Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ремонт на подгрев на седалките WJ 2.7crd 2003 + снимки

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Ремонт на подгрев на седалките WJ 2.7crd 2003 + снимки

    Търсих такава тема , но не намерих и затова реших да направя една . Така , днес реших , че няма кой знае какво да правя и се заех да си ремонтирам подгрева на пасажерската седалка . Признавам си , че направо се хвърлих напред в това със голяма несигурност , но се оказа , че е по-лесно отколкото очаквах . Утре ще оправя и шофьорската седалка . Реших да е първо пасажерската та ако нещо объркам да мога да си карам колата . Предоставям снимки на цялата процедура , която при по уверен човек може да отнема до максимум 1 час , на мен ми отне 2 . Така :

    Местим седалката напред


    Махаме пласмасовите капачки , под тях са 2-та болта който държат седалката


    Развиваме ги с 15мм камък


    Местим седалката назад


    Развиваме и предните 2 болта


    Местим седалката напред за да можем да я извадим след като разкачим буксата и


    Вадим буксата от седалката , като издърпваме червения пин и след това натискаме палчето и за да освободи


    Вадим седалката Важно е да съм подробен (първата ми такава тема в живота ми все пак)


    Най-важните инструменти


    Вадим копчетата за регулиране на седалката чрез двете прави отверки (много е лесно)


    Развиваме трите болтчета с кръстата отверка и пластмасата на седалката пада


    Вадим буксите за контрола на копчетата


    Развиваме само предния болт на електромотора с камъче 13мм


    След това откопчаваме черната лайсна която държи отпред тапицерията , има същата и от лявата страна на седалката


    Ето това представлява в близък план . Разкопчах я с дебелата права отверка (много лесно)


    От страната на копчетата е друг вид , но не можах да я снимам , тя се откопчава от 2 щипки който са достъпни само от под седалката

    След това най-трудната част от цялата процедура - поне за мен . Като се откачи тапицерията и се вдигне на горе точно в началото на седалката се държи от 2 такива , които се надявах да са кукички , но са навити О-рингове които са на принципа на халки за ключодържател , но много по здрави . Трябва да се разширят и единия край да се поведе за да се изнижат чрез въртене . Аз лично ползвах 2 вида клещи и след 30 минути успешно ги разкачих .


    И накрая готовия резултат


    Локализиране на проблема


    Това е меден кабел свързващ 2те части на нагревателите за седалката . При мен беше прекъснат точно на ръба където явно е имало най-голям натиск през годините , като очевидно дълго време е греел заради слаба връзка , защото изолацията беше черна и се ронеше . Та какво направих аз . Нанизах термошлаука от двата края като оставих достатъчно място за запояване , нагрях я за да стисне нагорялата изолация на оригиналния кабел , преди да запоя нанизах още една по-голям размер , колкото да скрие запоената част и запоих кабела . Преди запояването обаче е важно да се види само тук ли е проблема . Това става като с мултицета проверите за верига на пин1 и пин6 . От снимката не се вижда но на буксата отгоре са 3 пина и отдолу 3 т.е. мери се горен ляв и долен десен . Ако дават верига значи проблема е само тук . Запоих и сглобих в обратрен ред . Надявам се да съм го описал подробно .

    Ето тук проверявате на 1 и 6 пин , това е буксата на седалката
    Последно редактирано от bmwww; 07-10-20, 19:46.

  • #2
    Браво за темата.
    Хюндай Санта фе 2,2, АК; Форд с-мах 2.0, РСК; Форд Транзит; Киа Соренто

    Коментар


    • #3
      Следващата ще е за смяна жила на ръчна + накладки

      Mежду другото подгрева си работи без значение седнал ли съм на седалката или не , четох тук , че не би трябвало да работи ако не съм седнал !!!!!

      Коментар


      • #4
        При мен също работи на пасажерската седалка без да съм седнал. На шофьорската има датчик за колана и може и да изключва без да има някой в седалката.

        Коментар


        • #5
          Трябваше да попиташ как се прави. Много енергия и време си вложил. Не е нужно седалката да се сваля. Това се прави само като се свали целия панел с копчетата( без да се разглобяват копчетата). От предната страна кожата е вкарана в един ръб с помощта на пластмасов водач. Хваща се този водач, дръпва се надолу и като откопчее, се забелва кожата назад. Всички седалки които съм правил, прегарят точно там, където си показал. Работа за 15 минути.
          Шофьорската я направи така, ще останеш доволен.
          Suzuki Vitara 1.6 Avtomatic
          SSang Yong Kyron 2.0xdi
          Jeep Grand Cherokee WJ 2.7crd ; Jeep Grand Cherokee WК2 3.0crd

          Коментар


          • #6
            Оправих и шофьорската . Нея за 30 мин . Знам , че може и без да се сваля седалката ама предпочетох да махна 4 болта и да работя на широко а и няма достъп до буксата за проверка след запояването . Иначе да , напълно ненужно е тая част с махането на копчетата . Ама нещо напред и назад пасажерската не работи хубаво . Все едно моторчето се мъчи да преодолее нещо . Или влезе боклук в релсите , или се усука нещо . Гледам е метано грес с кофата там , може и стар проблем да е .

            Коментар


            • #7
              евала пич да си жив и здрав,много прегледно

              Коментар


              • #8
                И мен ме чака същото с шофьорската седалка
                Лесно беше само вчера
                Jeep Cherokee - Liberty 3.7
                Fab Fours Legend
                Nissan Terrano II 2,4

                Коментар


                • bmwww
                  bmwww коментира
                  Редактиране на коментар
                  Аз я правих 2 пъти , първия ден я сглобих и вечера изгоря другата жичка

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X