Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Здравейте,скоро си внесох Jeep "патриот" от САЩ, няма мнения за модела

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Здравейте,скоро си внесох Jeep "патриот" от САЩ, няма мнения за модела

    Здравейте колеги, има ли колеги с този джип? някой има ли наблюдение и мнение за този модел?
    Последно редактирано от Den3; 22-03-22, 18:54.

  • #2
    Двигател 2.4л. 174кс.бензин,CVTавтоматична СК кутия, модел 2014г.бавни скорости +блокаж на диферинциалите с лост и изключване на ESPза извън асвалта.

    Коментар


    • #3
      Като го вкараш в дълбок пясък и му пада задната броня,много пластмасово.Може да го бухаш на скорост в дълбоки локви без да гасне,е Венци ми е свидетел

      Става за из града
      TOYOTA SEQUOIA ‘11
      W140 S420 '99

      Коментар


      • #4
        какъв е този лост, който блокира диференциалите? нещо снимка?
        ________________________________________________
        Subaru OUTBACK 2,5
        Hyundai TUCSON 2.0

        Коментар


        • #5
          Тва не е ли фиатовия 2.4....
          Стискай палци ако е той
          "Ob Arm, ob Reich, im Tode gleich“
          Русофилия: Тежка, наследствена незаразна болест, която не се лекува и от която за съжаление не се умира. Същата е дефиницията и за шизофрения.

          Коментар


          • #6
            Първоначално публикуван от Dilyan Zagorchev Преглед на мнение
            Тва не е ли фиатовия 2.4....
            Стискай палци ако е той
            The 2.4 L Tigershark SOHC inline 4-cylinder gasoline engine uses MultiAir 2 variable valve timing and variable valve lift technology and produces 184 hp (137 kW) and 174 lb⋅ft (236 N⋅m) of torque. Only Multi-Air heads feature electro-hydraulic variable valve timing and lift, although only on the intake side. The system is based on FIAT technology.[5] It utilizes a bore and stroke of 88 mm × 97 mm (3.46 in × 3.82 in) and a 10.0:1 compression ratio.

            Имах проект , няколко нещица за Додж Дарт тоя 2,4 му е по големия мотор...... мъка голяма , хем гори ,хем не върви ...а Дарта а по леко желязо от това.
            Помя че точно по това време тука в Америка осъдиха Нюндаи да върне кинти на клентите си че заявявали нереално нисък разход на Елнтрите с 1,8 мотор....а по ТВ Дарта беше нова кола и му правеха реклама че с 2 литровия мотор гори по малко от Хюндето...ама Краислеровците не ги глобиха ко че си беше пълна лъжа.

            Коментар


            • Den3
              Den3 коментира
              Редактиране на коментар
              Много добре си върви мотора защото е dual valve 2.4 DOНC 174кс,разхода му е около 10/100,Хондата ми е е 2.0 DOHC150кс CRV Ivitec,харчи 12/100

          • #7
            Първоначално публикуван от Den3 Преглед на мнение
            някой има ли наблюдение и мнение за този модел?
            джип е като собствена съпруга - първо да ти грабне окото, после като влезеш в него да те изкефи вземаш радваш му се и не питаш баджанаците............
            0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

            Коментар


            • Джоу (x3mrjoe)
              Джоу (x3mrjoe) коментира
              Редактиране на коментар
              ... и на касата не се мръщиш.

            • Dilyan Zagorchev
              Dilyan Zagorchev коментира
              Редактиране на коментар
              Деди, тая мисъл требе да стоЙ най-отгоре на раздела с огромни мигащи в червено букви

          • #8
            Първоначално публикуван от IvanIvanovi Преглед на мнение
            какъв е този лост, който блокира диференциалите? нещо снимка?
            По скоро е някяква ръчка Натиснете снимката за да я уголемите

Име:ръчка.jpg
Прегледи:808
Размер:55.0 КБ
ID:6837154

            Коментар


            • IvanIvanovi
              IvanIvanovi коментира
              Редактиране на коментар
              лост, ръчка, се тая - да знаеш, че не блокира диференциали

          • #9
            Това не блокира ли само централният диф, ако е фултайм де ?

            ... щото не съм наясно с джиповите Траци, и кой какъв точно е.
            ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

            Коментар


            • Джоу (x3mrjoe)
              Джоу (x3mrjoe) коментира
              Редактиране на коментар
              Именно кво, че не съм наясно с Траците при Jeep ли, щото не са ме интересували в конкретика ?

