Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Охладителна уредба на WJ 3.1TD

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Охладителна уредба на WJ 3.1TD

    Здравейте.

    Търсих доста по въпроса, който смятам да Ви попитам, в гугъл излизат доста повече резултати за темите в forum.offroad-bulgaria.com, отколкото в търсачката на vBulletin тук.

    Става дума за добре познатия ви Jeep Grand Cherokee WJ 3.1TD (VM) и проблема със спуканите глави, прегряването и т.н. Въпроса ми е свързан по принцип с охладителната уредба на МПС-тата, не толкова с конкретния модел, въпреки, че става дума точно за него.

    Оставих го в Балкан* за ремонт, защото капеше антифриз от радиатора. Оказа се, че само като се "натовари" почва да бълва газ в охладителната уредба. (Това го виждам след 300км по магистралата, иначе в Софийско Равно Поле всичко е на шест). След седмица ремонти, смениха вискомуфа на вентилатора, радиатор и капачка на разширителния съд. Е така и не прокапа в сервиза, за 2ри път, но като им го върнах за 3ти смениха радиатора. За сумите по ремонтите и дума не обелвам. Подкарам ли джипката към сервиз, спира да се цупи и всичко работи. И онзи ден си перкам по черните пътища около София и БУМ, спраска маруч (от термостата към тръбата за радиатора на парното). Еееееех, измислиси са го Гадовете, направили го трудно за поБЪЛгаряване - 10 санта дълъг Г образен маркуч - от едната страна по-голям диаметър отколкото от другата страна. Малко бързозасъхвъща епоксидна смола с един парцал отгоре и престана да тече.

    Това беше предисторията на въпросването, но сега по същество:

    Нужно ли е "тенджерата под налягане" да бъде под налягане и водата в нея да завира при 112*C, при положение, че нормалната работна температура на двигателя (до колкото можах да прочета от "потребителското опътване") е под 100*C?

    Втори ден карам автомобила на разхлабена капачка, от време на време с пуснат климатик, водата в охладителната уредба не пада и температурата е в нормални граници.

    Поздрави, paradox

  • #2
    До: Охладителна уредба на WJ 3.1TD

    Ами, нужно е. Температурата на двигателя може средно да е 90 градуса, но вътре в него има и по-горещи, и по-студени места. При натоварване, по-горещите минават температурата на кипене. Там се образува парна шапка, която допълнително влошава охлаждането на съответния детайл. Следващият етап е образуването на голяма парна тапа в главата на двигателя, все още преди средната температура да е стигнала 100. Е, в този момент топлоотвеждане вече няма и температурата отива където си иска.

    Повишеното налягане осигурява нужният "аванс" от температура на кипене, така че и най-горещите детайли да са обвити в течност. При по-стари двигатели, чиято нормална работна температура е много далеч от 100, този аванс го осигурява термостатът. По-новите двигатели са по-горещи и фокусът с разхлабената капачка е само за внимателно прибиране в работилницата.

    Другата причина да искаме повишено налягане в охладителната уредба е вакуумът на входа на помпата във високи режими. Той може да намали ефективността на помпата, да осигури условия за кавитация или направо да сгъне маркуча (ако там е маркуч).
    Последно редактирано от Ясен; 11-05-09, 23:57. Причина: още

    Коментар


    • #3
      До: Охладителна уредба на WJ 3.1TD

      Пак ли бре?
      LZ1AIV

      Коментар


      • #4
        До: Охладителна уредба на WJ 3.1TD

        Да добавя:
        причина за повишено налягане, пукащо маркучи, съчетано с нормална работна температура, може да е само и единствено неизправен клапан за налягане в капачката. Или много замърсявания в клапана. Вариантът със замърсяването е особено неприятен, защото обезсмисля поставянето на нова капачка.

        Какъв цвят е охладителната течност?

        Коментар


        • #5
          До: Охладителна уредба на WJ 3.1TD

          Жълтее малко. Беше син до преди седмица... След малко им го карам на Балкан* да си го довършват и ще пиша какво още са му открили / сменили... Поздрави.

          Коментар


          • #6
            До: Охладителна уредба на WJ 3.1TD

            Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение

            ... По-новите двигатели са по-горещи ...

            Тази глупост пък от къде я измисли...
            Най ме е страх от хора без мечти...

            Коментар


            • #7
              До: Охладителна уредба на WJ 3.1TD

              Преди да наречеш нещо "глупост", да вземеш да направиш някоя справка ли?

              Работната температура на двигателя е инженерен компромис между образуването на нагар и разширяването на зоната на гасене в горивната камера (при ниски температури) и стабилността на охладителната и мазилната уредба (при високи температури), заради споменатите по-горе парни явления. Има и други подобни съображения в двете посоки.

              Ето заради този компромис, ретро-машините имат термостати на по 70 градуса, а съвременните двигатели, проектирани за съвременни масла и антифризи под налягане, се движат между 90 и 110. Според смелостта на конструкторите.

              Коментар


              • #8
                До: Охладителна уредба на WJ 3.1TD

                Термостатите на болшинството двигатели от началото на 80те години до наши дни започват да отварят при 87-90 градуса. Говоря за масови ДВГта - опел, ауди, JEEP, мерцедес, БМВ, пежо, ситроен, фиат и т.н. Коли на по 30 години.

                На кое казваш ретро-машини. На автомобили от времето на Хитлер ли.
                Ами то и тогава е имало ДВГта с по 4 клапана на цилиндър, инжекциони, механични компресори и други системи характерни за "съвременните двигатели". Между другото в миналото са конструирани големи и мощни ДВГта без помпи - на термо-сифонен принцип на движение на охлаждащата течност и са нямали проблеми с "парни шапки" защото са били изчислени правилно.

                Все пак вместо да обяснявам основи на термо-динамиката да отговоря на колегата:
                Щом си сменил капачката на разширителното казанче явно проблема е другаде. Този мотор (писано е сто пъти) пука глави. Насочи си там вниманието.
                Най ме е страх от хора без мечти...

                Коментар


                • #9
                  До: Охладителна уредба на WJ 3.1TD

                  Това са симптоми ,на продухала гарнитура или спукана глава .....дано да излезе нещо дребно.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Охладителна уредба на WJ 3.1TD

                    Първоначално публикуван от onufriz Преглед на мнение
                    Термостатите на болшинството двигатели от началото на 80те години до наши дни започват да отварят при 87-90...

                    ...Щом си сменил капачката на разширителното казанче явно проблема е другаде. Този мотор (писано е сто пъти) пука глави. Насочи си там вниманието.
                    Предкамерните дизели не работят ли на по ниска температура?
                    Иначе и аз мисля че работата отива на глава/и.
                    Между другото моя го смених с 76* и е значително по добре.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Охладителна уредба на WJ 3.1TD

                      Във всеки що годе реномиран сервиз си има тестер за проверка,за наличие на изгорели газове в охладителната система.Ако ги има,резултата е ясен -гарнитура или глава.Има си стендове за проверка на главата .
                      Мисленето е труден и бавен процес и не се отдава на всеки.....
                      Grand 3.1TD
                      0898 620 306 Стоян

                      Коментар


                      • #12
                        До: Охладителна уредба на WJ 3.1TD

                        Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                        Да добавя:
                        причина за повишено налягане, пукащо маркучи, съчетано с нормална работна температура, може да е само и единствено неизправен клапан за налягане в капачката. Или много замърсявания в клапана. Вариантът със замърсяването е особено неприятен, защото обезсмисля поставянето на нова капачка.

                        Какъв цвят е охладителната течност?
                        И от скъсана гарнитура на някоя глава (както е споменал колегата по-горе)! При мен беше от там. Само на дълъг път ми повишаваше налягане и антифриза изтичаше през клапана на капачката. След като сложих нова гарнитурка + шлайфане на главите - проблема се реши. И пукната глава може да е разбира се. Споделям опит.

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X