Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Шум в скорости/раздатка (по малко вероятно) Jeep WJ 4.0

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Шум в скорости/раздатка (по малко вероятно) Jeep WJ 4.0

    Здравейте,

    Карам Jeep Wj(99г.) С бензинов мотор 4.0 190кс. Маслото на скоростите е сменени, както и на диференциала. Нивото е в норма и няма проблеми с течове и тн. Скоростите се превключват без проблеми шумове или придърпване. Понякога обаче при по топло време или по продължително каране се усеща сериозен шум на D в спряло положение или на N отново в спряло положение. При гасене на двигателя, изчакване на няколко минути и палене отново шума го няма. Понякога е по силен, а друг път се усеща, но доста слабо. Мога да го оприлича като резонанс на разбит лагер или подобно. Какви мерки да взема или да чакам направо за пътна помощ и при някой от добрите майстори на скорости. Съответно тази скоростна кутия възможно ли е да се рециклира и какво би струвало (диапазон - 1 -10к примерно) ако е необходимо да се ревизира хидросъединителя или пакетите с дискове?

    Благодаря предварително.
    София.

  • #2
    Дядо Владо е твоя човек. Имаше една ос, дето не се разбираше много добре с алуминиев детайл, през който минава. Ако е тази кутията де. От торк конвертор ще има гаснене, удари и подобни явления, та надали е това.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

    Коментар


    • #3
      Покарах днес и мисля че обяснението ми не е съвсем точното. По скоро громолещия звук се чува когато съм покарам повече, най-вероятно и маслото е загряло доста и от движение на директна спра до неподвижно положение и мине в режим "полусъединител". Знам че такова понятие е не много вярно за автомат, но е ясно за какво става дума. Кутията е 42RE.
      Интересното е че понякога се чува по-силно (дори усеща на цялото купе), друг път по-слабо.

      Коментар


      • #4
        Е как звук от компютъра, ремонт на кутия е около 2500лв текущо, но без диагностика тц
        0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

        Коментар


        • #5
          Режимът на място неподвижно на скорост се казва stall. Прави го торк конвертора и няма триене на съединители - само масло участва в процеса.
          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

          Коментар


          • #6
            Като за начало най безболезнено е да смениш соленоида на локъпа.На място само чаркаляците в горка се въртят.

            Коментар


            • #7
              Първоначално публикуван от bocho64 Преглед на мнение
              Като за начало най безболезнено е да смениш соленоида на локъпа.На място само чаркаляците в горка се въртят.
              Турбината е неподвижна - импелера се върти спрямо нея, маслената помпа работи + всичко що касае регулация на налягане и отговарящото за съответната предавка. Деди е прав че трябва диагностика преди предприемане на каквито и да са дейности - доколкото ми е известно точно такива кутии е правил доволно - аз само съм ги гледал в насипно състояние при него. Тъй че - той е човека, поне за София.
              Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

              Коментар


              • #8
                Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение

                Турбината е неподвижна - импелера се върти спрямо нея, маслената помпа работи + всичко що касае регулация на налягане и отговарящото за съответната предавка. Деди е прав че трябва диагностика преди предприемане на каквито и да са дейности - доколкото ми е известно точно такива кутии е правил доволно - аз само съм ги гледал в насипно състояние при него. Тъй че - той е човека, поне за София.
                Освен импелера се върти и едната част на локъпа,статора и други малки железца.
                Диагностика естествено ,че трябва,но не компютърна а слухова.

                Коментар


                • #9
                  Първоначално публикуван от bocho64 Преглед на мнение
                  Освен импелера се върти и... ...статора....
                  Мисълта ми беше че не се движат само чарколяци на торк конвертора.

                  Колкото до статора:
                  Първоначално публикуван от Кака Вики
                  ...During the stall and acceleration phases, in which torque multiplication occurs, the stator remains stationary due to the action of its one-way clutch...
                  На мен още ми е трудно докрай да си представя как работи тоя дивайс (мисленето ми е такова че трябва да си го представя визуално, барабар с действащите сили, за да го схвана), ама представата ми е че статора е закачен с еднопосочен съединител към турбината и може да се върти или заедно с нея, или по-бавно от нея. А турбината в stall режим не се върти. Може и да бъркам в нещо де.


