Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Теч на антифриз от масления охладител Grand Cherokee WK 3.0 2009

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Теч на антифриз от масления охладител Grand Cherokee WK 3.0 2009

    Здравейте, вчера разбрах за теч на антифриз от масления охладител Grand Cherokee WK 3.0 2009. Майсторът ми каза да си карам засега и да наблюдавам, като от време на време доливам антифриз или вода, но да наблягам на антифриза. Каза че ремонтът е скъп заради кофтито положение на охладителя и ще отнеме 3-4 дни. Консумативите не били скъпи. Вярно ли е това? Четох подобна тема в която се казва че такъв ремонт е за един ден.

  • #2
    Правил съм на 3-те Е-класи, отнема няколко дена защото има много за разглобяване. По спецификация на Мерцедес винаги се сменя и самия маслен охладител а не само гарнитури. На Гранда тъй-като беше доста по стар от мерцедесите собственика го беше направил в София като я зех, може да тече и горе от турбото. При мен течеше масло, сигурен ли си че губи антифриз от там ?
    Mercedes-Benz - M-class (W164) - ML 550 (388 Hp) 2008
    Mercedes-Benz - Е-class (W211) - 4matic (224 Hp) 2008

    Коментар


    • #3
      Мен ми вкара масло с антифриза от охладителя,така че не го отлагай много ремонта.
      Това си е детска болест на ОМ642.

      Коментар


      • #4
        Първоначално публикуван от CITIZEN Преглед на мнение
        Правил съм на 3-те Е-класи, отнема няколко дена защото има много за разглобяване. По спецификация на Мерцедес винаги се сменя и самия маслен охладител а не само гарнитури. На Гранда тъй-като беше доста по стар от мерцедесите собственика го беше направил в София като я зех, може да тече и горе от турбото. При мен течеше масло, сигурен ли си че губи антифриз от там ?
        Не съм сигурен и затова вероятно ще рециклирам и турбото, така и така ще се разглобява. Масленият радиатор гледам че цената му е някъде между 150 и 250 лв.

        Коментар


        • #5
          Още един въпрос, някъде прочетох че антифриза за GC WK 3.0 трябва да е син/зелен. На мен ми сложиха червен/лилав G13+ . Дали това може да е прецакало нещо? Майсторът каза че новите антифризи били дори по-малко корозивни от старите (G11). Вие с какъв антифриз карате?

          Коментар


          • td120
            td120 коментира
            Редактиране на коментар
            Няма G13+ . И макар да има някакви уж съответствия,не е много удачно да се позлват означенията на VW, кога търсим нещо за МБ,че стават обърквации.

            Ползва се в двигателя :

            Glysantin G48 (MB спецификация 325.0 за концентрата... или 326.0 за готоворазреден с вода,зер и такива се предлагат у дилъро)

            ...или от 04/2014г. - G40 (MB спецификация 325.6 за концентрата ... или 326.6 за готоворазреден с вода)

            G48, G40, G05 и т.н. са пакет добавки на BASF, използвани от редица производители на антифризи (Valvoline , Mobil , Comma и т.н. и обикновено тия означения присъстват в името на продукта за лесно разпознаване).

            Възможно е и двигателят заводски да е излизал и с G05 (макар да падаше под същата MB спецификация като G48, той вече не се предлага/ползва от МБ и въобще е труднонамираем в Европата).

            Не бих слагал нищо по-различно от G05, G48 (ако е дялана талигата преди 2014) ...или G40 (за вси години,обратносъвместим е, но с минимално количество възможни остатъци от прежните) :

            забележка "(***): Backward compatibility only; Products from 325.0/326.0 are not allowed in vehicles produced after 04/2014"
            .........................

            https://operatingfluids.mercedes-ben...sheet/310.1/en

            https://operatingfluids.mercedes-ben...sheet/320.1/en

            https://operatingfluids.mercedes-ben...ory/coolant/en

            https://www.glysantin.de/sites/defau...df?1679748912=

            https://www.glysantin.de/sites/defau...df?1679748912=

        • #6
          С червен органичен.
          Jeep Cherokee KJ, 2.8crd LIMITED Auto, 2004г. & TABBERT Jeunesse 560
          Око за око, паста за зъби!
          Когато вярата срещне надеждата, животът намира начин!