            • Чавдар (V93)
              Чавдар (V93) коментира
              Редактиране на коментар
              4wd Lock e същото като 4Part Time на други модели на Jeep. Т.е. блокиране на междуосевия диф

            • Джоу (x3mrjoe)
              Джоу (x3mrjoe) коментира
              Редактиране на коментар
              При почти всички марки 4WD е парт-тайм, ама знам ли другарите хамериканци дали не са вложили собствено тълкуване на надписа 4WD.

          • #10
            Първоначално публикуван от Den3 Преглед на мнение
            Двигател 2.4л. 174кс.бензин,CVTавтоматична СК кутия, модел 2014г.бавни скорости +блокаж на диферинциалите с лост и изключване на ESPза извън асвалта.
            Проверѝ заводската комплектация по VIN-а тук: https://fcacommunity.force.com/RAM/s/equipment-listing
            Дали 4х4 му е "Freedom Drive I" или "Freedom Drive II". Второто има бавни предавки, а такова лостче имат и двете системи. При първата само блокира "междуосевия диференциал", при втората включва бавни + блокиране на "диференциала". Кавичките са защото не е баш "диференциал". Колата се движи на предно предаване, с фрикционна муфа в транзаксъла прехърля от време на време на задните колела. При "блокиране" разпределя 50 / 50. Отделните колела се синхронизират да не буксуват от датчиците на ABS-а с помощта на спирачките.
            "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

            Коментар


            • #11
              Справката показва това:"Continuously Variable Transaxle II AutoStick (R) Automatic Transmission 2.4L I4 DOHC 16V Dual VVT Engine" термина "Freedom Drive"не го изпшсва никъде. Във упътването пише, че да върви в кал,сняг и пясък на режим 4х4 освен да се включи на бавни,трябва да се изключи и ESP от бутона.Не съм го карал в този режим понеже още е с временна регистрация и няма винетка.Като го регистрирам в КАТ след 2 седмици, ще взема винетка и ще го разкарам по полето.
              Последно редактирано от Den3; 23-03-22, 15:25.

              Коментар


              • Bogoljub Gagic
                Bogoljub Gagic коментира
                Редактиране на коментар
                Проблемът е, че в упътването пише за всички модификации и системи, едно след друго. Понякога "Крайслер" са си направили труда да напишат "if equipped", ама не винаги. И заблуждават потребителя, че неговото МПС ги има тия неща, а то било "екстра".
                Ако си в София - има 1001 места с кал, черни пътища и т.н., за които винетка не се иска. Излизаш на една поляна, според мен трябва да сложиш скоростите на N, да вдигнеш въпросното лостче докато на екрана не светне индикация, че е "engaged", след това включваш на D и ще се усети дали има бавни предавки. На асфалт, предполагам, знаеш, че НЕ трябва да се кара с блокиран междуосев "диференциал".