                  Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                  Коментар


                  • #10
                    Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение

                    Мисълта ми беше че не се движат само чарколяци на торк конвертора.

                    Колкото до статора:


                    На мен още ми е трудно докрай да си представя как работи тоя дивайс (мисленето ми е такова че трябва да си го представя визуално, барабар с действащите сили, за да го схвана), ама представата ми е че статора е закачен с еднопосочен съединител към турбината и може да се върти или заедно с нея, или по-бавно от нея. А турбината в stall режим не се върти. Може и да бъркам в нещо де.

                    Най грубо казано от скоростите на какъвто и да е автоматик стърчат два вала с шлици,на единия се закрепва входящия вал,на другия се крепи статора ,по точно вътрешната му част. Външната се върти от движението на флуида дори и на място. От написаното от колегата след като угаси и пак запали шума изчезвал,затова и написах за соленоида. След малко ще ти снимам един разрязан торк,дано по снимки се ориентираш.

                    Коментар


                    • #11
                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20230525_145922.jpg
Прегледи:150
Размер:512.1 КБ
ID:6924887 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20230525_145913.jpg
Прегледи:143
Размер:487.9 КБ
ID:6924888 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20230525_145907.jpg
Прегледи:145
Размер:750.4 КБ
ID:6924889 Това на първата снимка не се върти на място,всичко останало се върти щото е едно цяло когато е заварено.

                      Коментар


                      • #12
                        Ей-това с двата вала ми се е губело. Сега остава да разбера защо са 2 и какво точно върши тоя на на статора. Ще се кьоравя на разрези на моята кутия.

                        ПП: Видях. Валът, на който се нанизва статора, е статичен - закрепен е към тялото на помпата, тоест към корпуса на скоростите. Тоест не се върти никога. И по тоя повод не мога да си представя как статора се върти при stall.
                        Последно редактирано от sparkybg; 25-05-23, 15:02.
                        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                        Коментар


                        • #13
                          Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                          Тоест не се върти никога. И по тоя повод не мога да си представя как статора се върти при stall.
                          Работа на втория вал е да центрира и държи статора. А въртенето най нагледно е бендикса на стартера, въртиш ключа и колелцето върти венеца,ако задържиш ключа венеца ще върти колелцето ама ритора няма да се върти.

                          Коментар


                          • #14
                            Именно де - еднопосочен съединител. Статора се върти от обратния поток масло, връщащо се от турбината. Обаче когато турбината е спряла (stall) или с много по-ниски обороти от тия на импелера, статора е със заключен съединител, защото връщащото се от турбината масло го бута в посока на въртене, обратна на тая на импелера, тоест е неподвижен спрямо вала, на който е нанизан. Статора обръща посоката на въртене на връщащото се масло, което вече с обърната от статора посока, бута импелера допълнително в посоката му на движание и по тоя начин се получава мултиплициране на въртящия момент. Статора няма как да се върти в тоя режим, защото няма да има как да си върши работата по обръщане напосоката на маслото.

                            Когато започне движение и усклорение, турбината се върти все по-бързо и по-бързо, докато не се достигне до момент, в който връщащото се масло вече си е с посоката на движение на импелера и повече не може да го подпомага, тоест от статора спира са има полза, връщащото се масло вече го бута в посока, съвпадаща с тая на турбината и импелера, съединителя му отпуска и той започва да св върти заедно с импелера и турбината. Ако го нямаше съединителя, в тоя режим статора щеше да пречи. После идва и локъпа, при който цялата система се върти като едно цяло с еднакви обороти (всъщност не знам дали статора се върти със същите обороти или малко по-ниски).

                            Ей-тука разправят същото уж:
                            https://www.ingenieriaymecanicaautom...les-and-types/
                            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                            Коментар


                            • #15
                              Спарки така е в идеалното положение,а ако има проблем какво се случва вътре?
                              От тотално изпуснал еднопосочен лагер направо гаси автомобила. Ако леко изпуска тоя лагер дали няма да вибрира кога повече кога по малко?
                              Всичко друго извън Торка което се върти е маслената помпа а тя чуеш ли я да трака направо ,звъни на пътна помощ.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X