Здравейте отварям тема която смятам че ще е от полза на хора които се чудят дали да "чипосат" Джипа и какво да очакват след това.
1. Моята цел при оптимизацията на Джипа беше повишения въртящ момент и свалянето на разхода при еднотипно каране преди чипа.
Дали е вредно или не е вредно според мен до голяма степен зависи от фирмата която го прави и състоянието на колата.
За да не е реклама няма да споменавам Фирмата, но e една от най-утвръдените в страната.
Относно чиповете имам богат опит и много километри минати с автомобили с оптимизиран софтуер - Преди настоящото Гранд Чероки имах 3 Мерцеса 320CDI, 320CDI 4matic и 350CDI като на 4matica имах възможност да го карам от 165000км. до към 400 000 с ремап, като отзивите бяха само положителни без каквито и да е проблеми през годините и километрите за сметка на това колата стана много по приятна за каране и свали разхода с 1+литра при същото каране.
След горното естествено взех решение да сложа чип и на Hobby-car който имам WK 3.0 CRD Laredo, когато го закупих беше на под 200 000километра ползван като магистрална кола от Лекар 44набор в продължение на 13години и смея да твърдя че беше педантично поддържан от човек от "старата" генерация Шофьори които не обръщат внимание на външния вид, но относно агрегатите са педантични до крайност.
Така след 1година каране в стоков вид и пределно добре запознат със вървенето при различни терени/магистрала, градско, малки междуселски пътища и леки заигравки извън него реших да сложа чипа и да проуча как се променя колата след него като мощност и разход на гориво.
1.Ден
Свалят софтуера на колата и се кара на живи данни за да се проследи как е колата като състояние, корекции на дюзи, турбо, DPF и други за които не съм запознат. Всичко е на запис.
Пращане на Софтуера заедно със Клипа и стойностите от живите данни на Програмиста който извършва оптимизацията спрямо данните и състоянието на колата, аз лично не съм махал нищо като DPF или Катализатор, ако се махне резултата ще е по-добър може би, но аз не гоня максимум а и не се знае кога ще започнат да мерят старите пушки.
2ден.
Качване на Софтуера и отново закачане на живи данни дали всичко е ок. При мен всичко беше наред защото колата не е милионник и както и Мерцедесите по нищо не се разбира че е ремапната. Колата не пуши изобщо и поведението и е абсолютно същото като преди чипа.
Вече над 1месец карам и имам около 2000км. при различни пътища и леко излизане извън пътя / джипа е със зимни гуми и за пикник или за риба, но аз не съм рибар така че си ходя на красиви места без да го унищожавам.
Искам да поясня че колата със чипа се кара по абсолютно същия начин както и преди него защото не съм го сложил да е бегачка а да е по-облекчена и мощна .
Градско колата е много по-лека за каране почти не и натискам педала, вдигам на 1800оборота и тя просто се движи с лекота и дори изпреварва околните, разхода определено е занижен по борд, мога да я сваля под 10 в градски цикъл в Бургас, ако е без светофари особено.
Днес напълних пълен резервоар до капачката и тръгнах Бургас - Сливен, на магистралата карах на Автопилот със 130 през цялото време духаше силен вятър, въпреки че от автопилота гори повече си е удобство, малко каране в Сливен градско и на обратно към Бургас общо 245км./Последните 20километра ги карах със 150 защото се изнервих на една шкода:/.
Когато се прибрах на същата колонка пак до горе - 22литра. което прави около 8,97л. на 100километра. Преди чипа съм засичал пак така разхода беше окол 10 и нещо, така че по мои сметки смятам че е паднал разхода към 1литър може би и малко отгоре при това каране, на междуселските участъци при зануляване държеше лесно между 7-7.5л.
Друго положително нещо което открих и е голям плюс за мен и главен смисъл от чипа е че колата си държи едни и същи обороти около 2650 като не се повлияват изобщо от баирите има си мощност и не и трябва повече газ това е от 610те нютона 100 повече от нормалната.
Впечатленията ми извън пътя са от леки черни не кални пътчета, там установих следното че едни и същи нагорнища и баирчета, джипа ги качва много по лесно и без да давам газ или да сменя на долна предавка както преди това е голям плюс. 1500оборота и катери, като преди давах поне към 1800оборота на същото място.
Вървенето и мощността няма да я коментирам защото е повече от ясна за всеки който е карал кола с адекватен чип. Върви много якоо, от старт се изтрелва много, много повече, изобщо не се чудиш дали има разлика или не, върви брутално повече, но това не е целта при мен и не съм правил там засичания но върви брутално повече. А и всеки който знае 5.7 и CRD кривят Дифовете а с този въртящ момент не бих и правил Кикове от място да се доказвам на голфаджиите за там си имам Е-класа на задно дето им показва
Относно страха на незапознатите мога до обобщя следното - Автомата се слага на 55AMG, 420CDI, 500 и не му е никакъв проблем чипа стига да е в кондиция и да не си купил джипа от Горублянските бушмени... Мотора също държи без проблем чипа като пак важи предното за кутията. За мен най-голям проблем е отново в дифовете и карета на кардан ако му даваш кикдауни.
