Привет! Проблемът е, че след палене алтернатора не заработва. Трябва да мине известно време и 10-15мин и почва да работи нормално - 14,4-14,7в. И така до следващо палене. Дори за 5 мин да е загасен и след това не заработва веднага. Та кое да сменям и как да направя диагностика? Четки+регулатор, диоден блок или шайба-съединител (фрай-лайф)?
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Проблем с алтернатора Grand Cherokee WK 3.0
Свий
X
-
Преди няколко месеца имах същите симптоми.
Две седмици след като започнаха, спря да зарежда съвсем.
Колектор, четкодържач, лагери, задвижваща шайба и труд за ремонта на генератора струваше под 200 лв.
И това е момента за ремък, ролки и обтегач.Последно редактирано от Pavkata_svt; 13-11-20, 17:51.
Коментар
-
Аз съм с друг джип - Чероки(Либърти),но скоро и аз имах проблеми с алтернатора. При ниски обороти и/или по-голямо натоварване му падаше напрежението до и под 13 волта. Спра на светофар,изгаснат ми ДРЛ светлините (моите се палят от повишеното напрежение).
Купих ремонтиран в завод в Мексико за АС Делко и всичко заспа. С монтажа ми излезе 500 лева. Така и не стана ясно,какво му е на стария. Отиде на тавана. Новия е 160 ампера,стария - 150.
Не знам за вашите,но на тези Чероци,като моя напрежението им се регулира от компютър чрез промяна на магнитното им поле. Ако проблема е там,генератора е за боклука, или за пренавиване. Затова предпочетох моя вариант.Dacia Duster 1.5 dci 115Hp 4х4 - Екзотика на колела.
Коментар
-
Първоначално публикуван от Валери Недялков Преглед на мнениеАз съм с друг джип - Чероки(Либърти),но скоро и аз имах проблеми с алтернатора. При ниски обороти и/или по-голямо натоварване му падаше напрежението до и под 13 волта. Спра на светофар,изгаснат ми ДРЛ светлините (моите се палят от повишеното напрежение).
Купих ремонтиран в завод в Мексико за АС Делко и всичко заспа. С монтажа ми излезе 500 лева. Така и не стана ясно,какво му е на стария. Отиде на тавана. Новия е 160 ампера,стария - 150.
Не знам за вашите,но на тези Чероци,като моя напрежението им се регулира от компютър чрез промяна на магнитното им поле. Ако проблема е там,генератора е за боклука, или за пренавиване. Затова предпочетох моя вариант.
Коментар
-
Eдин въпрос: колко пари ти излязоха частите?
Не всеки може да ремонтира алтернатор,така че в сметката включи и някакви пари за труд. Ако са малко и си спестиш парите за труд, при успех с ремонта ще е добре. Но не всеки може да го направи сам.
Аз купих готово решение - нова,монтирана шайба(моята изисква специален инструмент за монтаж/демонтаж и струва 200 лева в България), обновен заводски(оригинален) алтернатор.Последно редактирано от Валери Недялков; 16-11-20, 15:06.Dacia Duster 1.5 dci 115Hp 4х4 - Екзотика на колела.
Коментар
-
Първоначално публикуван от Валери Недялков Преглед на мнениеПисал съм защо. Освен регулатора и блока с четките има регулираща намотка в статора. Компютъра наблюдава напрежението и при промяна по-голяма от 0.5 волта променя управляващия тази намотка ток. Това е PWM регулиране,подобно на 4 пиновите компютърни вентилатори. По този начин се променя магнитното поле на статора,което дава мигновена промяна на напрежението,без промяна на оборотите на двигателя. Поне моя алтернатор Денсо работи така. Ако има пробив в тази намотка е за пренавиване.
И един въпрос: колко пари ти излязоха частите?
Не всеки може да ремонтира алтернатор,така че в сметката включи и някакви пари за труд. Ако са малко и си спестиш парите за труд, при успех с ремонта ще е добре. Но не всеки може да го направи сам.
