Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Jeep Grand Cherokee WJ 2.7 CRD "дреболии"

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Jeep Grand Cherokee WJ 2.7 CRD "дреболии"

    Здравейте колеги от Jeep форума. Тук до сега не бях писал, основно се подвизавам в Land Rover. Истината е, че аз самия не притежавам джип, но хората покрай мен се оборудваха с разни машини и ми се налага (с удоволствие) да пипам по тях. Този път брат ми се сдоби с въпросния джип от заглавието с целта да го ползва за дърпане на платформа. Купихме го от един възрастен човек, който си го кара да си ходи до Босна и е каран почти само на дълго по негови думи. Джипа е на 150000 км и е в доста прилично състояние. Купуван е и се кара в Австрия, та от тази гледна точка е възможно всичко това да е вярно. Автоматът е в прекрасно здраве. При едно заиграване в снега ни изненада един камък скрит в пряспа и спукахме радиатор. Сменихме го и понеже се сваля перката сменихме хидравличното масло в цялата система. Последва ходене на преглед при което остановиха следните липси / проблеми:
    - скъсан маншон на карето на преден кардан (отзад откъм раздатката) - карето сякаш е здраво, но така както е скъсан маншона не вярвам да издържи много
    - гумички на предни амортесьори (гумени тампони на захващането за купето)
    - тампони на заден стабилизатор
    - теч на хидравлична течност

    Първите 3 ги оправихме. Течът от сервото обаче е от маркуча идващ от серво помпата и отиващ към охладителната перка (номер 5 на схемата по-долу). Този маркуч в единия си край има едно подвижно коляно. Доколкото четох това коляно е проблематично, при нас е само "запотено" и тече от друго място. Както и да е. Върпосът ми е от къде мога да поръчам такъв маркуч? Единственото което ми предлагат тук е от Крайслер и то е на цена от 250 евро и 3 седмици доставка и то без фитингите. На някой налагало ли му се е да смена такъв маркуч?

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:маркуч.jpeg
Прегледи:1514
Размер:39.2 КБ
ID:6832541

    Думата дреболии е в кавички понеже има още един проблем който се появи наскоро. А именно шум при завиване наляво. Първоначално си помислих че е някъде по кормилната система, но на място го няма този шум. Което ме навежда на мисълта че става въпрос за диф или раздатка. Някакви познати проблеми свързани с шумове при завиване? Правейки ляв завой при определен ъгъл на завиване започва едно като стъргане. Стърже само при движение на волана в посока наляво. При връщане надясно или в завой без да дозавивам (константен ъгъл на завиване) няма шум.

    Друга тема.Сменихме радиото и в началото нямаше звук. След малко четене в нета се оказа че трябва да захраним усилвателя допълнително. Пуснах му ток от захранването за електронна антена и сега работи но има шумове. Някой може ли да даде акъл как да отстраня шумовете. Нещо с масите ли прави проблеми? Евентуално да направя бай пас на оригиналния усилвател?

  • #2
    Няма ли фирми, които произвеждат/ремонтират хидравлични маркучи?
    Jeep Cherokee KJ, 2.8crd LIMITED Auto, 2004г. & TABBERT Jeunesse 560
    Око за око, паста за зъби!
    Когато вярата срещне надеждата, животът намира начин!

    Коментар


    • Мартин Ташев
      Мартин Ташев коментира
      Редактиране на коментар
      Онзи ден си го помислих това, но не знам до колко може да се изфабрикува до толкова идентичен че да не наруши работата на хидравличната система. Май ще го свалим и ще идем да питаме на място. Може пък и да може да се отремонтира.

    • murfito
      murfito коментира
      Редактиране на коментар
      От къде тече точно?

    • IvanIvanovi
      IvanIvanovi коментира
      Редактиране на коментар
      те използват твоите накрайници, сменят само маркуча - аз съм ползвал такава услуга точно за маркуч на хидравлика на ZJ

  • #3
    Първоначално публикуван от Мартин Ташев Преглед на мнение

    Сменихме радиото и в началото нямаше звук. След малко четене в нета се оказа че трябва да захраним усилвателя допълнително. Пуснах му ток от захранването за електронна антена и сега работи но има шумове. Някой може ли да даде акъл как да отстраня шумовете. Нещо с масите ли прави проблеми? Евентуално да направя бай пас на оригиналния усилвател?
    Осен разликата в масита ,например ако новото радио е някаква китаищина и въобще някакъв неизвестен производител - та там пропускат да сложат филтри на захранването и въобще е евтиняшко сковано .Отделно при неизвесните производители и какви неща има като поразгледаш схемата или ревърснеш ...просто чудо.
    То в последно време и уж марковите проиводители на афтермаркет радиата и те леко го подкараха на икономии па да не говорим за другите.

