Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Налягане на маслото KJ 2003, 2.8CRD

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Налягане на маслото KJ 2003, 2.8CRD

    Здравейте,
    Имам следният проблем с лампата на маслото.
    Джипът е Чероки 2003, 2.8CRD, 150 коня на около 235000км.
    При студен двигател и паркиран на паркинга от 3-4 дни, при палене лампата на маслото напоследък гасне на 15-та секунда, приблизително.
    Но не всеки път. От месец насам забелязвам, че го прави само понякога. Понякога гасне на 2-рата секунда на студен двигател.
    При топъл двигател гасне на втора-трета секунда.
    Освен това, звукът на двигателя се променя след гаснене на лампата и става малко по-тих.
    Маслото е на 6000км Мотул 5W40, филтъра е Champion С101. Този модел филтър ползвам от години и знам, че има клапан за задържане на налягането.
    Веднъж се излъгах с филтър на MANN W 719/14 и лампата гаснеше пак на 15-тата секунда. Предполагам е нямал клапан.
    Дали филтъра e дал фира? Един майстор ми предлага да минавам на 10W40.
    Благодаря за съветите предварително.


  • #2
    Провери байпаса на маслената помпа. Възможно е и моторът да е просто износен. Щом променя шума, когато угасне лампата, едва ли е датчик. Клапанът на филтъра, служи за да държи масло в системата, когато двигателят не работи. Ако не е ОК при всеки старт ще обезвъздушава.
    "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

    Коментар


    • #3
      Налягането се мери лесно:първо на око като отвиеш капачката на маслото при работещ двигател с предварително подготвена салфетка за да се види дали пръска и ако пръска обилно може на ход до сервиз където да го премерят с манометър от страната на датчика.Не помня,защото не мерих аз л,но май беше вързано или с температурата на мотора или с оборотите.В зависимост от показанията на манометъра се предприемат следващите стъпки.При мен беше датчика.Не светеше дълго,а светваше в движение и се включваше такъв зумер да пищи в купето и след първия полеви тест със салфетката на момента се разбра че може да се кара и даже се и покара цяла седмица така.Аз съм с 10w40 на Петро Канада,пълна синтетика и съм доста доволен.Съветвам те и теб да се придържаш към пълната синтетика.Когато закарах колата при Еди Рангелов във връзка с една вибрация,единствената забележка към мотора беше че работи много тихо,каза че по принцип тракат повече.Преди Петрото бях с Мотул 5w40 и тогава си тракаше.Мотула беше от официалния вносител и се доливаше и след ремонта на турбото.С 10w40 долях единствено след смяната на датчика и съвсем малко преди смяната миналия месец за да поддържам едно ниво.

      Коментар


      • #4
        Пробвай с 10/40 и нов филтър, после ще му мислим
        0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

        Коментар


        • #5
          Благодаря за съветите. Другата седмица ще го водя на "лекар" да мерят налягането и да се решава, че вече всеки път гасне на 15-тата секунда. Ще информирам след това откъде е проблема.

          Коментар


          • #6
            Не бързай да тръгваш по сложен и скъп път, според мен сензора за налягане на маслото е пътник, този филм съм го играл три пъти.

            Точно такива симптоми имах.

            Бъдете живи и здрави!

            Коментар


            • #7
              Сложен и скъп ще е пътя да си мислиш, че проблема е в датчика (дето колегата му вика сензор), щото проблема е бързо и евтино отстраним, но ако не е, двигателят ти ще стане на топка като се заварят биелите за вала, а може и да погледнат как изглежда живота навън.
              ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

              Коментар


              • #8
                Малко да събудя темата.
                Проблемът с гасненето остава след смяна на маслото с 10W40 и поредния маслен филтър. Замервано и налягането на маслената помпа и там всичко е наред.
                Миналата седмица пропътувахме 400км, 4 дни престой без никакво палене, на петия ден изгасна на 2-рата секунда.
                Вчера е каран градско в София, днес при палене изгасна на 10-тата секунда.
                Може ли съвет за сервиз в София, където да го погледнат по-обстойно?
                Благодаря!

                Коментар


                • #9
                  Първоначално публикуван от anniepomakova Преглед на мнение
                  Здравейте,
                  Имам следният проблем с лампата на маслото.
                  Джипът е Чероки 2003, 2.8CRD, 150 коня на около 235000км.
                  При студен двигател и паркиран на паркинга от 3-4 дни, при палене лампата на маслото напоследък гасне на 15-та секунда, приблизително.
                  Но не всеки път. От месец насам забелязвам, че го прави само понякога. Понякога гасне на 2-рата секунда на студен двигател.
                  При топъл двигател гасне на втора-трета секунда.
                  Освен това, звукът на двигателя се променя след гаснене на лампата и става малко по-тих.
                  Маслото е на 6000км Мотул 5W40, филтъра е Champion С101. Този модел филтър ползвам от години и знам, че има клапан за задържане на налягането.
                  Веднъж се излъгах с филтър на MANN W 719/14 и лампата гаснеше пак на 15-тата секунда. Предполагам е нямал клапан.
                  Дали филтъра e дал фира? Един майстор ми предлага да минавам на 10W40.
                  Благодаря за съветите предварително.
                  След като се променя звука на двигателя , значи докато е шумен няма мазане. Според мен проблема е в маслената помпа , след престой остава празна и е нужно време за да се напълни с масло и да направи налягане. Не го прави всеки път , защото износването е в определени участъци и при всяко гасене на двигателя е различно. Трябва да се свали масления картер и да се прегледа всичко от грубия филтър/цедката/ до изхода на помпата.
                  В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                  Коментар


                  • anniepomakova
                    anniepomakova коментира
                    Редактиране на коментар
                    Ще проверя и ще дам отговор за педала на спирачката.

                  • anniepomakova
                    anniepomakova коментира
                    Редактиране на коментар
                    Вчера тествах педала на спирачката, докато светеше лапмата за маслото. Педалът потъва плавно до средата. Не е нито твърд в самото начало, нито пък потъва много навътре. Има ли някаква зависимост в случая?

                  • motor_men
                    motor_men коментира
                    Редактиране на коментар
                    Имах един бус на който също светеше лампата за маслото по 10-15 секунди , със застудяването започна да свети по 20-30 секунди. Докато нямаше налягане , педала на спирачките беше твърд , с загасването на лампата , педала омекваше/сервото работеше/. С подмяната на вакуум помпата , лампата гаснеше бързо.

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X