -парното духа слабо топло от към пасажера , при шофиора духа само студено, вероятно са клапи моторче ?
    -Копчетата в централната конзола не светят могат ли да се подменят крушките ?
    - Бях пуснал друга тема и там стана ясно за масла и добавки за дифовете. Но при шофиране повече градско си установих чаткане от предните карета, ще се заменят полуските най-вероятно.
    - Вихровите клапи дават грешка трябва да има сервизиране и там.

    За парното намерих този клип https://www.youtube.com/watch?v=xfpLT05B5E0

    Това е, ще се радвам на съвети и насоки от по ЗНАЕЩИТЕ на кое да обръщам повече внимание при тази машина на кое не...
    Ето я и нея в цялата и прелест
    Прикачени файлове
    Последно редактирано от sers; 28-03-25, 14:33.

  • #2
    На 3 от 4-те въпроса има отговори в моята тема.

    Не бързай с диагнозата за плуоските. Рядко се скапват - маншоните са полипропиленови/полиетиленови и не се късат лесно, а самите карета са достатъчно здрави за да не дефектират. Дори да са те, полуоски втора ръка са по-добро решение от нови неоригинални.
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

    Коментар


    • sers
      sers коментира
      Редактиране на коментар
      Предстои обстоен преглед, за да има някакво по генерално заключение за тракащия звук като на каре при ляв и десен завой. Намерих добавката на МОпар за дифовете даже е намалена в момента околко 30 лв. по нашите сайтове. Веднага прегледах и твоята тема ама много сложно ми се видя . От теб главно се водя за ремонтите по ВК .
      Сега търся кит за повдигане до 2 инча както ти каза без да сменям друго понеже амортисьорите са смени на колата. гуми съм приготвил 265/65/17 М/T

    • sparkybg
      sparkybg коментира
      Редактиране на коментар
      Амовете ако не са Bilstein или подобни, са много зле. Ама МНОГО зле, дори да са напълнои в ред. KYB-ове на елементарни завои по прашни павета не можеха да държат колата в завой, а задницата и с оригиналните живее свой живот със воибствено мнение.

      Моето не съм го вдигал с 2 инча. Само сложих пружини от Commander, което е нещо като инч. Но отпред вече имам нужда от корекция. Не съм го мислил засега дали подложки на амовете отгоре, подложка на пружините или подложка на чиниите на пружините. Или комбинация от всички.

      Като пътно поведение с Bilstein е на светлинни години спрямо когато го купих.

    • sers
      sers коментира
      Редактиране на коментар
      В момента е с предни Монро , задни Билщайн Б4 , стария собственик ги е сменял . Вози и стои добре за сега на пътя . На около 30-40 хил км. Но станат ли за смяна мисля B 5100 с 2 инча пружини.

  • #3
    Виж и тази тема: https://offroad-bulgaria.com/forum/%...-road-upgrades
    България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

    Коментар


    • #4
      На ОМ642 вихровите клапи е по-добре да се изхвърлят. Таман ще си смениш и уплътнението на масления радиатор.
      Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
      Вальо. О888 557Ч7Ч
      Silverado 1.3 i

      Коментар


      • sers
        sers коментира
        Редактиране на коментар
        Искам да ги възстановя, мотора е по икономичен с тях. В момента са изключени. V-то е правено преди 30 хил км.

    • #5
      И така днес изминахме 200 км с джипа ,да се поопознаем и 50 км горско каране на бавни, да тестваме и поведението извън пътя.
      Спрямо МЛ w163 доста по комфортно возене по черно и стабилност на асвалт, и МЛ ми е с ново окачване и пружини но дума да не става . Спрямо WK2 което имах отново тук на офроуд с WK1 е една идея по добре, въпреки че другия беше на въздух .
      Така нещата които се очетават за ремонт, Сваляне на турбо и колектори за превантивна ревизия. Този мотор на Мерцедес се слави с пукане на изходящи колектори и от там турбото се чупи .
      Предния диференциал при ускорение вие съвсем леко, при отпускане на газтта шума изчезва явно е в зародиш. Тук питането ми е дали някой е сервизирал диференциал и къде или да търся втора ръка .

      Коментар


      • #6
        Предни дифове за дизел по моргите има с лопата да ги ринеш. При сервизни условия се сменя за час, при несервизни (моя случай - само канал + крик крокодил + дървени талпи, за 2-3 часа. Реално бави махането на полуоските. Ако ще се сменят и тампони (почти сигурно е скъсан поне един, а то е и кощунство да не ги смениш при свален диф) - половин час отгоре.

