Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Рейка на Grand Cherokee WK/WH / Commander XK/XH

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Рейка на Grand Cherokee WK/WH / Commander XK/XH

    Категорично установих че проблемът ми с хлопането е от рейката. Заподозрените шарнири снощи са сменени и се оказаха невинни (в което нях почти сигурен, но трябваше съвсем).

    Ще пробвам номера със смяната на "накладките" на притискателя:
    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:srr.jpg Прегледи:0 Размер:17.1 КБ ID:6922174

    ...но, понеже това си е слабо място на тия возила, ми се ще да споделим опита си, с решаването на проблема, ако и някой друг се е борил.

    Другите решения са:
    1. Да засиля рейката за рециклиране в българска фирма, от което съм останал с впечателние че отзивите често хич не са цветущи.
    2. Да купя нова неоригинална или заводски рециклирана (нови оригинални няма, и в склада няма и не се очаква да има, а и да имаше щяха да са на перверзна цена), като вариантите са:
    - RockAuto, рециклирана, BBB Industries - $163
    - RockAuto, рециклирана, CARDONE - $299
    - RockAuto, нова, Ultra Power - $416
    - RockAuto, нова, Cardone - $463
    - RockAuto, нова, BBB Industries - $509

    Върху това има 166 долара транспорт + мито и ДДС, тоест цените тръгват от около 740 лева за най-евтината.

    - Рециклирана Lizarte, ELSTOCK, LAUBER от европа, на цени от около 700лв, евентуално 500 и малко ако са изостанали някъде на склад. Обаче нямам НИКАКВА идея за тия марки и колко читави са творенията им. Lizarte уж са испанци, ELSTOCK датчани (собственост на BORG, които държат и марката Lucas за момента), LAUBER уж немци, ама имали заводи в Китай
    - Нова GeneralRicambi от европа, съдейки по името ще да са талянци, ама нищо повече не знам за тия, нито някога съм ползвал техни творения.


    Та, ако някой се е борил и преборил с похлопването/протичането или каквито и други проблеми да е имал с рейката, моля да сподели личен опит, че да не откриваме топлата вода всеки път по трудния начин.

    ПП: За GeneralRicambi има слухове че новите са турско производство, рециклираните където дойде. Не знам за конкретната рейка какъв е случая - твърди се че е нова.
    Последно редактирано от sparkybg; 03-05-23, 10:35.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

  • #2
    Доколкото си спомням от другата тема, имаш и учебна рейка. Ако въпросния детайл се сменя само с развиване на капачка, или там каквото е, смяна и завиване обратно, пробвай. Някаква опитна постановка за тестове за похлопване, или там каквото е, би трябвало да можеш да спретнеш. Трудния начин е правилният начин.
    -Чем занимаетесь по жизни?
    -Ну в последнее время - в основном офигеваю от происходящего.
    -Историята се пише с кръв, а се чете с пот!

    Коментар


    • #3
      Малко ме е шубе да пипам неучебната. Иначе съм си направил накладчици, да. Но мястото на капчаката на буталото не е от най-достъпните места, и е много вероятно като тръгна да вадя буталото, оригиналните накладчици да изпаднат и после ще се видя в приключение да ги вадя пипешком.

      Ще огледам де, само Дедо Боже да ми отпусне някой ден без дъжд. Вчера отпусна - смених шарнирите за да съм сигурен че е рейката.
      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

      Коментар


      • #4
        Виж на "учебната" рейка как се ограничава гайката/винта при завиване. Европейските рейки, които съм пипал, имат методика на стягане. Самият елемент се износва много малко и при правилно достягане нещата се подобряват. Вътре има пружиниращ елемент с ход под милиметър. Този елемент при стягане, осигурява правилния натиск от V образната втулка върху рейката/зъбната предавка.

        Коментар


        • #5
          Ограничава се от носачите и шенкелите.

          Знам за буталото, притискащо рейката към пиньона/червяка. Разпечтал съм си и нови накладчици с различна дебелина, за да ги сменя. Просто е на малко трудно място върху колата.

          Учебната рейка исках да я разглобя цялата, извадих капачката на входа, махнах зегерка, извадих уплътнението под нея, извадих и един лагер, като очаквах след това червяка да излезе, но не излиза. Предполагам някак е застопорен към долния опорен лагер, но там пък е неразглобяемо - има ламаринена тапа отдолу. Може би тапата се разпробива/вади, когато се ремонтира - де да знам. Ще опитам да я извадя, като заваря парче шпилка и я дръпна някак.

