Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Cherokee 2.8CRD 150кс не иска да запали.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Cherokee 2.8CRD 150кс не иска да запали.

    Здравете,
    имам проблем с Cherokee 2.8CRD 150кс 2004-та година. Снощи отидох до магазина на 1км и след 20 минути колата не можа да запали въобще. Върти и даже няма помен да се опита да запали. От лятото започна да ми прави номера понякога да върти повечко, но палеше. Миналата зима не даваше да й покажа ключа и палеше. Карах я на сервиз, вдихнаха рамена.
    Прочетох грешките от таблото с трика с ключа 3 пъти on-off и изписа P1130, P0235 и P0110.
    От тези само P1130 Fuel Rail Pressure Malfunction Small Leakage Detected ми се струва да има връзка с палене.
    P0235 Boost Pressure Sensor Plausibility - тука аз съм виновен, разкачах сензора в опит да вкарам мотора в авариен режим.
    P0110 Intake Air Temperature Sensor Circuit Signal Too High - не мисля, че има връзка с конкретния проблем.

    Четох, че чест проблем е сензора на коляновия вал, но нямам грешка за него.
    Ще съм благодарен за съвети как да я запаля понеже съм на село и иначе ще трябва да търся платформа за я карам до сервиз.

  • #2
    Здравейте отново,
    има развитие и вероятна диагноза. Качих колата на платформа и отидох на сервиз. Тази грешка P1130 на бошовската диагностика излиза с по-страшно име - много ниско налягане в комон рейла. В сервиза пръснаха със спрей и запалиха колага. Дюзата на 2-ри цилиндър давала +2, но като загря падна +0.5. Другите бяха около -0.3. Според човека дюзата е проблема, някакъв клапан в нея, но тука(в Хасково съм) сега не можели да я правят никъде понеже много работа имали и трябвало да се чака. За сега ми даде спрея и вика като се прибера в София да търся къде да проверят всичко по комон рейла. Сега пали ама ще видим до кога, имало шанс да изгасне и в движение ама това е положението. В неделя се прибирам към София и ще търся къде да я видят. Ще съм благодарен за съвети към кой да се обърна? Знам само за бош сервиза на околовръстното.

    Коментар


    • #3
      Приятел механик тук ремонтира дюзите: https://www.ipo-bg.com/bg

      Споменах му за случая и, че е запалил със спрей и директно ми отсече - дюзи, без да му обяснявам нищо повече. Запалили, не би трябвало да изгасне в движение.
      Последно редактирано от murfito; 30-11-22, 17:42.
      Jeep Cherokee KJ, 2.8crd LIMITED Auto, 2004г. & TABBERT Jeunesse 560
      Око за око, паста за зъби!
      Когато вярата срещне надеждата, животът намира начин!

      Коментар


      • todir
        todir коментира
        Редактиране на коментар
        Благодаря!

    • #4
      Още не съм тръгнал към София, но днес тръгнах към бензиностанцията в съседното село и колата загасна в движение на средата на пътя Запали със спрея и се прибрах. Пак p1130 е грешката.

      Коментар


      • #5
        На горивната помпа за високо налягане , има един регулатор с букса с два кабела. Аз имах същия проблем , изгасна в движение , палеше след подкачване на гориво с ръчната помпа при горивния филтър , в един момент отказа и така да пали. След като смених въпросният регулатор , нямам никакви проблеми вече три години. По дюзите нищо не съм правил.
        В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

        Коментар


        • #6
          Благодаря, утре ще търся сервиз да я видят. Прибрах се благочолучно а сутринта запали без никакъв проблем. Дано и в София да не е лудница по сервизите.

