Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Сваляне на Y-pipe на 4.7, проблемче...

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Сваляне на Y-pipe на 4.7, проблемче...

    Трябва да сваля изпускателните тръби на осмака (WG/WJ 4.7). По начало - доволно проста задачка, но ... отдясно превъртяха и двете контри на гайките. Аз съм си виновен, щото в мануала пише първо да се напръскат с нужната химия, да се изчака да подейства и чак тогава да се развиват, ама ... както и да е.
    Понеже тия дни направо пращя от акъл, взех, че срязах единият болт с ъглошлайфа. И сега стана съвсем весело - понеже е срязан през средата, по никой начин не излиза от колектора.
    Отрязаният болт е задният, да речем, че там има някакъв шанс да заваря нещо и на гайката и на останалото в нея парче болт и да го развия....

    По-интересният въпрос е, какво да правя с предният болт? не мога да докопам гайката от никъде, нито с ключ, нито с ЦО-то, знаете къде е натикана.
    Гайката на задния болт, който срязах, е поизгнила и на 15 превърта, а 14 не влиза. Предполагам, че и на предният ще е същата ситуацията, та дори и да отрежа някой ключ и да успея да го натикам, е съмнително дали ще свърши работа.

    Молбата ми е някой, който вече го е играл тоя цирк, да подскаже как се решава проблема, че никак, ама никак не ми се ще да вадя мотора заради една гайка....

    Ако темата вече е обсъждана и има смислено решение, тук или по чужди форуми, линк ще бъде достатъчен. По щатските форуми намерих само препоръка да се режат болтовете, но резултата вече го споделих...
    О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

  • #2
    От: Сваляне на Y-pipe на 4.7, проблемче...

    Дремелче поне не влиза ли ?

    Коментар


    • #3
      От: Сваляне на Y-pipe на 4.7, проблемче...

      Може и да влезне. Тъпото е, че ако отрежа болта (останалият), не се сещам за съвсем никакъв начин да извадя останките, за да вкарам нов. А ако трябва да пиля остатъка от болта както си е вътре в отвора... бе то и това може, но като че ли отива към графата мазохизъм Предполагам, че са оригиналните болтове и са върло яки като материал.
      Или имаш някаква друга идея за употребата на дремела? Гайката като че ли няма да мога да я докопам, дори и с дремел... или? Подсказвай, че тия дни нещо определено бавно мисля...
      О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

      Коментар


      • #4
        От: Сваляне на Y-pipe на 4.7, проблемче...

        Аз нищо не разбрах - гайки, контрагайки, болтове!?
        Не на всички тоя ДВГ е пред очите - снимка ще помогне да се даде смислен съвет!

        Коментар


        • #5
          От: Сваляне на Y-pipe на 4.7, проблемче...

          Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
          Аз нищо не разбрах - гайки, контрагайки, болтове!?
          Не на всички тоя ДВГ е пред очите - снимка ще помогне да се даде смислен съвет!
          Андро, мястото е много специфично и затова питането ми беше към хора, които са си чукали главите конкретно с този възел.

          Иначе, с повече думи, става дума за сглобката между изпускателният колектор на двигателя (V8, 4.7) и тръбата, която , която събира изгорелите газове от двата реда цилиндри, така наречената Y тръба (Y pipe).
          Сглобката е осъществена с една ...ммм... планка. която с два болта се държи към колектора и притиска тръбата към него. Де факто съединението е класическо полусферично, но това няма значение в случая.
          Гайките са от към колектора и понеже са на адски шибано място без никакъв достъп, заводски имат заварени пластини, които да не позволяват превъртане, като елементарно опират в колектора. Обаче.
          Тъй, като цялото това нещо е вече на почтенната възраст от 16 години, въпросните пластини са поизтънели, а резбите са позаяли и резултатът е, че болтовете се въртят на вентилатор, но полза никаква.

          По принцип е възможно да се режат болтовете, проблемът е, че местото от фланеца на колектора до саният колектор е, да речем 15мм. Височината на гайката е примерно 8мм, а дебелината на фланеца, от който трябва да се извади остатъка от болта е примерно 10мм. Плюс 5-6мм от болта, които стърчат над гайката.... и на практика ... и да има начин да се изкара това чудо от там, аз поне не се сещам какъв е, та затова питам.

          Достъп отпред, отзад , отстрани и отгоре няма никакъв. Отстрани е носещата греда на купето, отпред е тампона на двигателя, отгоре е главата. Единственото място за докопване е отдолу, като за задният болт, как и да е, може да се съчини нещо, но предният, от към тампона, го стигам само с върха на пръстите. Така де, главата му се стига нормално с ключа, но до там. Бих могъл да натикам пневматично дремелче (електрическо ... балиго дали ще влезе), тъпото е, че и да отрежа болта не знам какво да го правя после.

