Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Grand Cherokee WG - тъп металичен звук при натоварване на задна

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Grand Cherokee WG - тъп металичен звук при натоварване на задна

    Та нещо стана днес. Минах едни 15км черен път. Коловози, камъни, кал тук-там. Два пъти ударих нещо от долу, ама като знам къде го ударих най-вероятно е гредата под раздатката.

    В един момент към края на `черният пътя ми се стори, че чух стържене докато карах. После изчезна и реших, че ми се е сторило. Но няколко километра по-късно трябваше да дам назад (все още по черно) и се отново чу стържене. Звучеше като да е от пред, затова завъртях волана наляво/надясно и разгледах окачването, но нямаше нищо видимо. Та реших да не експериментирам докато не се прибера, че имаше 40км път. По асвалта драми нямаше и шума не се чу.

    Прибрах се и пред блока направих следният експеримент - джипката на място, скоростната кутия е на D, натисна спирачката и давам леко газ. Шум няма. Обаче щом повторих с кутията на R шума се появява.

    Не са тампони на мотор - мотора мръдва едвам-едвам. Звучи като тъпо металическо стържене. Вътре се чува по-ясно, на вън почти не се чува.

    Та се чудя какво може да е. Нещо ми се върти около раздатка, кутия или тампони на раздатката.

    Утре ще пробвам на бавни с блокирана раздатка да видя дали пак го има шума. Междувременно приемам всякакви съвети и акъли.

  • #2
    Калта много ли беше? Ръчната спирачка как е?
    WG 2.7 CRD

    Коментар


    • #3
      Ръчната работи добре. Ползва се редовно. Не съм забелязал проблеми.

      Калта не беше лепкава. Имаше доволно коловози по 20 метра дето ги минавах на газ, но повечето се оказаха с трошен камък и малко кал. В момента не е мита и след 2-3 часа ще ходя на автомивка. Към момента долу има малко. По подкалниците е в милиметри. Терена беше скалист и дори в гората коловозите повече плашеха отколкото да бяха трудни.

      Преди седмица бях на лепкава кал. Тогава между гумата и купето беше плътно кал. Свалих 5-6 кофи на автомивката. Но я измих добре от всякъде. Тогава пътя беше лек - равен и с малко наклон, но предишната вечер се беше изсипал истински дъжд.

      Последно редактирано от brum; 28-06-20, 12:12.

      Коментар


      • #4
        Кал няма. Слоя е прозрачен с леки изключения. Повече е пясък.

        Раздатката на 4lo или 4 all time неусетих да имаше разлика. Звучи все едно кардан се трие в генерацията, но малко по-плътно. Само дето на място нищо не се върти...

        Коментар


        • #5
          За да съм сигурен - при nv247 задният мост е твъро свързан към входящият вал, а предният през ге-роторна пома затяга ако има разминаване на оборотите между задният и предният кардан, нали?

          И на бавни дори с неработеща ге-роторна помпа двата кардана се движат с еднакви обороти, нали така?

          Питането идва поради бледи спомени за NV247 и ниско ниво на маслото. Че на задна не можело да засмуква добре като нивото е по-ниско и имало странни звуци. Съмнвя ме да е такова, че карданите не се въртят и няма логика да е от там при тестовете, ама да си питам.

          Две неща мисля да проверя. Първо за скъсани тампоно по ряздатката. И след това - ниво на маслото в ряздатката и да видя какво има в него. Маслото е на 40 хиляди километра и има още 10 хиляди до смяната, та ще го прецедя и ще го върна обратно.

          И трето нещо ще погледна - нивото на маслото в скоростите ако преди това не октрия проблема.

          Коментар


          • #6
            Тъй, първото беше - тампон/тампони на раздатка. Хванах я да подпира гредата под нея.

            Та явно стърженето не е стържене, а е звука на мотора. Предава се по натегнатият кардан към раздатката. Раздатката го предава на гредата под нея, а тя на купето. Затова и вътре се чува ясно, пък от вън почти не се чува.

            При единият от опитите успях да го докарам на дрънчене на генерация. Още малко натягане и минаваше на ония глух звук приличащ на стържещ метал. След още няколко опита успях да задържа в дрънчащо положение на бавни, на задна и на вдигната ръчна. Малко рисково, ама слязох и погледнах какво става от долу. Раздатката леко трепереше. Подпрях я в една посока и дрънченето се усили. Подпрях я на обратно и изчезна.

            Та тъй - другите неща (маслата на скорости и раздатка) си остават след 10 000км, като им дойде реда.

            Някой сменял ли е тампоните и намират ли се? Да препоръчате марка ако може.

            Коментар


            • #7
              Хвърли и едно око на задното каре на предния кардан.
              Suzuki Vitara 1.6 Avtomatic
              SSang Yong Kyron 2.0xdi
              Jeep Grand Cherokee WJ 2.7crd ; Jeep Grand Cherokee WК2 3.0crd

              Коментар


              • brum
                brum коментира
                Редактиране на коментар
                Хвърлил съм. На място изглежда ОК. Шумове от него за сега няма. То не се върти в този момент, а е само под напрежение.

                Но ще го слухтя. И знам, че ако замине е драма заради наличните на местният пазар които се чупят за норматив.

                Още като взех колата бях при Дядо Владо за консултация. Той каза, че при мен драма с карето нямало да има защото съм бил с UpCountry окачването. Там имало някаква разлика в кардана и заради това проблеми с каретата нямало. Или нещо подобно беше ...

                Драмата ми е сега с тампоните. Че единият струва майка и баща, а по-евтина алтернатива няма. Като я качим на подемник ще видим кой е дал фира, но подозирам, че е точно той.

            • #8
              Първоначално публикуван от brum Преглед на мнение
              Та нещо стана днес. Минах едни 15км черен път. Коловози, камъни, кал тук-там. Два пъти ударих нещо от долу, ама като знам къде го ударих най-вероятно е гредата под раздатката.
              ...
              Там се оказа разковничето. Не гредата, а щита под раздатката е виновен. Тампона е един и е точно тоя скъпият, но е видимо здрав.

              Та точно щита съм ударил, а той е доволно мек. Огънал се беше достатъчно, за да е на под сантиметър от металните демпфери (метални и приличащи на големи шайби за хокей) закрепени зад раздатката. Факта, че го изправихме с метър и половина рамо говори за здравината му.

              Гледах го в началото, но не се виждаха сериозни удари по него. Точно две леки задирания има. Толкова леки, че трудно се виждат. Но са точно в центъра му, а като хлопне отгоре купето е достатъчно да го сгъне.

              Коментар

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X