Обява

Свий
Няма добавени обяви.

масло за 2.1 тд

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • масло за 2.1 тд

    Кое масло е наидобро за двигател на 200000км?
    Mерси!

  • #2
    До: масло за 2.1 тд

    Ми, минерално, гъсто, по възможност реномирана марка.

    Коментар


    • #3
      До: масло за 2.1 тд

      за зимата - 10W40 за турбодизел

      за лятото - ако ти се сменя и се налага смяна 2 пъти в годината 15W40 за турбодизел .


      Това е мое мнение.
      Аз карам КАСТРОЛ 10W40 магнатеч ... на Гранд 3,1 тд на 205000км. - целогодишно.
      ________________________________________________________________________________________
      Grand Cherokee WJ 3.1TD 1999
      HARLEY DAVIDSON - HARITADGE SOFTAIL CLASIC 2006

      Коментар


      • #4
        До: масло за 2.1 тд

        Аз до сега не съм видял дизелов двигател който работи по-добре с 10w40/15w40, от колкото с 5w40.

        Вискозитета на маслото е даденост която е продиктувана от две неща.

        Едното е изискването на двигателя което е свързано с много неща едно от които е и мазителната система. Производителя на двигателя е препоръчал вискозитета които е подходящ и там мърдане няма.

        Другото изискване е съобразено с климатичните условия при експлоатация.

        Органа които класифицира маслата според вискозитета им е
        Society of Automotive Engineers (SAE) /Сдружение на автомобилните инженери/
        Класификацията на S.A.E. оценява моторните масла според поведението им при различни температури и посочва техния вискозитетен клас. Вискозитет най-общо означава течливостта на маслото. Например водата има нисък вискозитет, а медът е високовискозен. Така че ако едно масло е твърде вискозно, то среща трудности при циркулацията и при защитата на механичните части от износване (типичен недостатък при стартиране на двигателя през зимата). Ако пък е твърде течливо, то е склонно да се "изплъзва" бързо и по този начин двигателят остава незащитен. Затова смазочното масло с високо качество не става твърде течливо, когато се нагрява през лятото, а зимно време не се сгъстява много и циркулира в двигателя, като по този начин го защитава дори и през най-лошите зимни сутрини.
        SAE разделя моторните масла на 11 вискозитетни класа - така наречените едносезонни масла. Шест класа за приложение предимно при ниски температури, означени с буквата W (от англ. winter) и цифра отпред - 0, 5, 10, 15, 20 и 25. Например маслата с означение SAE 0W притежават най-добра течливост и не позволяват на маслото да се втвърди до температура -50 градуса. Например
        ако КАТЕРИТЕ ВИСОКИ ВЪРХОВЕ ПРЕЗ ЗИМАТА

        добре е автомобилът ви да е зареден с масло с характеристика 0W. Останалите пет класа по SAE класифицират вискозитета при загрял двигател 100градуса. Те се означават с числата 20, 30, 40, 50, 60
        Ако си мислите че вече по отношение на маслата всичко ви е ясно - грешите. Следва най-важното КАЧЕСТВОТО.



        Качеството на моторното масло зависи от двете му съставни части: базово масло и химически активни добавки (присадки).

        Базовото масло определя и неговия вид - дали е минерално, синтетично или полусинтетично. Изходната суровина и на двата вида е нефтът, но при синтетичните качеството на базата може да бъде "управлявано" в процеса на получаване, което го прави много по-добро от минералните. Третата основна група базови масла представлява смес от двете в определено съотношение. За съвременните високонатоварени двигатели всички производители на автомобили препоръчват синтетични или полусинтетични моторн масла.
        Синтетичните смазочни продукти са изработени от молекули, които са модифицирани чрез сложни химични процеси и осигуряват по-добри експлоатационни показатели при екстремни условия, свързани с температура, налягане или действащи сили. Минералните смазки са произведени от молекули, съдържащи се в суровия петрол, които се отделят при дестилационния процес в рафинериите.

        Най-важната част на едно масло са присадките, които се явяват "подправката" на базовото масло. Ако то не притежава определени свойства, производителите го подобряват с различни присадки. Понякога допълнителните вещества придават изцяло нови свойства на моторното масло и са важни за работата на агрегата, защото не позволяват образуването на лак и въглеродни отлагания при високи температури, поемат замърсяванията, от тях зависи способността на маслото да намалява триенето на елементите и т. н.


