Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Генератор на гранд3.1тд-2001

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Генератор на гранд3.1тд-2001

    Здравейте колеги!
    ЧЕСТИТА КОЛЕДА НА ВСИЧКИ И ВЕСЕЛО ПОСРЕЩАНЕ НА НОВАТА 2009 ГОДИНА.
    ПОЖЕЛАВАМ НА ВСИЧКИ МНОГО ЗДРАВЕ , ЗДРАВЕ И ПАК ЗДРАВЕ, ДРУГОТО СИ ИДВА САМО. БЕЗАВАРИЙНО КАРАНЕ ПРЕЗ ЦЯЛАТА ГОДИНА !!!
    И сега да споделя с вас проблем който възникна и евентуално ако можете да ми помогнете със знания и съвети .
    Започна да се чува много странен шум от генератора(алтернатора) на джипа на тихи обороти(нещо като дрънчене) в същото време започнаха да ми премигват табло, фарове, лампи и т.н.
    КАКВО МОЖЕ ДА МУ Е ?
    Понеже в момента съм извън София, ходих на консултация във Велико Търново а там те ми обясняват че проблема идва от шайбата, че е блокирала и други глупости. Прекъсването на напрежението от генератора не ми се вярва да е от шайбата по скоро е от някаква електроника, за шума съм съгласен да е от там. Незнам това са просто догадки. Кажете в София кой майстор е добър, а не да се учи тепърва по мойта кола. Благодаря.
    Весели празници. !!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • #2
    До: Генератор на гранд3.1тд-2001

    Първоначално публикуван от sag9765 Преглед на мнение
    Здравейте колеги!
    ЧЕСТИТА КОЛЕДА НА ВСИЧКИ И ВЕСЕЛО ПОСРЕЩАНЕ НА НОВАТА 2009 ГОДИНА.
    ПОЖЕЛАВАМ НА ВСИЧКИ МНОГО ЗДРАВЕ , ЗДРАВЕ И ПАК ЗДРАВЕ, ДРУГОТО СИ ИДВА САМО. БЕЗАВАРИЙНО КАРАНЕ ПРЕЗ ЦЯЛАТА ГОДИНА !!!
    И сега да споделя с вас проблем който възникна и евентуално ако можете да ми помогнете със знания и съвети .
    Започна да се чува много странен шум от генератора(алтернатора) на джипа на тихи обороти(нещо като дрънчене) в същото време започнаха да ми премигват табло, фарове, лампи и т.н.
    КАКВО МОЖЕ ДА МУ Е ?
    Понеже в момента съм извън София, ходих на консултация във Велико Търново а там те ми обясняват че проблема идва от шайбата, че е блокирала и други глупости. Прекъсването на напрежението от генератора не ми се вярва да е от шайбата по скоро е от някаква електроника, за шума съм съгласен да е от там. Незнам това са просто догадки. Кажете в София кой майстор е добър, а не да се учи тепърва по мойта кола. Благодаря.
    Весели празници. !!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Може и да е прав човека! Ама така на обеснения е трудно.
    LZ1VMH

    Коментар


    • #3
      До: Генератор на гранд3.1тд-2001

      Напълно възможно е проблемът ти да е и от тази шайба или още т.н. Fly Wheel. Това е вид фрикционен съединител. Ролята му е да зацепи и задвижи ротора на генератора при увеличаване на оборотите на двигателя и обратно - да отдели ротора на генератора при по-бързо намаляване на оборотите на мотора. Така се щадят обтегача, ремъка и останалите агрегати задвижвани от него от резки натоварвания и вибрации. Почти всички съвременни автомобили са с такава ролка - Fly Wheel. При повреда на тази ролка се получават специфични вибрации, тракане и шум от към генератора а обтегача силно вибрира. При по-голямо износване е възможно да не зацепва добре и да приплъзва и така да се получи нарушаване на работата на генератора и заряда. Ето как изглежда самата ролка -

      Демонтира се със специфичен ключ в добавка с чашка от гедоре и къс върток. Размерът е инчов за външния отвор на ролката а на ротора е 10мм "чашка". На някои модели в възможно и да е с т.р. "еврейска звезда" или "инбуси".Ето при мен как изглежда ролката и ключа-
      Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
      First impression is not always true. Get inspired.
      Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
      Reading is sooo boring, unlike writing!

      Коментар


      • #4
        До: Генератор на гранд3.1тд-2001

        Браво колега!!
        Евала за желанието да помогнеш.

        100% Вярно!
        Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

        Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

        Коментар


        • #5
          До: Генератор на гранд3.1тд-2001

          ЧЕСТИТА НОВА ГОДИНА !!!
          НЕКА ЗА ВСИЧКИ БЪДЕ БЛАГОПОЛУЧНА ВЪВ ВСЯКО НАЧИНАНИЕ !!!
          БЛАГОДАРЯ КОЛЕГА ЗА ИНФОРМАЦИЯТА.ОТКЪДЕ МОГА ДА СЕ СНАБДЯ С ТАЗИ РОЛКА ?
          И ОЩЕ ЕДИН ВЪПРОС
          ТОЗИ ГЕНЕРАТОР ИМА ЛИ РЕЛЕ В НЕГО ИЛИ ТАЗИ РОЛКА ИГРАЕ РОЛЯТА НА РЕГУЛАТОР НА НАПРЕЖЕНИЕТО.

