Здравейте, вчера разбрах за теч на антифриз от масления охладител Grand Cherokee WK 3.0 2009. Майсторът ми каза да си карам засега и да наблюдавам, като от време на време доливам антифриз или вода, но да наблягам на антифриза. Каза че ремонтът е скъп заради кофтито положение на охладителя и ще отнеме 3-4 дни. Консумативите не били скъпи. Вярно ли е това? Четох подобна тема в която се казва че такъв ремонт е за един ден.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Теч на антифриз от масления охладител Grand Cherokee WK 3.0 2009
Свий
X
-
Правил съм на 3-те Е-класи, отнема няколко дена защото има много за разглобяване. По спецификация на Мерцедес винаги се сменя и самия маслен охладител а не само гарнитури. На Гранда тъй-като беше доста по стар от мерцедесите собственика го беше направил в София като я зех, може да тече и горе от турбото. При мен течеше масло, сигурен ли си че губи антифриз от там ?Mercedes-Benz - M-class (W164) - ML 550 (388 Hp) 2008
Mercedes-Benz - Е-class (W211) - 4matic (224 Hp) 2008
-
Първоначално публикуван от CITIZEN Преглед на мнениеПравил съм на 3-те Е-класи, отнема няколко дена защото има много за разглобяване. По спецификация на Мерцедес винаги се сменя и самия маслен охладител а не само гарнитури. На Гранда тъй-като беше доста по стар от мерцедесите собственика го беше направил в София като я зех, може да тече и горе от турбото. При мен течеше масло, сигурен ли си че губи антифриз от там ?
Коментар
-
Още един въпрос, някъде прочетох че антифриза за GC WK 3.0 трябва да е син/зелен. На мен ми сложиха червен/лилав G13+ . Дали това може да е прецакало нещо? Майсторът каза че новите антифризи били дори по-малко корозивни от старите (G11). Вие с какъв антифриз карате?
Коментар
-
Няма G13+ . И макар да има някакви уж съответствия,не е много удачно да се позлват означенията на VW, кога търсим нещо за МБ,че стават обърквации.
Ползва се в двигателя :
Glysantin G48 (MB спецификация 325.0 за концентрата... или 326.0 за готоворазреден с вода,зер и такива се предлагат у дилъро)
...или от 04/2014г. - G40 (MB спецификация 325.6 за концентрата ... или 326.6 за готоворазреден с вода)
G48, G40, G05 и т.н. са пакет добавки на BASF, използвани от редица производители на антифризи (Valvoline , Mobil , Comma и т.н. и обикновено тия означения присъстват в името на продукта за лесно разпознаване).
Възможно е и двигателят заводски да е излизал и с G05 (макар да падаше под същата MB спецификация като G48, той вече не се предлага/ползва от МБ и въобще е труднонамираем в Европата).
Не бих слагал нищо по-различно от G05, G48 (ако е дялана талигата преди 2014) ...или G40 (за вси години,обратносъвместим е, но с минимално количество възможни остатъци от прежните) :
забележка "(***): Backward compatibility only; Products from 325.0/326.0 are not allowed in vehicles produced after 04/2014"
.........................
https://operatingfluids.mercedes-ben...sheet/310.1/en
https://operatingfluids.mercedes-ben...sheet/320.1/en
https://operatingfluids.mercedes-ben...ory/coolant/en
https://www.glysantin.de/sites/defau...df?1679748912=
https://www.glysantin.de/sites/defau...df?1679748912=
-
-
G12 и следващите са по-корозивни към водните съединения и уплътнения, ако не са предвидени за такъв. Стават на дъвка. Търси спецификации. 5.7 трябва да де кара с G11 например, но за дизела не знам.
Впрочем американския еквивалент (поне един от всичките) на G11, който се сипва на 5.7, е червено-оранжев почти като G12.Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.
Коментар
-
Така, сега май разбирам защо течът на масления охладител е детската болест на GC. Като сменяхме антифриза майсторът каза че антифриза бил червен и затова взехме червен. Това е било грешка. Защото не цветът определя вида явно. Синият/зеленият съдържат силикати и нямат органични киселини, в червените/оранжевите/лилавите няма силикати и има органични киселини. Явно вида не се определя от цвета. Силикатите в сините и зелените предпазват и създават защитен слой, подходящи са за алуминиеви основи/радиатори, а по-новите без силикати са подходящи там където има мед и пластмаса, но няма алуминий.
Като сменихме антифриза станаха 2 неща, първо изгоря температурния датчик на антифриза (20 лв) и после потече масления охладител.
Сега същият майстор иска да ми сменя маслото на АСК, да му се доверя ли?
Коментар
-
Разгледайте линковете в #5. Аз бих избягвал препечатани или издърпани оттук-оттам съвети.
G48 и G40 (a също и G05) са по същество HOAT ("Hybrid Organic Acid Technology" ) антифризи.
Също тъй ,съвсем правилно,цветът не е показател за химията.
А за топлообменника и сензора- понякога е просто...случайност.
-
-
Не знам кой ви ги разправя тия неща за алуминия, ама му пратете "много здраве" от мене.
Писах ви какъв е проблема с G12 и нагоре. Не е алуминия, а гумените уплътнение и маркучи, които не са предвидени да издържат на ОАТ антифриз. Изобщо, не търсете каквито и да са поражения по металите в двигателя заради антифриз, стига да е читав, а не менте.
Към diyanski - датчикът ти със сигурност не е "изгорял" заради антифриза.
И да, ако в спецификациите на возилото ти пише G05 или G48, еквивалентът на това в Еропа е G11. Аз сипвам G11 на HEPU, I.G.A.T, FEBI, SWAG. Никога не е имало проблем с каквото и да е.Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.
Коментар
-
И като стана дума, имало и такова:
Антифриз Valvoline 874733
Покрива BS 6580, 1992, G11,G12,G12+(+),G13, G12, G12+, G12++, G13, GM 6277M, MB-325.0, MB-325.2, MB-325.3, MB-325.5, MB-325.6
Ей ви чаршаф с описание:
EUR_Val_MultiVehicle_AFC_EN.pdf
Горния е жълт. Има го и оцветен в червено, на койтo така по му уйдисва:
EUR_Val_MultiVehicleRed_AFC_EN.pdf
ПП: Интересното е че на разредения му дават pH около 10, тоест или съставките, отговарящи за това pH не атакуват алуминий, или разчитат на инхибитори:
MULTI-VEHICLE COOLANT RTU PL 20 L 000000000000874737 Bulgaria - Bulgarian.pdf
И червения:
MULTI-VEHICLE RED COOLANT RTU 4_5 L SW 000000000000887809 Bulgaria - Bulgarian.pdfПоследно редактирано от sparkybg; 26-03-23, 12:23.Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.
Коментар
-
Първоначално публикуван от Даниел Цветков Преглед на мнениеБлока на WH е алуминиев.
Коментар
-
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар