Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Малко инфо относно горивния филтър на Чероки 2.1тд

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Малко инфо относно горивния филтър на Чероки 2.1тд

    Здравейте, наскоро се сдобих с Чероки 2.1td 94г., но има малък проблем трудно пали и като го оставя да работи на място 5-10мин и гасне. По прозрачната част на маркуча се появяват мехурчета - явно смуче от някъде въздух. Вчера излозирах горивния филтър и го вързах директно да пробвам ли ди е от него и джипката се оправи. Въпросът ми е има ли от някъде да се източва вода на този филтър, гледам го че се държи с една скоба и има 4 дупки от вътрешната страна и доста кабели. Има ли нещо за подгряване или тези кабели са само за датчици? И защо са тези 4 дупки? Възможно ли е от филтера да смучи въздух или от скобите на маркучите, който влизат и излизат от него, защото мисля да ги сменя, че доста са се втвърдили.
    Познати ме съветват да си сложа нормален филтър, който има пробка за източване ако има вода, понеже този ми се вижда малко скъп (около 80лв в Плевен).
    Jeep Cherokee 2.1td 94г.
    Volvo 460 1.6 газ/бинзин
    Jeep Cherokee 4.0i 97 BRC GAS
    Fiat Multipla 1.6i 16v BiPover 2001

  • #2
    До: Малко инфо относно горивния филтър на Чероки 2.1тд

    Първоначално публикуван от baideni Преглед на мнение
    Здравейте, наскоро се сдобих с Чероки 2.1td 94г., но има малък проблем трудно пали и като го оставя да работи на място 5-10мин и гасне. По прозрачната част на маркуча се появяват мехурчета - явно смуче от някъде въздух. Вчера излозирах горивния филтър и го вързах директно да пробвам ли ди е от него и джипката се оправи. Въпросът ми е има ли от някъде да се източва вода на този филтър, гледам го че се държи с една скоба и има 4 дупки от вътрешната страна и доста кабели. Има ли нещо за подгряване или тези кабели са само за датчици? И защо са тези 4 дупки? Възможно ли е от филтера да смучи въздух или от скобите на маркучите, който влизат и излизат от него, защото мисля да ги сменя, че доста са се втвърдили.
    Познати ме съветват да си сложа нормален филтър, който има пробка за източване ако има вода, понеже този ми се вижда малко скъп (около 80лв в Плевен).
    Смени маркучите. Въздух там няма работа.За жиците не знам.

    Коментар


    • #3
      До: Малко инфо относно горивния филтър на Чероки 2.1тд

      БаиДени. в Плевен търси от форума Ники Бочев. тои има същия джип и можеш да "откраднеш" малко идейки и съвети от негова страна
      понякога човек има нужда от КАЛАШНИК
      ********************************
      JEEP CHEROKEE LAREDO 2,1 TDI "COMMANDO"
      Honda Shadow VLX 600 - 1999
      FORD CORTINA-TAUNUS WAGONSTATION 2000L V6


      0897795824 ; 0887092009 ; 0893316996
      Влади

      Коментар


      • #4
        До: Малко инфо относно горивния филтър на Чероки 2.1тд

        Първоначално публикуван от baideni Преглед на мнение
        Здравейте, наскоро се сдобих с Чероки 2.1td 94г., но има малък проблем трудно пали и като го оставя да работи на място 5-10мин и гасне. По прозрачната част на маркуча се появяват мехурчета - явно смуче от някъде въздух. Вчера излозирах горивния филтър и го вързах директно да пробвам ли ди е от него и джипката се оправи. Въпросът ми е има ли от някъде да се източва вода на този филтър, гледам го че се държи с една скоба и има 4 дупки от вътрешната страна и доста кабели. Има ли нещо за подгряване или тези кабели са само за датчици? И защо са тези 4 дупки? Възможно ли е от филтера да смучи въздух или от скобите на маркучите, който влизат и излизат от него, защото мисля да ги сменя, че доста са се втвърдили.
        Познати ме съветват да си сложа нормален филтър, който има пробка за източване ако има вода, понеже този ми се вижда малко скъп (около 80лв в Плевен).
        Как ще смуче от филтъра?? Това е невъзможно! Сменяй филтъра така и така ще си играеш, сменяй и маркучите, щом са надървени, значи изпускат от някоя скоба.

        Коментар


        • #5
          До: Малко инфо относно горивния филтър на Чероки 2.1тд

          На моето чероки бе сложен нормален филтър когато го купих в Германия ;според мен ако германеца това е направил защо не ....