          Коментар


          • #7
            Колеги драмите с паленето се появиха отново

            Предишния път закарах колата в Бош сервиза на околовръстното в Люлин където решиха, че няма как да не ми свалят всички дюзи за проверка. И така свалиха ги, провериха ги като едната била малко ивън норми и смениха разпръсквач. Цена 617лв за да ми кажат, че не е от това. Както и да е, накрая видели, че горивния филтър има пропуск и смуче въздух от капачето при входящата нафта(тялото е от старите, като на 2.5) и направо сложили един филтър от Голф с 2 щуцера и колата взе да пали нормално.
            Така 2-3 месеца и сега отново драма. Сега върти, вдига 500 оборота и гасне. Ако натисна газта пали, не винаги. Като сложиха голфовия филтър сложиха помпичка за подкачване от тия дето се стискат, и като напомпам здраво да стегне помпичката веднага след това пали без проблем. Загася ли я отново не иска да пали. Аз първо се усъмних в голфовия филтър защото е с щуцери 8 а тръбите на колата са 3/8"(9.5мм) и просто бяха сегнати здраво със скоби. Изпринтирах си нова капачка за оригиналналното филтърно тяло, смених филтъра и го надух с компресора - нямаше пропуск. Върнах си маркучите за нафтата както си е оригинално, но проблема не се реши. Според майстори проблема е, че взима въздух от някъде и започнах да тръся от къде. Захраних входящата нафта във филтъра от шише, обратната и тя в шишето, никаква промяна. Елиминирах тотално филтърното тяло като захраних маркуча отиващ към помпата от шишето. Няма промяна. Маркучите ми бяха прозрачни, въздух няма. То единствено остана маркуча към помпата. Ето клип на единия тест https://www.youtube.com/watch?v=Z44r7xcjelw
            Грешките са p1130 и p1131 която аз набих като дадох на контакт с откачен регулатор за налягането за който каза motor_men . P1130 си седи още откакто я взех от бош сервиза, не знам дали не са я изтрили или се е появила отново скоро след като взех колата. Нямам диагностика, чета ги от таблото.
            Гледах в тубата руснаците го чистят този регулатор и казват, че понякога се оправя. Изчистих моя със спрей за дебитомери и го продухах с компресора, проверих електрическата част, но не помогна. Сега въпроса е дали този клапан може да се провери някъде на стенд а не да купувам части докато позная. Пак гледах руснаците го проверяват а тука питах в единия от сервизите дето правят помпи и дюзи и ми казаха, че това било консуматив и направо се сменяло и не можели да го проверят.
            Ако знаете и серивз където няма да почнат да ми сменят филтъра без да премерят дали държи налягане кажете също. До сега 2 ма се оптаха да отстранят проблема като само плащам труд и филтри с нулев резултат. Едото момче някак на магия успя да я накара да пали цял ден, но не разбра как. На другия ден пак старата песен, на мен също ми се получи веднъж да я оправя за ден.

            EDIT: Забравих да спомена, че абсолютно никой от работилите по автомобила не е замервал помпата смуче ли по норматив или не. Аз нямам такъв манометър и пробвах само като запуших тръбата с пръст. Смуче и държи вакуума ама колко не знам.
            Последно редактирано от todir; 02-05-23, 21:40.

            Коментар


            • #8
              Връзваш тестер и четеш налягането при въртене на стартер. Ако бавно се качва и/или е ниско първо проверяваш регулаторите за ВН.

              Коментар


              • #9
                Първоначално публикуван от todir Преглед на мнение
                Колеги драмите с паленето се появиха отново

                Предишния път закарах колата в Бош сервиза на околовръстното в Люлин където решиха, че няма как да не ми свалят всички дюзи за проверка. И така свалиха ги, провериха ги като едната била малко ивън норми и смениха разпръсквач. Цена 617лв за да ми кажат, че не е от това. Както и да е, накрая видели, че горивния филтър има пропуск и смуче въздух от капачето при входящата нафта(тялото е от старите, като на 2.5) и направо сложили един филтър от Голф с 2 щуцера и колата взе да пали нормално.
                Така 2-3 месеца и сега отново драма. Сега върти, вдига 500 оборота и гасне. Ако натисна газта пали, не винаги. Като сложиха голфовия филтър сложиха помпичка за подкачване от тия дето се стискат, и като напомпам здраво да стегне помпичката веднага след това пали без проблем. Загася ли я отново не иска да пали. Аз първо се усъмних в голфовия филтър защото е с щуцери 8 а тръбите на колата са 3/8"(9.5мм) и просто бяха сегнати здраво със скоби. Изпринтирах си нова капачка за оригиналналното филтърно тяло, смених филтъра и го надух с компресора - нямаше пропуск. Върнах си маркучите за нафтата както си е оригинално, но проблема не се реши. Според майстори проблема е, че взима въздух от някъде и започнах да тръся от къде. Захраних входящата нафта във филтъра от шише, обратната и тя в шишето, никаква промяна. Елиминирах тотално филтърното тяло като захраних маркуча отиващ към помпата от шишето. Няма промяна. Маркучите ми бяха прозрачни, въздух няма. То единствено остана маркуча към помпата. Ето клип на единия тест https://www.youtube.com/watch?v=Z44r7xcjelw
                Грешките са p1130 и p1131 която аз набих като дадох на контакт с откачен регулатор за налягането за който каза motor_men . P1130 си седи още откакто я взех от бош сервиза, не знам дали не са я изтрили или се е появила отново скоро след като взех колата. Нямам диагностика, чета ги от таблото.
                Гледах в тубата руснаците го чистят този регулатор и казват, че понякога се оправя. Изчистих моя със спрей за дебитомери и го продухах с компресора, проверих електрическата част, но не помогна. Сега въпроса е дали този клапан може да се провери някъде на стенд а не да купувам части докато позная. Пак гледах руснаците го проверяват а тука питах в единия от сервизите дето правят помпи и дюзи и ми казаха, че това било консуматив и направо се сменяло и не можели да го проверят.
                Ако знаете и серивз където няма да почнат да ми сменят филтъра без да премерят дали държи налягане кажете също. До сега 2 ма се оптаха да отстранят проблема като само плащам труд и филтри с нулев резултат. Едото момче някак на магия успя да я накара да пали цял ден, но не разбра как. На другия ден пак старата песен, на мен също ми се получи веднъж да я оправя за ден.

