Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Jeep Cherokee 2.8 CRD - промиване на охладителната система

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Jeep Cherokee 2.8 CRD - промиване на охладителната система

    Привет,

    Смятам да изпразня антифриза от охладителната истема и да промия с чиста вода радиатора на отоплителя за купето.
    След това да я заредя с чист антифриз + дестилирана вода.
    Някой дали има инфо относно последователността и има ли някаква специфика при това?
    Последно редактирано от sttekata; 24-11-19, 07:45. Причина: Jeep Cherokee 2.8 CRD - 2004, Jeep Liberty 2.8 CRD - 2004

  • #2
    По принцип няма нищо сложно - имаш два крана за източване на системата - на радиатора и на блока. Този на блока не го пипай. Първо като загрееш двигателя, слагаш някакъв маркуч на пробката, след това отваряш кранчето на радиатора. Едва след това сваляш капачката на разширителния съд. След това затваряш крана и пълниш с дестилирана вода, слагаш капачката на разширителния съд, палиш джипа, оставяш да загрее докато усетиш, че горния маркуч към радиатора е загрял. Източваш по описания начин, наливаш антифриз/дестилирана вода (препоръчват съотношение 50/50) и караш. Според сервизното за около час системата ще изхвърли въздуха (самообезвъдушаваща е). След това, оставяш да изстине, доливаш антифирз, колкото трябва и си караш.

    P.S. Ама, ако не си го събирал тоя Jeep от автоморгата тази процедурата е излишна!
    "Смъртта е по-лека от перо, Дългът е тежък като планина" - Мейджи, император на Япония

    2007' Jeep Cherokee KJ 2,8 CRD

    Коментар


    • #3
      не, не съм го събирал от моргата, но поради факта, че за 1ви път купувам кола от България, а и преди това е карана в Италия не знам какво са сменяли навреме и какво не. Аз обичам всичко да тип-топ и според нормите, така си поддържам колите и така ги продавам ​​​​
      Принципно до сега съм навъртял едни 100км (само), но имам усещането, че парното му е слабо.... Не духа така горещ въздух, но забелязах, че и не държи висока температура (стрелката стои на 45градуса спрямо лявата и горната черта).
      Преди няколко години на черокито (2000г, 115кс) на дядото бях свалял таблото и отоплителя, че беше със затлачени канали и нямаше парно. Сега ме обзе параноята да не стане същото и да се заппуши и на този модел (2002-2008г) ако не е сменян редовно и ако са наливали вода от чешмата...
      Кажи какво мислиш - има ли възможност от запушване на отоплителя или няма такива случай с този модел (KJ) и само си отварям работа.
      Иначе още не съм го впрегнал да го карам, че му затъмнявах стъклата, сега му търся бусов крик жаба, че неговия е изкривен, тези дни ще освежа пластмасовите външни детайли (брони и вежди с препарат за почерняне), ще гобразглобя и проверя подгревните свещи, в понеделник колега ми изпрати гайка за колелото, а друг колега ще ми подари щора за багажника .
      Най-важното да не забравям да вдигна колата и да проверя двата шарнира.
      След това вече ще е ок да кача жената и детето на дълъг път
      Прикачени файлове
      Последно редактирано от sttekata; 24-11-19, 11:31.

      Коментар


      • #4
        Първоначално публикуван от sttekata Преглед на мнение
        ...Принципно до сега съм навъртял едни 100км (само), но имам усещането, че парното му е слабо.... Не духа така горещ въздух, но забелязах, че и не държи висока температура (стрелката стои на 45градуса спрямо лявата и горната черта)...
        Не е запушено радиаторчето - термостатът ти е за смяна (нов струва между 200 и 400 лв.).
        При дизеловите модели е често срещан проблем - след 10-тина години експлоатация термостатът остава постоянно полуотворен. Пробвай го (виж извънградско без натоварване плавно движение с 90 км/ч без изкачвания дали температурата пада още) и ще разбереш.

        P.S. Ако е термостат, обади се - имам един BluePrint (от стария джип) за подаряване.

        "Смъртта е по-лека от перо, Дългът е тежък като планина" - Мейджи, император на Япония

        2007' Jeep Cherokee KJ 2,8 CRD

        Коментар


        • #5
          Първоначално публикуван от sttekata Преглед на мнение
          ...тези дни ще освежа пластмасовите външни детайли (брони и вежди с препарат за почерняне)
          Това на снимката не е избеляване на броните, както може би си мислиш, а е оригиналният цвят, ако нямаш "екстрата", наречена "брони с цвят на купето".
          България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

          Коментар


          • #6
            За парното и недозагряването подкрепям това, което пише Павлин. Обикновено е термостатът и след смяната му стрелката за температурата на двигателя стои по средата на скалата. Парното също работи перфектно с изправен термостат.
            Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
            First impression is not always true. Get inspired.
            Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
            Reading is sooo boring, unlike writing!

            Коментар


            • #7
              Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение

              Това на снимката не е избеляване на броните, както може би си мислиш, а е оригиналният цвят, ако нямаш "екстрата", наречена "брони с цвят на купето".
              Да, но на предната броня пластмасата е боядисвана, като има и основа за боята, но самата боя е избеляла.
              Намазах първо само предната броня и тя стана черна... черна, като от магазина, но пък вежди, лайсни по врати и задна броня сивееха пред бронята и точно поради това намазах и тях.
              Еефкта е все едно са постоянно мокри, ще я снимам и ще кача снимка, не знам колко дълготраен ще е ефекта, но определено изглежда много добре
              Преди да ги намажа с хартиено тиксо съм облепил фаровете, решетки и ламарината покрай пластмасата, за да не запам по боята и детайлите.

              Поздрави,

              Коментар


              • #8
                Първоначално публикуван от sttekata Преглед на мнение
                :
                Принципно до сега съм навъртял едни 100км (само), но имам усещането, че парното му е слабо.... Не духа така горещ въздух, но забелязах, че и не държи висока температура (стрелката стои на 45градуса спрямо лявата и горната черта).
                Пожелавам безаварийни хиляди километри, а вероятния проблем с парното се диагностицира лесно (когато се знае) и е достатъчен безконтактен термометър (дори от най евтините). Процеса на замерване, заедно с подгряването на двигателя е 10-15 мин. или две цигари време. Пропуска на термостата (към който ви насочват) ще бъде засечен още след първите 5 мин.
                Ако нямате опит и термометър под ръка потърсете помощ. Вярната диагностика спестява много нерви и пари.

                Пс. Вчера един младеж със Ситроен "баничарка" спря със същото оплакване-"ремонта" отне двайсетина минути с източването на охладителната система,продухване и промиване на радиаторчето (откачането на маркучите поне е направено да бъде лесно-държи ги "зъб" и пружина скоба) на парното и зареждане с нов антифриз. Причината-колата е карана известен период с вода и ръжда и тиня напълнили питата.

                Коментар


                • #9
                  Така да споделя информация как реших проблема!

                  С големи благодарности на Павлин, за това, че ми подари термостат, с който подмених моят и вече температурата е на средната черта (по средата),
                  ​​​като колата загрява много бързо и парното е жестоко! Така при нормална температура двигателя работи по-тихо и със сигурност разхода е по-малък от преди!

                  Павка, Жив и здрав бъди !

                  Коментар


                  • #10
                    Мерси! Радвам се, че успях да помогна!
                    "Смъртта е по-лека от перо, Дългът е тежък като планина" - Мейджи, император на Япония

                    2007' Jeep Cherokee KJ 2,8 CRD

                    Коментар


                    • #11
                      След смяна на термостата започна да губи много течност!
                      Оказа се счупена пружина/скоба на долния щуцер на радиатора, но трудно го намерих, защото като загрееше тогава губеше течност.
                      Между другото скобата беше счупена над маркуча и докато не я стиснах не разбрах, че е счупена!
                      Оправих и и започна да ми губи по 100мл на 400км.
                      Чудих се... свалих все пак термостата пак намазах гарнитурата от двете страни със силикон за гарнитури на Виктор Рейнц и смених капачката на разширителния съд!
                      Воала! И капка не губи вече! (Да не чуе дявола....).
                      Капачката ме усъмни защото като загрее колата и я свалиш не тръгва да кипи течността, както и след изстиване няма вакуум в съда!
                      Сега вече всичко кипи.... и има вакуум в съда след изстиване.

                      Споделям го защото ако някой има подобен проблем може да направи същото!
                      Последно редактирано от sttekata; 25-01-20, 17:16.

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X