Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Дим от главата на горивния филтър

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Дим от главата на горивния филтър

    Здравейте!След обслужването на джипката(Cherokee KJ 2.8CRD,2005г.)забелязах един проблем.Понеже много въртеше стартера преди да запали обезвъздуших през помпата на горивния филтър и...колата запали от четвърт,но...забелязах дим от единия жак който влиза в главата на горивния филтър(ако си пред мотора с лице към него се пада десния жак).Предполагам за подгрева на горивото.Димът е лек,колкото от клечка кибрит и не е постоянен-ту засилва,ту изчезва.Колко опасно е?Варианти за бързо и евтино решение?Иначе за смяната на главата на горивния филтър е ясно,но ми се иска този вариант да е по-напред във времето.Забравих да кажа че на мирис не можах да го определя заради вятъра.

  • #2
    Това е стандартен проблем. Сменя се цялото тяло на филтъра.

    https://www.idparts.com/updated-fuel...aa-p-4723.html

    68043089AA

    https://www.ebay.com/itm/MOPAR-68043...4AAOSwPaddIPdK


    https://www.rockauto.com/en/parts/mo...el+filter,6200
    Последно редактирано от Валери Недялков; 25-05-20, 21:03.
    Jeep Cherokee (Liberty) 2.8 CRD 2006.

    Коментар


    • #3
      Мерси за включването!Само че ми се иска тази смяна да не е точно сега,даже най-добре за следващата смяна на масло и филтри,че сега филтъра си е чисто нов и се чудя ако изключа буксата на подгрева и карам така какво ще стане?В смисъл на какво ще навредя?Ако не я изключа може ли да се запали?Има ли вариант за побългаряване?

      Коментар


      • #4
        Вариант за побългаряване има - стига да го прави някой дето разбира.
        Иначе има вариант и пожарната да реши проблема кардинално.

        Коментар


        • #5
          А може ли да споделиш варианта за временно решение за да го кажа на човека който разбира,че да не ангажираме пожарната с мойта джипка?Иначе утре ще е на майстор вечерта.

          Коментар


          • #6
            Изкарай му кабела и го изолирай докато решиш проблема, че ще се запалиш. Нищо лошо няма да стане, ако температурите не падат под минус 20. За побългаряване - недей.
            Най ме е страх от хора без мечти...

            Коментар


            • #7
              А входа на буксата трябва ли да се затапва да не влезне въздух и от там?Или идеята е да ср срежат и изолират,а буксата да си остане в конектора?Тва нещо изобщо защо се е включило(щом пуши,значи има ток),все пак си беше топло,чудя се да не е нужна няква температура на горивото преди запалването в рейла?

              Коментар


              • #8
                Колега,проблема е сериозен. Не се занимавай с глупости. Дал съм ти 2 линка от които ще излезе на прилична цена. Ebay и Рокауто.
                Jeep Cherokee (Liberty) 2.8 CRD 2006.

                Коментар


                • #9
                  Подгрев на горивото не би трябвало да се включва при темп. по-високи от 7 градуса. Може да се кара с изключена букса до началото на зимата. В корпуса на филтъра има нагревател и датчик за наличие на вода в горивото. Възможна е замяна на цялото тяло с такъв филтър от бус - Citroen jumper, Peugeot и подобни. В техния корпус също има подгрев и датчик. Закрепване то е същото, куплунгите се сменят, а свързването на горивопроводите е с маркучи. За напред филтърът вече ще е друг, но тези модели бусове също са с common rail diesel двигатели и филтриращият елемент е адекватен по параметри. Такова тяло може да се намери и от автоморга, заедно с куплунгите за 20 - 30 лв. Естествено филтъра се взема нов, но пак е разпространен и не е скъп за купуване.
                  Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
                  First impression is not always true. Get inspired.
                  Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
                  Reading is sooo boring, unlike writing!

                  Коментар


                  • #10
                    Благодаря на всички които се включиха по темата!В момента буксата е вече разкачена,а входа на главата на филтъра-затапен със силикон.Дали е единственото място от което влиза въздух ще разбереме утре сутринта когато запаля без обезвъздушаване.Буксата беше направо разтопена.Ей,страшна работа е тая кола-тамън я заобичам и почна да и се кефя и пак ме ядоса!
                    Алекс,и моя майстор спомена някакъв бус който визуално е със същата глава на филтъра,обаче го забравих кой беше,но засега ще я покарам така-по всичко личи че ще може.Утре пожарогасителя се връща в багажника,ха-ха!

                    Коментар


                    • motor_men
                      motor_men коментира
                      Редактиране на коментар
                      Има реле и бушон , по-разумно е да извадиш бушона вместо да разкачваш буксата,

                  • #11
                    Първоначално публикуван от hristor_79 Преглед на мнение
                    .Утре пожарогасителя се връща в багажника,ха-ха!
                    Добре е и да го провериш преди това.
                    И по-добре е, да е под седалката!

                    Коментар


                    • #12
                      Ще поогледам под седалката как да се закрепи,идеята да е в купето не е никак лоша стига да стои неподвижно,че тия дни се търкаляше пред пасажерската седалка и му се чудех да не вземе и той да избухне нещо!
                      Иначе за колата:тази сутрин 8 градуса по компа колата запали светкавично без обезвъздушаване-въздуха е влизал от буксата както се очакваше и нямаше как да остане вързана.За бушона се сетихме,но в книжката пише че тока на нагревателя се подава от релето на свещите.Иначе предстои по-подробно изучаване на FSM-a че аз си го преведох от релето на свещите към релето на нагревателя,та ако има такова ще се смени и то когато му забучим новата глава за филтъра.А то и релето на свещите ще се сменя,че когато сменях свещите пак икономисах че правих и турбото.Голям роман стана,ама за тая кола с две думи не може!

                      Коментар


                      • #13
                        В KJ до 2005 г. основата на филтъра е алуминиева, а след това я правят пластмасова. Заради стареене и нагряване започва да се пука, разтопява и в резултат на това да засмуква въздух. Затова е наложителна замяната с по-усъвършенстван модел. При по-стария вариант пък след време се получават проблеми с уплътняването на долната част - утаителя, който е пластмасов и резбата му започва да изпуска. Затова посочих по-горе филтър от бус. Там няма тези проблеми, само свързването изисква малко познания и модифициране. Но пък филтриращият елемент става по-ефтин и разпространен.
                        Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
                        First impression is not always true. Get inspired.
                        Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
                        Reading is sooo boring, unlike writing!

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X