    Отрявзването на оригиналния усилвател е възможно ,но в общия случаи ще трябва да докараш жици от колоните до конетора на новото радио.

    Коментар


    • #4
      След обезмасляването и няколко стотин километра изглежда че е тече от горния край на маркуча. Там където е капсоловано за тръбата. Ще го свалим тези дни и ще пробвам на едно място да ми го ремонтират.

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:маркуч3.jpeg
Прегледи:1104
Размер:118.3 КБ
ID:6832876 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:маркуч1.jpeg
Прегледи:1059
Размер:145.2 КБ
ID:6832877 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:маркуч2.jpeg
Прегледи:1077
Размер:145.8 КБ
ID:6832878

      Коментар


      • murfito
        murfito коментира
        Редактиране на коментар
        Този маркуч не е проблем да ти го сменят. А ако не е високо налягане, може и с усилена скоба да стане, като се махне капсуловката, но това е някакъв краен вариант.

    • #5
      Първоначално публикуван от brpi Преглед на мнение

      Осен разликата в масита ,например ако новото радио е някаква китаищина и въобще някакъв неизвестен производител - та там пропускат да сложат филтри на захранването и въобще е евтиняшко сковано .Отделно при неизвесните производители и какви неща има като поразгледаш схемата или ревърснеш ...просто чудо.
      То в последно време и уж марковите проиводители на афтермаркет радиата и те леко го подкараха на икономии па да не говорим за другите.

      Отрявзването на оригиналния усилвател е възможно ,но в общия случаи ще трябва да докараш жици от колоните до конетора на новото радио.
      Ами уж не е безмарково - Pioneer, ама е по скоро от ниския клас. Така че няма да се учудя да наподобява въпросните китайски ексземпляри. В един форум открих това:

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:hdsc01610.jpg
Прегледи:1056
Размер:93.5 КБ
ID:6832885

      Защо трябва да се прекарват нови кабели? Те не тръгват ли точно от усилвателя?

      Коментар


      • #6
        Първоначално публикуван от Мартин Ташев Преглед на мнение

        Ами уж не е безмарково - Pioneer, ама е по скоро от ниския клас. Така че няма да се учудя да наподобява въпросните китайски ексземпляри. В един форум открих това:

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:hdsc01610.jpg
Прегледи:1056
Размер:93.5 КБ
ID:6832885

        Защо трябва да се прекарват нови кабели? Те не тръгват ли точно от усилвателя?
        За американските Джипове повечето от оригиналните бяха Алпине, едана част на Харман -Бекер и после неиде 2015 отидоха при Панасоник.
        Може да има и други ,но за тия съм сигурен щото иммх колеги от Алпине а и имах съвместни проекти с ХБ и Панасоник та даже лично съм бил там многократно.
        В общия случаи когато има усилвател ,радиото няма тъкъв. От радиото до услилвателя вървят ляв ,десен и там каквото са измислили.
        От усилвателя до колоните се има кабели предвидени за тока с кото се клатят говорителите.
        Ама от радиото до усилвателя са само да ги наречм сигнални кабели.не помня физикално къде е усилвателя ,ако е близо ,задачата е по лесна .
        Пак по предположение – новото радио Пионер си има всичко вътре,предполагам има поне 4 изхода за тонколони ,та тия 8 жици по някъкъв начин трябва да се свържат към оригиналните които идват само до усилвателя.
        Това е в случаи че искаш да скопиш краислеровия усилвател.
        Намери схемата на краилера да видим какво точно е вътре .
        Имам съмнения че щом има усилвател са поне 5 говорителя – 2 отляво ,2 от дясно и бас.
        А може и да са с 8 .... не помня вече щото бая време мина ,така че ако разкараш усилвателя евнтуално може да изгубиш някоя колона и тя да не свири.
        Това дето са връзвали от единия конектор на усилвателя към другия е пълна цигания.
        И надявам се да не си пинтия - даи някои лев за филтри за захранването - продават се в Бг и не вярвам да са на дебела цена.

        Коментар


        • #7
          - За маркуча, най-добре да ти го поправят във фирма за хидравлични маркучи. Малко по-специфичен е фитинга към помпата, но ги правят. Преди години, ми го направиха за 120лв. Става и от 4.7, но иска малко преправяне, не ти го препоръчвам.
          - Карето на кардана ако е здраво си го запази. И на мен ми беше скъсан маншона, след като счупих три за отрицателно време от една добре известна тук фирма ВА, си почистих добре старото, нов маншон и така вече 100 000км ... мале не е за вярване.
          "Когато целта е всичко и пътят е без значение"

          Grand Cherokee Limited 2.7CRD

          Коментар


          • #8
            Здравейте колеги! Въпреки че не бих определил проблема, за който искам да споделя като "дреболия", реших да не отварям нова тема. Както си вървеше джипа и мотора изгасна. Последвалите опити да запали бяха неуспешни. Издърпахме го до гаража и от там се почна голямото търсене. Зажалост нямашх диагностика за този джип, та започнахме да четем в нета за такъв проблем и къде да търсим. Първото нещо с което се захванахме беше да ревизираме небезизвесните горивни маркучи от горивния филтър към подкачната помпа и от нея към помпата за високо налягане. Горивния филтър беше сменян преди около 1000 км, та се усъмнихме за въздух в системата. Започна се едно разглабяне и смяна на уплътнения и о-пръстени на познатите слаби места. Ако на някой му е интересно ще опиша точно за кои маркучи и уплътнения става въпрос. След подняната се почна едно обезвъздушаване през щуцера предназначен за тази цел. Понеже маркучетата са прозрачни можеше да се види че няма балончета вече. При опит да запалим системата се пълбеше с въздух отново.
            В следващ момент се сдобих с диагностика клонинг на делфи, с която успях да прочета следните грешки:
            P2120 - accelerator position sensor 1 circuit voltage outside ot operating range
            P2125 - accelerator position sensor 2 circuit plausibility error
            P0100 - Mass air flow sensor voltage outside of operating range
            P0190 - Fuel pressure sensor voltage outside of operating range
            P0235 - Boost pressure sensor voltage outside of operating range
            P0520 - Oil pressure sensor power supply error
            P1608 - Analog-digital converter power supply error

            Стойностите на датчиците са 0 волта на всичките а напрежението на акумулатора го мери компа на 6 волта.

            Пробвах да изтрия грешките, но са перманентни. Замерих всички кабели на опоменатите сензори за връзка от букса до букса, както и за късо към маса или захранване. Мерих също съпротивленията на кабелите с 5V захранване към маса (за да проверя дали замасява някъде). Сензорите получават захранване от 5 волта. Това което ми остана е да замеря вътрешните съпротивления на самите датчици. Попаднах на тема в американски форум мисля че беше, в която описваха същите проблеми и факта че зачестяват в Jeep общността. При повечето имаше замасяване на захраващия кабел на един или повече датчици (понеже често е едно и също захранване). Най-честия проблем се появява под акумулатора. Снопът кабели прави дъга над кормилия прът и там често се получава триене, което води до нарушаване на излоажията на кабелите и съответно до замасяване. От там гори и съответния модул в компа и става интересно. При нас обаче кабелите са здрави на това място.

            Понеже датчиците са захранени правилно и не окрих грешка по окабеляването съм набедил компа и ще го пращам за ремонт. Единственото ми притеснение е че като се върне от ремонта и го монтирам може пак да изгори. Имало е някаква причиана за повредата си мисля.
            Като следващи стъпки съм запланувал:
            - измерване на съпротивленията на датчиците - евентуално някой от тях замасява на корпуса
            - да проследя съответните кабели по веригата и да проверя за механично нараняване някъде (протриване, закъсване и тн)

            Представям си че AD конвертора е заминал и от там не може да чете аналоговите инпути правилно. Все пак трябва да има някаква причина да изгори. Също намирам за интересно че на датчика за налягане на маслото пише power supply error, а на другите че са извън оперативен диапазон.

            Някакави идеи? Някой има ли опит с такъв проблем. Изглежда ми по чуждестранните форуми сякаш е сравнително типичен за WJ с 2.7CRD.

            Коментар


            • #9
              Премери всички изходни 5В захранващи напрежения от компа към датчици при всичко закачено.
              Откачи датчика за налягане на маслото и виж дали се повтарят грешките.