        Организацийте които класифицират двигателното масло според неговото качество са две:

        American Petroleum Institute (API)/Американски петролен институт/ - класифицира маслата според способността им да предпазват двигателя. Буквата S се използва за бензинови двигатели, а буквата C за дизелови. Буквата след S или C обозначава степента на защита и експлоатационни качества, като A е най-ниската а X най-високата степен. Някои масла могат да бъдат използвани както при бензинови, така и при дизелови двигатели, затова в класификацията им се посочва SJ/CF или CF-4/SJ.

        Association des Constructeurs Europeens d'Automobiles (ACEA) -
        Асоцияция на Европейските Автомобилни КОНСТРУКТОРИ подобна на API, с тази разлика, че докато API се основава на американски двигатели, ACEA се основава на европейски двигатели. ACEA също използва букви за обозначаване на класификацията.Ако има надпис A.C.E.A. А , това означава, че маслото е предназначено за бензинови двигатели, а А.С.Е.А. В - за дизелови. "Е" пък е буквата, която съответства за масла, предназначени за дизелови двигатели, но за тежкотоварни МПС-та. А.С.Е.А. поставят след буквите и цифрите от 1 до 5 - според степента на натоварване на двигателя. Например А.С.Е.А. А5 се използва за много мощни бензинови двигатели. Универсалните масла, подходящи за всякаква употреба и натоварване, са обозначени със символите А2/В2 и А3/В3.



        Освен двете по горе описани организации които класифицират маслата по общо и теоритично има и трета която се ръководи от спецификата на конкретния двигател.

        Класификация на Европейските автомобило-ПРОИЗВОДИТЕЛИ (ССМС). Тези норми отразяват едно по-високо на минималните експлоатационни изисквания към моторните масла. Комитет е обосновал тези нови норми с по-тежките работни режими в Европа и с някой конструктивни особенности. При тях се отчитат: удължени интервали на смазване, повишени температури на маслото, променени качества на горивата, както и новото развитие на горивата, както и новото развитие на на двигателите. Класификациите на ССМС са пригодени към американските методи на изпитания, но са допълнени с европейски изпитания. Нивата се означават пак с букви G за бензинови двигатели и D- за дизеловите.

        Нивата на маслата за БЕНЗИНОВИТЕ ДВИГАТЕЛИ са следните:
        G4(заменяща G2)- обикновени моторни масла без характеристиките за лесно студено пускане и икономия на гориво. Сравнява се с “SG” по API.;
        G5 (заменяща G3)- масла за лесно студено пускане и повишени натоварвания за всички климатични условия, както и за икономия на гориво. Сравнява се с “SH” по API.

        Нивата на маслата за ДИЗЕЛОВИТЕ ДВИГАТЕЛИ са следните:
        D4 (заменяща D)- моторни масла за всички видове товарни дизелови автомобили с и без турбо и удължени срокове на смяна на маслото, работещи при най-тежки условия на експлоатация. Сравнява се СЕ по API.
        PD2 (заменя PD1)- за всички дизелови леки и лекотоварни автомобили с и без турбо.


        Производителите на моторни масла подобряват качеството ежедневно. Така буквите след абривиатурата се приближават към края на азбуката а когато качеството се обозначава с цифри те стават по големи.

        Коментар


        • #5
          До: масло за 2.1 тд

          При по-старите мотори (които не си сменят маслената помпа наспоред новите масла на пазара), за да могат да поддържат налягане и присъствие на масло в горната част на мотора при нормална работна температура е хубаво да се кара с по-гъсто масло (или поне това е съвет, който дават хората имащи си вземане даване с по-износени мотори). Това, което е написано по-горе в напълно вярно при положение, че мачкаш мотора, но ако караш кротко ми е много интерсно какво ще се случи!?

          Коментар


          • #6
            До: масло за 2.1 тд

            Нищо драматично няма да се случи. Поне не веднага. Това е и причината масово да се ползват най-евтините минералки 10w40 и 15w40. Обяснението е както за износения двигател така и за климата в България които ги изисквал. А всъщност това изобщо не е вярно. 40 не е гъсто масло. Гъстите масла са 50 и 60. За климата какво да ти кажа. Развивал съм пробката на турбо дизел с 15w40 на 10 000км при -15* без да е пален двигателя и маслото не изтича. После що дизелите с хидравлични повдигачи не палели зимата.
            Конкретно за 2.1тд не знам какво масло препоръчва производителя, но моя съвет е да карате със синтетични масла и да ги сменяте на 5 000км.

            То не е съвсем по темата, ама ти Сашо знаеш ли какво масло кара 2.7CDI. Че там при новите Мерцедеси е пълна лудница. Лонг лайф първо поколение, после второ със спецялен филтър на маслото, следва Лонг аш за удължен живот на катализатора и накрая след 2005 лонг лайф и лонг аш в едно.

            Коментар


            • #7
              До: масло за 2.1 тд

              след като порових в НЕТА , точно за този мотор ,открих следното:
              http://xjconnection.jtv.cc/period.htm

              Personalmente utilizzavo per la mia vecchia Cherokee 2.1 TD Renault i seguenti lubrificanti e additivi:

              - Motore Renault 2.1 TD: Olio minerale multigrado semi-sintetico ELF Competition ST 10W-40. L'ho messo su consiglio di vari meccanici nonostante Jeep indichi espressamente nel manuale del conducente di non utilizzare olio con gradazione 10W-40. Vari meccanici e rivenditori che conoscono bene il motore 2,1 TD Renault mi hanno consigliato di mettere olio ELF semi-sintetico 10W-40. Anche presso il centro specializzato che ha effettuato la revisione del turbocompressore (turbina) mi è stato consigliato di utilizzare olio semi-sintetico SAE 10W-40 per garantire una migliore lubrificazione a freddo del turbocompressore. In ogni caso indico l'ELF soltanto a titolo di esempio perché la marca del lubrificante non è solitamente rilevante (a meno che non si hanno problemi specifici di consumo eccessivo di olio imputabili ad un certo tipo di olio e/o marca). Sono importanti invece le caratteristiche del lubrificante utilizzato e quindi è obbligatorio utilizzare un olio multigrado che abbia esclusivamente le gradazioni consigliate sopra e che sia preferibilmente semi-sintetico (non totalmente sintetico perché ne consumerebbe troppo, specialmente in un motore con parecchi anni di vita e con parecchio chilometraggio e inoltre i lubrificanti totalmente sintetici hanno spettri di gradazione troppo ampi e vanno bene solo per i motori di ultima generazione). Si consideri comunque che il lubrificante ELF è particolarmente indicato per il motore della Cherokee 2.1 TD visto che i lubrificanti ELF sono studiati specificamente per i motori Renault (e infatti i rivenditori e i centri d'assistenza ufficiali Renault utilizzano esclusivamente lubrificanti ELF). Soprattutto se si hanno problemi di consumo eccessivo di olio è consigliabile provare ad utilizzare olio ELF semi-sintetico (10W-40). Un altro olio che sicuramente rappresenta un'ottima scelta è lo SHELL Helix Plus 10W-40 (semisintetico) olio è reperibile ad un prezzo sicuramente non elevato presso un qualsiasi rivenditore di autoricambi "generici".
              ATTENZIONE: Si sconsiglia di acquistare il lubrificante presso grandi magazzini (tipo supermercati, ipermercati e centri commerciali) sia perché le confezioni spesso risultano danneggiate visto che sono riposte in scaffali alla portata di tutti (e quindi vengono spesso maneggiate e aperte da chi poi non le acquista) sia perché spesso vengono conservate per lunghi periodi in condizioni che possono recare danno al lubrificante stesso facendogli perdere le sue caratteristiche. Inoltre spesso i lubrificanti proposti in "offerta" provengono da giacenze di magazzino (e probabilmente il prodotto è già rovinato vista la lunga permanenza in posti caldi e/o umidi) e in molti casi si tratta anche di tipi di olio fuori produzione o di qualità scadente. Quindi è meglio non rischiare e acquistare presso un rivenditore specializzato e di fiducia. Si tenga presente anche che per la scelta della marca e del tipo di olio è bene chiedere consiglio prima dell'acquisto al meccanico ed eventualmente anche al rivenditore.

