Обява

Свий
Няма добавени обяви.

По заповед на Шефа... питам какви масла за 3.1 WJ

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • По заповед на Шефа... питам какви масла за 3.1 WJ

    Мъжа ми, днес преди да тръгне на работа рече:
    " Виж там във форума какво масло да сложа?"
    И толкова.. писна ми вече.

    С компютрите се оправя когато
    влиза да зяпа коли в мобиле незнамкоеси, а тук не може
    да влезе да прочете...

    Четох, четох.. знам, че го има някъде, ама не съм сигурна.
    Не пиша ПОМОЩ и СПЕШНО, щ,от не трябвало.
    Не мога да напиша НИЩО, което да е от полза
    на когото и да било от форума, защото не знам ..
    и тогава?? Какво да правя? Ще питам, пък ако щете трийте.

    Мъжа ми има Гранд Чероки 3.1 WJ, за тез букви не съм сигурна,
    ама гледах в една тема, това трябва да е.
    Та тоя джип не се кара много, не знам по какви причини, и
    сега му било време за профилактика.
    Видях няколко мнения за това, но ще съм благодарна, ако някой
    ми даде линк да прочета. С търсачката много не се справих.
    Това ли трябва да е за профилактиката??


    к05016796еа-масло раздатъчна кутия - 2 литра
    к05103526еа-диф.масло 75w140 синтетично - 4 литра
    к04295875ас-гарнитура картер АСК
    к05103531еа-масло АTF+4 - 2 литра
    к52118789-филтър АСК

    Ще съм благодарна, ако отговорите
    [B][COLOR=red][/COLOR][/B]
    [B][COLOR=#ff0000]За да победи злото е нужно само едно - добрите хора да не правят нищо![/COLOR][/B]

  • #2
    До: По заповед на Шефа... питам какви масла

    Първоначално публикуван от kratuna_zelena Преглед на мнение
    Мъжа ми, днес преди да тръгне на работа рече:
    " Виж там във форума какво масло да сложа?"
    И толкова.. писна ми вече.

    С компютрите се оправя когато
    влиза да зяпа коли в мобиле незнамкоеси, а тук не може
    да влезе да прочете...

    Четох, четох.. знам, че го има някъде, ама не съм сигурна.
    Не пиша ПОМОЩ и СПЕШНО, щ,от не трябвало.
    Не мога да напиша НИЩО, което да е от полза
    на когото и да било от форума, защото не знам ..
    и тогава?? Какво да правя? Ще питам, пък ако щете трийте.

    Мъжа ми има Гранд Чероки 3.1 WJ, за тез букви не съм сигурна,
    ама гледах в една тема, това трябва да е.
    Та тоя джип не се кара много, не знам по какви причини, и
    сега му било време за профилактика.
    Видях няколко мнения за това, но ще съм благодарна, ако някой
    ми даде линк да прочета. С търсачката много не се справих.
    Това ли трябва да е за профилактиката??


    к05016796еа-масло раздатъчна кутия - 2 литра
    к05103526еа-диф.масло 75w140 синтетично - 4 литра
    к04295875ас-гарнитура картер АСК
    к05103531еа-масло АTF+4 - 2 литра
    к52118789-филтър АСК

    Ще съм благодарна, ако отговорите
    Това е темата http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...EC%E0%F1%EB%E0

    Номерата се отнасят за номенклатурата на Балканстар. За почти всичко има заместители на други марки - предлагам ако имате въпроси да ги сложите в тази тема (от линка).