          А, както казах и по-напред, никак не ми се ще да вадя мотора за такава глупост. Най-малкото, защото мястото, на което е спряна (и полуразглобена) колата не е никак удобно за повдигане на подобни тежести.

          Тъй като не съм нито първият, нито последният, който се абавлява с този възел, а моите болтове и гайки са в далеч не най лошото състояние за подобно място, съм сигурен, че има измислен начин за справяне с пролема... тъпото е, че не се сещам какъв е
          О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

          Коментар


          • #6
            От: Сваляне на Y-pipe на 4.7, проблемче...

            Видях за какво става въпрос, поредното недоразумение на Крайслер.
            Е това ме е спасявало от заоблени болтове и гайки. Стига да можеш да го натикаш от страна на колектора за контра (със заварено рамо и оформено като ключ, с подходящ размер и форма):

            Коментар


            • #7
              От: Сваляне на Y-pipe на 4.7, проблемче...

              Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
              Видях за какво става въпрос, поредното недоразумение на Крайслер.
              Е това ме е спасявало от заоблени болтове и гайки. Стига да можеш да го натикаш от страна на колектора за контра (със заварено рамо и оформено като ключ, с подходящ размер и форма):
              Проблема е че заводските контри на гайките от горната страна превъртат ,това не се сещам как ще му помогне. Режи с каквото можеш ,след като тръбата падне ще се отвори място да изрежеш каквото е останало от болта. Май...
              Калин Владов,09РСПБЗН

              Коментар


              • #8
                От: Сваляне на Y-pipe на 4.7, проблемче...

                Андро, няма да влезе. Просто няма толкова място...

                Така или иначе и днес няма да ми остане време да се забавлявам, та ще се почеша още малко по тиквата и ще почакам, дали още някой няма да даде акъл. И ако няма нищо ново - ще последвам съвета на Калин, че каквото дойде.

                Между другото, съвет към следващия, който реши да развива там: спазвайте инструкциите и имате всички шансове да не ви се наложи да се чешете, дено не ви сърби. От другата страна го напръсках с някаква химия за развиване на резби и след едно денонощие изчакване (да де, доста повече от 15те минути по инструкция, но все пак), се развиха и двата болта нормално...
                О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                Коментар


                • #9
                  От: Сваляне на Y-pipe на 4.7, проблемче...

                  Привет колеги!
                  Доста често тези болтове отказват да излязат доброволно. След като превърти ламаринката която е поставена за контра на гайката изходът е само рязане. Реже се плътно до колектора иначе няма как да излезне на горе остатъка защото подпира в колектора. Филма съм го играл лично!
                  Grand Cherokee 2000(WJ) 4.7L Quadra Drive + 2"

                  Коментар


                  • #10
                    От: Сваляне на Y-pipe на 4.7, проблемче...

                    Аз издухах главата на единият болт с електрожен отдолу и дръпнах колектора надолу. Ама нямам спомен остатъка с гайката дали излезе сам.
                    Поздрави.
                    Не знам за какво е малкия лост на Джипа ми!!!

                    А това е поздрав за всички ФЕНОВЕ-http://vbox7.com/play:3dc959bd

                    Коментар


                    • #11
                      От: Сваляне на Y-pipe на 4.7, проблемче...

                      Мисията е успешно приключена.
                      В заключение мога да кажа следното:
                      1. Не пренебрегвайте инструкциите. Напръскване с WD40 или по-читав еквивалент и изчакване 1-2 часа (или колкото е там според инструкциите на конкретният препарат), могат да ви спестят много, много нерви и псуване.
                      2. Ако все пак не стане или, като мен, вече сте направили простотиятя да превъртите някоя контра, завъртете проблемният болт така, че дългата част на контрата да се вижда и заварете някое парче ламарина с ЦО-то. В моя случай, сгъната на две лентичка от 0.8мм, такова имах под ръка. Напръскайте, изчакайте опитайте пак. Шансовете са около 90%. Предните болтове се стигат малко трудно, но като се прекара ръкохватката над панара (или както тук го наричат - панхарда) не е невъзможно. За да не стане беля, масата се хваща конкретно за ламаринката.
                      3. Ако все пак се опре до рязане: задните болтове могат да се отрежат и с малък ъглошлайф с почти свършил диск. При предните номера не минава, просто няма толкова място. Там само с дремел. Аз си купих една микро пневматична резачка (няма и 30 кинта, а спестява една камара ядове) за най-гъзонавреният болт и след 10 минути играчка с карбофлексовият диск (25мм или 30, не съм ги мерил), работата става.
                      Тъпото е, че след това ПАК трябва да заваряте разни неща и да се опитате да развиете останките или да пилите още 2 часа с дремелчето... ако е достатъчно дребно, че да влезне. Така, че - УМНАТА! И успех!
                      О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X