              - Cambio manuale AX-5: Mopar® Parts "Manual Transmission Lubricant", lubrificante specifico per cambi manuali Aisin AX-5 e AX-15 (da usare esclusivamente per queste trasmissioni) conforme alle specifiche GL-3 . Una tanica da 946 ml. costa 16 € + IVA ed è reperibile soltanto presso le rivendite di ricambi ufficiali e i centri d'assistenza ufficiali Chrysler (la quantità necessaria per il cambio AX-5 è di 3 litri circa o poco meno e quindi è sufficiente acquistarne 3 taniche per il riempimento completo);

              - T-CASE NP-231 ("gruppo ripartitore/riduttore" o "scatola di rinvio") e servosterzo (idroguida): Shell ATF Dexron III o Shell DONAX Dexron III. Una tanica da 1 litro costa circa 5 € ((IVA compresa) o poco più (in base al rivenditore). Può essere acquistato presso qualunque negozio "generico" di autoricambi ben fornito. Anche altre marche vanno bene purché si tratti di lubrificante ATF (Automatic Transmission Fluid) Dexron III. Presso i rivenditori e i centri d'assistenza ufficiali Chrysler è disponibile il Mopar® ATF+3. Per il riempimento del t-case NP-231 la quantità necessaria è 1,5 litri quindi bisogna acquistarne due taniche. Per il serbatoio del liquido del servosterzo invece è necessario poco più di 1 litro dello stesso olio (quindi è consigliabile acquistare in totale 3 taniche di ATF Dexron III ed effettuare il riempimento sia del t-case sia del servosterzo);

              - Differenziale anteriore DANA 30: Castrol Syntrax Universal Synthetic Based Transmission Oil SAE 75W-90 API GL4/5. Il prezzo per una tanica da 1 litro è di circa 12 € (IVA compresa) e può essere acquistato presso qualunque magazzino di autoricambi. Altre marche e prodotti diversi da quello da me utilizzato vanno ugualmente bene purché siano lubrificanti multigrado e sintetici (o semi-sintetici) per differenziali e purché la gradazione parta da 75W- o da 80W- (ad esempio è ottimo lo Shell® Spirax® HD 80W-90 GL 5, sostituito di recente nella gamma di prodotti Shell dal nuovo "Spirax A");


              - Differenziale posteriore auto-bloccante (limited slip diff.) DANA 35c: Mopar® Parts "Synthetic Gear & Axle Lubricant" 75W-140. Una tanica da 946 ml. costa 26,09 € + IVA ed è reperibile soltanto presso le rivendite ufficiali di ricambi e i centri d'assistenza ufficiali Chrysler (la quantità necessaria per il differenziale è di DANA 35c è di 1,5 litri circa e quindi bisogna acquistarne 2 taniche per il riempimento completo). Inoltre è obbligatorio aggiungere l'additivo Mopar® Parts "Limited Slip Additive - Friction Modifier": un flacone da 120 ml costa 7,38 € e anch'esso è reperibile soltanto presso le rivendite ufficiali di ricambi e i centri d'assistenza ufficiali Chrysler.
              - Impianto frenante e Frizione idraulica: ATE "SL" Original Brake Fluid DOT 4 SAE J1703 ISO 4925 (una confezione da ½ L. costa 4,15 euro).

              ПРЕПОРЪЧВАТ :дасе сменя на 7500км

              съжалявам , че е на италиански , но е видно какво се препоръчва за 2,1тд
              Последно редактирано от Ba4e Mite; 13-04-08, 09:55. Причина: добавяне
              ________________________________________________________________________________________
              Grand Cherokee WJ 3.1TD 1999
              HARLEY DAVIDSON - HARITADGE SOFTAIL CLASIC 2006

              Коментар


              • #8
                До: масло за 2.1 тд

                Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
                То не е съвсем по темата, ама ти Сашо знаеш ли какво масло кара 2.7CDI. Че там при новите Мерцедеси е пълна лудница. Лонг лайф първо поколение, после второ със спецялен филтър на маслото, следва Лонг аш за удължен живот на катализатора и накрая след 2005 лонг лайф и лонг аш в едно.
                Трябва да си призная, че когато се засилих да купувам окомплектовката с този мотор изчетох доста, но така и не ми се изясниха много неща. С лонг-лайф и система за мониторинг на вискозитета го дават, че може да изкара без смяна над 30К . Другото странно нещо е, че Мерцедес са пестеливи от към силна препоръка за конкретна марка. Лонг лайф добавките обаче скапвали по-бързо катализатора ето защо явно са направили и лоу-аш - накрая логично ги комбинират. При лоу-аш се удължава животът на катализатора и в комбинация с филтър за частици ефекта, казват, е доста добър.
                Аз карам с Кастрол и сменям максимум на 10К. Немецът е карал с Мобил1 0W40.

                Ето малко от възможно най-систематизираната информация, която открих по темата за маслото на МБ двигателите.
                http://www.whnet.com/4x4/oil.html

                Отклнихме се от темата, но....

