Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблем с Чероки 2.5td ..пак

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Проблем с Чероки 2.5td ..пак

    Колеги имам нужда от малко помощ от по знаещите. Преди няколко седмици се появи проблем с паленето на джипа. ВМ е двигателя, 2.5 л дизел. Сутрин когато е студена, при палене двигателя заработва но няма мощност и се дави. Оборотите просто му падат бавно от 950 до към 800 , 400 и после просто гасне. Дори да подавам газ се форсира до не повече от 3000 об. и пак гасне. Отварям капак и две от дюзите виждам че са овлажнени с нафта. От там и пуши ако давам газ и и изпушва когато сама гасне. Пушека е черен. В момента, в който двигателя загрее дори малко този проблем изчезва , работи нормално и пали нормално. Помпата му е механична Бош.

    Сега е на ремонт, но майсторите дизелджии там се занимават с чисто механически проблеми. На първи цилиндър има един датчик. Когато го откачат колата пали трудно, както го описах, но когато пак го закачат въобще не захваща, само върти на стартер.

    Каква е ролята на този датчик и можете ли да ми дадете каквато и да е информация за него. Благодаря
    Jeep Cherokee 2.5 Tdi VM '96

  • #2
    До: Проблем с Чероки ..пак

    Неангажираща препоръка:
    Провери си дали ти е изправен температурният датчик /дето мери температурата на двигателя и подава сигнал към компютъра/.
    ________________________________________________________________________________________
    Grand Cherokee WJ 3.1TD 1999
    HARLEY DAVIDSON - HARITADGE SOFTAIL CLASIC 2006

    Коментар


    • #3
      До: Проблем с Чероки ..пак

      Ba4e Mite, благодаря за отг. Сигурен съм, че темп. датчик работи, но дори и да не работи и да изпраща нещо към компютъра това какво общо има с работата на мотора? Даже се чудя за какво са тия компютри дето са ги слагали на тоя двигател като всичко по него си е чисто механично като принцип на работа.



      Сменили са уплътнения на едната дюза, разпръсквачи, но освен това което много ме изненада човека каза, че въпросния датчик на първа дюза не е бил закачен никъде. Явно при някое от посещенията ми при по сервизи е бил откачен и оставен така. Сменил е и две подгревни свещи и джипа е запалил нормално, сега оправя и някаква гарнитура на турбото и утре го взимам да видим как ще се държи.

      Разочаровах се малко всъщност. Като свали едната тръба за въздух под нея се видя място на, което блокът е заваряван. Незнам кога и дали въобще в България или Италия. Надявам се да е направено качествено.



      В сервизното ръководство пише за какво е този сензор, но не можах да си го преведа много много от английски.
      Jeep Cherokee 2.5 Tdi VM '96

      Коментар


      • #4
        До: Проблем с Чероки ..пак

        Стискам палци всичко да е ОК!!
        Като го пробваш - пиши кво е станало.
        Успех!


        П.П. Температурния датчик, като се прецака, става такава бъркотия с паленето и работата на двиг, че свят ти се завива.
        ________________________________________________________________________________________
        Grand Cherokee WJ 3.1TD 1999
        HARLEY DAVIDSON - HARITADGE SOFTAIL CLASIC 2006

        Коментар


        • #5
          До: Проблем с Чероки ..пак

          Kъде се намира датчика и има ли такъв на 2.1 тд 93 год?

          Коментар


          • #6
            До: Проблем с Чероки ..пак

            Първоначално публикуван от Pavlin Преглед на мнение
            Помпата му е механична Бош.

            Сега е на ремонт, но майсторите дизелджии там се занимават с чисто механически проблеми. На първи цилиндър има един датчик. Когато го откачат колата пали трудно, както го описах, но когато пак го закачат въобще не захваща, само върти на стартер.

            Каква е ролята на този датчик и можете ли да ми дадете каквато и да е информация за него. Благодаря
            Помпата ти е механична, но с електронно управление.
            Датчикът на първи цилиндър (ако говориш за този на дюзата) е за следене на момента на впръскване. Компът следи сигнала от датчика за ГМТ на кол. вал и този от първата дюза и смята предварение на впръскването според обороти/натоварване/температура. Датчикът е обикновен електромагнитен с котвичка, която е продължение от иглата на дюзата. И без него може в смисъл, че е предвиден авариен режим на компа без всеки от датчиците, в който той смята по една усреднена стойност. Върви, но не е същото.

