Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Леко подобрение на дизелово Чероки

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Леко подобрение на дизелово Чероки

    От доста време обсъждаме дизеловите черокита и тяхната температура.При работещо виско и т.н. проблеми не забелязвам.Температурата винаги е на индикацията пред 100,макар и по някога да я доближава(например при изкачвания на пета предавка).Нещата обаче се променят лятото при включен климатик,особено в града.Защо става така,седим с моя майстор на климатици и се чешем по главите прости.перката,която охлажда радиатора с антифриза засмуква въздуха и го изпраща към двигателя,но радиатора на климатика е пред радиатора на двигателя и се охлажда единствено от въздушната струя(или и от малкото въздух засмукан от перката и преминал през радиатора на двигателя).Това не е достатъчно и температурата и налягането на фреона се покачват.Какво се получава-радиатора на климатика грее пред радиатора на двигателя и покачва темп. му.От друга страна компресора на климатика започва да товари още повече двигателя и отново температурата се покачва.При високата темп. на фреона налягането в системата става над 22 атмосфери и КПД пада и започва да не духа толкова хладно в колата.Почти всички коли с климатик имат специално вентилатор за радиатора на климатика,обикновено ел.,някои имат по два(пасат ,мерцедес).Дизеловото Чероки няма.Овен ако не му сложим,тъй като местото е тясно пред радиатора и зад декоративната решетка вариантите които намерих са два турска фирма производител цена 90 лв и италианска 130 лв. диаметър на вентилатора 26 см. Не е проблем да се направи стойка за закрепяне и от тук нататък два варианта включване с копче при желание на водача или като се вдигне налягането на фреона автоматично(купува се механизъм за още 50 лв.)Има място и за втори вентилатор но първо ще видя през лятото дали ще е достатъчен този и тогава.Трябва да се обърне внимание на посоката на перката на новия вентилатор да не духа към въздушната струя а навътре.При първи тестове ще пиша резултата,но малко да се постопли,ако на някой му е интересно може и да кача снимки.

  • #2
    До: Леко подобрение на дизелово Чероки

    Първоначално публикуван от gravidis Преглед на мнение
    От доста време обсъждаме дизеловите черокита и тяхната температура.При работещо виско и т.н. проблеми не забелязвам.Температурата винаги е на индикацията пред 100,макар и по някога да я доближава(например при изкачвания на пета предавка).Нещата обаче се променят лятото при включен климатик,особено в града.Защо става така,седим с моя майстор на климатици и се чешем по главите прости.перката,която охлажда радиатора с антифриза засмуква въздуха и го изпраща към двигателя,но радиатора на климатика е пред радиатора на двигателя и се охлажда единствено от въздушната струя(или и от малкото въздух засмукан от перката и преминал през радиатора на двигателя).Това не е достатъчно и температурата и налягането на фреона се покачват.Какво се получава-радиатора на климатика грее пред радиатора на двигателя и покачва темп. му.От друга страна компресора на климатика започва да товари още повече двигателя и отново температурата се покачва.При високата темп. на фреона налягането в системата става над 22 атмосфери и КПД пада и започва да не духа толкова хладно в колата.Почти всички коли с климатик имат специално вентилатор за радиатора на климатика,обикновено ел.,някои имат по два(пасат ,мерцедес).Дизеловото Чероки няма.Овен ако не му сложим,тъй като местото е тясно пред радиатора и зад декоративната решетка вариантите които намерих са два турска фирма производител цена 90 лв и италианска 130 лв. диаметър на вентилатора 26 см. Не е проблем да се направи стойка за закрепяне и от тук нататък два варианта включване с копче при желание на водача или като се вдигне налягането на фреона автоматично(купува се механизъм за още 50 лв.)Има място и за втори вентилатор но първо ще видя през лятото дали ще е достатъчен този и тогава.Трябва да се обърне внимание на посоката на перката на новия вентилатор да не духа към въздушната струя а навътре.При първи тестове ще пиша резултата,но малко да се постопли,ако на някой му е интересно може и да кача снимки.


    да колега и аз много отдавна го бях намислил този вариант с принудителното охлаждане на кондензатора на климатика отпред и обикалях по моргите но не намерих подходящия размер и с подходяща посока на струята вентилатор но си мисля че ефект ще има и то добър щото иначе и климата не бачка да не говорим че в жегите при по голям напън на мотора достига критични температури.Но всепак сподели резултата ако го направиш преди мен. успех

    Коментар


    • #3
      До: Леко подобрение на дизелово Чероки

      Първоначално публикуван от andro_3j Преглед на мнение
      да колега и аз много отдавна го бях намислил този вариант с принудителното охлаждане на кондензатора на климатика отпред и обикалях по моргите но не намерих подходящия размер и с подходяща посока на струята вентилатор но си мисля че ефект ще има и то добър щото иначе и климата не бачка да не говорим че в жегите при по голям напън на мотора достига критични температури.Но всепак сподели резултата ако го направиш преди мен. успех
      Само не монтирайте ел. вентилатора точно в средата, т.е. срещу виското на перката на двигателя. Охлажда го и перката не работи пълноценно, което може да доведе до прегряване.
      Don't hunt IF you can't kill
      първо 0883 после 333 накрая 448

      LZ1BGD

      Коментар


      • #4
        До: Леко подобрение на дизелово Чероки

        вече съм то направил,вентилатора не е срещу виското(така пасна),но силата на струята след като мине през двата радиатора вече не е толкова силна и се смесва с тази на завихрената с тази от перката на двигателя

        Коментар


        • #5
          До: Леко подобрение на дизелово Чероки

          Първоначално публикуван от gravidis Преглед на мнение
          вече съм то направил,вентилатора не е срещу виското(така пасна),но силата на струята след като мине през двата радиатора вече не е толкова силна и се смесва с тази на завихрената с тази от перката на двигателя
          е и кво установяваш има ли разлика или може би ще се разбере по добре през летните жеги

          Коментар


          • #6
            До: Леко подобрение на дизелово Чероки

            ами сега компресора не работи,освен при включване да обдухва стъклата,няма как да го натоваря

            Коментар


            • #7
              До: Леко подобрение на дизелово Чероки

              Първоначално публикуван от gravidis Преглед на мнение
              ами сега компресора не работи,освен при включване да обдухва стъклата,няма как да го натоваря

              ще правя и аз тази доработка но ако можеш напиши ми по подробно колега какви или по точно от какво си взел вентилаторите щото нещо не мога да намеря само веднъж попаднах на може би подходящия но моргаджийте не ми го дадоха че няккъв си го бил запазил и така изоставих нещата но за лятото трябва да направя нещо балгодаря ти предварително за вниманието.

              Коментар


              • #8
                До: Леко подобрение на дизелово Чероки

                Първоначално публикуван от gravidis Преглед на мнение
                вече съм то направил,вентилатора не е срещу виското(така пасна),но силата на струята след като мине през двата радиатора вече не е толкова силна и се смесва с тази на завихрената с тази от перката на двигателя
                А снимки и относно прегряването виж тук какво съм правил аз и какво смятам да напразвя пази пролет http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...=28837&page=12 и смятам да го приправя ето така http://www.kurtkleinschrod.de/ тук чукни на EinbauNachlaufkuhlung

                Коментар


                • #9
                  До: Леко подобрение на дизелово Чероки

                  вентилатора не е втора употреба , а нов на марка SPAL производство-Италия цената съм писал,размера също

                  Коментар

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X