    Коментар


    • #3
      До: По заповед на Шефа... питам какви масла

      Едно уточнение: при смяна на масло в скоростната кутия, което АТФ+4, количеството не 2 а 4 литра...
      Ни шакл, ни, тем более веревоньки, рваться не должны!!! Все должно быть настолько прочно чтобы отрывало мосты!
      Ει ςεγα ςι εδα μαματα ςαβςεμ

      Коментар


      • #4
        До: По заповед на Шефа... питам какви масла

        Благодаря!
        Отивам да питам в посочения линк.
        [B][COLOR=red][/COLOR][/B]
        [B][COLOR=#ff0000]За да победи злото е нужно само едно - добрите хора да не правят нищо![/COLOR][/B]

        Коментар


        • #5
          До: По заповед на Шефа... питам какви масла

          Първоначално публикуван от kratuna_zelena Преглед на мнение
          Мъжа ми, днес преди да тръгне на работа рече:
          " Виж там във форума какво масло да сложа?"
          И толкова.. писна ми вече.

          С компютрите се оправя когато
          влиза да зяпа коли в мобиле незнамкоеси, а тук не може
          да влезе да прочете...

          Четох, четох.. знам, че го има някъде, ама не съм сигурна.
          Не пиша ПОМОЩ и СПЕШНО, щ,от не трябвало.
          Не мога да напиша НИЩО, което да е от полза
          на когото и да било от форума, защото не знам ..
          и тогава?? Какво да правя? Ще питам, пък ако щете трийте.

          Мъжа ми има Гранд Чероки 3.1 WJ, за тез букви не съм сигурна,
          ама гледах в една тема, това трябва да е.
          Та тоя джип не се кара много, не знам по какви причини, и
          сега му било време за профилактика.
          Видях няколко мнения за това, но ще съм благодарна, ако някой
          ми даде линк да прочета. С търсачката много не се справих.
          Това ли трябва да е за профилактиката??


          к05016796еа-масло раздатъчна кутия - 2 литра
          к05103526еа-диф.масло 75w140 синтетично - 4 литра
          к04295875ас-гарнитура картер АСК
          к05103531еа-масло АTF+4 - 2 литра
          к52118789-филтър АСК

          Ще съм благодарна, ако отговорите
          Вашето писание ми достави истинско удоволствие, вие сте положили Усилие и имате Желание, а това е НАЙ-Важното.
          За Жалост не мога да съм полезен с маслата, но съм сигурен, че ВИЕ ще се справите Блестящо!

          Коментар


          • #6
            До: По заповед на Шефа... питам какви масла

            В двигателя 5W40 за турбо дизел - всеки може да го смени. Добре е да се сменя между 5 и 7 000km

            В диференциалите четири литра 75W140 с добавка за LSD. Сменя се между 20 и 50 000км. Всеки може да го смени.

            Спирачната течност се сменя на пет години. DOT - 3, 4, 5.1

            Антифриза се сменя на пет години. Синтетичен е.

            В скоростната кутия Mopar ATF+4 - в Балканстар заедно с филтрите. Сменя се на 50 000км.

            В раздатъчната кутия, два литра, маслото е спициално, има го в Балкан стар. Сменя се между 20 и 50 000km.

            В секторната кутия маслото също е специално. Няма препоръки за смяна на определен пробег, но смяната му след 100 000км подобрява осезаемо работата на агрегата. Два литра стигат.

            Коментар


            • #7
              До: По заповед на Шефа... питам какви масла

              Бих добавил само че ДОТ 5.1 се слага само фабрично на нов автомобил.
              Ако преди това е имало спирачна течност примерно ДОТ4 - в никакъв случай не преминавайте на ДОТ5.1 Ще се пресече моментално и ще имате огромни главоболия.Течността е до толкова чувствителна към примеси че е практически невъзможно да почистите системата от старата и да преминете на ДОТ5.1
              BMW X6

              Коментар


              • #8
                До: По заповед на Шефа... питам какви масла

                Каква спирачна течност и защо?



                Автомобилните спирачни системи са особено важни хидравлични системи, работещи в много тези условия.
                За да се гарантира тяхната работа, спирачните течности трябва да отговарят на МНОГО изисквания, най-важните от които са:
                - подходящ визкозитет и течливост при ниски температури;
                - термична устойчивост и окислителна стабилност;
                - недопускане образуването на пяна; запазване на експлоатационните параметри при проникване на вода;
                - съвместимост с еластомерите, смазване и предпазване от корозия на металните части.