            • #12
              Ето за това лостче или ръчка са изписали 8 страници как да се комбинира , кой да чете толкова. Дайте съвет ако може по-кратко.https://offroad-bulgaria.com/filedat...4&d=1648029146
              Do not downshift for additional engine braking on a slippery surface. The drive wheels could lose their grip and the vehicle could skid, causing a collision or personal injury. FOUR-WHEEL DRIVE OPERATION — IF EQUIPPED This feature provides full time, on-demand, four–wheel drive (4WD). Where one or more wheels have wheel spin or if additional traction is needed in sand, deep snow, or loose traction surfaces, activate the “4WD LOCK” switch by pulling up once and releasing. This locks the center coupling allowing more torque to be sent to the rear wheels. The “4WD Indicator Light” will come on in the Four-Wheel Drive Switch 332 STARTING AND OPERATING cluster. This can be done on the fly, at any vehicle speed. To deactivate, simply pull on the switch one more time. The “4WD Indicator Light” will then go out. NOTE: Refer to “Electronic Brake Control System/ Electronic Stability Control (ESC)” in “Starting and Operating” for further information. ON-ROAD DRIVING TIPS Utility vehicles have higher ground clearance and a narrower track to make them capable of performing in a wide variety of off-road applications. Specific design characteristics give them a higher center of gravity than ordinary cars. An advantage of the higher ground clearance is a better view of the road, allowing you to anticipate problems. They are not designed for cornering at the same speeds as conventional two-wheel drive vehicles any more than low-slung sports cars are designed to perform satisfactorily in off-road conditions. If at all possible, avoid sharp turns or abrupt maneuvers. As with other vehicles of this type, failure to operate this vehicle correctly may result in loss of control or vehicle rollover. OFF-ROAD DRIVING TIPS You will encounter many types of terrain driving offroad. You should be familiar with the terrain and area before proceeding. There are many types of surface conditions: hard packed dirt, gravel, rocks, grass, sand, mud, snow and ice. Every surface has a different effect on your vehicle’s steering, handling and traction. Controlling your vehicle is one of the keys to successful off-road driving, so always keep a firm grip on the steering wheel and maintain a good driving posture. Avoid sudden accelerations, turns or braking. In most cases there are no road signs, posted speed limits or signal lights. Therefore you will need to use your own good judgment on what is 5 STARTING AND OPERATING 333 safe and what is not. When on a trail, you should always be looking ahead for surface obstacles and changes in terrain. The key is to plan your future driving route while remembering what you are currently driving over. CAUTION! Never park your vehicle over dry grass or other combustible materials. The heat from your vehicle exhaust system could cause a fire. WARNING! Always wear your seat belt and firmly tie down cargo. Unsecured cargo can become projectiles in an off-road situation. When To Use Low (L Off-Road) With The 4WD Lock Lever Engaged When driving off-road, shift into low (L Off-Road) and activate the 4WD LOCK. This will provide additional traction and activates the numerous off-road features to improve handling and control on slippery or difficult terrain. Due to the sustained lower gearing, low (L Off-Road) with 4WD LOCK engaged will allow the engine to operate in a higher power range. This will allow you to cross over obstacles and descend hills, with improved control and less effort. NOTE: For maximum off-road performance, premium fuel is recommended. While the vehicle will operate on regular fuel when in L Off-Road mode, the engine has been calibrated for maximum performance using premium fuel. 334 STARTING AND OPERATING Driving In Snow, Mud And Sand There is a drastic reduction in traction when driving in snow, mud or sand. The vehicle will be less responsive to steering, acceleration and braking inputs. Therefore, you should accelerate slowly, leave greater stopping distances and avoid abrupt vehicle maneuvers. You want to keep a slow constant steady pace. The key is to maintain the vehicle’s momentum. Snow In heavy snow or for additional control and traction at slower speeds, activate the 4WD LOCK and shift the transaxle to low (L Off-Road) if necessary. Do not shift to a lower gear than necessary to maintain headway. Over-revving the engine can spin the wheels and traction will be lost. If you start to slow to a stop, try turning your steering wheel no more than a 1/4 turn quickly back and forth, while still applying throttle. This will allow the tires to get a fresh bite and help maintain your momentum. CAUTION! On icy or slippery roads, do not downshift at high engine RPM’s or vehicle speeds because engine braking may cause skidding and loss of control. Mud Deep mud creates a great deal of suction around the tires and is very difficult to get through. You should use low (L Off-Road) with the 4WD LOCK engaged and maintain your momentum. If you start to slow to a stop, try turning your steering wheel no more than a 1/4 turn quickly back and forth for additional traction. Mud holes pose an increased threat of vehicle damage and getting stuck. They are normally full of debris from previous vehicles getting stuck. As a good practice before entering 5 STARTING AND OPERATING 335 any mud hole, get out and determine how deep it is, if there are any hidden obstacles and if the vehicle can be safely recovered if stuck. Sand Soft sand is very difficult to travel through with full tire pressure. When crossing soft sandy spots in a trail maintain your vehicle’s momentum and do not stop. The key to driving in soft sand is using the appropriate tire pressure, accelerating slowly, avoiding abrupt maneuvers and maintaining the vehicle’s momentum. If you are going to be driving on large soft sandy areas or dunes, reduce your tire pressure to a minimum of 15 psi (103 kPa) to allow for a greater tire surface area. You should use low (L Off-Road) with the 4WD LOCK engaged and ESC turned off. Reduced tire pressure will drastically improve your traction and handling, while driving on the soft sand, but you must return the tires to normal air pressure before driving on pavement or other hard surfaces. Be sure you have a way to reinflate the tires prior to reducing the pressure. CAUTION! Reduced tire pressures may cause tire unseating and total loss of air pressure. To reduce the risk of tire unseating, while at a reduced tire pressure, reduce your speed and avoid sharp turns or abrupt maneuvers. Hill Climbing Hill climbing requires good judgment and a good understanding of your abilities and your vehicle’s limitations. Hills can cause serious problems. Some are just too steep to climb and should not be attempted. You should always feel confident with the vehicle and your abilities. You should always climb hills straight up and down. Never attempt to climb a hill on an angle. 336 STARTING AND OPERATING Before Climbing A Steep Hill As you approach a hill consider its grade or steepness. Determine if it is too steep. Look to see what the traction is on the hill side trail. Is the trail straight up and down? What is on top and the other side? Are there ruts, rocks, branches or other obstacles on the path? Can you safely recover the vehicle if something goes wrong? If everything looks good and you feel confident, then you should use low (L Off-Road) with the 4WD LOCK engaged and proceed with caution maintaining your momentum as you climb the hill. Driving Up Hill Once you have determined your ability to proceed and have shifted into the appropriate gear, line your vehicle up for the straightest possible run. Accelerate with an easy constant throttle and apply more power as you start up the hill. Do not race forward into a steep grade; the abrupt change of grade could cause you to lose control. If the front end begins to bounce, ease off the throttle slightly to bring all four tires back on the ground. As you approach the crest of the hill, ease off the throttle and slowly proceed over the top. If the wheels start to slip as you approach the crest of a hill, ease off the accelerator and maintain headway by turning the steering wheel no more than a 1/4 turn quickly back and forth. This will provide a fresh bite into the surface and will usually provide enough traction to complete the climb. If you do not make it to the top, place the vehicle in REVERSE and back straight down the grade using engine resistance along with the vehicle brakes. WARNING! Never attempt to climb a hill at an angle or turn around on a steep grade. Driving across an incline increases the risk of a rollover, which may result in severe injury. 5 STARTING AND OPERATING 337 Driving Down Hill Before driving down a steep hill you need to determine if it is too steep for a safe descent. What is the surface traction? Is the grade too steep to maintain a slow controlled descent? Are there obstacles? Is it a straight descent? Is there plenty of distance at the base of the hill to regain control if the vehicle descends to fast? If you feel confident in your ability to proceed then make sure you are in low (L Off-Road) with the 4WD LOCK engaged and proceed with caution. Allow engine and hill descent braking to control the descent and apply your brakes if necessary, but do not allow the tires to lock. WARNING! Do not descend a steep grade in NEUTRAL. Use vehicle brakes in conjunction with engine braking. Descending a grade too fast could cause you to lose control and be seriously injured. Driving Across An Incline If at all possible avoid driving across an incline. If it is necessary, know your vehicle’s abilities. Driving across an incline places more weight on the down-hill wheels, which increases the possibilities of a down-hill slide or rollover. Make sure the surface has good traction with firm and stable soils. If possible transverse the incline at an angle heading slightly up or down. WARNING! Driving across an incline increases the risk of a rollover , which may result in severe injury. If You Stall Or Begin To Lose Headway If you stall or begin to lose headway while climbing a steep hill, allow your vehicle to come to a stop and immediately apply the brake. Restart the engine and shift to REVERSE. Back slowly down the hill allowing engine

