Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпрос относно ELSD

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Въпрос относно ELSD

    Привет
    Днес сменях двигателно масло на джипа, става въпрос за Grand Cherokee wk/wh 3.0crd 2006 г. и реших да пробвам въпросното Elsd, с което е оборудван автомобила. Когато завъртях задното колело напред от отсрешната страна колелото също се завъртя в същата посока, макар и по бавно и не със същите обороти. Но отпред при въртене на едно от колелетата, другото въобще не помръдна? Колата беше поставена на "N" и при неработещ двигател.
    Та въпросът ми е, това нормално ли е да се случва или нещо не е в ред?

  • #2
    Първоначално публикуван от Arminius Преглед на мнение
    ...Когато завъртях задното колело напред от отсрешната страна колелото също се завъртя в същата посока, макар и по бавно и не със същите обороти. Но отпред при въртене на едно от колелетата, другото въобще не помръдна? Колата беше поставена на "N" и при неработещ двигател.
    Та въпросът ми е, това нормално ли е да се случва или нещо не е в ред?
    Не е нормално първото - при изключен двигател (и ключът за стартиране да не е "на контакт") би трябвало задният диференциал да е отворен и колелата да се въртят в различни посоки, а не в една.
    "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

    Коментар


    • #3
      Завърта се съвсем леко, може би като направя 2-3 оборота на колелото, което въртя с ръка, отсрещното се завърта няма и с оборот. Никъде в нета не можах да намеря как работи това чудо..

      Коментар


      • #4
        Първоначално публикуван от Arminius Преглед на мнение
        ... Никъде в нета не можах да намеря как работи това чудо..
        "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

        Коментар


        • #5
          Ето и едно полезно мнение:

          Първоначално публикуван от onufriz Преглед на мнение
          От: Разликата между Quadra Drive I и Quadra Drive II

          Куадра драйв 1:
          Гранд Чероки 1999 - 2004г.
          Изцяло механична система, няма ESP, има само ABS.
          Раздатка NV247, без диференциал, on-demand, при пробуксуване пакет съединители, чрез маслена помпа прогресивно се зацепват до 100%.
          Има бавни при които въртящия момент се предава 50% на 50%.
          Специфично масло, трудно търпи друго.
          Задния и предния мост са цели, отзад е на лястовица, отпред на панхард.
          Блокажа е същия тип като в раздатката - до 100%.


          Куадра драйв 2 :
          Гранд Чероки 2005 - 2010г.
          Електронно регулируема система, с отделен електронен блок, ABS, ESP, TC, бля, бля, бля...
          Раздатка NV245, с диференциал, full-time, при пробуксуване пакет съединители, чрез ел. мотор прогресивно се зацепват до 100%.
          Има бавни при които въртящия момент се предава 50% на 50% и се изключва ESP-то.
          Същото масло.
          Задния мост е цял, на панхард, предния на два триъгълни носача.
          Блокажа е същия като на "1" с важната разлика, че има разтоварващ ел. клапан, чрез които се управлява дифа.
          Клапана е постоянно отворен с цел при повреда дифа да остане отворен.
          При задействане на клапана от ел. блока чрез напрежение PWM маслото вече не се вентилира в картера, натиска пакета съединители и дифа блокира плавно до 100%.



          Куадра драйв 2,5:
          Гранд Чероки 2011 -
          Електронно регулируема система, с отделен електронен блок, ABS, ESP, TC, бля, бля, бля...
          Раздатка MP3023, без диференциал, on-demand, при пробуксуване ел. блок, чрез ел. мотор натиска пакета съединителя до 100%.
          Има всякакви шаблони - сняг, камъни, ауто...
          Маслото е ATF.
          Вече и двата моста не са цели.
          Блокажа на задния мост е с ел мотор.
          Предния диф е отворен.
          "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

          Коментар


          • #6
            Благодаря за инфото!
            Гледах клипове как се тества дали дадено возило е с LSD.
            Та разбрах, че колелетата при вдигната кола на подемник като се завъртят трябва да се движат в една посока с еднакви обороти.
            Та си помислих и, че при мен трябва да е нещо такова,
            затова реших и да пробвам, само че не се получи баш така Не видях как точно се тества ELSD, ако въобще може, при положение, че някаква електроника управлява това чудо и май е доста по различно от нормално LSD.
            Относно маслото 75w140, което трябва да се налива..мога ли да ползвам нещо различно от Mopar, че 100+ лв за литър...?
            Гледам castrol предлагат такова syntrax limited slip.
            Добавка на мопар в този случай ще трябва ли?
            Благодаря още веднъж!

            Коментар


            • #7
              Тества се най-добре на кален терен, при потегляне вързан с въже за стълб или дебело дърво При изключен от контакт блокажите не би трябвало да сработят - системата не е чисто механична като обикновен LSD, а електронна.
              Иначе тука има теми как да се минава при годишен технически преглед на валовете за проверка на спирачки. Ще се счупи ли централният ELSD? Пет години си играех да включвам раздатката на неутрално - там с бучкане с химикалка, на шестата забравих и... нищо страховито не се случи. А блокажите си работят - при четвърт оборот в повече на едно колело, тръгват и другите в същата посока. Но при работещ двигател, включена раздатка и лост на скоростите на D (или по-ниска предавка). При позиция N на скорости и/или раздатка не се случва нищо - умна машинка.
              За масло - аз слагам каквото и да е за LSD 75w140, но и добавка на "Мопар". Някои притежатели не слагат, но аз си се застраховам.
              Последно редактирано от Чавдар (V93); 21-01-20, 07:51.
              "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

              Коментар


              • #8
                Е това е! Благодаря!

                Коментар

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X