                Коментар


                • #9
                  До: масло за 2.1 тд

                  Първоначално публикуван от Ba4e Mite Преглед на мнение
                  след като порових в НЕТА , точно за този мотор ,открих следното:
                  http://xjconnection.jtv.cc/period.htm

                  Personalmente utilizzavo per la mia vecchia Cherokee 2.1 TD Renault i seguenti lubrificanti e additivi:

                  - Motore Renault 2.1 TD: Olio minerale multigrado semi-sintetico ELF Competition ST 10W-40. L'ho messo su consiglio di vari meccanici nonostante Jeep indichi espressamente nel manuale del conducente di non utilizzare olio con gradazione 10W-40. Vari meccanici e rivenditori che conoscono bene il motore 2,1 TD Renault mi hanno consigliato di mettere olio ELF semi-sintetico 10W-40. Anche presso il centro specializzato che ha effettuato la revisione del turbocompressore (turbina) mi è stato consigliato di utilizzare olio semi-sintetico SAE 10W-40 per garantire una migliore lubrificazione a freddo del turbocompressore. In ogni caso indico l'ELF soltanto a titolo di esempio perché la marca del lubrificante non è solitamente rilevante (a meno che non si hanno problemi specifici di consumo eccessivo di olio imputabili ad un certo tipo di olio e/o marca). Sono importanti invece le caratteristiche del lubrificante utilizzato e quindi è obbligatorio utilizzare un olio multigrado che abbia esclusivamente le gradazioni consigliate sopra e che sia preferibilmente semi-sintetico (non totalmente sintetico perché ne consumerebbe troppo, specialmente in un motore con parecchi anni di vita e con parecchio chilometraggio e inoltre i lubrificanti totalmente sintetici hanno spettri di gradazione troppo ampi e vanno bene solo per i motori di ultima generazione). Si consideri comunque che il lubrificante ELF è particolarmente indicato per il motore della Cherokee 2.1 TD visto che i lubrificanti ELF sono studiati specificamente per i motori Renault (e infatti i rivenditori e i centri d'assistenza ufficiali Renault utilizzano esclusivamente lubrificanti ELF). Soprattutto se si hanno problemi di consumo eccessivo di olio è consigliabile provare ad utilizzare olio ELF semi-sintetico (10W-40). Un altro olio che sicuramente rappresenta un'ottima scelta è lo SHELL Helix Plus 10W-40 (semisintetico) olio è reperibile ad un prezzo sicuramente non elevato presso un qualsiasi rivenditore di autoricambi "generici".
                  ATTENZIONE: Si sconsiglia di acquistare il lubrificante presso grandi magazzini (tipo supermercati, ipermercati e centri commerciali) sia perché le confezioni spesso risultano danneggiate visto che sono riposte in scaffali alla portata di tutti (e quindi vengono spesso maneggiate e aperte da chi poi non le acquista) sia perché spesso vengono conservate per lunghi periodi in condizioni che possono recare danno al lubrificante stesso facendogli perdere le sue caratteristiche. Inoltre spesso i lubrificanti proposti in "offerta" provengono da giacenze di magazzino (e probabilmente il prodotto è già rovinato vista la lunga permanenza in posti caldi e/o umidi) e in molti casi si tratta anche di tipi di olio fuori produzione o di qualità scadente. Quindi è meglio non rischiare e acquistare presso un rivenditore specializzato e di fiducia. Si tenga presente anche che per la scelta della marca e del tipo di olio è bene chiedere consiglio prima dell'acquisto al meccanico ed eventualmente anche al rivenditore.

                  - Cambio manuale AX-5: Mopar® Parts "Manual Transmission Lubricant", lubrificante specifico per cambi manuali Aisin AX-5 e AX-15 (da usare esclusivamente per queste trasmissioni) conforme alle specifiche GL-3 . Una tanica da 946 ml. costa 16 € + IVA ed è reperibile soltanto presso le rivendite di ricambi ufficiali e i centri d'assistenza ufficiali Chrysler (la quantità necessaria per il cambio AX-5 è di 3 litri circa o poco meno e quindi è sufficiente acquistarne 3 taniche per il riempimento completo);