Надявам се да съм бил полезен на някой. Поздрави карайте си JEEP-те и се кефете !
1. Моята цел при оптимизацията на Джипа беше повишения въртящ момент и свалянето на разхода при еднотипно каране преди чипа.
Дали е вредно или не е вредно според мен до голяма степен зависи от фирмата която го прави и състоянието на колата.
За да не е реклама няма да споменавам Фирмата, но e една от най-утвръдените в страната.
Относно чиповете имам богат опит и много километри минати с автомобили с оптимизиран софтуер - Преди настоящото Гранд Чероки имах 3 Мерцеса 320CDI, 320CDI 4matic и 350CDI като на 4matica имах възможност да го карам от 165000км. до към 400 000 с ремап, като отзивите бяха само положителни без каквито и да е проблеми през годините и километрите за сметка на това колата стана много по приятна за каране и свали разхода с 1+литра при същото каране.
След горното естествено взех решение да сложа чип и на Hobby-car който имам WK 3.0 CRD Laredo, когато го закупих беше на под 200 000километра ползван като магистрална кола от Лекар 44набор в продължение на 13години и смея да твърдя че беше педантично поддържан от човек от "старата" генерация Шофьори които не обръщат внимание на външния вид, но относно агрегатите са педантични до крайност.
Така след 1година каране в стоков вид и пределно добре запознат със вървенето при различни терени/магистрала, градско, малки междуселски пътища и леки заигравки извън него реших да сложа чипа и да проуча как се променя колата след него като мощност и разход на гориво.
1.Ден
Свалят софтуера на колата и се кара на живи данни за да се проследи как е колата като състояние, корекции на дюзи, турбо, DPF и други за които не съм запознат. Всичко е на запис.
Пращане на Софтуера заедно със Клипа и стойностите от живите данни на Програмиста който извършва оптимизацията спрямо данните и състоянието на колата, аз лично не съм махал нищо като DPF или Катализатор, ако се махне резултата ще е по-добър може би, но аз не гоня максимум а и не се знае кога ще започнат да мерят старите пушки.
2ден.
Качване на Софтуера и отново закачане на живи данни дали всичко е ок. При мен всичко беше наред защото колата не е милионник и както и Мерцедесите по нищо не се разбира че е ремапната. Колата не пуши изобщо и поведението и е абсолютно същото като преди чипа.
Вече над 1месец карам и имам около 2000км. при различни пътища и леко излизане извън пътя / джипа е със зимни гуми и за пикник или за риба, но аз не съм рибар така че си ходя на красиви места без да го унищожавам.
Искам да поясня че колата със чипа се кара по абсолютно същия начин както и преди него защото не съм го сложил да е бегачка а да е по-облекчена и мощна .
Градско колата е много по-лека за каране почти не и натискам педала, вдигам на 1800оборота и тя просто се движи с лекота и дори изпреварва околните, разхода определено е занижен по борд, мога да я сваля под 10 в градски цикъл в Бургас, ако е без светофари особено.
Днес напълних пълен резервоар до капачката и тръгнах Бургас - Сливен, на магистралата карах на Автопилот със 130 през цялото време духаше силен вятър, въпреки че от автопилота гори повече си е удобство, малко каране в Сливен градско и на обратно към Бургас общо 245км./Последните 20километра ги карах със 150 защото се изнервих на една шкода:/.
Когато се прибрах на същата колонка пак до горе - 22литра. което прави около 8,97л. на 100километра. Преди чипа съм засичал пак така разхода беше окол 10 и нещо, така че по мои сметки смятам че е паднал разхода към 1литър може би и малко отгоре при това каране, на междуселските участъци при зануляване държеше лесно между 7-7.5л.
Друго положително нещо което открих и е голям плюс за мен и главен смисъл от чипа е че колата си държи едни и същи обороти около 2650 като не се повлияват изобщо от баирите има си мощност и не и трябва повече газ това е от 610те нютона 100 повече от нормалната.
Впечатленията ми извън пътя са от леки черни не кални пътчета, там установих следното че едни и същи нагорнища и баирчета, джипа ги качва много по лесно и без да давам газ или да сменя на долна предавка както преди това е голям плюс. 1500оборота и катери, като преди давах поне към 1800оборота на същото място.
Вървенето и мощността няма да я коментирам защото е повече от ясна за всеки който е карал кола с адекватен чип. Върви много якоо, от старт се изтрелва много, много повече, изобщо не се чудиш дали има разлика или не, върви брутално повече, но това не е целта при мен и не съм правил там засичания но върви брутално повече. А и всеки който знае 5.7 и CRD кривят Дифовете а с този въртящ момент не бих и правил Кикове от място да се доказвам на голфаджиите за там си имам Е-класа на задно дето им показва
Относно страха на незапознатите мога до обобщя следното - Автомата се слага на 55AMG, 420CDI, 500 и не му е никакъв проблем чипа стига да е в кондиция и да не си купил джипа от Горублянските бушмени... Мотора също държи без проблем чипа като пак важи предното за кутията. За мен най-голям проблем е отново в дифовете и карета на кардан ако му даваш кикдауни.
Надявам се да съм бил полезен на някой. Поздрави карайте си JEEP-те и се кефете !
Коментар