          Може би трябва да го напъна със скоба, но... не знам какво им е устройството на тия матракулки и може да скапя нещо по хидро-възела.

          Чак после трябва да мисля как да извадя самия прът с рейката и буталата, но там вариантите все пак не са един милион - предполагам е зегерка, видима или скрита.
          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

          Коментар


          • #6
            Освен да махнеш металната тапа на учебната
            "Ob Arm, ob Reich, im Tode gleich“
            Русофилия: Тежка, наследствена незаразна болест, която не се лекува и от която за съжаление не се умира. Същата е дефиницията и за шизофрения.

            Коментар


            • #7
              Първоначално публикуван от Dilyan Zagorchev Преглед на мнение
              Освен да махнеш металната тапа на учебната
              Това съм и замислил. Ще видя кога.
              Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

              Коментар


              • #8
                Днес махнах капачката. Пиньона е захванат за долния лагер с гайка. Лагера беше тотал щета - с около милиметър аксиален луфт:
                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:viber_image_2023-05-13_21-47-23-463.jpg
Прегледи:358
Размер:516.5 КБ
ID:6923474

                Обаче, следващ казус. Не мога да измъкна крайните уплътнения или там квото:
                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:viber_image_2023-05-13_21-49-17-815.jpg
Прегледи:351
Размер:431.8 КБ
ID:6923475
                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:viber_image_2023-05-13_21-48-38-930.jpg
Прегледи:350
Размер:418.3 КБ
ID:6923476

                По мои изчисления трябва да избутам втулката малко навътре и после да извадя зегерката, защото втулката има борд, законтрящ зегерката. Обаче понапънах със задното седло на струга и не иска да мръдне хич.

                От другата страна имаше капачка със същата зегерка, но без борд, и нея я извадих безгрижно:
                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:viber_image_2023-05-13_21-48-10-208.jpg
Прегледи:355
Размер:569.2 КБ
ID:6923477

                Зъбите на рейката според моите представи изглеждат перфрктно. Пиньона, самата ос от другата страна също изглежда добре без наранявания и язви и има вероятност рейката да се рециклира само със смяна на упплътнения (както писах имам комплект на Gates за целта), стига да успея да я разглобя тая пущина.

                Ако някои има някакъв опит с такива загерки или други идеи, моля да сподели.
                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                Коментар


                • #9
                  Аз виждам едно уплътнение само. Ако изчистиш добре няма ли да се появят отвори по вътрешния диаметър на зегерката и да я стиснеш?
                  Или да се избива от другия край.
                  Жокер- в Alldata има всичко, $20 е достъп за един месец. Не беше ли поръчал и repair manual или грешно съм запомнил?

                  Виж това видео дали няма да помогне, същия тип е с метална капачка от долния край. Излиза с удар
                  https://m.youtube.com/watch?v=o-Xigc...ayByZXBhaXI%3D
                  Последно редактирано от Dilyan Zagorchev; 14-05-23, 20:28.
                  "Ob Arm, ob Reich, im Tode gleich“
                  Русофилия: Тежка, наследствена незаразна болест, която не се лекува и от която за съжаление не се умира. Същата е дефиницията и за шизофрения.

                  Коментар


                  • #10
                    На втората снимка се вижда - дебела кръгла пружинна зегерка. Има си място за отвертка, но е законтрена от това, което самата тя законтря и там с отвертка не мога да бръкна, шото не мърда грам.

                    И тсъ, то ще излезе с удар, ама когато махна зегерката. А дали ще излезе цялата рейка - по-скоро не. Трябва да излезе в другата посока, или да излезе заедно и с вътрешното крайно уплътнение, защото участъка със зъбите е по-голям от диаметъра на оста, дето се уплътнява. Доста по-"хеви дюти" е моята.
                    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                    Коментар


                    • stefsab
                      stefsab коментира
                      Редактиране на коментар
                      Премери ширината на каналчето, където ляга зегерката, м/у двата края на зегерката. Зегерката може да е пъхната под ъгъл и да трябва да я подхванеш с импровизирана кукичка.

                  • #11
                    Първоначално публикуван от stefsab
                    Премери ширината на каналчето, където ляга зегерката, м/у двата края на зегерката. Зегерката може да е пъхната под ъгъл и да трябва да я подхванеш с импровизирана кукичка.
                    Следващия път ще кОпам в тая посока. И аз си мислех същото, ама кукичка нямам, та ще трабва да си купя. Ако в подпъхна само ще мога да вхарам отвертка, а подхвана ли я с отвертка ще излезе.