              Коментар


              • Чавдар (V93)
                Чавдар (V93) коментира
                Редактиране на коментар
                Сериозно ли очакваш някой да си вади очите с този огромен текстов блок?

            • #13
              какво значи L ofroad,4WD LOCK и светване на надпис на таблото ofroad? има минус на лоста за скорости, има и +,като го набутам на - ,таблото светва един символ" -(1)" и светва "ofroud"какво значи това за офроуд режим?
              Последно редактирано от Den3; 23-03-22, 17:54.

              Коментар


              • Bogoljub Gagic
                Bogoljub Gagic коментира
                Редактиране на коментар
                Скоростната кутия минава в ръчен режим и с + / - избираш сам по-високата или по-ниска предавка, по-нагоре от която кутията няма да превключи. Ползва се най-вече при спускане по наклон за "моторна спирачка" като при ръчните скорости. Също така за по-бавно равномерно каране (да не се засилва излишно колата) по черен път. Отиди на някой строеж и пробвай дали имаш бавни или само заключване на междуосевото... таквоз.... т.нар. "диференциал". Бавните предавки ще ги усетиш, няма как да не ги разпознаеш - при натискане на газта все едно някой ритва отзад колата

            • #14
              Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнение
              Като го вкараш в дълбок пясък и му пада задната броня,много пластмасово.Може да го бухаш на скорост в дълбоки локви без да гасне,е Венци ми е свидетел

              Става за из града
              https://www.youtube.com/watch?v=xF7DKpq7xeo според този клип си прав, при дълбок пясък да си нося половин кубик тухли.

              Коментар


              • BENZBOSS
                BENZBOSS коментира
                Редактиране на коментар
                Това което карах беше под наем и нямах тухли,мокър пясък и вода имаше в изобилие обаче

            • #15
              Минаваш през цялата многомесечна разправия по купуване, транспортиране до България и узаконяване и тепърва търсиш мнения какво си си купил??

              Коментар


              • Dilyan Zagorchev
                Dilyan Zagorchev коментира
                Редактиране на коментар
                Колегата се е "оженил" и сега тепърва ще опознава булката 😄

            Активност за темата

            Свий

            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

            Зареждам...
            X