Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблем с алтернатора Grand Cherokee WK 3.0

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Проблем с алтернатора Grand Cherokee WK 3.0

    Привет! Проблемът е, че след палене алтернатора не заработва. Трябва да мине известно време и 10-15мин и почва да работи нормално - 14,4-14,7в. И така до следващо палене. Дори за 5 мин да е загасен и след това не заработва веднага. Та кое да сменям и как да направя диагностика? Четки+регулатор, диоден блок или шайба-съединител (фрай-лайф)?

  • #2
    На мен днес на сфетофара ми светна лампата на акумулатора, посвети 10 секунди и изгасна. Не се е повтаряло. Да видим кога ще светне за постоянно.

    Коментар


    • #3
      Преди няколко месеца имах същите симптоми.
      Две седмици след като започнаха, спря да зарежда съвсем.
      Колектор, четкодържач, лагери, задвижваща шайба и труд за ремонта на генератора струваше под 200 лв.
      И това е момента за ремък, ролки и обтегач.
      Последно редактирано от Pavkata_svt; 13-11-20, 17:51.

      Коментар


      • #4
        Вече свети трайно и не зарежда​​​​​​
        В понеделник ще го карам да му леят куршум, ако запали, иначе ще го дърпам
        Ремък и ролки са сменени преди има няма 5000 км, така че не мисля да ги барам.

        Коментар


        • #5
          Аз съм с друг джип - Чероки(Либърти),но скоро и аз имах проблеми с алтернатора. При ниски обороти и/или по-голямо натоварване му падаше напрежението до и под 13 волта. Спра на светофар,изгаснат ми ДРЛ светлините (моите се палят от повишеното напрежение).
          Купих ремонтиран в завод в Мексико за АС Делко и всичко заспа. С монтажа ми излезе 500 лева. Така и не стана ясно,какво му е на стария. Отиде на тавана. Новия е 160 ампера,стария - 150.
          Не знам за вашите,но на тези Чероци,като моя напрежението им се регулира от компютър чрез промяна на магнитното им поле. Ако проблема е там,генератора е за боклука, или за пренавиване. Затова предпочетох моя вариант.
          Dacia Duster 1.5 dci 115Hp 4х4 - Екзотика на колела.

          Коментар


          • #6
            Първоначално публикуван от Валери Недялков Преглед на мнение
            Аз съм с друг джип - Чероки(Либърти),но скоро и аз имах проблеми с алтернатора. При ниски обороти и/или по-голямо натоварване му падаше напрежението до и под 13 волта. Спра на светофар,изгаснат ми ДРЛ светлините (моите се палят от повишеното напрежение).
            Купих ремонтиран в завод в Мексико за АС Делко и всичко заспа. С монтажа ми излезе 500 лева. Така и не стана ясно,какво му е на стария. Отиде на тавана. Новия е 160 ампера,стария - 150.
            Не знам за вашите,но на тези Чероци,като моя напрежението им се регулира от компютър чрез промяна на магнитното им поле. Ако проблема е там,генератора е за боклука, или за пренавиване. Затова предпочетох моя вариант.
            Що реши, че ще е за пренавиване? Има си реле-регулатор с четки, който се сменя, сменя се и диобният блок барабар с капака. Аз взех Реле регулатор Валео, шайба съединител - Валео и колектор + лагер, дези дни ще го подхвана и ще видим дали ще стане, като рециклирано в Мексико. Ако не стане ще сменя и диоден блок

            Коментар


            • #7
              Eдин въпрос: колко пари ти излязоха частите?
              Не всеки може да ремонтира алтернатор,така че в сметката включи и някакви пари за труд. Ако са малко и си спестиш парите за труд, при успех с ремонта ще е добре. Но не всеки може да го направи сам.
              Аз купих готово решение - нова,монтирана шайба(моята изисква специален инструмент за монтаж/демонтаж и струва 200 лева в България), обновен заводски(оригинален) алтернатор.
              Последно редактирано от Валери Недялков; 16-11-20, 15:06.
              Dacia Duster 1.5 dci 115Hp 4х4 - Екзотика на колела.

              Коментар


              • #8
                Първоначално публикуван от Валери Недялков Преглед на мнение
                Писал съм защо. Освен регулатора и блока с четките има регулираща намотка в статора. Компютъра наблюдава напрежението и при промяна по-голяма от 0.5 волта променя управляващия тази намотка ток. Това е PWM регулиране,подобно на 4 пиновите компютърни вентилатори. По този начин се променя магнитното поле на статора,което дава мигновена промяна на напрежението,без промяна на оборотите на двигателя. Поне моя алтернатор Денсо работи така. Ако има пробив в тази намотка е за пренавиване.

                И един въпрос: колко пари ти излязоха частите?
                Не всеки може да ремонтира алтернатор,така че в сметката включи и някакви пари за труд. Ако са малко и си спестиш парите за труд, при успех с ремонта ще е добре. Но не всеки може да го направи сам.
                Аз купих готово решение - нова,монтирана шайба(моята изисква специален инструмент за монтаж/демонтаж и струва 200 лева в България), обновен заводски(оригинален) алтернатор.
                На ЛС за цените

                Коментар


                • #9
                  Няма да ви влизам в спора. Според мен нова (заводско рециклирана) или ремонтирана част е според случая.
                  Учудва ме че ценита са тайна.