                    За такова говоря:
                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:35833.jpg
Прегледи:312
Размер:53.3 КБ
ID:6923669

                    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                    Коментар


                    • stefsab
                      stefsab коментира
                      Редактиране на коментар
                      Такъв, заводски, или от каквото имаш под ръка.
                      Огледай от външната страна на канала да отворче, през което да си избуташ края на зегерката за подхващане с друг инструмент.
                      Алтернативно - можеш да си пробиеш отворче.

                  • #12
                    Разглобих я. Избутах края на зегерката до средата на мястото за отвертка, подпъхнах ъгловото остро инстрментче (с форма като третото на снимката), колкото да ми позволи да вкарам отвертка, и после подпирайки с отверката го премести постепенно по цялата периферия. Като имаш инструмнента и му знаеш цаката не е нищо особено. После извадих семеринга като навих в него винт, с който го изтеглих. Вероятно ако го бях натиснал на струга със задното седло също щеше да свърши работа. Така извадих и вътрешния семеринг.

                    Не очаквах, но, уплътненията са с пружинка. Откъм външния им ръб допълнително има пластмаса, вероятно подпира. Не се сетих да погледна дали са "Т" образни, но най-вероятно са.

                    За да се смени вътрешния семеринг обаче, трябва да се реже едно стопорно пръстенче, с което е пресовано буталото. Това лесно, ама после от къде друго, освен да мрънкам на някой рециклиращ, не знам.

                    ...обаче, това няма никакво значение, защото:
                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:0-02-05-4c847a61136df1697a327e933d597355e99abb4bf543625e7e6b4b27c1e9832a_6a7b65a55d969061.jpg
Прегледи:254
Размер:575.8 КБ
ID:6924052

                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:0-02-05-5f922aafdf01c3f88cb311b0b22065e8f5fdfc59822ec7ef8136f57609faec80_be2ff14fdfe87f80.jpg
Прегледи:247
Размер:507.7 КБ
ID:6924053

                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:0-02-05-516e33a28640ce66e6ccae28f93b9ea0b505d56d3654ec070af1eadcf6b7df63_cef5722453668d20.jpg
Прегледи:243
Размер:546.4 КБ
ID:6924054

                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:0-02-05-7933cacc93305223fcf1da29b0ff49514dc0e97fc3f9d15e6e882c7fea66aa61_13b6d5880d49eaa5.jpg
Прегледи:247
Размер:554.1 КБ
ID:6924055

                    Едва се усещат с нокът (според мен са не повече от 2-3 стотни, преко сили 5), но са достатъчни за да тече.

                    Не знам колко може да се отнема от такива хидравлични истории. Някой ако знае, да каже. На мен ми се вижда че предвид вида уплътнения, може да се отнеме и една дерсета, но от друга страна ми се вижда много.

                    Срамота е, защото самата рейка е в перфектно състояние. А ако я бяха хромирали в работната част на хидравликата, щеше да е вечна. Горните поражения са от корозия, като основното е точно където е изправеният волан.

                    Не знам дали ще се разправям, предвид и крепежа на буталото. Поръчана е и рециклирана ELSTOCK. Може да се пробвам да рециклирам сегашната ми. Поне не тече.

                    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                    Коментар


                    • #13
                      Снощи след кратко проучване:
                      - Валът номинално е 30мм, продават се и бутала и уплътнения за такъв вал.
                      - Явно стандартно се отнемат 5 десети - продават се и бутала и уплътнения и втулки за 29.5мм.

                      Ще го мисля. Понеже поражението е само откъм рейката, а от другата страна всичко е перфектно, според мен е допустимо само там да "отшлайфам" 0.1мм и да полирам. Опората е самата рейка, пиньон и притискащо бутало и би-следвало да няма грижи за една десета, щом е равно.

                      Но пак, все още не знам дали ще се занимавам. Ако реша ще е от чист ентусиазъм, не поради някаква нужда. Както писах - поръчана е рециклирана рейка ELSTOCK и ще я видим що за стока е.

                      Уплътненията са ей-такива:
                      Натиснете снимката за да я уголемите  Име:rejkasem.jpg Прегледи:0 Размер:20.0 КБ ID:6924092

                      Откъм рейката има пластмасова шайба ограничител, от другата страна има дебела опора с пластмасова втулка.

                      Буталото е ей-такова:
                      Натиснете снимката за да я уголемите  Име:rejkabut.jpg Прегледи:0 Размер:18.6 КБ ID:6924093

                      От едната страна го крепи кръгла пружинна зегерка, от другата страна издадената част се запресова. Тънката част е че това запресоване не знам дали мога да го свърша аз.

                      А иначе как се разглобява:
                      1. Махате маншоните и вътрешните накрайници. Няма законтряне (което ми е малко странно), и с тръбен ключ може да се хваща единствено откъм рейката. Накрайниците оригинално нямат чоп за ключ, съответно и там действам с тръбен ключ.
                      2. Махате долната капачка на пиньона. Не знам как да я махна без да я повредя, но това са подробности.
                      3. Отвивате гайката под тая капчака.
                      4. Махате капачката откъм входната ос (тая, идваща от кормилото)
                      5. Махате зегерката и семеринга под нея
                      6. Вадите лагерчето под семеринга
                      7. Вадите пиньона с почукване или натискане откъм долния опорен лагер, където сте отвили гайката в т.3
                      8. Не е задължително, но махате кръглата зегерка откъм рейката (откъм шофьора) и плочката под нея.
                      9. Махате загерката от другата страна. За целта:
                      - избутвате краят и до средата на мястото, предвидено за подпъхване на отвертка
                      - подпъхвате тънък инструмент за махане на O-пръстени, колкото да повдигне малко зегерката
                      - оодпъхвате отвертка вече през мястот, предвидено за това и напувате зегерката още
                      - последователно местите подпухнартия инструмент, напъвайки с отвертката и най-накрая ще излезе цялата загерка
                      10. Махате попората под зегерката. В моя случай изпадна лесно
                      11. С ос, завъртяна както си е в оригинално в работно положение, натискате оста откъм рейката/зъбите. Не е нужно чак велико усилие. Така ще излезе цялата ос барабар с двата семеринга и опората от т.10, ако не е искала да изпадне сама.
                      12. Махате зегерката и избивате опорното лагерче на пиньона, което най-вероятно е за смяна.

                      Никак не е трудно, ако вече си го правил. Сега вероятно ще се побера в 10-15 минути. Тънките моменти, където може да има бавене, са т.2, т.6 и т.9.

                      Аз капачката я извадих като заварих болт за нея, и после през втулка и гайка използвах резбата му за да я измъкна, но капчаката е тотал щета - проби се при заваряването, та ще трябва да правя или търся нова.
                      Последно редактирано от sparkybg; 18-05-23, 11:00.
                      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                      Коментар


                      • Dilyan Zagorchev
                        Dilyan Zagorchev коментира
                        Редактиране на коментар
                        Капачка от нещо?
                        Някога течеше масло от тапите на баланс валовете и майстора купи някакви алуминиеви водопроводни тапи, мацна силикон и никога повече не текна нищо от там.

                      • sparkybg
                        sparkybg коментира
                        Редактиране на коментар
                        Капачката не ми е никаква драма. Ще врътна на струга каквото трябва, дори шестогран с резба и o-пръстен може да се сложи там. При правилни мероприятия сам ще си навие резбата. А то сигурно и стандартна капачка ще се намери. Шлайфането на пръта и пресоването на буталото са ми реалните дертове. И то по-скоро шлайфането. Пресоването може да се замени с валцоване на струга предполагам, но и да не - 20 тонния кух цилиндър още си го имам - свят ще му се извие на буталото.

                        ...а може да си направя бутало, дето не изисква такива мероприятия. Има бутала с такива конструкции.

                    • #14
                      Ако има къде да ти го шлайфат навари язвите само и си го карай на нормалния размер.

                      Коментар


                      • #15
                        Първоначално публикуван от Никола Преглед на мнение
                        ...навари язвите само...
                        Чисто лаишки съм скептичен към такова решение. Най-малкото едва ли пръта е от метариал, подлежащ на лесно наваряване. Минимум стомана 45 е, вероятно и с някакво покритие или термична обработка. Това с думи прости значи доволно голяма вероятност от микропукнатини и прочие хубавини покрай заварката.

                        ...това наизуст де. Може и така да ги възстановявт, знам ли. По-скоро ми се мота в главата нещо като прахово наслояване. Уж има кой - Ремотерм е на 10 минути от работата, но и с това опита ми е нулев.

                        Ще взема да им звънна утре, ей-така от любопитство.

                        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X