                EDIT: Забравих да спомена, че абсолютно никой от работилите по автомобила не е замервал помпата смуче ли по норматив или не. Аз нямам такъв манометър и пробвах само като запуших тръбата с пръст. Смуче и държи вакуума ама колко не знам.
                Кога гасне двигателя , в движение при ускорение или на място? Регулатора не е скъп , и е добре да се смени , мога да ти го взема с отстъпка , имам и работещ за проба. Ако автомобила е автоматик и гасне при ускорение , проблема може да е и във филтъра.
                В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                Коментар


                • #10
                  Първоначално публикуван от stefsab Преглед на мнение
                  Връзваш тестер и четеш налягането при въртене на стартер. Ако бавно се качва и/или е ниско първо проверяваш регулаторите за ВН.
                  Благодаря, нямам диагностика която чете живи данни, но ще се опитам да намеря и ще проверя.

                  Коментар


                  • #11
                    Първоначално публикуван от motor_men Преглед на мнение

                    Кога гасне двигателя , в движение при ускорение или на място? Регулатора не е скъп , и е добре да се смени , мога да ти го взема с отстъпка , имам и работещ за проба. Ако автомобила е автоматик и гасне при ускорение , проблема може да е и във филтъра.
                    Ами гасненето е взможно да е от въздух, въпреки че се случва с голфовия и оригиналния фитър. Сега не гасне така често като първия път. Един път загасна в движение без ускорение с голфовия филтър. Това стана след 2 дни след като един майстор я беше накарал да пали. Тогава откачих голфовия филтър и закачих оригиналния филтър. Запали и изгасна при първото ускорение. Завъртях и запали, след това в продължение на 2 дни палеше без никакъв проблем. Минах 250км магистралско без проблем и след това непаленето се завърна. След това имах още едно изгасване в движение без да ускорявам рязко, но беше след като правих тестовете с шишето, може и да е имало малко въздух, въпреки че уж обезвъздуших добре. Филтъра си беше пълен, запали с напомпване на нафтата.
                    Проблема с паленето обаче гаранция не е от филтър или въздух след като го прави дори без никакъв филтър в системата.
                    Колко го взе този клапан? Казаха ми окло 300-350лв което за мен е скъпо да се сменя без точна диагноза.

                    Коментар


                    • #12
                      Ако е автоматик , гасне при смяна на предавките , между първа и втора и между втора и трета , проблема е в клапана или във филтъра. при мен преди четири години беше клапана , смених го , и 80-90 хил.км. нямах проблем. Преди три месеца , почна да гасне в движение , след потегляне от светофар , включване в движени , но само при ниска скорост. Оказа се дефект в горивния филтър , вътрешното уплътнение. На тия с диагностиките им нямам никакво доверие , чакат компютъра да им каже нещо , но той не казва всичко. Клапана нов , беше около 140-150лв. на Бош , с отстъпката , сега да е 180-190лв. Ако си от София , мога да ти окажа съдействие , но ще е другата седмица.
                      В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                      Коментар


                      • #13
                        Автоматик е, но не съм обърнал внимание дали гасне между предавките. По скоро както му дойде. От София съм и ще съм много благодарен за помощ.

                        Коментар


                        • #14
                          Като за без диагностика и аз съм склонен да мисля, за клапан на помпата.
                          Jeep Cherokee KJ, 2.8crd LIMITED Auto, 2004г. & TABBERT Jeunesse 560
                          Око за око, паста за зъби!
                          Когато вярата срещне надеждата, животът намира начин!

                          Коментар


                          • #15
                            Първоначално публикуван от todir Преглед на мнение
                            Сега върти, вдига 500 оборота и гасне. Ако натисна газта пали, не винаги.
                            някакво подобрение на паленето появи ли се? При мен на бензин е същото, и излиза че е горивото. Дали е ниско, дали високо налягането, няма датчици, за да си каже

                            Коментар

                            Активност за темата

                            Свий

                            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                            Зареждам...
                            X