        Провери за луфт в пиньона, ако има го обери, и си го карай. Диф не се скапва изведнъж, а постепенно, и ако тръгнат нещата да стават сериозни (ще усетиш по шума), тогава се занимавай.

        Иначе, вдига се от сам човек (поне аз го вдигам без особен зор, и ми се струва нещо като 30 кила), та е и сравнително лесен за сервизиране. Но кадърните хорта са кът, играчка си е, и си струва едни пари. Понякога и само смяна на лагери върши работа, понякога пиньон+корона+лагери+пълно сервизиране. Понякога и след сервизиране по всички правила имаш леко виене.

        Изобщо, ако се намери читав втора ръка, в обшия случай е и по-евтино и по-добро решение.
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • #7
          Тъкмо лежах под колата , оказа се разбито задни каре на предния кардан . Отделно този луфт в предния диф как се обира с подложна шайба на пиньона или друго имаш на предвид ? Немога да разбера дисплея под оборотомера ми дава само въпрос за смяна на език, Не ми излиза нищо друго като дневен километраж и прочие , бутона C/T май не работи
          Прикачени файлове

          Коментар


          • #8
            Моя го бях направил с Billstein 5100 перфектно поведение имаше на пътя и извън него, коренна разлика със старите, бяха на средно положение така няма проблем с ъгъла на горния шарнир, който леко изрязох за да влязат малко по-големи гуми. Моя беше с лек ремап и с работещи вихрови клапи вървеше много приятно и имаше много мощност на ниски обороти в гората караше се почти без Газ, Сега имам WK2 и аз мисля че WK1 по-уверено се справяше извън пътя не че новия съм го пробвал много. Имал съм няколко такива мотора и на всички клапите им работеха и смятам че е глупост да се изключват а по-добре да се направят. Успех с джипа изглежда много свеж. Друг проблем при този мотор е Актуатора на турбото, сменял съм на няколко Е-класи с китайски но не помня марката държат си перфектно и бяха към 200кинта.
            Mercedes-Benz - M-class (W164) - ML 550 (388 Hp) 2008
            Mercedes-Benz - Е-class (W211) - 4matic (224 Hp) 2008

            Коментар


            • sers
              sers коментира
              Редактиране на коментар
              Благодаря за отговора колега. Може ли да кажеш повече за 5100(кое им се гласи на положението ?) Аз мисля че 5100 са просто по дълги амове за 2 инча пружини. Като цяло искам да го вдигна 2 инча не повече (5см) , но се колебая как да стане най-добре. С подложки ще е най-евтино но ще остана на старото уморено окачване. Вече със смяна на амортисьори кое е най добрия вариант за 2 инча . Пружини ДОБИНСОН или ЕМУ, амортисьори Б6 4600 са на размери като оригиналните и си мисля че не стават за по дълги пружини. Задължително ли Б6 5100 трябва да са с по дълги пружини?
              Гуми в момента имам 265/65/17 но мисля да са на 70 по големи не ми трябват, колата ще се кара и магистрално трябва да има добро поведение на пътя.
              Относно турбото има проблем с геометрията ще се сваля, клапите ще се ремонтират.
              Джипа е чуден точно каквото ми трябва без никаква ръжда заслужава си.... Карето на предния кардан е заминало , най вероятно от там се получава и виене и тракането на полуоска, ще разберем скоро ......

          • #9
            https://offroad-bulgaria.com/forum/%...BA%D0%B5%D1%84
            Виж това е моята стара тема за WK-ми. 5100 са по-дълги и по-твърди от 4600 и имат три степени на монтаж Нормално и по-високо доколкото помня., вече не помня в инчове как бяха. Аз сложих само Амортисьорите на средната позиция без да сменям пружините, имаше чудесен ефект и се вдигна около 2инча, реално повече защото беше клекнал, но чашката на Амортисьора ги натяга, стана супер., иначе мислих да ги комплектовам с нормални OME, защото XL са много твърди за джип с лебедки и железни брони. Пробвай го без да сменяш пружините, после винаги може да ги смениш ако не си доволен, въпреки че мисля че ще си.
            Mercedes-Benz - M-class (W164) - ML 550 (388 Hp) 2008
            Mercedes-Benz - Е-class (W211) - 4matic (224 Hp) 2008

            Коментар


            • sers
              sers коментира
              Редактиране на коментар
              Сега се сетих че съм чел темата ти с интерес преди 2 г. , Но никога не съм предполагал, че ще взема WK ( много ми е грозен ) До колкото видях имат различна възможност за монтаж на чашката за пружината спрямо амортисьора. Има време до лятото да си го стегна все пак ми е кола за разпускане събота/неделя. Гумите с които е бил твоя много добре са му стоели.