Аз купих готово решение - нова,монтирана шайба(моята изисква специален инструмент за монтаж/демонтаж и струва 200 лева в България), обновен заводски(оригинален) алтернатор.
Коментар
-
Няма да ви влизам в спора. Според мен нова (заводско рециклирана) или ремонтирана част е според случая.
Учудва ме че ценита са тайна.
Коментар
-
Първоначално публикуван от Валери Недялков Преглед на мнениеПисал съм защо. Освен регулатора и блока с четките има регулираща намотка в статора. Компютъра наблюдава напрежението и при промяна по-голяма от 0.5 волта променя управляващия тази намотка ток. Това е PWM регулиране,подобно на 4 пиновите компютърни вентилатори. По този начин се променя магнитното поле на статора,което дава мигновена промяна на напрежението,без промяна на оборотите на двигателя. Поне моя алтернатор Денсо работи така. Ако има пробив в тази намотка е за пренавиване.
И един въпрос: колко пари ти излязоха частите?
Не всеки може да ремонтира алтернатор,така че в сметката включи и някакви пари за труд. Ако са малко и си спестиш парите за труд, при успех с ремонта ще е добре. Но не всеки може да го направи сам.
Аз купих готово решение - нова,монтирана шайба(моята изисква специален инструмент за монтаж/демонтаж и струва 200 лева в България), обновен заводски(оригинален) алтернатор.Калин Владов,09РСПБЗН
Коментар
-
The amount of DC current produced by the generator is controlled by the EVR (field control) circuitry contained
within the PCM. This circuitry is connected in series with the second rotor field terminal and ground.
....along with data from monitored line voltage, is used by the PCM to vary the battery charging rate.
This is done by cycling the ground path to control the strength of the rotor magnetic field. The PCM then compensates
and regulates generator current output accordingly.
REGULATOR - VOLTAGE
DESCRIPTION
The Electronic Voltage Regulator (EVR) is not a separate component. It is actually a voltage regulating circuit
located within the Powertrain Control Module (PCM). The EVR is not serviced separately. If replacement is necessary,
the PCM must be replaced.
OPERATION
The amount of DC current produced by the generator is controlled by EVR circuitry contained within the Powertrain
Control Module (PCM). This circuitry is connected in series with the generators second rotor field terminal and its
ground.
Voltage is regulated by cycling the ground path to control the strength of the rotor magnetic field. The EVR circuitry
monitors system line voltage (B+) and battery temperature (refer to Battery Temperature Sensor for more information).
It then determines a target charging voltage. If sensed battery voltage is 0.5 volts or lower than the target
voltage, the PCM grounds the field winding until sensed battery voltage is 0.5 volts above target voltage. A circuit in
the PCM cycles the ground side of the generator field up to 100 times per second (100Hz), but has the capability
to ground the field control wire 100% of the time (full field) to achieve the target voltage. If the charging rate cannot
be monitored (limp-in), a duty cycle of 25% is used by the PCM in order to have some generator output.
https://files.offroad-bulgaria.com/n...2006-KJ-SM.pdfПоследно редактирано от Валери Недялков; 16-11-20, 15:04.Dacia Duster 1.5 dci 115Hp 4х4 - Екзотика на колела.
Коментар
-
Валери - поправи ме ако греша, но аз от схемата виждам, че алторнетора е нормален, но "реле-регулатора" е изнесен в блока на мотора. В динамото си има статор, диоден блок и ротор с четки. Четките са свързани директно с блока на мотора.Най ме е страх от хора без мечти...
Коментар
-
Регулатора е изнесен,но въздейства на алтернатора чрез намотката на контакти 1 и 2 от схемата(ротора). При мен контакт 2 е вътрешно свързан към маса,та линията е еднопроводна.Последно редактирано от Валери Недялков; 16-11-20, 14:20.
-
-
При мен регулатора е в едно с четките. Управлява се по CAN https://www.onlinecarparts.co.uk/metzger-7651055.html https://www.energyparts-shop.com/en/...o-remy-dra0179 https://www.eenewsautomotive.com/con...ystem/page/0/1 LIN-controlled alternator
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар