От едно известно време имам ядове с тоците на Джипа. Еволюцията на нещата е следната (не знам дали има някаква връзка или просто лош късмет - споделям, пък да видим някой ще има ли идея):
1. откакто стана студено - ноември/декември 2008, сутрин при палене чувах леко пращене в субуфера. В заводското стерео не се чува. Слагахме какви ли не филтри уж се оправи, но отново се чуваше от време на време.
2. Между коледа и НГ ми изгоря фабричният комп (контролния модул на мотора). Смених го с втора употреба - инсталацията неизбежно стана в БС.
3. След около 400 км и месец по-късно ми горна и този комп. След още 2-3 седмици вече имах нов, гаранционен. Приемчикът, в същия сервиз, ми сподели, че с токаджията, който проверявал колата нещо не се кефели на акумулатора, който беше оригиналният. Смених го и него.
4. След като си взех Джипа вече с нов комп и нов акумулатор осъзнах, че не бачка климатикът - първоначалната реакция беше, че явно в сервиза при монтажните работи са изпуснали фреона. Не му отдадох голямо значение факт, защото така или иначе ми предстоеше да я вкарвам в сервиз за климатици за смяна на една клапа. Е да, но:
5. Фреон има, компресорът е в пълна изправност, но до него не стига +.
6. Замерихме зареждането на акумулатора - при форсиране - 14.19V на акумулатора и около 14.29V на алтернатора - постоянен без скокове.
7. Последният хит е, че след като затворя и заключа колата лампите в купето светят доста над 10тина секунди.
В петък ще ходя да я тестват в любимия ми вече сервиз, защото никъде другаде няма тестери.
Така или иначе, моля, ако някой има подозрения от къде могат да идват всичките тези ядове (защото все ми се струва, че има връзка и не са случайни) да сподели.
Идеята ми е по-скоро да поразсъждаваме заедно - едва ли някой има готови отговори.
1. откакто стана студено - ноември/декември 2008, сутрин при палене чувах леко пращене в субуфера. В заводското стерео не се чува. Слагахме какви ли не филтри уж се оправи, но отново се чуваше от време на време.
2. Между коледа и НГ ми изгоря фабричният комп (контролния модул на мотора). Смених го с втора употреба - инсталацията неизбежно стана в БС.
3. След около 400 км и месец по-късно ми горна и този комп. След още 2-3 седмици вече имах нов, гаранционен. Приемчикът, в същия сервиз, ми сподели, че с токаджията, който проверявал колата нещо не се кефели на акумулатора, който беше оригиналният. Смених го и него.
4. След като си взех Джипа вече с нов комп и нов акумулатор осъзнах, че не бачка климатикът - първоначалната реакция беше, че явно в сервиза при монтажните работи са изпуснали фреона. Не му отдадох голямо значение факт, защото така или иначе ми предстоеше да я вкарвам в сервиз за климатици за смяна на една клапа. Е да, но:
5. Фреон има, компресорът е в пълна изправност, но до него не стига +.
6. Замерихме зареждането на акумулатора - при форсиране - 14.19V на акумулатора и около 14.29V на алтернатора - постоянен без скокове.
7. Последният хит е, че след като затворя и заключа колата лампите в купето светят доста над 10тина секунди.
В петък ще ходя да я тестват в любимия ми вече сервиз, защото никъде другаде няма тестери.
Така или иначе, моля, ако някой има подозрения от къде могат да идват всичките тези ядове (защото все ми се струва, че има връзка и не са случайни) да сподели.
Идеята ми е по-скоро да поразсъждаваме заедно - едва ли някой има готови отговори.
Коментар