                Спирачните течности трябва да отговарят на изискванията на
                cneцuфukaцuя SАЕ J 1703 или на по-популярната FMVSS 116 DOT 3/4/5/ 5.1.

                DOT3

                Конвенционална спирачна течност на полигликлова основа, използвана в повечето транспортни средства.

                Предимства:
                - евтина и разпространена в търговската мрежа.

                Недостатъци:
                - уврежда уплътненията от естествена гума;
                - уврежда боята;
                - силно абсорбира вода (веднъж отворена, опаковката не бива да се съхранява повече от седмица).

                Поради голямати си хигроскопичност е възможно да доведе до корозия на елементите в спирачната система.

                DOT4

                Предназначена за употреба в по-новите модели. В повечето случаи също е на полигликолова основа.

                Предимства:
                - сравнително евтина, разпространена в цялата търговска мрежа;
                - по-слабо поглъща вода в сравнение с DOT3;
                - по-висока температура на кипене от DOT3, позволяваща приложимостта й при по-тежки експлоатационни условия.

                Недостатъци:
                - уврежда боите;
                - средно с около 50% по-скъпа от DOT3;
                - при абсорбция на вода може да доведе до корозия на металните части.

                DOT5

                Известна като „силиконова" спирачна течност.

                Предимства:
                не уврежда боите;
                - не абсорбира вода и може да бъде използвана при повишена влажност;
                - съвместима с всички уплътнения.

                Недостатъци:
                - не трябва да се смесва с DOT3 u DOT 4.

                Повечето проблеми при използването на DOT5 са свързани със смесването й с други спирачни течности.
                Най-добрият начин да преминете на DOT5 е да изградите наново спирачната си система.

                Тъй като DOT5 не абсорбира вода, замърсяванията се събират в най-ниските части на спирачната система и могат да предизвикат корозия.

                Поради способността им да задържат въздуха DOT5 са „свиваеми" течности и са неприложими за ABS системи около два пъти по-скъпа от DOT4 и достъпна само в специализирани магазини.


                DOT 5.1

                Сравнително нова спирачна течност на силиконова основа със силно подобрени антикорозионни качества.

                Предимства:
                - превъзходни качества в сравнение с горните типове течности.
                Има много високa температура на кипене, независимо от погълнатата вода;
                - съвместима с всички гумени уплътнения.

                Недостатъци:

                DOT5.1 не са силикови течности и абсорбират вода;
                - подобно на DOT5 u DOT4 уврежда боите;
                - no-скъпа от DOT5 u DOT4 и много по-трудна за намиране.

                Минералните масла за хидравлични системи (HSMO) са комбинация от минерално масло и присадки u обикновено са оцветени в зелено.
                Като правило тези течности са най-скъпи, поради най-високата си температура на кипене и най-добрата защита на системата от корозия.

                Трябва да се има предвид обаче несъвместимостта им с течности на силиконова и полигликолова основа.
                Независимо от типа на използваната хидравлична течност правилната поддръжка е ключът към безаварийната работа на системата.

                Общите препоръки са:

                1. Ако имате спирачна система, който не тече и не създава никакви други проблеми, не сменяйте типа спирачна течност след прочитането на тази статия. Нормалният срок за експлоатация на всяка спирачна течност е от една до две години в зависимост от препоръките на производителя.

                2. При всяка смяна на течността промивайте изцяло спирачната система, за да я предпазите от корозия, независимо от типа спирачна течност, която ползвате.

                3. Aкo имате финансова възможност, използвайте по-висококачествените DOT4 или още no-добрите DOT5.1 спирачни течности.

                4. Използвайте DOT5 само ако превозното средство е било фабрично заредено с нея и/или има изрична препоръка от производителя.
                Най ме е страх от хора без мечти...