          Коментар


          • #7
            G12 и следващите са по-корозивни към водните съединения и уплътнения, ако не са предвидени за такъв. Стават на дъвка. Търси спецификации. 5.7 трябва да де кара с G11 например, но за дизела не знам.

            Впрочем американския еквивалент (поне един от всичките) на G11, който се сипва на 5.7, е червено-оранжев почти като G12.
            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

            Коментар


            • #8
              Така, сега май разбирам защо течът на масления охладител е детската болест на GC. Като сменяхме антифриза майсторът каза че антифриза бил червен и затова взехме червен. Това е било грешка. Защото не цветът определя вида явно. Синият/зеленият съдържат силикати и нямат органични киселини, в червените/оранжевите/лилавите няма силикати и има органични киселини. Явно вида не се определя от цвета. Силикатите в сините и зелените предпазват и създават защитен слой, подходящи са за алуминиеви основи/радиатори, а по-новите без силикати са подходящи там където има мед и пластмаса, но няма алуминий.
              Като сменихме антифриза станаха 2 неща, първо изгоря температурния датчик на антифриза (20 лв) и после потече масления охладител.
              Сега същият майстор иска да ми сменя маслото на АСК, да му се доверя ли?

              Коментар


              • td120
                td120 коментира
                Редактиране на коментар
                Разгледайте линковете в #5. Аз бих избягвал препечатани или издърпани оттук-оттам съвети.

                G48 и G40 (a също и G05) са по същество HOAT ("Hybrid Organic Acid Technology" ) антифризи.


                Също тъй ,съвсем правилно,цветът не е показател за химията.
                А за топлообменника и сензора- понякога е просто...случайност.

            • #9
              Ако може да се вярва на този сайт. Но не дават G05 или G48


              Коментар


              • #10
                Блока на WH е алуминиев.

                Коментар


                • #11
                  Не знам кой ви ги разправя тия неща за алуминия, ама му пратете "много здраве" от мене.

                  Писах ви какъв е проблема с G12 и нагоре. Не е алуминия, а гумените уплътнение и маркучи, които не са предвидени да издържат на ОАТ антифриз. Изобщо, не търсете каквито и да са поражения по металите в двигателя заради антифриз, стига да е читав, а не менте.

                  Към diyanski - датчикът ти със сигурност не е "изгорял" заради антифриза.

                  И да, ако в спецификациите на возилото ти пише G05 или G48, еквивалентът на това в Еропа е G11. Аз сипвам G11 на HEPU, I.G.A.T, FEBI, SWAG. Никога не е имало проблем с каквото и да е.
                  Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                  Коментар


                  • #12
                    И като стана дума, имало и такова:

                    Антифриз Valvoline 874733

                    Покрива BS 6580, 1992, G11,G12,G12+(+),G13, G12, G12+, G12++, G13, GM 6277M, MB-325.0, MB-325.2, MB-325.3, MB-325.5, MB-325.6

                    Ей ви чаршаф с описание:
                    EUR_Val_MultiVehicle_AFC_EN.pdf

                    Горния е жълт. Има го и оцветен в червено, на койтo така по му уйдисва:
                    EUR_Val_MultiVehicleRed_AFC_EN.pdf

                    ПП: Интересното е че на разредения му дават pH около 10, тоест или съставките, отговарящи за това pH не атакуват алуминий, или разчитат на инхибитори:
                    MULTI-VEHICLE COOLANT RTU PL 20 L 000000000000874737 Bulgaria - Bulgarian.pdf

                    И червения:
                    MULTI-VEHICLE RED COOLANT RTU 4_5 L SW 000000000000887809 Bulgaria - Bulgarian.pdf
                    Прикачени файлове
                    Последно редактирано от sparkybg; 26-03-23, 12:23.
                    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                    Коментар


                    • #13
                      Първоначално публикуван от Даниел Цветков Преглед на мнение
                      Блока на WH е алуминиев.
                      Тези органични киселини едва ли ще повредят алуминия, но за гумените уплътнения Спарки вероятно е абсолютно прав.

                      Коментар


                      • #14
                        Аз само уточнявам какъв е блока,не съм казал че ще го повреди антифриза.

                        Коментар


                        • #15
                          Мисля че тази статия е доста показателна.

                          https://ato24.de/en/blog/which-coolant-antifreeze/

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X