Обява

Свий
Няма добавени обяви.

KJ 2005 2.8CRD самоблокира се задния мост

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • KJ 2005 2.8CRD самоблокира се задния мост

    Здравейте! Днес джипката ми погоди нов номер. Не я бях движил около седмица заради една карантина и се наложи да изляза. При излизане на десен завой от паркинга усетих някакво задържане - сякаш колата се товареше при завиване, но не и при изправяне на волана. Раздатката си стоеше на 2WD. Направо не се усеща задържане, но започна ли да звивам, независимо при движение назад или напред, наляво или надясно, задния мост задържа и усещам как задните гуми се тътрят. Включих на 4FULL и пак имаше задържане, но успях да изляза от паркинга, някъде отзад са чу изтропване и моста се освободи. Изминах около стотина километра само на Фул тайм - в това число на сняг и лед в Балкана, след което се върнах в града и спрях пред един магазин. Включих от любопитство само на заден мост и отново усетих задържането при завиване и тътрузенето на гумите. Включих на фултайм и излязох от паркинга, като задържанто продължи в завоите, докато нещо изтропа отзад и се оправи. Сега не смея да върна на заден мост. Върна ли - мога да се движа само направо, поради което предполагам, че ми блокира диференциала отзад. Раздатката е 242, АСК 535RF. Може ли някакви насоки?
    JEEP Liberty 2.8CRD Limited 2005

  • #2
    Добавката (тип "китова сперма" ) има ли я? Или си се доверил на приказките, че "щом на маслото пише, че е за LSD, значи няма нужда от добавка?
    България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

    Коментар


    • ivo929
      ivo929 коментира
      Редактиране на коментар
      А би ли споделил защо трябва да се слага добавка,на масло,което е за ЛСД?И дали вярваш че тези американски сандъци,трябва да се карат само с Мопар и техните продукти.Стана ми интересно.Ще споделя и аз наблюдения върху моето чероки.

    • ARTU73
      ARTU73 коментира
      Редактиране на коментар
      Преди повече от година обслужвахме дифовете и освен маслото е добавена и добавка за ЛСД на МОПАР.

  • #3
    А дали раздатката наистина е на 2WD ?

    Пробвай преди превключване на раздатката да сложиш скоростите на неутрална.
    Или да върнеш малко назад

    Не е невъзможно и връзката между лоста и самата раздатка да не е в ред и реално вместо на 2wd да си на парттайм.
    Последно редактирано от Чавдар (V93); 30-01-22, 16:29.
    Ние не сме неутрални!

    Коментар


    • Bogoljub Gagic
      Bogoljub Gagic коментира
      Редактиране на коментар
      Щом нещо му "изтропва отзад" и диференциалът освобождава - само масло ще да е (замръзнало, без добавка, менте и т.н.) ?

  • #4
    нормално е на на 4full да прави така, междуосевия диф ти е отворен и щом задния диф задържи, целия въртящ момент се прехвърля на предния мост. Иначе при равни условия разпределението е 52/48 задни/предни. Кога си сменял последно маслото и какво му сипаха?
    ________________________________________________
    Subaru OUTBACK 2,5
    Hyundai TUCSON 2.0

    Коментар


    • Bogoljub Gagic
      Bogoljub Gagic коментира
      Редактиране на коментар
      Да-а-а и ефектът се засилва при зимната хлъзгавица, преди това може да не се е усещал.

  • #5
    През м.юли 2020 год. ми е сменяно маслото на задния диф, сложена е добавка за ЛСД на МОПАР. При движение на лоста на раздатката - на таблото си светват правилно позициите. И аз в началото мислех, че нещо е замръзнало по дифа, но качих от Стара Загора до с.Борущица, а по пътя си имаше сняг и лед, като карах на Фул тайм. Винаги сменям раздатката при спрял автомобил и на неутрал.
    JEEP Liberty 2.8CRD Limited 2005

    Коментар


    • IvanIvanovi
      IvanIvanovi коментира
      Редактиране на коментар
      а кога последно си проверявал колко от него е останало? /Включването май можеше и в движение, само 4-LO спрял. /

    • ARTU73
      ARTU73 коментира
      Редактиране на коментар
      Нямам основания да подозирам изтекло масло от дифа - няма капки от долу, паркирам на едно място и би ми направило впечатление. Така или иначе утре в сервиза ще проверят.

