Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблем с климатика WJ 4.7

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Проблем с климатика WJ 4.7

    Здравейте!Колата е Grand Cherokee WJ 4.7 223 hp. Имам проблем с климатика,който се изразява в това,че климатика тръгва да духа студено 15-30 мин и след това компресора включва и изключва постоянно и държи 30 бара налягане! Ходих при 2-ма майстори,като според първия системата има запушване някъде в таблото,а според втория е запушена капилярната тръбичка! Търсихме къде е и се оказа,че е в една от тръбите,която влиза в купето в едната стра,а от другата влиза в радиатора! Четох на много места по американски форуми,че се сменя цялата тръба!Тръбата струва 30 долара и 100-130 долара доставка,което за момента не ме устройва! В Скорпион цената е 290 лв 😦 Въпроса ми е според вас дали може да се резне за да се смени капилярката и после да се залепи? Прикачвам снимка на тръбата от нета !
    Благодаря на отзовалите се 😁
    Последно редактирано от kdragostinov; 10-07-21, 22:45.

  • #2
    О.К. да се "резне" и да ти дадат 20 лв да си имаш за джобни ли?
    Някои неща струват някакви пари и ще трябва да ги плащаш ако искаш да ги ползваш........
    0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

    Коментар


    • #3
      Аз за това питам 😉 най-вероятно ще поръчвам нова,но с питане до Цариград се стига! Може някой да е имал подобен проблем и да има решение!
      Намерих един начин за справяне с проблема и с начин за последващо обслужване на капилярката,но не намирам тази част в нета 🤨

      https://youtu.be/9IBtIZksRFY

      Все пак благодаря,Дядо Владо
      Последно редактирано от kdragostinov; 11-07-21, 11:16.

      Коментар


      • #4
        И какъв е проблема да се среже и после да се запои!?
        Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.

        Коментар


        • #5
          Не знам,за това питам

          Коментар


          • #6
            Проблем е цената на услугата, тръбите са алуминиеви и на място няма как да стане, а като се махне защо пък да се реже, отделно източване и обратно пълнене на климатика. Друга тема за разговор е , че в купето радиатора е с достатъчно големи тръби и силно се съмнявам там да има какво да го запуши, т.е "майсторите" малко ми се струват нефелни. Виж вода в системата стар филтър дехидратор и т.н бих възприел, ама пак е пари , а в първия пост е писано че нещо наличните пари не са много...........
            0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

            Коментар


            • #7
              Въпросната тръба се сваля лесно,въпроса е че самата капилярка е вътре! Дехидрататора работи нормално,поне според майсторите! Писах темата само за обратна връзка с някой колега,който е сменял или имал такъв проблем или такъв който е запоявал такъв тип тръби! Въпроса с парите не е толкова страшен,доставка за 15-20 дни ме спира и за това исках да знам дали ще стане с лепене,поне временно

              Коментар


              • #8
                Понеже съм запоявал подобна тръба (но чиста тръба, с нищо вътре), мога да кажа че хич не е тривиална занимавка - при мен стана от 5-ия опит. Беше тръбата между компресора и кондензатора, защото бях принуден да сложа кондензатор от возило с друг двигател с малка разлика.

                Според мен единствения шанс това да се поправи е да се свали и да се пробва продухване в обратна посока + евентуално промиване с подходящи химии.

                И не на последно място, когато по климатичната инсталация има запушване, там е заскрежено. Да се запуши нещо след филтър-дехидратора е почти невероятно - най-често се запушва или самия филтър-дехидратор, или кондензатора (външния радиатор), защото до тах достигат отпадъчни неща от работата на компресора. Филтър-дехидратора точно затова е сложен след кондензатора и преди изпарителя (вътрешния радиатор) - за да не достигат боклуци до местата с теснотии.

                Имай предвид че да намериш читав климатикаджия, колкото и компетентно да ти звучат, е малко като бялата лястовица - говори се че има такива, ама никой не ги е виждал. Стане ли въпрос за нещо повече от очеизвадна повреда, никакви ги няма в диагностиката.

                Ако е сигурно че е тая тръба, бих я купил от Скорпион, ако е налична. Другия вариант е да я търсиш от морга.