            Коментар


            • #7
              До: Проблем с Чероки ..пак

              Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
              Върви, но не е същото.
              Може ли това да е причина Jeep-a да се държи нормално до към 2000 оборота и след това да губи мощност(тромав не иска да върви)?
              Поздрави

              Коментар


              • #8
                До: Проблем с Чероки ..пак

                Първоначално публикуван от misho22 Преглед на мнение
                Може ли това да е причина Jeep-a да се държи нормално до към 2000 оборота и след това да губи мощност(тромав не иска да върви)?
                Възможно, макар че има и други повреди с такива симптоми - запушен филтър в резервоара, главен горивен филтър, ГНП; въздух в горивото; турбото и т.н.
                Но ако се изключат един по един, остава това.

                Коментар


                • #9
                  До: Проблем с Чероки ..пак

                  Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
                  Възможно, макар че има и други повреди с такива симптоми - запушен филтър в резервоара, главен горивен филтър, ГНП; въздух в горивото; турбото и т.н.
                  Но ако се изключат един по един, остава това.
                  Тия с филтри, въздух, турбо ги минах и тъкмо търсех нещо за тая "умна" дюза попаднах на темата.
                  Утре ще я проверя
                  Благодаря Паджеровод
                  Поздрави

                  Коментар


                  • #10
                    До: Проблем с Чероки ..пак

                    Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
                    Помпата ти е механична, но с електронно управление.
                    Датчикът на първи цилиндър (ако говориш за този на дюзата) е за следене на момента на впръскване. Компът следи сигнала от датчика за ГМТ на кол. вал и този от първата дюза и смята предварение на впръскването според обороти/натоварване/температура. Датчикът е обикновен електромагнитен с котвичка, която е продължение от иглата на дюзата. И без него може в смисъл, че е предвиден авариен режим на компа без всеки от датчиците, в който той смята по една усреднена стойност. Върви, но не е същото.
                    Евала. Ясно. Е сега отново е пъхнат в буксата. Ще видим как ще пали и работи. Компресията не са мерили, а дюзата (тази на 4ти цилиндър изпускаше) не е оправяна с оригинални части от джийп и това ме притеснява, но дизелджията е добър и приятел, дано да си знае работата.
                    Jeep Cherokee 2.5 Tdi VM '96

                    Коментар


                    • #11
                      До: Проблем с Чероки ..пак

                      Първоначално публикуван от салко Преглед на мнение
                      Kъде се намира датчика и има ли такъв на 2.1 тд 93 год?

                      Не си спомням, но ето как изглежда при 2.5Tdi (със стрелката)
                      Прикачени файлове
                      Jeep Cherokee 2.5 Tdi VM '96

                      Коментар


                      • #12
                        До: Проблем с Чероки ..пак

                        Здравейте. Взех си джипа обаче нещо не съм особено доволен. Интересно ми е утре дали ще запаля. Човекът ми каза да подгрея два три пъти преди да запаля, което не трябва да е така. Каза и, че компресията на два от цилиндрите била ниска.

                        Две от дюзите отново са целите в нафта. Едната на 4ти цилиндър (на втората снимка) и онази на първи с датчика. А уж за това беше на ремонт. Иначе върви много добре, но когато вдигнах капака пред нас видях, че тръбичката за вакуума на клапана за турбото (на първата снимка) е откачена. Закачих я и може и така да ми се струва но май, че почна да върви по зле.

                        За какво е този клапан?

                        На всичкото от горе едната от тръбите дето е разглабяна не е добре затегната защото усещам мирис на изгорели газове от там, когато работи мотора. ...ще го карам пък като се развали ще търся по свесен сервиз.
                        Прикачени файлове
                        Jeep Cherokee 2.5 Tdi VM '96

                        Коментар


                        • #13
                          До: Проблем с Чероки ..пак

                          Какво значи "целите в нафта". Обикновено изпуска от тръбичките за обратна нафта. Нещо напукани или изводите на дюзите...много са крехки и се чупят лесно. Ако има някакво запушване по пътя на обратната нафта, налягането се качва и може да изпускат.
                          Lancia Delta HF Integrale Evolucione

                          Коментар


                          • #14
                            До: Проблем с Чероки ..пак

                            Утре ще снимам и покажа.
                            Jeep Cherokee 2.5 Tdi VM '96

                            Коментар


                            • #15
                              До: Проблем с Чероки ..пак

                              Днес запали нормално сутринта, иначе си прав че тръбичките за обратната нафта не бяха пъхнати докрай.
                              Jeep Cherokee 2.5 Tdi VM '96

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X