                Коментар


                • #9
                  До: По заповед на Шефа... питам какви масла

                  Първоначално публикуван от Вещер Преглед на мнение
                  Бих добавил само че ДОТ 5.1 се слага само фабрично на нов автомобил.
                  Ако преди това е имало спирачна течност примерно ДОТ4 - в никакъв случай не преминавайте на ДОТ5.1 Ще се пресече моментално и ще имате огромни главоболия.Течността е до толкова чувствителна към примеси че е практически невъзможно да почистите системата от старата и да преминете на ДОТ5.1
                  ГрандЧероки WJ излиза от завода с DOT-3. Лятото му сложих DOT-5.1, без никакви специални упражнения, помпи и т.н.
                  Разликата в спирането е осезаема.
                  Положителния ефект дори беше по-голям от колкото като сложих надупчени дискове с керамични накладки.

                  Коментар


                  • #10
                    До: По заповед на Шефа... питам какви масла за 3.1 WJ

                    Явно това което съм писал се отнася за ДОТ5
                    Извинявам се за неточността Дано не съм подвел колежката.
                    BMW X6

                    Коментар


                    • #11
                      До: По заповед на Шефа... питам какви масла за 3.1 WJ

                      Според това http://www.motul-oil.co.uk/motul%20d...070%20(GB).pdf може да се смесват DOT 3, DOT 4 и DOT 5.1 .
                      И според това http://yacco-bulgaria.com/homologati...T%205.1_BG.pdf също.
                      Както и според KINEX !
                      Последно редактирано от nnikolow_n; 14-03-09, 08:38.

                      Коментар


                      • #12
                        До: По заповед на Шефа... питам какви масла

                        Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
                        ...Разликата в спирането е осезаема.
                        Положителния ефект дори беше по-голям...
                        Ако сравняваш с течност от преди 20 години или при състезания...
                        Ще те затрудня ли, ако помоля за подробности?
                        Lancia Delta HF Integrale Evolucione

                        Коментар


                        • #13
                          До: По заповед на Шефа... питам какви масла за 3.1 WJ

                          Е не е 20 годишна и не е за състезания.
                          ГрандЧероки WJ със 7 годишна спирачна течност DOT-3. Като сложих DOT-5.1 почна да спира много по-добре. Изобщо не очаквах такъв ефект. Смених я основно защото при надупчени/нарязани дискове плюс керамични накладки, спирачната система работи на по-висока температура, а DOT-3 на висока температура не се държи много добре.
                          Смених течноста месец(някъде) преди да сменя дисковете, и карах със заводските дискове и накладки. За това казвам че ефекта от смяната на течноста е по-осезаем от колкото от смяната на дисковете. Като сложих надупчените дискове пак се подобриха спирачките но по-малко.

                          Коментар


                          • #14
                            До: По заповед на Шефа... питам какви масла за 3.1 WJ

                            между другото.. колко е допустимата работна температура за дот-3 клас.. и на колко градуса се самозапалва...?
                            и дали клас дот-5 е приложима на по старите и по-износени спирачни системи...?
                            Последно редактирано от lcr; 17-03-09, 15:50.
                            понякога човек има нужда от КАЛАШНИК
                            ********************************
                            JEEP CHEROKEE LAREDO 2,1 TDI "COMMANDO"
                            Honda Shadow VLX 600 - 1999
                            FORD CORTINA-TAUNUS WAGONSTATION 2000L V6


                            0897795824 ; 0887092009 ; 0893316996
                            Влади

                            Коментар


                            • #15
                              До: По заповед на Шефа... питам какви масла за 3.1 WJ

                              Първоначално публикуван от lcr Преглед на мнение
                              между другото.. колко е допустимата работна температура за дот-3 клас.. и на колко градуса се самозапалва...?
                              и дали клас дот-5 е приложима на по старите и по-износени спирачни системи...?
                              Дот 3 се запалва над 200 градуса. Не намирам инфо да се самозапалва. Ври на 230 - 250 градуса.

                              Колегата по-горе е писал за ДОТ 5.1 и за ДОТ 5 кога може и кога не може да се използва.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X