          Колега това се възприема, като крещене!!!
          Моля, дръг път не крещете.
          Последно редактирано от CarTest™; 01-01-09, 14:20.

          Коментар


          • #6
            До: Генератор на гранд3.1тд-2001

            Отговора на първия въпрос е:
            От магазина.
            А на втория ....... ..
            Не знам какво да кажа!
            Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

            Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

            Коментар


            • #7
              До: Генератор на гранд3.1тд-2001

              Каквото и да кажеш няма да си прав, а може и да си?! Пак помисли. Това включване и изключване на генератора какво ли прави...
              Lancia Delta HF Integrale Evolucione

              Коментар


              • #8
                До: Генератор на гранд3.1тд-2001

                В техническия английски flywheel се използва за маховик.В случая ролката на алтернатора се превежда на английски freewheel,oneway clutch или най точно decoupler.В едната посока предава вуртящия момент от коляновия вал чрез ремъка на ротора на алтернатора,в другата посока се върти свободно.Варбурга има подобна система на 4 предавка.При повреда обикновенно остават блокирани.Обаче ако стане обратно ще приплъзва и няма да ти се върти генератора с нормални обороти и няма да имаш нормално зареждане.При VM 3.1 ролката се развива с друг инструмент. В алтернатора има само диодна група за изправяне на напрежението.Ролката не играе роля на "регулатор на напрежение". "Регулатор на напрежение" се намира вътре е ел. блок на мотора.
                Последно редактирано от onufriz; 02-01-09, 12:19.
                Най ме е страх от хора без мечти...

                Коментар


                • #9
                  До: Генератор на гранд3.1тд-2001

                  Първоначално публикуван от sag9765 Преглед на мнение
                  ЧЕСТИТА НОВА ГОДИНА !!!
                  НЕКА ЗА ВСИЧКИ БЪДЕ БЛАГОПОЛУЧНА ВЪВ ВСЯКО НАЧИНАНИЕ !!!
                  БЛАГОДАРЯ КОЛЕГА ЗА ИНФОРМАЦИЯТА.ОТКЪДЕ МОГА ДА СЕ СНАБДЯ С ТАЗИ РОЛКА ?
                  И ОЩЕ ЕДИН ВЪПРОС
                  ТОЗИ ГЕНЕРАТОР ИМА ЛИ РЕЛЕ В НЕГО ИЛИ ТАЗИ РОЛКА ИГРАЕ РОЛЯТА НА РЕГУЛАТОР НА НАПРЕЖЕНИЕТО.
                  При смяната на моята ролка в сервиза, където го направихме я поръчаха в Балкан Стар и струваше 185 лв. - крайна цена /кат.ном. 1-53013554-АЕ/. Иначе самата ролка няма как да играе ролята на реле-регулатор. При 2.8CRD /VM/моторите реле-регулаторът е вграден в четкодържателя. В него влизат две тънки кабелчета чрез куплунг. Чрез тях се подава захранването на регулатора /а от там и на ротора т.е. възбудителната намотка на генератора./ При 3.1 VM моторите не зная как е точно но едва ли ECU на двигателя изпълнява директно ролята на реле-регулатор. Рагледай задната част на генератора и виж дали освен един дебел кабел, захванат с кабелна обувка и гайка /+ за заряда към акумулатора/, излизат и някакви други по-тънки кабели. При по-новите двигатели ECU и релето-регулаторът са свързани и си обменят информация през шина. По този начин ECU може директно да управлява зарядния процес чрез команди към реле-регулатора, както и да го изключва в определени моменти.
                  Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
                  First impression is not always true. Get inspired.
                  Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
                  Reading is sooo boring, unlike writing!

                  Коментар


                  • #10
                    До: Генератор на гранд3.1тд-2001

                    Колега Алекс Маринов, добре е в този форум да се пишат постове след като информацията е проверена и сме сигурни в нея.Казвам това не за да Ви обидя, а защото може да объркаме нашите съфоромци.Както VM 3.1 така и VM 2.8 нямат реле регулатор в алтернатора.Реле-регулатора се намира в ел. блок на мотора и директно подава напрежение към възбудителната намотка (ротора) чрез четкодържателя, като така управлява изходното напрежение.Понеже алтернатора е променливотоков има и диодна група която изправя напрежението.
                    Най ме е страх от хора без мечти...

                    Коментар


                    • #11
                      До: Генератор на гранд3.1тд-2001

                      Благодаря за отзивчивостта на всички колеги.Но ще бъда благодарен на колеги сблъскали се с този проблем да ми дадат съвет за добър майстор.Ролката само в БС ли я има или и другаде се намира.Благодаря.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Генератор на гранд3.1тд-2001

                        Зравейте колеги.
                        Смених ролката на алтернатора, като я купих от БС и цената и е 212 лв.с ДДС но ефекта е същия.Къе се намира ел. блок на мотора?Явно там е проблема и по точно в шината с която се включвазащото ефекта не е постоянен(премигването).

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X