Търсих такава тема , но не намерих и затова реших да направя една . Така , днес реших , че няма кой знае какво да правя и се заех да си ремонтирам подгрева на пасажерската седалка . Признавам си , че направо се хвърлих напред в това със голяма несигурност , но се оказа , че е по-лесно отколкото очаквах . Утре ще оправя и шофьорската седалка . Реших да е първо пасажерската та ако нещо объркам да мога да си карам колата . Предоставям снимки на цялата процедура , която при по уверен човек може да отнема до максимум 1 час , на мен ми отне 2 . Така :
Местим седалката напред
Махаме пласмасовите капачки , под тях са 2-та болта който държат седалката
Развиваме ги с 15мм камък
Местим седалката назад
Развиваме и предните 2 болта
Местим седалката напред за да можем да я извадим след като разкачим буксата и
Вадим буксата от седалката , като издърпваме червения пин и след това натискаме палчето и за да освободи
Вадим седалката Важно е да съм подробен (първата ми такава тема в живота ми все пак)
Най-важните инструменти
Вадим копчетата за регулиране на седалката чрез двете прави отверки (много е лесно)
Развиваме трите болтчета с кръстата отверка и пластмасата на седалката пада
Вадим буксите за контрола на копчетата
Развиваме само предния болт на електромотора с камъче 13мм
След това откопчаваме черната лайсна която държи отпред тапицерията , има същата и от лявата страна на седалката
Ето това представлява в близък план . Разкопчах я с дебелата права отверка (много лесно)
От страната на копчетата е друг вид , но не можах да я снимам , тя се откопчава от 2 щипки който са достъпни само от под седалката
След това най-трудната част от цялата процедура - поне за мен . Като се откачи тапицерията и се вдигне на горе точно в началото на седалката се държи от 2 такива , които се надявах да са кукички , но са навити О-рингове които са на принципа на халки за ключодържател , но много по здрави . Трябва да се разширят и единия край да се поведе за да се изнижат чрез въртене . Аз лично ползвах 2 вида клещи и след 30 минути успешно ги разкачих .
И накрая готовия резултат
Локализиране на проблема
Това е меден кабел свързващ 2те части на нагревателите за седалката . При мен беше прекъснат точно на ръба където явно е имало най-голям натиск през годините , като очевидно дълго време е греел заради слаба връзка , защото изолацията беше черна и се ронеше . Та какво направих аз . Нанизах термошлаука от двата края като оставих достатъчно място за запояване , нагрях я за да стисне нагорялата изолация на оригиналния кабел , преди да запоя нанизах още една по-голям размер , колкото да скрие запоената част и запоих кабела . Преди запояването обаче е важно да се види само тук ли е проблема . Това става като с мултицета проверите за верига на пин1 и пин6 . От снимката не се вижда но на буксата отгоре са 3 пина и отдолу 3 т.е. мери се горен ляв и долен десен . Ако дават верига значи проблема е само тук . Запоих и сглобих в обратрен ред . Надявам се да съм го описал подробно .
Ето тук проверявате на 1 и 6 пин , това е буксата на седалката
Местим седалката напред
Махаме пласмасовите капачки , под тях са 2-та болта който държат седалката
Развиваме ги с 15мм камък
Местим седалката назад
Развиваме и предните 2 болта
Местим седалката напред за да можем да я извадим след като разкачим буксата и
Вадим буксата от седалката , като издърпваме червения пин и след това натискаме палчето и за да освободи
Вадим седалката Важно е да съм подробен (първата ми такава тема в живота ми все пак)
Най-важните инструменти
Вадим копчетата за регулиране на седалката чрез двете прави отверки (много е лесно)
Развиваме трите болтчета с кръстата отверка и пластмасата на седалката пада
Вадим буксите за контрола на копчетата
Развиваме само предния болт на електромотора с камъче 13мм
След това откопчаваме черната лайсна която държи отпред тапицерията , има същата и от лявата страна на седалката
Ето това представлява в близък план . Разкопчах я с дебелата права отверка (много лесно)
От страната на копчетата е друг вид , но не можах да я снимам , тя се откопчава от 2 щипки който са достъпни само от под седалката
След това най-трудната част от цялата процедура - поне за мен . Като се откачи тапицерията и се вдигне на горе точно в началото на седалката се държи от 2 такива , които се надявах да са кукички , но са навити О-рингове които са на принципа на халки за ключодържател , но много по здрави . Трябва да се разширят и единия край да се поведе за да се изнижат чрез въртене . Аз лично ползвах 2 вида клещи и след 30 минути успешно ги разкачих .
И накрая готовия резултат
Локализиране на проблема
Това е меден кабел свързващ 2те части на нагревателите за седалката . При мен беше прекъснат точно на ръба където явно е имало най-голям натиск през годините , като очевидно дълго време е греел заради слаба връзка , защото изолацията беше черна и се ронеше . Та какво направих аз . Нанизах термошлаука от двата края като оставих достатъчно място за запояване , нагрях я за да стисне нагорялата изолация на оригиналния кабел , преди да запоя нанизах още една по-голям размер , колкото да скрие запоената част и запоих кабела . Преди запояването обаче е важно да се види само тук ли е проблема . Това става като с мултицета проверите за верига на пин1 и пин6 . От снимката не се вижда но на буксата отгоре са 3 пина и отдолу 3 т.е. мери се горен ляв и долен десен . Ако дават верига значи проблема е само тук . Запоих и сглобих в обратрен ред . Надявам се да съм го описал подробно .
Ето тук проверявате на 1 и 6 пин , това е буксата на седалката
Коментар