          Коментар


          • #6
            До: Малко инфо относно горивния филтър на Чероки 2.1тд

            Първоначално публикуван от Y.Stoqnov Преглед на мнение
            Как ще смуче от филтъра?? Това е невъзможно! Сменяй филтъра така и така ще си играеш, сменяй и маркучите, щом са надървени, значи изпускат от някоя скоба.
            Възможно е,възможно е. От личен опит го знам.Предполагам обаче че не става дума за едни и същи филтри.Колегата описва филтъра си че е с доста кабели,докато при мен са само два.Та именно на честа която захранват тези кабели(предполагам че е подгревател)беше спукан цокъла и от там дърпаше въздух.Лекарството се казва Каноколит.
            [LEFT]JEEP CHEROKEE 2.1 TD
            [/LEFT]
            [LEFT] HONDA MTX 200R Хубавата жена и хубавата кола трябва да могат да си въртят гъза.[/LEFT]

            Коментар


            • #7
              До: Малко инфо относно горивния филтър на Чероки 2.1тд

              Смених маркуча от филтъра до помпата и нещата се пооправиха, вече пали по-лесно и не гасне на празен ход, но като оставя да поработи повече на място и подам рязко газ се появяват пак малки мехурчета после изчезват. Това нормално ли е ? Свалих филтъра, нямаще нищо счупено или пукнато оставих го да се оттече, ако случайно е имало вода и после пак го сложих. (понататък като има повече средства ще се сменя с нов)
              Jeep Cherokee 2.1td 94г.
              Volvo 460 1.6 газ/бинзин
              Jeep Cherokee 4.0i 97 BRC GAS
              Fiat Multipla 1.6i 16v BiPover 2001

              Коментар


              • #8
                До: Малко инфо относно горивния филтър на Чероки 2.1тд

                Ако работи нормално, не се притеснявай за мехурчетата. Ако държиш, мога да направя снимки на моя джип, той е със същия двигател

                Коментар


                • #9
                  До: Малко инфо относно горивния филтър на Чероки 2.1тд

                  Първоначално публикуван от baideni Преглед на мнение
                  Здравейте, наскоро се сдобих с Чероки 2.1td 94г., но има малък проблем трудно пали и като го оставя да работи на място 5-10мин и гасне. По прозрачната част на маркуча се появяват мехурчета - явно смуче от някъде въздух. Вчера излозирах горивния филтър и го вързах директно да пробвам ли ди е от него и джипката се оправи. Въпросът ми е има ли от някъде да се източва вода на този филтър, гледам го че се държи с една скоба и има 4 дупки от вътрешната страна и доста кабели. Има ли нещо за подгряване или тези кабели са само за датчици? И защо са тези 4 дупки? Възможно ли е от филтера да смучи въздух или от скобите на маркучите, който влизат и излизат от него, защото мисля да ги сменя, че доста са се втвърдили.
                  Познати ме съветват да си сложа нормален филтър, който има пробка за източване ако има вода, понеже този ми се вижда малко скъп (около 80лв в Плевен).
                  колега моя филтър съм го изолирал преди повече от 1.5г. тои си е на място но го разкачих защото в него има подгрев на горивото (нафта) сега нямам никакъв освен два малки купихги времено по 2 лв броя но всичко времено е вечно проблем нямам а карам доста с него пробваи и сам ще се убедиш няма страшно кои каквото и да ти говори проба проба грешка
                  http://www.vbox7.com/play:f7388cc7</a>
                  0896415228

                  Коментар


                  • #10
                    До: Малко инфо относно горивния филтър на Чероки 2.1тд

                    Първоначално публикуван от галин георгиев Преглед на мнение
                    колега моя филтър съм го изолирал преди повече от 1.5г. тои си е на място но го разкачих защото в него има подгрев на горивото (нафта) сега нямам никакъв освен два малки купихги времено по 2 лв броя но всичко времено е вечно проблем нямам а карам доста с него пробваи и сам ще се убедиш няма страшно кои каквото и да ти говори проба проба грешка
                    Е точно това не бих те посъветвал да правиш! Най-сигурния начин да си съсипеш Горивонагнетателната помпа и дюзите е да вкараш нефилтрирано гориво, което освен примеси от твърди частици, може да съдържа и вода. Ролята на филтъра за фино пречистване при дизела е именно да не допусне до помпата непречистено гориво, като ги задържи в утайника в долната си част, както и да спре проникването на вода в помпата. Предполагам, знаеш за каква точност на обработка на детайлите в помпата и дюзите, става въпрос и как би се отразило наличието на вода в тях. Резултатът ще е интензивно износване /при положение, че иначе помпата може да надживее двигателя/, а попадането на вода в нея ще предизвика корозия и ще я извади от строя. По- добре, ако оригиналния филтър не става за нищо да го подмениш с някакъв друг, но пак с подгряване /важно е особено през зимата, когато горивото може да започне да се сгъстява и да престане да се филтрира/.
                    Преди около 3 години , на предишна моя кола Renault Megane 1.9D, имах подобни проблеми с пропуск и засмукване на въздух в снадките около филтъра и се наложи да да сменя оригиналния пластмасов филтър с някакъв друг. Намерих втора употреба от японска кола /има ги в Nissan, Mazda и др./, монтирах го на мястото на оригиналния, като се наложи да преработя начина на захващането му. Този си имаше електрическо подгряване, ръчна подкачваща помпа за обезвъздушаване на системата, както и датчик за наличие на вода в утайника и пробка за източване на утайката. Ето как изглеждаше самият филтър монтиран на мястото -

                    С това си мнение не бих искал да засегна колегата, изказвам моето мнение но определено смятам, че е сгрешил, премахвайки филтъра изцяло. Тези малките филтърчета за по 2 лв. не вършат изобщо работа за фино пречистване, само могат да доведат до задръстване и спиране на горивото към ГНП през зимата.
                    Поздрави!
                    Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
                    First impression is not always true. Get inspired.
                    Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
                    Reading is sooo boring, unlike writing!