  • #6
    Първоначално публикуван от ARTU73 Преглед на мнение
    ..
    Винаги сменям раздатката при спрял автомобил и на неутрал.
    Това пък защо?!?

    От 2wd към парттайм или фултайм, както и обратно може да се превключва в движение до 88 км/ч без никаква необходимост да се включва на неутрална.
    Неутрална се използва при включване на / от бавни и то не на място, а при бавно движение.

    Не че не можеш и на място, но така в същност може да е по-трудно или даже да не се получи


    Ние не сме неутрални!

    Коментар


    • ARTU73
      ARTU73 коментира
      Редактиране на коментар
      Тъй като четох, че парт там на сух асфалт може да повреди раздатката, а за да превключа от 2WD към Фултайм трябва да премина през парттайм, затова предпочитам от място да си избера режима и така да шофирам. Принципно си карам почти целогодишно на заден мост, с изключение на редките дни, когато в града има сняг. Тогава си превключвам фултайм още преди потегляне. От миналата година се налага да пътувам към вилата ни в Балкана и след Радунци винаги преминавам на фултайм. При излизане на асфалта връщам на заден мост.

  • #7
    ivo929 коментира
    Днес, 18:07
    А би ли споделил защо трябва да се слага добавка,на масло,което е за ЛСД?И дали вярваш че тези американски сандъци,трябва да се карат само с Мопар и техните продукти.Стана ми интересно.Ще споделя и аз наблюдения върху моето чероки.
    Защото има много ментета, особено на "Кастрол". Дядо Владо напр. винаги слага добавка, независимо какви дитирамби пише на опаковката на маслото.

    ARTU73, ти не беше ли писал преди време за някакви повреди именно в задния диференциал - нещо счупена фрикционна шайба, или се лъжа ?
    Защото тия фрикционни шайби по принцип в някакъв момент се износват - но тогава просто престава да работи LSD-то, нищо друго. Виж, ако и била дефектна и се е счупила, а пък е сложен някакъв афтърмаркет с най-вероятно китайски произход, може пак да се е счупила шайба ?
    България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

    Коментар


    • ARTU73
      ARTU73 коментира
      Редактиране на коментар
      Да, тогава сменихме задния диференциал. Имаше счупена фрикционна шайба от LSDто и беше станало леш вътре. Свалихме диф от друг Черок и не са сменяни пластини, тъй като бяха наред.

  • #8
    Артуре, я звънни
    0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

    Коментар


    • ARTU73
      ARTU73 коментира
      Редактиране на коментар
      Утре, Дядо Владо, сега стана късно.

  • #9
    Първоначално публикуван от ARTU73
    Тъй като четох, че парт там на сух асфалт може да повреди раздатката, а за да превключа от 2WD към Фултайм трябва да премина през парттайм, затова предпочитам от място да си избера режима и така да шофирам. Принципно си карам почти целогодишно на заден мост, с изключение на редките дни, когато в града има сняг. Тогава си превключвам фултайм още преди потегляне. От миналата година се налага да пътувам към вилата ни в Балкана и след Радунци винаги преминавам на фултайм. При излизане на асфалта връщам на заден мост.
    Каране на парттайм на твърда равна повърхност може да повреди раздатката, но не и за секундата, която ще ти отнеме да превключиш.

    Чети какво пише производителят
    ,
    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:242-shift.jpg Прегледи:0 Размер:374.6 КБ ID:6812972


    Спокойно си превключваш в движение. Кеф ти на партайм,1 кеф ти на фултайм и обратно.

    На място превключваш не на неутрална може да се наложи да включиш на задна и после пак на D.

    Бавни (които също са режим парттайм се включват с лазене на джипа и скорости на неутрална.
    На място може и да не успееш да ръгнеш 4Lo.

    Имай предвид, че в режим фултайм едно колело да забуксува и си дотам. Междуосевият диференциал е отворен.
    Ние не сме неутрални!

    Коментар


    • ARTU73
      ARTU73 коментира
      Редактиране на коментар
      Да си призная 4Lo не ми се е налагало никога да включвам.

  • #10
    Проблемът се оказа в лоста за раздатката и механизма му. На таблото показва Full Time, но си стои на Part Time. И естествено на асфалт не иска да върви и да завива. Вече е оправено. Благодаря на всички!
    JEEP Liberty 2.8CRD Limited 2005

    Коментар

    Активност за темата

    Свий

    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

    Зареждам...
    X