Обява

Свий
Няма добавени обяви.

DIY - DRL за Jeep Cherokee KJ 2.8 CRD

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • DIY - DRL за Jeep Cherokee KJ 2.8 CRD

    Здравейте,

    Някой може ли да сподели електро схема на управлението на халогените и на фаровете за Jeep Cherokee KJ 2.8 CRD,
    защото съм решил един нов проект - монтаж на автоматични дневни светлини чрез монтиране на допълнителен модул, който ще ги запуска и спира плавно и напълно автоматично при достигане на напрежение от 13.2V.
    За целта ми трябва електро схема за осветлението на автомобила, за да видя дали по + или по - се управляват и дали трябва да е едноканален или двуканален (всеки фар/халоген е с отделен токов кръг).

    Моля да не се счита за реклама, но от 6г някъде ползвам въпросния модел DRL, на някакъв човек (Българско производство) и съм много доволен, т.е. затова сега пак се спирам на него:
    https://www.olx.bg/ad/moduli-za-dnev...tml#85215d0c26


    Ако пък няма кой да сподели инфо (схемите) ще търся топлата вода и после ще прикача инфо и схеми!

    Поздрави,
    Последно редактирано от sttekata; 13-12-19, 14:21.

  • #2
    Със схема не мога да помогна, но и аз ползвам такива модули на всички коли които съм имал, от както е задължително да се кара на фарове. Общо 4 мои коли и поне още 20 съм монтирал на познати и приятели.

    Само че ги правеше един човек в Пловдив, но май спря вече. Супер е, че и друг ги произвежда. Единствената разлика, която виждам е, че Пловдивският можеше да работи до 100% и така да се ползва и за ксенони. Защото иначе сигналът е модулиран.

    Относно монтажа... Лесно ще разбереш дали управлението е по "+" или "-" - мериш на крушката. До сега само на едно Митсубиши се случи да и по "-". По скоро е важно дали има реле за халогените - трябва да се свържеш след него.

    Аз лично ги свързвам на късите или на дългите светлини. Обикновено са без релета, на един кръг и всички кабели без "+контакт" се намират на ключа за светлините. "+" контакт е най-близо от ключа на чистачките или от ключа за запалване.

    Схемата ще каже всичко.

    П.П. Тези Черокита нямаха ли фабрични DRL, които да се програмират?
    Nissan Terrano 2,7 TDI

    Коментар


    • #3
      Първоначално публикуван от bullet_pk Преглед на мнение
      П.П. Тези Черокита нямаха ли фабрични DRL, които да се програмират?
      Имат. Трябва DRL-реле, ако случайно няма, сменя се релето на дългите с него и тръгват при палене само дългите на 30 % без да свети нищо друго - нито задни светлини, нито таблото в купето. Като включиш фарове с лостчето - всичко си работи като по-старому. Има си тема в раздела. Релето може би се продава вече и тук. Не си спомням дали трябваше нещо да се програмира по ECU-то.
      България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

      Коментар


      • #4
        Първоначално публикуван от bullet_pk Преглед на мнение
        Аз лично ги свързвам на късите или на дългите светлини.
        Законът е категоричен-през деня се кара с включени КЪСИ светлини
        Има ли желание-има и начин!

        Коментар


        • #5
          Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение

          Законът е категоричен-през деня се кара с включени КЪСИ светлини
          Е, има 100+ теми за това. Не цитираш в пълнота текста Чл.70, ал.3 "През деня моторните превозни средства се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини"
          България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

          Коментар


          • #6
            Първоначално публикуван от sttekata Преглед на мнение
            ...Моля да не се счита за реклама, но от 6г някъде ползвам въпросния модел DRL, на някакъв човек (Българско производство) и съм много доволен, т.е. затова сега пак се спирам на него:
            https://www.olx.bg/ad/moduli-za-dnev...tml#85215d0c26...
            За тая сума не трябва да имаш кой знае какви очаквания...

            Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
            Законът е категоричен-през деня се кара с включени КЪСИ светлини
            Така е. Лошото е, че вероятно си губиш времето с подобни обяснения.
            И аз съм се пробвал не един път. Все едно и също - ма крушките били на'мси к'ви (скъпи) и за да не горели, DRL се свързал на дългите или на фаровете за мъгла. Пък рефлекторите нагаряли и т.н.
            Дано да имаш успех де, макар и да имам съмнения по въпроса...
            Не чета коментари и не отговарям на такива.

            И коментаторите...

            Коментар


            • #7
              Какъв е проблема да са на фаровете за мъгла?

              Питам като нарушител от другия край на света,аз от 6 крушки една нямам оригинална или по нашенски легална,да не говорим,че и допълнително кабели съм дръпнал,да свети кое как искам,а не как са го мислили.

              Та какво пречи да са на тия за мъгла?
              TOYOTA SEQUOIA ‘11
              W140 S420 '99

              Коментар


              • #8
                Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение

                Не цитираш в пълнота текста Чл.70, ал.3
                Не съм юрист(пази Боже), и нямам навика да се вторачвам в излишни текстове, защото непълното им цитиране би могло да доведе до нещо си важно в юридически смисъл/Просто искам да кажа, че през деня с дълги е незаконно. А че, ако колата има фабрични дневни светлини-могат да се ползват е ясно на всеки мисля, затова и не ми дойде на ум да го спомена.

                Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение

                Така е. Лошото е, че вероятно си губиш времето с подобни обяснения.
                И аз съм се пробвал не един път. Все едно и също..............
                Може да си го губя, но тока или иначе е за губене-щом се ровичкам из нета вместо да свърша нещо полезно. Но пък току-виж някой се зачел в моите писания, и се трогне, че закона трябва да се спазва, а не да си слага модули на дългите, щото били светели на нам си колко процента. Закона е категоричен-НА КЪСИТЕ точка.

                Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнение
                Какъв е проблема да са на фаровете за мъгла?
                Проблема е същия който писах два реда нагоре-закона казва на късите и толкова. Мъгливи фарове, лед ленти, лед барове и прочие полюции са извън закона.
                Освен фабричните светлини за дневно светене срещу слънцето де, ама това вече го казахме.

                А изобщо смисъла от светене през ясен и слънчев ден е никакъв, ама сме го дъвкали преди време когато се въвеждаше това правило. А веднъж прието-трябва да се спазва, колкото и да ревем против него в нета.
                Има ли желание-има и начин!

                Коментар


                • BENZBOSS
                  BENZBOSS коментира
                  Редактиране на коментар
                  Ааааа закона,това ако е става,но аз по навик гледам да вкарам логика в закон който ми пречи и ако няма такава си газя закона,а законите трябва да се спазват.

                  Лошо,зачудих се как така вградените вьв фара светлини за мъгла пречат на който и да било,по закон пречат,на практика.........няма практика,по закон и това е.

              • #9
                И късите и дългите светлини са през релета, опроводяване до двата фара с отделен проводник, управление по +12V. Съответните предпазители се намират вътре в салона, отстрани на приборното табло. Всеки от проводниците може да се открие в снопа, който излиза от салона в моторния отсек, по левия подкалник и отива напред към маската. Прилагам схема с номерата на всеки бушон и разположението му в таблото, схема на свързването, цветовата комбинация на кабелите за всяка светлина:


                Пр. 4 и 5- къси светлини; 26, 27 - дълги светлини /10 А - червен цвят/





                Последно редактирано от Алекс Маринов; 13-12-19, 20:27.
                Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
                First impression is not always true. Get inspired.
                Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
                Reading is sooo boring, unlike writing!

                Коментар


                • #10
                  Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
                  Проблема е същия който писах два реда нагоре-закона казва на късите и толкова. Мъгливи фарове, лед ленти, лед барове и прочие полюции са извън закона.
                  Освен фабричните светлини за дневно светене срещу слънцето де, ама това вече го казахме...
                  Е, добре, де - не само на Jeep "фабричните DRL" са на дългите светлини с "намален интензитет" (някой беше обяснявал тука, че това било всъщност "вкюч-изключ-включ-изключ-включ-изключ..." до полуда с н`ам каква си честота, та да не загрявали напълно реотаните на крушките?
                  България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

                  Коментар


                  • #11
                    Законът (а и европейският регламент) допуска фабрично монтираните системи и на дългите светлини - т.е. такива като на KJ.

                    sttekata, релето струва 19 долара! Еди Рангелов ще бръкне в компа и ще му каже, че има DRL-реле и си готов. Аз съм така и няма никакви проблеми - по-добро от фабричното решение няма!
                    "Смъртта е по-лека от перо, Дългът е тежък като планина" - Мейджи, император на Япония

                    2007' Jeep Cherokee KJ 2,8 CRD

                    Коментар


                    • #12
                      Така е, но с допълнителните DRL, които се монтират интензитетът може да се регулира в широки граници, а над 50 - 60 процента дразни насрещно движещите се. С оригиналния DRL са на 50 процента и реално светлината жълтее и не е силна.
                      Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
                      First impression is not always true. Get inspired.
                      Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
                      Reading is sooo boring, unlike writing!

                      Коментар


                      • #13
                        Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение

                        Имат. Трябва DRL-реле, ако случайно няма, сменя се релето на дългите с него и тръгват при палене само дългите на 30 % без да свети нищо друго - нито задни светлини, нито таблото в купето. Като включиш фарове с лостчето - всичко си работи като по-старому. Има си тема в раздела. Релето може би се продава вече и тук. Не си спомням дали трябваше нещо да се програмира по ECU-то.
                        След като казваш, че може да се подлагат дневните само с 1 реле би ли ми казал какво е, за да си потърся и да го направя?

                        Благодаря предварително!
                        Благодаря и на Алекс за схемите!

                        Коментар


                        • #14
                          Jeep Liberty KJ Daytime Running Light Relay Part N: 56042216AB
                          По Part номера излиза какво е и как изглежда. В таблото има място за монтирането му, има го на схемата по-горе на капака
                          Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
                          First impression is not always true. Get inspired.
                          Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
                          Reading is sooo boring, unlike writing!

                          Коментар


                          • #15
                            Слагаш новото реле, вадиш обикновеното (то е до него). Ако не светнат, трябва дилърски скан-туул (може да става и с някоя китайска "четалка", не знам) да ги активира. В крайна сметка оригиналното решение ще ти излезне по-скъпо, ако ще си купуваш модул за 22 лв. и си го слагаш сам.
                            България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

                            Коментар

                            Активност за темата

                            Свий

                            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                            Зареждам...
                            X