                  Коментар


                  • Валери Недялков
                    Валери Недялков коментира
                    Редактиране на коментар
                    Моите не са тайна.
                    От Рокауто с доставка до Германия излезе 467 лева заводски рециклирания генератор. От там с куриер за още 9 лева до България и 20 лева за монтаж. Това е.

                • #10
                  Първоначално публикуван от Валери Недялков Преглед на мнение
                  Писал съм защо. Освен регулатора и блока с четките има регулираща намотка в статора. Компютъра наблюдава напрежението и при промяна по-голяма от 0.5 волта променя управляващия тази намотка ток. Това е PWM регулиране,подобно на 4 пиновите компютърни вентилатори. По този начин се променя магнитното поле на статора,което дава мигновена промяна на напрежението,без промяна на оборотите на двигателя. Поне моя алтернатор Денсо работи така. Ако има пробив в тази намотка е за пренавиване.

                  И един въпрос: колко пари ти излязоха частите?
                  Не всеки може да ремонтира алтернатор,така че в сметката включи и някакви пари за труд. Ако са малко и си спестиш парите за труд, при успех с ремонта ще е добре. Но не всеки може да го направи сам.
                  Аз купих готово решение - нова,монтирана шайба(моята изисква специален инструмент за монтаж/демонтаж и струва 200 лева в България), обновен заводски(оригинален) алтернатор.
                  Доста глупости ,няккой май те е взел за мезе.
                  Калин Владов,09РСПБЗН

                  Коментар


                  • #11


                    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:Untitled.jpg Прегледи:0 Размер:27.5 КБ ID:6671187

                    The amount of DC current produced by the generator is controlled by the EVR (field control) circuitry contained
                    within the PCM. This circuitry is connected in series with the second rotor field terminal and ground.

                    ....along with data from monitored line voltage, is used by the PCM to vary the battery charging rate.
                    This is done by cycling the ground path to control the strength of the rotor magnetic field. The PCM then compensates
                    and regulates generator current output accordingly.

                    REGULATOR - VOLTAGE
                    DESCRIPTION
                    The Electronic Voltage Regulator (EVR) is not a separate component. It is actually a voltage regulating circuit
                    located within the Powertrain Control Module (PCM). The EVR is not serviced separately. If replacement is necessary,
                    the PCM must be replaced.
                    OPERATION
                    The amount of DC current produced by the generator is controlled by EVR circuitry contained within the Powertrain
                    Control Module (PCM). This circuitry is connected in series with the generators second rotor field terminal and its
                    ground.
                    Voltage is regulated by cycling the ground path to control the strength of the rotor magnetic field. The EVR circuitry
                    monitors system line voltage (B+) and battery temperature (refer to Battery Temperature Sensor for more information).
                    It then determines a target charging voltage. If sensed battery voltage is 0.5 volts or lower than the target
                    voltage, the PCM grounds the field winding until sensed battery voltage is 0.5 volts above target voltage. A circuit in
                    the PCM cycles the ground side of the generator field up to 100 times per second (100Hz), but has the capability
                    to ground the field control wire 100% of the time (full field) to achieve the target voltage. If the charging rate cannot
                    be monitored (limp-in), a duty cycle of 25% is used by the PCM in order to have some generator output.

                    https://files.offroad-bulgaria.com/n...2006-KJ-SM.pdf
                    Последно редактирано от Валери Недялков; 16-11-20, 15:04.
                    Dacia Duster 1.5 dci 115Hp 4х4 - Екзотика на колела.

                    Коментар


                    • #12
                      И при мен като е студен не ми зарежда, трябва да минат 2-3 минути преди да почне да зарежда. И не зарежда постоянно, а рязко сменя ампеража от нула до 30... Каква ли е причината?

                      Коментар


                      • #13
                        Износени четки, пробил диод, дала фира система за регулиране на напрежението,лоша връзка,пробила изолация на кабел.....
                        Много може да са. Именно затова купих готовия обновен алтернатор,след като проверих връзките към управляващия модул.
                        Dacia Duster 1.5 dci 115Hp 4х4 - Екзотика на колела.

                        Коментар


                        • #14
                          Валери - поправи ме ако греша, но аз от схемата виждам, че алторнетора е нормален, но "реле-регулатора" е изнесен в блока на мотора. В динамото си има статор, диоден блок и ротор с четки. Четките са свързани директно с блока на мотора.
                          Най ме е страх от хора без мечти...

                          Коментар


                          • Валери Недялков
                            Валери Недялков коментира
                            Редактиране на коментар
                            Регулатора е изнесен,но въздейства на алтернатора чрез намотката на контакти 1 и 2 от схемата(ротора). При мен контакт 2 е вътрешно свързан към маса,та линията е еднопроводна.
                            Последно редактирано от Валери Недялков; 16-11-20, 14:20.

                        • #15
                          При мен регулатора е в едно с четките. Управлява се по CAN https://www.onlinecarparts.co.uk/metzger-7651055.html https://www.energyparts-shop.com/en/...o-remy-dra0179 https://www.eenewsautomotive.com/con...ystem/page/0/1 LIN-controlled alternator

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X