Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Знам какъв WK2 да си купя. Но не съвсем. :-)

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Знам какъв WK2 да си купя. Но не съвсем. :-)

    Привет,

    след близо десет години неразривна връзка с хубавия ми и верен WJ,
    колкото и да не ми се иска, дойде крайно време за нещо по-ново. :-(
    Сравнително бързо разбрах, че спрямо моя вкус, нямам много други алтернативи освен някой пряк наследник на стария Вожд.
    Т.е. 5.7 HEMI. Quadra Drive II. Въздушното окачване и повечето нови екстри много ми харесаха и ги приех почти за задължителни.

    Единствения препъни камък, който малко ми вгорчава живота (и бърка осезателно по-дълбоко в джоба) е избора на скоростна кутия.
    С други думи, толкова ли е страшна "страшната" 65RFE?
    Jeep Grand Cherokee * WJ * 4.7 V8 * Quadra Drive II *
    2" lift (Bilstein 5100 & IronRocks springs), General Grabber AT3 31"

  • #2
    Не!

    0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

    Коментар


    • lordoff
      lordoff коментира
      Редактиране на коментар
      Благодаря за категоричния и безапелационен отговор! :-)
      Така ми се иска и вътрешното ми убеждение да беше толкова категорично.
      Имах възможността да покарам десетина км. с 65RFE. Ами... Не ме изненада с нещо, което аз нямам с моя 4,7 545RFE.
      Адски подобно и познато. Което ме накара тайно да се почуствам малко неловко и глупаво. Една торба пари за почти същото поведение?! Хм....
      И като прибавим интернет писанията колко несполучлива и трошлива била тази модификация на 6-ицата... Пфу.
      Поначетох се най-прилежно за хубавата 8ZF, с която оборудват WK2 след 2014г. По-добре изобщо да не бях поглеждал.

  • #3
    WJ-я е една от най-добрите машини като баланс технологичност( ремонтнопригодност ) цена качество ексгри на пазара, а аз съм видял много коли и не бих го сменял.......
    0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

    Коментар


    • #4
      Деди, сори, ама... много ти здраве! Аз съм точно на обратното мнение.

      WJ-я е дърт, с по-лошо поведение (например, в WK/WK2 няма да се случи ШИМИ), с доста по-ниска мощност, с по-нисък комфорт, повече жици, масово са на по половин милион и нагоре, масово газифицирани, масово тормозени, масово правени по един или няколко пъти. Знам че недолюбваш 3.6 мотора, ама не говорим за него - 5.7 е по-прост дори от 4.7, и точно толкова ремонтопригоден. Дори страдат от кажи-речи еднакви болежки (падащите легла на клапани, макар че при късните 5.7-ци и това е решено).

      Конкретно кутията 65RFE е леко подсилена 45/545RFE по отношение на 2-3 пакета.(мога да потърся и кои точно, ако на някой му е интерсно). Елементарна и евтина за правене кутия - еднакво елементарна с тази на WJ.

      Та, честно, точно в случая не виждам кое в WJ-я се прави по-лесно/евтино. Башка дето по отношение на ОБД диагностика WK-то е значително по-лесно. А както споменах и жиците му са по-малко, просто защото всичко е CAN. Освен всичко друго и компютъра на мотора и скоростите е физически един, няма ги и типичните болежки с превключвателя на WJ-я - платка тук изобщо няма, всичко се чете от кутията, за сметка на това целия компоютър струва колкото въпросната платка на WJ-я.

      Освен всичко друго се и тунингова по-лесно, изключват се ламбда сонди, ЕГР и каквото още се сетиш по-лесно, кутията се прави от 5 на 6 скорости по-лесно.

      Аз единствено не бих слагал въздупните възглавиници като необходима екстра, а по-скоро тъкмо обратното. Конкретно при WK2 не е нещо свръх скъпо за поправка, но общо взето при всички автомобили с такова окачване е още едно място, което сравнително често прави проблеми.

      ПП: Снопа кабели при WK върви отвън по пода, над резервоара. Може би това е единственото по-трудно за правене, което се сещам. Още повече че Деди имаше едни перипетии с един 3.0 дизел с прекъснати жици точно там. Ама в случая не говорим за дизел.
      Последно редактирано от sparkybg; 24-06-24, 00:02.
      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

      Коментар


      • дядо владо
        дядо владо коментира
        Редактиране на коментар
        🙄......именно - масов ☕

      • sparkybg
        sparkybg коментира
        Редактиране на коментар
        Ми... 5.7 е още по-масов. Особено варианта в WK2. WJ с 4.7 се произвежда 4 години. WK с 5.7 се произвежда вече 19 години.
        Последно редактирано от sparkybg; 24-06-24, 11:04.