                  - T-CASE NP-231 ("gruppo ripartitore/riduttore" o "scatola di rinvio") e servosterzo (idroguida): Shell ATF Dexron III o Shell DONAX Dexron III. Una tanica da 1 litro costa circa 5 € ((IVA compresa) o poco più (in base al rivenditore). Può essere acquistato presso qualunque negozio "generico" di autoricambi ben fornito. Anche altre marche vanno bene purché si tratti di lubrificante ATF (Automatic Transmission Fluid) Dexron III. Presso i rivenditori e i centri d'assistenza ufficiali Chrysler è disponibile il Mopar® ATF+3. Per il riempimento del t-case NP-231 la quantità necessaria è 1,5 litri quindi bisogna acquistarne due taniche. Per il serbatoio del liquido del servosterzo invece è necessario poco più di 1 litro dello stesso olio (quindi è consigliabile acquistare in totale 3 taniche di ATF Dexron III ed effettuare il riempimento sia del t-case sia del servosterzo);

                  - Differenziale anteriore DANA 30: Castrol Syntrax Universal Synthetic Based Transmission Oil SAE 75W-90 API GL4/5. Il prezzo per una tanica da 1 litro è di circa 12 € (IVA compresa) e può essere acquistato presso qualunque magazzino di autoricambi. Altre marche e prodotti diversi da quello da me utilizzato vanno ugualmente bene purché siano lubrificanti multigrado e sintetici (o semi-sintetici) per differenziali e purché la gradazione parta da 75W- o da 80W- (ad esempio è ottimo lo Shell® Spirax® HD 80W-90 GL 5, sostituito di recente nella gamma di prodotti Shell dal nuovo "Spirax A");


                  - Differenziale posteriore auto-bloccante (limited slip diff.) DANA 35c: Mopar® Parts "Synthetic Gear & Axle Lubricant" 75W-140. Una tanica da 946 ml. costa 26,09 € + IVA ed è reperibile soltanto presso le rivendite ufficiali di ricambi e i centri d'assistenza ufficiali Chrysler (la quantità necessaria per il differenziale è di DANA 35c è di 1,5 litri circa e quindi bisogna acquistarne 2 taniche per il riempimento completo). Inoltre è obbligatorio aggiungere l'additivo Mopar® Parts "Limited Slip Additive - Friction Modifier": un flacone da 120 ml costa 7,38 € e anch'esso è reperibile soltanto presso le rivendite ufficiali di ricambi e i centri d'assistenza ufficiali Chrysler.
                  - Impianto frenante e Frizione idraulica: ATE "SL" Original Brake Fluid DOT 4 SAE J1703 ISO 4925 (una confezione da ½ L. costa 4,15 euro).

                  ПРЕПОРЪЧВАТ :дасе сменя на 7500км

                  съжалявам , че е на италиански , но е видно какво се препоръчва за 2,1тд
                  Материалът сигурно е супер, но не вдявам и дума италиански . Нали се сещаш, че може да пише и нещо от рода на "в никакъв случай не слагайте Шел Хеликс...". Та ако има някой да го преведе този материал ще е много по-полезно.

                  Коментар


                  • #10
                    До: масло за 2.1 тд

                    Първоначално публикуван от Stuntman_Mike Преглед на мнение
                    Материалът сигурно е супер, но не вдявам и дума италиански . Нали се сещаш, че може да пише и нещо от рода на "в никакъв случай не слагайте Шел Хеликс...". Та ако има някой да го преведе този материал ще е много по-полезно.
                    ето ри братле и ПРЕВОДА .(мисля че е горе-долу точен).сега трябва да почерпиш ))

                    Мнение на Ba4e Mite Преглед на публикациите
                    след като порових в НЕТА , точно за този мотор , открих следното:
                    http: // xjconnection.jtv.cc/period.htm

                    Лично я использовал для моего старого Cherokee 2.1 TD Рено продолжающие смазочные и дополнительные:

                    - Двигатель Рено 2.1 TD: Минеральное масло полу-синтетическая многостепень ELF Competition ST 10W-40. Я это поместил на совете различных механиков несмотря на то, что Джип показывает явно в учебнике водителя не использования масла с градацией 10W-40. Различные механики и распространители, которые знают хорошо двигатель 2,1 TD Рено, советовали мне помещать масло полу-синтетического ELF 10W-40. Также около специализированного центра, который осуществил пересмотр турбокомпрессора (турбину), советовалось мне использовать полу-синтетическое масло SAE 10W-40, чтобы гарантировать лучше смазывание в холоде турбокомпрессора. В каждом случае я показываю ELF только в качестве примера, потому что марка смазки не является обычно значительной (если только не специфические проблемы чрезмерного потребления масла приписываемые некоторому типу масла, и / или он отмечает). Они важные вместо характеристик использованной смазки и, таким образом, обязательно использовать масло многостепень, у которой была градация, советуемые наверху, и которая была бы предпочтительно полу-синтетической (не полностью синтетический, потому что он это потреблялбы слишком много, особенно в двигателе с несколькими годами жизни и со многим километрами, и у кроме того смазок полностью синтетические есть слишком широкие спектры градации и они идут хорошо только для двигателей последнего поколения). Он даже не считался, какой бы, что смазка ELF особо показана двигателем Cherokee 2.1 TD, я визирую, что смазки ELF изучены специально двигателями Рено (и действительно распространители и центры помощи официальные Рено используют смазки ELF). Прежде всего, если - проблемы чрезмерного потребления масла, целесообразно пытаться использовать масло полу-синтетического ELF (10W-40). Другое масло, которое конечно представляет наилучший выбор, - SHELL Еликс Плус 10W-40 (полусинтетическое) масло - по цене, конечно не повышенной около любой распространитель "общих" автообменов.
                    ВНИМАНИЕ: Он отговаривается приобретания смазки около больших складов (тип супермаркеты, супермаркеты и коммерческие центры), то ли потому что изготовление часто оказывается нанесенным вред, я визирую, дальность действия всех (и, таким образом, они управлялись часто и открытые тем, кто потом не приобретает их), то ли для того, чтобы часто они сохранены для долгих периодов в условиях, которые могут принести вред(урон) самой смазке, он(она,они) заставляя терять его характеристики. Кроме того часто смазки, предложенные в "предложении" происходят из хранения склада (и вероятно продукт уже разрушался из за долгого пребывание в горячих или влажных местах а также о типах масла с производством низкого качества. Таким образом, лучше не рисковать и изпользовать масла специализированного распространителя . Знаите также, что для выбора марки и типа масла хорошо спросить совет у механика раньше приобретения и в случае необходимости также у распространителя.

                    - Ручной обмен AX-5: Mopar® Parts " Мануаль Транзмиссьон Lubricant ", специфическая смазка для ручных обменов Аизин АКС-5 и AX-15 (, чтобы пользоваться для этих передач) соответствующий в спецификации GL-3 . упаковка 946 ml. стоит 16 € + ддс и есть только у официальных центров помощи Chrysler (необходимое количество для обмена AX-5 - 3 литра приблизительно или немного менее и (достаточно приобретать 3 из них упаковок для полного заполнения);

                    NP-231 (" редуктор )" или " коробка раздачи ") и рулевое управление с усилителем : Shell ATF Дексрон III или Shell DONAX Дексрон III. упаковка с 1 литром стоит приблизительно 5 € + ддс или немного больше (на основе распространителя). Он может быть приобретенным около любого "общего" автообмена . Также другие марки идут хорошо, лишь бы говорится со смазкой ATF (Аутоматик Транзмиссьон Fluid) Дексрон III. Около распространителей и официальных центров помощи Chrysler готовый Mopar® ATF+3. Для заполнения NP-231 необходимое количество - 1,5 литра, таким образом, нужно приобрести 2 упаковки. Для резервуара жидкости рулевого управления с усилителем напротив нужен немного более 1 литра того же масла (, таким образом, он целесообразный, Дексрон III приобретает всего 3 упаковки ATF и осуществлять заполнение то ли NP-231, то ли рулевого управления с усилителем);

                    - DANA 30: Castrol Синтракс Универсаль Синтетик Базед Транзмиссьон Ойль SAE 75W-90 ВЫСОКОЕ ДАВЛЕНИЕ GL4/5. Цена для упаковки с 1 литром - приблизительно 12 € +ддс и может быть приобретенной около любого склада автообменов. Другие марки и продукты, отличающиеся от того использованному идут равно хорошо, лишь бы они смазывающие многостепень и синтетические (или полу-синтетические) для дифференциалов и, лишь бы градация : 75W - или 80W - (например наилучший Shell® Spirax® HD 80W-90 GL 5, замененный недавнего в гамме продуктов Shell с новым " Spirax A ");