                Но пак да питам - по какви точно признаци решиха че точно тая тръба е запушена? Ако по въпросната тръба няма заледяване или конденз никъде, от сега ти казвам че не тя е причината. Заради такъв умник си разглобявах таблото до голо и смених изпарител+ТРВ, естествено с нулев ефект.
                Последно редактирано от sparkybg; 12-07-21, 13:00.
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • #9
                  Първоначално публикуван от kdragostinov Преглед на мнение
                  Здравейте!Колата е Grand Cherokee WJ 4.7 223 hp. Имам проблем с климатика,който се изразява в това,че климатика тръгва да духа студено 15-30 мин и след това компресора включва и изключва постоянно и държи 30 бара налягане! Ходих при 2-ма майстори,като според първия системата има запушване някъде в таблото,а според втория е запушена капилярната тръбичка! Търсихме къде е и се оказа,че е в една от тръбите,която влиза в купето в едната стра,а от другата влиза в радиатора! Четох на много места по американски форуми,че се сменя цялата тръба!Тръбата струва 30 долара и 100-130 долара доставка,което за момента не ме устройва! В Скорпион цената е 290 лв 😦 Въпроса ми е според вас дали може да се резне за да се смени капилярката и после да се залепи? Прикачвам снимка на тръбата от нета !
                  Благодаря на отзовалите се 😁
                  Ще ти дам телефон на лично да ти спестя маса главоболя!
                  Мисля че се сещам от къде може да е проблема, но трябва да те питам това-онова, за да бъда сигурен!
                  Ако има ефект ще пиша да се знае и от другите!
                  А за сега: излизат ли някакви грешки при теста с ключа на колата (виж в нета как ставаше)?

                  Коментар


                  • #10
                    Значи климатика тръгва и прави лед вътре,ако изгася и запаля започва да включва и изключва компресора през интервал от 10-15 секунди и съответно студения въздух почти изчезва от духалките! НЕ РАЗБИРАМ ОТ КЛИМАТИЦИ,но ми казаха че не е нормлано да държи 30 бара налягане,при положение че трябва да държи 17-19бара! Имаше теч на фреон в горната част (плочка) на самия компресор.като е отстранен чрез смяна на някаква гарнитура,като ми обясниха че това е необичайно от там да избие фреон. Вчера забелязах,че ми излиза греша P0645 JEEP - Air Conditioning Clutch Relay Circuit Malfunction,но един от майсторите е пробвал някакви релета и не знам,ако е вадил въпросното дали компа не записва грешка!
                    Климатика духа зверски,но нещо го кара да спира и никой не знае какво !!!

                    Коментар


                    • #11
                      Еми точно там, откъдето започва да прави лед, е запушването. Де-факто изпарението се случва там, вместо в изпарителя (вътрешния радиатор).

                      И да, климатика ти изключва по налягане. Около 20 бара обикновено е нормалното високо налягане. Това наистина са признаци за запушване, но лед не трябва да прави никъде - нормалното място за изпарение е изпарителя, а там има датчик, който изключва компресора при температура около нулата (но малко над нея), точно с цел да не обледенява.
                      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                      Коментар


                      • #12
                        Извинявам се за неправилното изразяване,имах предвид,че изстудява много

                        Коментар


                        • #13
                          Ако не обледенява никъде се насочете или към запушен кондензатор, или към неработещ датчик за температурата на изпарителя.
                          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                          Коментар


                          • #14
                            Когато за сефте видях такъв климатик ( с orifice tube) се облещих яко.
                            Ясно че бачка ама и без за съм спец по топлотехника ми е ясно че е дървения отвсякъде и е сковано с цел икономия ( което пак е спорно).
                            При климата с orifice tube регулирането колко да се изпарява е по ниското налягане в Акумулатора и да уточня че балумбата дето я има в тоя случаи не е филтър дехидратор а се казва АКУМУЛАТОР. Като функции е доволно същото каквото прави и филтъра-дехидратора но има и разлики.
                            Ето 2 снимки за ориентация ,описания и т.н има в мрежата с тонове.
                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:jeep_AC.jpg
Прегледи:418
Размер:55.2 КБ
ID:6755438
                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:AC-block-diagram-orifice-tube-system-2.jpg
Прегледи:503
Размер:171.9 КБ
ID:6755440

                            kdragostinov- провери low pressure switch - по памет е на акумулатора ама не съм сигурен- може да не изключва и да ти се заледява изпарителя и тогава няма да има студено. По описанието дет си написал поне на това изглежда щом отначало работи зверски.Може и да има запушване ама ако е запушена orifice tube то тогава и в началото няма да духа студено щото няма да пропуска достатъчно .
                            Ако все пак е запушено – смяната на тръбата с orifice tube – всичко друго е локум.Също бих сменил и Акумулатора и продухване на системата –обикновено тва дет е засрало orifice tube е само част от това дето се мандахерца по тръбите на климатика.
                            Прикачени файлове
                            Последно редактирано от brpi; 13-07-21, 04:53.

                            Коментар


                            • #15
                              Благодаря за насоките!!!!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X