          • #10
            Всичко в него беше перфектно, просто не го ползвах по предназначение и главния проблем беше че жената не го харесваше изобщо, стар бил, грозен бил а и си беше доста тесен за две столчета и нея отзаде...
            Mercedes-Benz - M-class (W164) - ML 550 (388 Hp) 2008
            Mercedes-Benz - Е-class (W211) - 4matic (224 Hp) 2008

            Коментар


            • #11
              Първоначално публикуван от sers Преглед на мнение
              Тъкмо лежах под колата , оказа се разбито задни каре на предния кардан . Отделно този луфт в предния диф как се обира с подложна шайба на пиньона или друго имаш на предвид ? Немога да разбера дисплея под оборотомера ми дава само въпрос за смяна на език, Не ми излиза нищо друго като дневен километраж и прочие , бутона C/T май не работи
              За битона не мога да помогна. При гейслифт всичко е на волана.

              Луфт на диф де обира с достягане на гайката на фланецс, обикновено. Идеята е да досмачкаш дистанционната втулка и да обереш луфта в лагерите му, ако има такъв. Като махнеш кардана и поразклатиш се вижда.

              Със задно каре SKP от Rockauto съм вече 40000км. Само му изрязах по-дебели гарнитури и за двете страни, за да си държи греста, че иначе изпускаше.
              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • sers
                sers коментира
                Редактиране на коментар
                Поръчах някакво по читаво каре тук от българия AKUSAN G8Y007AKN, бутоните ги търсих в Алиекспрес но ги няма, ще търся по моргите. Сега разбрах за луфта ще проверя но мисля че няма в лагерите на пиньона, Тампоните на предния диф са за смяна има някакви предложения от полиуретан или да си сложа обикновени гумени какво съветваш ?

              • sparkybg
                sparkybg коментира
                Редактиране на коментар
                Карето ще разбереш дали е читаво като покараш поне. 1000км и още не се е разпаднало и няма признаци на прегряване.

                Приготви си подходящ мат'рял за гарнитури. Ще ти трябва.

                И впрочем ако е сдал само маншона, смени само него. Продават се. Лек луфт в шлиците е нормален.

                Хубаво каре след 20 минути каране със 140 трябва да може да се пипа с ръка поне за секунда-две без да пищиш. Иначе казано - 60-70 градуса.

            • #12
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:fkgcijwcsdv040t6ekcz.jpg
Прегледи:248
Размер:5.5 КБ
ID:6994547

              Коментар


              • #13
                Полиуретан на дифдеренциал, НЕ!!!!!!

                По скромното ми мнение такова мещо в кола за "гражданско" ползване изобщо място няма, където и да е. Аз преди юноооого години ги изтърпях месец и отидоха в коша. Хем маркови - SuperPro или нещо такова.

                Имаш Rockauto, шипинга с DHL е смешен, идват за седмица, имаш купища варианти за почти всичко, често излизащи по-евтино от тук.
                Последно редактирано от sparkybg; 01-04-25, 10:30.
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • #14
                  Смених, задното каре на предния кардан. Изглеждаше заводското на 266х.км. Странно ми беше, че болтовете са така леко завити , може би 20-25НМ не повече. Каретата и в двата края имат дупки за въздух на задните им капачки, което не съм виждал на европейски производител. От там като нищо в по дълбока вода може да засмуче .Смяната беше много лесна, не повече от 40 мин. Карето е около 150 лв. По фейсбук има някой път теми как им падат карданите защото карето не било точно , трудно се закопчавала зегерката . Няма такова нещо дори това каре мисля го дават и за WJ
                  Прикачени файлове

                  Коментар


                  • #15
                    Карето на WJ е по-широко. Заради независимото се гъне повече и трябва да е по-широко.

                    Карай внимателно в началото, проверявай да не прегрява и да не си изхвърля греста. Вода не влиза чак толкова лесно. Първо защото като го стегнеш е доволно уплътнено и второ защото при първо развъртане я изхвърля заради центробежните сили. Без дупка не може - ще сгъне или надуе маншона.
                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X