                    - Задний дифференциал; limited slip diff.; DANA 35c: Mopar® Parts " Синтетик Джеар и Аксле Лубрикант " 75W-140. упаковка 946 ml. стоит 26,09 € + ддс и - только около официальных диллерах или официальные центры помощи Chrysler (необходимое количество для дифференциала принадлежит DANA 35c - 1,5 литра приблизительно и, таким образом, нужно приобрести 2 из них упаковки для полного заполнения). Кроме того обязательно добавлять дополнительного Mopar® Parts " Дополнительные Лимитед Слип - Фриктьон Модифьер ": флакон с 120 ml стоит 7,38 €+ддс только у официальных диллерах или у официальных центров помощи Chrysler.
                    - Тормозная система и гидравлическое Сцепление: ATE "SL" Ориджиналь Браке Флуйд DOT 4 SAE J1703 Международная организация стандартизации 4925 (изготовление ½ L. стоит 4,15 евро).

                    ПРЕПОРЪЧВАТ:дасе сменя на 7500км

                    съжалявам , че е на италиански , но е видно какво се препоръчва за 2,1тд... АМА ВЕЧЕ НЕ Е !

                    P.S. ако има грешка в превода моля за извинения !!! всяка корекция би била полезна за нас !!!
                    Последно редактирано от lcr; 17-04-08, 23:05. Причина: поправки
                    понякога човек има нужда от КАЛАШНИК
                    ********************************
                    JEEP CHEROKEE LAREDO 2,1 TDI "COMMANDO"
                    Honda Shadow VLX 600 - 1999
                    FORD CORTINA-TAUNUS WAGONSTATION 2000L V6


                    0897795824 ; 0887092009 ; 0893316996
                    Влади

                    Коментар


                    • #11
                      До: масло за 2.1 тд

                      Това че си си направил трудът да го преведеш е похвално, но в този форум се пише на Български.

                      Коментар


                      • #12
                        До: масло за 2.1 тд

                        Пламене, много благодаря за изчерпателната лекция по-горе за маслата, много е полезна и трябва да си я разпечатам и да я чета когато отивам да сменям масло на която и да е кола, но имам въпрос към теб: на твоя джип с какво масло караш и на колко км. го сменяш?
                        Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                        "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                        Коментар


                        • #13
                          До: масло за 2.1 тд

                          Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
                          Това че си си направил трудът да го преведеш е похвално, но в този форум се пише на Български.
                          не искам да мен да ми е добре .. искам на Вуте да му е зле...
                          ПОВЕЧЕ ПАРИ ЗА ПРЕВОДИ НЕ ДАВАМ !!! а аз тук и да плащам и за преводи на грешките на гадните двигатели..забрави...!
                          Последно редактирано от lcr; 18-04-08, 20:44.
                          понякога човек има нужда от КАЛАШНИК
                          ********************************
                          JEEP CHEROKEE LAREDO 2,1 TDI "COMMANDO"
                          Honda Shadow VLX 600 - 1999
                          FORD CORTINA-TAUNUS WAGONSTATION 2000L V6


                          0897795824 ; 0887092009 ; 0893316996
                          Влади

                          Коментар


                          • #14
                            До: масло за 2.1 тд

                            Първоначално публикуван от lcr Преглед на мнение
                            не искам да мен да ми е добре .. искам на Вуте да му е зле...
                            ПОВЕЧЕ ПАРИ ЗА ПРЕВОДИ НЕ ДАВАМ !!! а аз тук и да плащам и за преводи на грешките на гадните двигатели..забрави...!
                            Сега искаш да ни накараш да повярваме, че си превеждал от италиански на руски за български сайт - така ли?!

                            Коментар


                            • #15
                              До: масло за 2.1 тд

                              Първоначално публикуван от Stuntman_Mike Преглед на мнение
                              Сега искаш да ни накараш да повярваме, че си превеждал от италиански на руски за български сайт - така ли?!
                              ебаси !!! хем на разбираем език....че и хем ама специално за форума , специално за чероки...че и недоволни...

                              има едно саитче в за преводи.. и кат си платиш - имаш превод.
                              а тъи , кат сте все недоволни превеждаите си сами ! успех в живота ))
                              Последно редактирано от lcr; 19-04-08, 09:15.
                              понякога човек има нужда от КАЛАШНИК
                              ********************************
                              JEEP CHEROKEE LAREDO 2,1 TDI "COMMANDO"
                              Honda Shadow VLX 600 - 1999
                              FORD CORTINA-TAUNUS WAGONSTATION 2000L V6


                              0897795824 ; 0887092009 ; 0893316996
                              Влади

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X