              Коментар


              • #10
                Първото не съм го правил, щото не съм сигурен как точно да измеря със всичко закачено. Мислех си с игла да пробия изолацията. Някакъв трик тук?
                Помня че откачах всички сензори един по един и пробвах да изтрия грешките, но не се изтриваха. Сега като се замисля, датчика за налягане на маслкото е малко наврян, та не си спомням дали бях последователен и дали съм пробвал с всички датчици. Този датчик конкретно е известен да прави проблеми ли?

                Коментар


                • #11
                  При положение, че компа записва грешка за захранването на датчика за измерване на налягането на маслото, логично е първо той/веригите му / да се проверят , а той да се откачи за проба.,

                  "късо" на захранване +5V на датчиците към маса не е толкова опасно. Почти винаги защитата издържа без последствия.
                  Много по-опасно е късо на "масата" от захранването на датчиците към металните части по двигателя/СК .

                  Коментар


                  • #12
                    Определено е логично. Не знам защо не обърнах внимание че грешката на този датчик е различна от на другите. Все още се уча как точно се измерват електриките по колите, та нямам изградена систамтика. Благодаря за съвете. Ще измеря и ще напиша какво е станало.

                    Коментар


                    • #13
                      Захранващото напрежение на датчика за измерване налягането на маслото при всичко закачено е 0.13V. При разкачена букса на датчика и измерване на контактите на буксата напрежението е същото. Същото напрежение измервам при закачена букса на датчика и на сигналния кабел. Грешките не могат да се изтрият при разкачена букса на който и да е датчик.

                      Измерих и съпротивленията в различни комбинации. Понеже забелязах че измервам различни съпротивления при правилни и разменени полюси на мултицета, реших да запиша и двете. В зависимост от принципа на датчика мога да си представя че има разни диоди или други компоненти които да променят съоротивлението при разменени полюси. За странно намирам обаче че при измерване на кабели (откачени букси на датчика и на компа) пак дава отклонения. Трябва ли да се съмнявам в мултицета? Ето резултатите от измерването:

                      Натиснете снимката за да я уголемите  Име:измервания.png Прегледи:0 Размер:16.0 КБ ID:6916434
                      Намирам за много интересно че мерейки едни и същи кабели на буксата на датчика и на буксата на компа, получавам различни стойности. Говоря за измерването 0V захранване към +5V захранване при откачена букса на датчика. И все пак ако резбирам правилно, би трябвало да има контакт между 0V захранване и +5V захранване и то този контакт би трябвало да е някъде по кабелите. Правилно ли разчитам резултатите? Липсата на напрежение при разкачена букса на датчика сочи и към изгорял комп, нали така?

                      Коментар


                      • #14
                        Сега се замислих че датчика е възможно да споделя захранване с друг датчик и тези съпротивления дето съм мерил да не се отнасят само към веригата. Погледнах в ръководството и видях че наистина е така. Датчкика за налягането на турбото се захранва от същите пинове на компа. Прикачвам ръководството ако на някой случайно му потрябва. Мисля да постъпя така:
                        • ще измеря наново всички напрежения на всичките сензори с грешка при всичко закачено както предложи stefsab
                        • ще измеря същите напрежения на откачена букса един по един
                        • ще откачам един по един датчиците за да видя дали ще се върне напрежението на датчика за налягане на маслото (в случай че някой датчик има вътрешен контакт към блока на двигателя)
                        • Ще измеря отново захранващата верига на датчика за налягане на маслото при откачени всички датчици.
                        За жалост имам само основни познания и разбиране по темата и се надявах някой да помогне с тълкуването на данните и да предложи правилен процес на изпълнение. Очевидно не съм достатъчно систематичен, след като често стигам до извода че пропускам разни фактори.
                        Прикачени файлове

                        Коментар


                        • stefsab
                          stefsab коментира
                          Редактиране на коментар
                          На това 5V захранване са: датчик налягане на турбината, датчик налягане на маслото, датчик налягане на охладилния агент в климатика.
                          Откачи ги и трите. Виж "на контакт" дали ще имаш +5V в захранващия проводник на някоя от откачените букси.
                          Ако ти е по-лесно - виж какво напрежение има на 23 краче на компа.

                      • #15
                        Вчера разглобих още по джипа за да стигна до датчика на налягането на охладителния агент в климатика. Там забелязах натиснат сноп кабели, в който въвят точно тези до споменатия датчик. Откачих абсолютно всички датчици които са с грешки + този на налягането на климатика. В този момент все още мерих 0.16 волта на захранващите кабели на датчика за налягане на маслото. Реших да замеря напрежението на плюса и минуса от захранването на сензорите за налягане към масата на купето и се оказа че на плюса си идват точно 5.00 волта (до колкото е верен мултицета ми), а на нулата 4.86 волта. Тук виждам 3 варианта:
                        • Кабела на минуса от захранването се допира до +5 волта
                        • някой от останалите датчици и компоненти по веригата прави проблем
                        • Компютърът не праща правилен сигнал на минус кабела на датчиците за налягане
                        Правилно ли разсъждавам? Ето всички които са на този минус кабел (маркирах с червено):

                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:ECU_sensor_ground.jpg
Прегледи:500
Размер:46.4 КБ
ID:6916786
                        Освен трите сензора за налягане откачих следните датчици, споделящи същия минус (пин 21 на компа) един по един:
                        • температура на охладителната течност (ECT sensor)
                        • температура на акумулатора (Battery tem sensor)
                        • ниво на горивото в резервоара (Fuel level sensor)
                        • температура на въздуха във всмукателния колектор (Intake air temp)
                        Останалите датчици / компоненти по веригата не можах да намеря или не ми остана време да търся:
                        • позиция на лоста на раздатката (Transfer case position sensor) - къде е?
                        • сензор за вода в горивото (Water in fuel sensor) - къде е?
                        • MUX SPEED CONTROL - какво е това?
                        Тези които намерих откачих един по един и след всяко откачане мерих напрежението на проблемния минус спрямо масата на купето. Нямаше никаква промяна при откачането на който и да е сензор освен на един - ниво на горивото в резервоара. След като го откачих напрежението падна от 4.86 на 4.32 волта.

                        Леко съм объркан и не знам как да продължа. Има ли начин да проверя дали ECU-то праща 0 волта на пин 21 изключвайки въздействието на потенциален проблем по веригата (или някой от неоткачените датчици) вурху измерването? Мислих си да срежа кабела след ECU-то ама ми идва прекалено вандалско решение. Остава всъщност да открия останалите компоненти вързани на този минус кабел. Като ги намеря и откача ако проблемът е все още наличен остават дтугите две причини за проблема - въпросняит кабел е с нарушена изолация и се допира до 5 волта или ECU-то. Организирал съм ремонт на компа в една фирма която се занимава с това, но не смея да го пратя още щото не съм категоричен че има проблем в него.

                        Датчиците които са регистрирани със signal out of range (сигнал извън допустимите стойности) не мисля че са проблемни, а по-скоро това, че A/D конвертора не е захранен правилно, предизвикава грешно отчитане на напрежението на аналоговите входове от страна на компютъра. Иска ми се преди да пратя компютъра за ремонт да отстраня проблемът с минуса на датчиците за налягане и да видя дали останалото ще се оправи. Единствено ще е кофти ако се окаче че самият комютър има вътрешен проблем и потенциалът на пин 21 е грешен. Дори и да е така, не би ли трябвало да има причина този комп да изгори? Не ми се иска да ремонтираме компа, да го монтираме и пак да изгори по същата неотстранена причина.

                        Коментар


                        • Мартин Ташев
                          Мартин Ташев коментира
                          Редактиране на коментар
                          Не съм го мерил на компа директно. Някакви идеаи как да го направя? Освен пак да пробия кабела с остър връх на мултицета, но не съм гледал как са опаковани кабелите на буксата на компа. Така като меря близо до компа изключвам ли въздействието на евентуален проблем по веригата? Имам предвид че ако компа изкарва 0 и 5 волта на тези крачета, но някъде по веригата има проблем, мултицета ще засече ли този проблем (тоест отново да меря тези 0.16 волта или ще измеря наистина напрежението на крачетата? Иначе като го меря на който и да е от трите датчици за налягането (масло, климатик и налягане на турбото) е 0.16 волта при всичко закачено и пак толкова при откачени датчици. Промени се леко след като откачих датчика за ниво на горивото в резеровара.

                        • stefsab
                          stefsab коментира
                          Редактиране на коментар
                          Огледай внимателно натиснатия сноп кабели за нарушена изолация на някой проводник.
                          Премери напреженията на краче 21 и 23 спрямо минуса на акумулатора.

                        • Мартин Ташев
                          Мартин Ташев коментира
                          Редактиране на коментар
                          Натиснатия сноп кабели го освободих (откачих всчики датчици и захващания по купето) Огледах го вниамтелно и нищо не намерих. Също пробвах да меря напрежението докато размествам кабелите, но без резултат. stefsab, можеш ли да ми обясниш как точно да измеря на крачетата на компютъра?

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X