                    Коментар


                    • #11
                      До: Малко инфо относно горивния филтър на Чероки 2.1тд

                      В случая, филтърът на колегата следва да е такъв, като на прикачената снимка. (моят в момента е NAPA)
                      От личен опит мога да кажа, че смяната с нов и проверка/ смяна на маркучи е най-доброто решение. Иначе лотарията "пали-не пали" ще е винаги на дневен ред.
                      Прикачени файлове
                      proud founder of Anna Veith fan club Bulgaria
                      NISSAN Terrano II R20 2.7 TDi [A1 Rh+]
                      Заедно в борбата срещу злокачествените мозъчни тумори

                      Коментар


                      • #12
                        До: Малко инфо относно горивния филтър на Чероки 2.1тд

                        Първоначално публикуван от didko Преглед на мнение
                        Възможно е,възможно е. От личен опит го знам.Предполагам обаче че не става дума за едни и същи филтри.Колегата описва филтъра си че е с доста кабели,докато при мен са само два.Та именно на честа която захранват тези кабели(предполагам че е подгревател)беше спукан цокъла и от там дърпаше въздух.Лекарството се казва Каноколит.
                        Имах предвид, че е невъзможно фабрично да е направен да смуче въздух...
                        Щом пак има мехурчета, значи има пукнатина някъде. Открий я, отстрани я с някакво лепило и си готов.

                        Коментар


                        • #13
                          До: Малко инфо относно горивния филтър на Чероки 2.1тд

                          Колега днес си смених маркучите по нафтопровода с прозрачни. Понеже и аз напоследък имам АБСОЛЮТНО същата анамнеза на джипката като теб.Преди филтъра няма нищо, никши мехурчета, след филтъра - НАПРАВО пяна излиза.Обезвъздушавам, почва да си работи добре, без махурчета, оставям да поработи малко и след 3-4 мин. пак се почва, мухури, мехурчета... Махнах филтъра, който е сменен преди около 1 месец. На пръв поглед нищо не видях.Сега отивам да огледам хубаво дали някъде няма пукнатина, по някой от 4те входа. Дано да го оправя! Ще пиша по-късно!
                          Jeep Cherokee XJ `91
                          "... До 9 Септември 1944 г., тази паметна дата, българският народ се намираше на ръба на една бездънна пропаст!
                          След девети той направи съдбоносната крачка напред!..."

                          Коментар


                          • #14
                            До: Малко инфо относно горивния филтър на Чероки 2.1тд

                            здравеите колеги . като гледам при вас има тази гъзарийка с подгрева а при мен я няма тази опцийка. горивния ми филтър е сменян-сега е от френска кола...но модела е без подгрев. но аз имам и малко по различен въпрос.. къде би се намирал датчика за "вода в горивото"...възможно ли е да е именно в самия филтър ..както каза колегата " има 4 кабелчета"...?
                            понякога човек има нужда от КАЛАШНИК
                            ********************************
                            JEEP CHEROKEE LAREDO 2,1 TDI "COMMANDO"
                            Honda Shadow VLX 600 - 1999
                            FORD CORTINA-TAUNUS WAGONSTATION 2000L V6


                            0897795824 ; 0887092009 ; 0893316996
                            Влади

                            Коментар


                            • #15
                              До: Малко инфо относно горивния филтър на Чероки 2.1тд

                              Първоначално публикуван от nickbochev Преглед на мнение
                              В случая, филтърът на колегата следва да е такъв, като на прикачената снимка. (моят в момента е NAPA)
                              От личен опит мога да кажа, че смяната с нов и проверка/ смяна на маркучи е най-доброто решение. Иначе лотарията "пали-не пали" ще е винаги на дневен ред.
                              Да, точно с този филтър съм и аз и още се двоумя да ли да купа нов или направо някакъв друг модел, защото пак почна да ми прави проблем. При мене сутрин на студен двигател като дам на контакт ми свети една червена лампа "water in filter" за около 1-2 секунди и веднага гасне. При вас така ли е? Преди години имах дизелова вектра 1.7 и си имаше утайник и оттам като развартя пробката и почиствах филтъра от вода и мизерии и никога не бях го сменял и не съм имал проблем. Този ме притяснява да не е да купа нов за 80лв и след месец пак да се наложи да го сменям пак, уж се на петрол зареждам.
                              Jeep Cherokee 2.1td 94г.
                              Volvo 460 1.6 газ/бинзин
                              Jeep Cherokee 4.0i 97 BRC GAS
                              Fiat Multipla 1.6i 16v BiPover 2001

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X