    • #5
      Много ми харесва този завой на дискусията. :-)

      Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
      Аз единствено не бих слагал въздупните възглавиници като необходима екстра, а по-скоро тъкмо обратното.
      Конкретно при WK2 не е нещо свръх скъпо за поправка, но общо взето при всички автомобили с такова окачване е още едно място, което сравнително често прави проблеми.
      Този, който тествах, беше именно с тази екстра. Хареса ми. Веселба.. Сигурно 5-6 пъти си играх нагоре надолу, като децата. Вграден лифт. Егати кефа. :-)
      Вечерта поразгледах в роцкауто ценоразписа. Хех, не било страшно.
      Даже много съпоставимо като общо впечатление на себестойност части с WJ.
      Jeep Grand Cherokee * WJ * 4.7 V8 * Quadra Drive II *
      2" lift (Bilstein 5100 & IronRocks springs), General Grabber AT3 31"

      Коментар


      • #6
        То страшно не е, ама е неприятно да отидеш някъде, да спъхне някоя, и да се прибираш странно наклонен. Гледал съм ги такива доста. Вярно, LandRover-и предимно, но се е случвало и Тойоти и Мицубишита, ако не се лъжа.

        Аз например и шибидах не искам. Само проблеми и течове, а я се ползва 2 пъти в годината, я не.

        То мисля може да се изключи/препрограмира към пружинно де, та май не е велика драма.
        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

        Коментар


        • lordoff
          lordoff коментира
          Редактиране на коментар
          Да, сякаш мярнах някъде нарочни китове за конверсия към пружинно. :-)

        • lordoff
          lordoff коментира
          Редактиране на коментар
          Опитах да поразровя малко повече за QUADRA-LIFT пакета. До колкото успях да разбера от разни дилърски документи от периода 2013-2014,
          въздушното окачване май върви заедно в пакет с Quadra Drive II и ELSD на диференциалите. Наричат го "Offroad adventure group II".
          https://www.jeep.ca/en_dir/pdf/2014/...ndcherokee.pdf

          Имах аз едни опасения за това. :-)

        • sparkybg
          sparkybg коментира
          Редактиране на коментар
          Дали и с какво върви и дали може да са изключи са 2 различни неща, така че драми няма.

          ПП: 2014 вече е с новата кутия и друг компютър за мотора и кутията. Освен друго и за различните пазари екстрите са различни. ELSD на WK2 така или иначе имаш само отзад, и вече не е с маслена помпа, а с моторче.

          По конкретен VIN може да се провери конкретната комплектация, но на тия с QuadraDrive обикновено някъде около скоростния лост си пише, поне при WK1.

      • #7
        Като собственик на WK2 overland, мага само да ти кажя че и 5 степенната кутия си е адски актуална и не е проблем да се кара, Като палиш на таблото ти изписва Quadra drive II . Да задния диф е с ел. моторче, въздушното има 5 нива, Модела при фейс лифта е с усилени задни възглавници, има много писано дори и на пътя се сменят за час-два, предните не правят проблем.

        Коментар


        • #8
          Първоначално публикуван от sers Преглед на мнение
          ...5 степенната...
          Не че е великата придобивка, но де-факто е 6-степенна. На моята съм ги пуснал всичките - има допълнителна предавка между втора и трета.

          На 8-степенната кутия са набутали още предавки в ниските. 6-ta e 1.00, 7-ma e 0.84, 8-ma e 0..67. При 545rfe/65rfe последните 3 предавки са 1.00, 0.75, 0,67, тоест минимална разлика и практически никаква при извънградско.

          Съществено е че има още по-бавна първа с предавателно число 4.71 и чак втора е с 3,14, което е близко до първата при 545/65rfe, която е с предавателно число 3.00.

          Това до някъде обезсмисля бавните скорости, особено на голям мотор като 5.7, но и позволява да се ползват по-бързи диференциали, WK1 е с 3.73, WK2 с 545/65rfe е с 3.45, 8 скоростния е с 3.09. Ресултата от всичкото това е някаква икономия извънградско заради по-ниските обороти, някаква икономия градско заради повечето ниски предавки, но с цената на по-мазно и плавно поведение, все едно част от кобилите по капака са предали богу дух.
          Последно редактирано от sparkybg; 27-06-24, 14:05.
          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

          Коментар


          • #9
            Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение

            Не че е великата придобивка, но де-факто е 6-степенна. На моята съм ги пуснал всичките - има допълнителна предавка между втора и трета.
            Не ме разбра правилно, моя е дизел и си е мерцедесовата 5 степенна кутия

            Коментар

            Активност за темата

            Свий

            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

            Зареждам...
            X